Loading...
nl

irritatie-hoekje

L'arbre de vie
L'arbre de vie sep 2 '10
Origineel bericht van: Karin
Ik erger me ENORM aan mensen die iets vragen en dan daarna niet naar het antwoord luisteren...grr....


Hoi Karin, Waarom vind je dat je gehoord Moet worden?

Dit lijkt me eerder gaan om pijn vanuit je kindertijd, waarin je als kindje niet Gehoord werd door je ouders/omgeving. bewustzijn daarover krijgen helpt mee om te zien dat dat dus oude pijn is.. ik bedoel in principe hoeven mensen jou niet te Moeten horen.

Lastig hoor, heb er ook last van. Maar ik besefte me wel dat mensen natuurlijk niet moeten luisteren naar wat ik te vertellen heb, soms is het eruit gooien al genoeg.. Liefs!
L'arbre de vie
L'arbre de vie sep 2 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: L'arbe de vie
hoe ik over ergernis denk:
ik vind het een interessante vraag om te kijken waarom dingen JEZELF raken. Kennelijk raakt datgene dat je ergert, iets in Jou dat je nog niet verwerkt hebt of waarvan je nog niet geleerd hebt hoe je daar anders mee om kunt gaan. Ergenis is dus eigenlijk een cadeautje, omdat het je bewust maakt van oude/nieuwe pijn:)


Ja heel zeker is dat zo..
Op het moment, bij het openen van het topic, wilde ik laten zien dat ik met ergernis zat, ook aan mezelf. En het deed me ook goed, om het eens niet te gaan "mentaal" ontleden, wie wat waar of hoe het komt, maar het dus te uiten.
Nu dat ik er wat verderaf sta, zie ik ook, dat het een gemis is uit m'n kindertijd. Me ergeren mocht niet! me irriteren in situatie's mocht ik niet uiten.
En wat anderen van me zegden of over me zegden, MOEST ik als waarheid aanzien, niet wie ik ben of was, maar hoe zij het zagen,
dus.. het kind in mij ergert zich nu ook een breuk!! laugh
beetje later dan toen.. maarja, het komt er nu uit en das inderdaad een kado'tje ,L' arbe de vie


Goed dat je je er bewust van bent en dat je het aangaat met jezelf;)
Liefs!
admin
admin sep 2 '10
Jamaar, L'arbe de Vie! Ik doe het zo altijd!Mensen die me kennen weten dat.
Het zou maar al te gek zijn he!! grinmocht ik niet stilstaan bij de dingen die ik doe, bewust wordt van bepaalde zaken en aan mezelf werk, terwijl ik diezelfde raad anderen ook geef,
en zelfs met hen meewerk daarrond, op verschillende niveau's.
grin
admin
admin sep 2 '10
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Origineel bericht van: Karin
Ik erger me ENORM aan mensen die iets vragen en dan daarna niet naar het antwoord luisteren...grr....


Hoi Karin, Waarom vind je dat je gehoord Moet worden?

Dit lijkt me eerder gaan om pijn vanuit je kindertijd, waarin je als kindje niet Gehoord werd door je ouders/omgeving. bewustzijn daarover krijgen helpt mee om te zien dat dat dus oude pijn is.. ik bedoel in principe hoeven mensen jou niet te Moeten horen.

Lastig hoor, heb er ook last van. Maar ik besefte me wel dat mensen natuurlijk niet moeten luisteren naar wat ik te vertellen heb, soms is het eruit gooien al genoeg.. Liefs!


Simpel, als iemand iets aan mij vraagt verwacht ik dat ie ook naar het antwoord luister.
Niet te diep graven hier hoor, ik werk als telefoniste en daar doel ik op.
Neem je keurig op met: goedemorgen u spreekt met de Afvalstoffendienst..is het daarna even stil....en dan hoor ik..ow ik spreek toch met het waterbedrijf?...Duh!
En ga zo maar door hahahaha.
bloempje
bloempje sep 2 '10
ja en ook zo als je aan iemand iets vraagt moet je niet iets vragen wat je niet wilt weten, vraag dan niks, ik vind het persoonlijk een stukje respect, je vraagt hoe het gaat en vervolgens luister je niet of zoals mijn man doet.... een vraag stellen en als je dan tot in detail uigelegd hebben: hé wat zei je??? en hoe zit dat dan?(de vraag nog een keer omdat je het niet op de manier hebt uitgelegd zoals hij het wil horen in woordenboeken taal en vakjargon,)grrrr dan gaan mijn nekharen echt overeind staan en mijn man heeft zo al vele juffen in het harnas gejaagd en vele andere mensen, gelukkig zien de juffen nu gewoon waar Mathé het vandaan heeft:)
oh en het is vooral vervelend als mensen 3 dagen later vol verbazing staan te kijken als je wat aan het vertellen bent wat je eerder ook al verteld hebt en dan zeggen dat wist ik niet?!?!?

Liefs Bloempje
admin
admin sep 2 '10
Ik ben vandaag door m'n irritatie momenten heen.
bloempje
bloempje sep 2 '10
ik vandaag ook, de enige van vandaag was: waaaatt ggaaaan we núúúúuuu dóééééééén??? na iedere beweging. dinsdag maar een paar oordoppen in:)
anderzijds klinkt het soms wel grappig:)
admin
admin sep 2 '10
ja he.. , uiteindelijk is om dingen lachen wel veel leuker ook! haha
gast
gast sep 2 '10
Vanmorgen was ik wel even geirriteerd door de pin automaat die je eerst het hele programma door laat zwoegen om vervolgens te zeggen; momenteel storing in het systeem.

Welk systeem.......het hele riedeltje deed het toch???
admin
admin sep 2 '10
hahahaha laugh
1stMoonofMars
1stMoonofMars sep 2 '10
ja, ikzelf heb vaak,

"het systeem" ...... vreemd riedeltje, en inderdaad als dat riedeltje al zijn werk doet is het resultaat echt heel vaak teleurstellend...

de laatste tijd (en ik had ook geen andere keuze..... i hebk nu geen pasje enz, etc) heb ik mijn geld gewoon rechtstreeks bij de bank gehaald...... gelukkig kan dat ook nog..... na een babbeltje hoorde ik trouwens dat ze dat er eigenlijk al hadden willen afschaffen......

en toen had ik echt zoiets van; uh? wat als ik mijn geld dus gewoon rechtstreeks bij jullie wil halen zou dat niet meer kunnen?????

maargoed dat kon nu dus nog wel,

lucky me winksmile
New Moon
New Moon sep 2 '10
Ik irriteer me aan mensen die hun onzekerheid uiten door op je neer te kijken, het beter te weten of hun neus in de lucht te steken. Ik kan me daar soms echt kwaad om maken.
1stMoonofMars
1stMoonofMars sep 2 '10
ja ik ook van tijd tot tijd...maar soms kan dat juist wel ok zijn smile

het is heel veel momentum in dat opzicht als je het mij vraagt
admin
admin sep 3 '10
Origineel bericht van: bloempje
ja en ook zo als je aan iemand iets vraagt moet je niet iets vragen wat je niet wilt weten, vraag dan niks, ik vind het persoonlijk een stukje respect, je vraagt hoe het gaat en vervolgens luister je niet of zoals mijn man doet.... een vraag stellen en als je dan tot in detail uigelegd hebben: hé wat zei je??? en hoe zit dat dan?(de vraag nog een keer omdat je het niet op de manier hebt uitgelegd zoals hij het wil horen in woordenboeken taal en vakjargon,)grrrr dan gaan mijn nekharen echt overeind staan en mijn man heeft zo al vele juffen in het harnas gejaagd en vele andere mensen, gelukkig zien de juffen nu gewoon waar Mathé het vandaan heeft:)
oh en het is vooral vervelend als mensen 3 dagen later vol verbazing staan te kijken als je wat aan het vertellen bent wat je eerder ook al verteld hebt en dan zeggen dat wist ik niet?!?!?

Liefs Bloempje


Lol ja heel herkenbaar.
Ik vraag nu meestal aan mensen, waarvan ik denk dat ze voor de vorm vragen hoe het gaat, of ze dat echt serieus willen weten voordat ik antwoord geef laugh
Dan krijg je soms leuke reacties..
admin
admin sep 3 '10
Origineel bericht van: gast
Vanmorgen was ik wel even geirriteerd door de pin automaat die je eerst het hele programma door laat zwoegen om vervolgens te zeggen; momenteel storing in het systeem.

Welk systeem.......het hele riedeltje deed het toch???


hahahhaha, ik zou het apparaat schoppen en waarschijnlijk mijn teen bezeren lol
admin
admin sep 3 '10
Origineel bericht van: themoon
Ik irriteer me aan mensen die hun onzekerheid uiten door op je neer te kijken, het beter te weten of hun neus in de lucht te steken. Ik kan me daar soms echt kwaad om maken.


Daar erger ik me niet aan, ik krijg dan de slappe lach crazy
Cialara
Cialara sep 3 '10
Ik erger me aan alle apparaten in huis die niet tegen hogere energieën kunnen en er dan maar opeens mee kappen laugh
Seven
Seven sep 3 '10
Ik erger me aan mijn oude patronen en gevoelens die zo irri langzaam veranderen en kan erom lachen als ik dit schrijf tongue
bloempje
bloempje sep 3 '10
Origineel bericht van: Jorine
Ik erger me aan alle apparaten in huis die niet tegen hogere energieën kunnen en er dan maar opeens mee kappen laugh


ja weet wat je bedoelt!.... koelkast moet een nieuwe komen, en de wekkers gaan steeds stuk(we zijn er al 6 verder)en dan over de lampjes nog maar niet te spreken! en ik kan me dus zeer goed voorstellen wat je bedoelt:(

Liefs Bloempje
Cialara
Cialara sep 3 '10
Ja, erg he... ik heb het zelf ook, dat als ik iets van elektrisch aanraak, dat ik heel vaak een schokje krijg. Ik ben zo vreselijk geladen af en toe!!! laugh

En dan word ik er met een schok aan herinnerd dat ik me wel goed moet aarden ha ha ha
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki