Loading...
nl

Reiki en geloof

HarryS
HarryS aug 26 '10
Misschien is er hier al iets over gezegd, maar kan het zo niet vinden.

Hier even mijn verhaal.

Wij willen onze dochter op laten dragen (dopen) in het Leger des Heils. Hier is al een datum voor geprikt, afspraken gemaakt met de officier, programmaboekje klaar voor de drukkerij en uitnodigingen zijn de deur al een tijdje uit. 5 september moet het gebeuren.

Nu kreeg de officier van 'iemand' te horen dat mijn vrouw een site heeft met Reiki. Dat zij dus aan Reiki doet. Nu vind de officier dat Reiki niet samen kan met het geloof, is de dienst afgelast en krijgen wij een gesprek met iemand die ons de gevaren van Reiki duidelijk gaat maken. Deze man had Reiki gezien in Suriname wat wij begrepen.
Wat vinden jullie hiervan?

Zelf ben ik om maar in de sfeer te blijven, des duivels !
Delen:
1stMoonofMars
1stMoonofMars aug 26 '10
Dat is pure onzin wat hij zegt...

Leger des Hels/Hemels en reiki gaan juist perfect samen en hand in hand.

Geloof en Reiki, staan voor hetzelfde..... Geloof is Reiki, Reiki = Geloof.

Grtsz
Maryssa
Maryssa aug 26 '10
Hallo Harry,

De eerste vraag die er bij me opkomt is: Wil je jullie dochter deel uit laten maken van een gemeenschap die waar jullie mee bezig zijn (reiki etc) niet accepteert? Je wordt nu eigenlijk gedwongen tot een keuze OF het 1 OF het ander. Naast elkaar mag het niet vanuit de kerk gezien. Ik denk dat je wat dit betreft in jullie hart moet kijken en op basis daarvan een keuze moet maken.

Liefs Maryssa
1stMoonofMars
1stMoonofMars aug 26 '10
(ah, ja, dat is wat beter gezegd , verwoord smile)
HarryS
HarryS aug 26 '10
Zit wel wat in ja, maar vanuit onze dochter gezien vind ik niet dat zij ergens op aangekeken moet worden wat wij doen?

Het lijkt mij ook dat zolang je jezelf en anderen niet in de weg zit, gewoon beide kunt doen toch
1stMoonofMars
1stMoonofMars aug 26 '10
ja beide in combinatie is toch ok.....

degene die zoiets tegen je heeft gezegd(de persoon die je dus aanhaalde) , wilt iets opdwingen/opleggen,

maar als ik heel eerlijk ben (en dan ook helemaal niet om die speciefieke persoon af te kraken...) maar, deze komt bij mij ietwat bekrompen over (ja dat kan af en toe voorkomen natuurlijk..... maar aan zulke adviezen zou ik niet te zwaar of te heftig aan gaan tillen...)

Grt
bloempje
bloempje aug 26 '10
is het anders niet een idee om haar gewoon in de kerk te laten dopen, mijn zwager en een vriendin van mijn moeder van mij geloven heilig in reiki, en zijn beiden bij de kerk, mijn zwager is gedoopt toen hij 22 was en toen deed hij ook al reiki, en die vrindin is reikimaster en vaak in de kerk te vinden, dus een beetje vreemd vind ik de reactie van het leger des heils wel. overigens twee verschillende woonplaatsen, zeewolde en aalsmeer.

vreemd verhaal, en ze hebben het recht niet om jullie dochter dit te ontzeggen, ze dopen haar, en niet jullie toch??

Liefs Bloempje
admin
admin aug 26 '10
Origineel bericht van: HarryS
Misschien is er hier al iets over gezegd, maar kan het zo niet vinden.

Hier even mijn verhaal.

Wij willen onze dochter op laten dragen (dopen) in het Leger des Heils. Hier is al een datum voor geprikt, afspraken gemaakt met de officier, programmaboekje klaar voor de drukkerij en uitnodigingen zijn de deur al een tijdje uit. 5 september moet het gebeuren.

Nu kreeg de officier van 'iemand' te horen dat mijn vrouw een site heeft met Reiki. Dat zij dus aan Reiki doet. Nu vind de officier dat Reiki niet samen kan met het geloof, is de dienst afgelast en krijgen wij een gesprek met iemand die ons de gevaren van Reiki duidelijk gaat maken. Deze man had Reiki gezien in Suriname wat wij begrepen.
Wat vinden jullie hiervan?

Zelf ben ik om maar in de sfeer te blijven, des duivels !


Een woord kwam er in me op ." loslaten"..
HarryS
HarryS aug 27 '10
wij zijn denk ik 'uitgekozen' om het voor deze mensen uit de taboe sfeer te halen smile. Bedankt voor alle reakties !
HarryS
HarryS aug 28 '10
Hoop alleen dat ik ze dinsdag kan overtuigen...
admin
admin aug 28 '10
Bedenk maar dat ze het doen vanuit bezorgdheid voor jullie dan komt er vanzelf een ander gevoel bij je en zakt je boosheid en onrust in jezelf, zodat er ruimte komt om elkaar beter te begrijpen.
Marenubium
Marenubium aug 28 '10
Gut Harry frownHier heb ik zelf ook ervaringen mee, ergens in een ver verleden. Ooit eens op een streng gereformeerde camping gestaan (wisten wij veel, lol). Hele goede contacten, en de 'voorgangers' waren erg te spreken over mijn gedichten en verhalen, en o wat was ik toch een mooi wezen! Uh uh, totdat ze vernamen dat ik onder een homeopathische behandeling was. Daarna met de nek aangekeken, want het was het werk van de duivel.
Apart ook weer smile
Maar desalniettemin erg schrijnend. Daar zit je met je goede gedrag en de kosten van alles frown
Tja, wat doe je eraan? Die officier zul je denk ik toch niet weten te overtuigen. Dus die zou ik gewoon in zijn/haar waarde laten. En inderdaad, het gaat om jullie dochter zoals bloempje zegt. Misschien kan de officier haar nog 'redden' winkHij ontneemt haar nu een keuze, en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Dat is dom- (en) -weg discriminatie. Jullie als ouders willen haar dit graag geven, maar het wordt haar ontzegd vanwege een persoonlijke mening van de officier. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling van het Leger des Heils en de Weg van de Heer.

Maar, even terzijde, ik dacht dat het Leger des Heils niet aan sacramenten zoals doop en avondmaal enzo deed?
Dit heb ik van hun website geplukt:
Quote:
Het Leger des Heils heeft er bewust voor gekozen geen gebruik te maken van de sacramenten, zoals doop en avondmaal om te voorkomen dat mensen dit als een voorwaarde zouden zien om bij God te mogen komen. Met name in de tijd dat het Leger des Heils ontstond wilde men er in (andere) kerken nog wel eens zo over denken. In die tijd beschouwde een korps van het Leger des Heils zichzelf ook niet als een kerk, maar meer als een laagdrempelige evangelisatiepost.

Daarnaast werd er - vooral in het verleden - in andere kerken (te) veel nadruk gelegd op de sacramenten. Volgens het Leger kan dit ten koste gaan van waar het om gaat, namelijk het Evangelie, geloof in Jezus Christus en groei daarin. Het Leger des Heils erkent de sacramenten overigens wel.


Ziet ernaar uit, dat hier gemeten wordt met 2 maten. Enerzijds laagdrempelig en de opinie dat bijv. de doop geen voorwaarde is om bij God te komen, anderzijds worden er dus wel voorwaarden aan vast gehangen om uberhaupt gedoopt te mogen worden. Weird.
En dit staat er onder 'missie':

Quote:
Zijn dienstverlening wordt gestimuleerd door de liefde tot God. Zijn opdracht is het Evangelie van Jezus Christus te prediken en in zijn naam menselijk nood te lenigen zonder enige vorm van discriminatie.


Volgens mij heb je hier wel wat handvaten aangereikt gekregen geloof ik...mocht je tegen het besluit van de officier in willen gaan.

In ieder geval heel veel succes hiermee, ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Zal voor je duimen!
admin
admin aug 28 '10
God is liefde.
Reiki is liefde.

Ik zie geen probleem, wel word ik kotsmisselijk van die #$@!^% regeltjes in de Katholieke kerk.
Exact de reden dat ze mij niet meer bij een Katholieke dienst zullen zien al doet het mij wel pijn.
Ik mag niet meer ter communie van meneer pastoor, ik ben ook een zondaar.... smile

Nou God houd nog steeds van mij, dat weet ik zeker!
Laten ze blij zijn dat er nog steeds mensen zijn die die sacramenten graag willen ontvangen in plaats van te muggenziften over liefdevolle energie die met de mooiste intenties wordt doorgegeven.
1stMoonofMars
1stMoonofMars aug 28 '10
smilejawel, liefs voor jou karin smile

dat vindt ik persoonlijk ook een belangrijk gedeelte.

Grts
Islandlady
Islandlady aug 28 '10
Ja inderdaad Liefs voor Karin. Dit maakt mij ook des duivels ik ben gedoopt heeeeeeel lang geleden maar toen we de kerk en diens voorganger nodig hadden waren ze er niet.
Geloof wast is geloof?
Mijn visie: als deze dame/heer zich niet kan vinden in goede energie geven(reiki) aan anderen, dan moet diegene misschien nog maar eens de bijbel er op nalezen!
admin
admin aug 28 '10
Amen ...
bloempje
bloempje aug 29 '10
hmm en dan lees ik net op de site van paravieuw dat in den haag de paranormaal beurs wordt gehouden...... jawel geloof het of niet........ in en rond een KERK!!!!!!

dat is pas een onverwachte locatie, en ook wel erg dubbel dan:)

Liefs Bloempje
HarryS
HarryS aug 29 '10

Maar, even terzijde, ik dacht dat het Leger des Heils niet aan sacramenten zoals doop en avondmaal enzo deed?


Ze noemen het ook geen doop maar 'opdragen'.Het kind word opgedragen aan de Heer en de ouders beloven het kind met de bijbel op te voeden, dat is eigenlijk de kern van de zaak.

Bedankt voor deze tips in elk geval smile
Marenubium
Marenubium aug 29 '10
NJah...zelf ook eens wezen googelen op 'reiki en kerk', ongelofelijk wat een hetze tegen 'reikianen'.
Hierin komt wel erg sterk de angst van de kerk naar voren, angst om hun machtspositie kwijt te raken. Want oooooh wat gaat er gebeuren als iedereen dat moois zelf ontdekt??? Dan hoeft de kerk er niet meer te zijn in de huidige vorm. Een andere vorm zou nog veel mooier zijn, niet dan? Zo zien wij dat.
Helaas zien de kerkelijke instanties dit niet zo. Schrijnend.
Jezus heelde en genas. Jezus bracht ons de allermooiste boodschappen, en dat wij alleen maar hem hoeven te volgen (ik ben de weg, volg mij), om te worden zoals hij is.
Maar egget, nee, de mens kan dit niet uit zichzelf bepalen, welke weg dat dan is, daar hebben we de kerk voor nodig.
Dezelfde kerk die ons tegenhoudt de weg van Jezus te volgen. Lol.
Contradictio in terminis.
Maar goed. De kerk heeft ook de grootste hand in de wereldeconomie, en is 1 van de grootste machtshebbers achter de schermen. Missie: het volk dom en onderdrukt houden.

Harry je hebt hier wel wat aangeraakt geloof ik winkIk vrees alleen dat er in deze altijd 2 partijen zullen zijn die recht tegenover elkaar zullen blijven (be)staan.
Helaas sijpelt dat machtsvertoon teveel naar de gewone mens (voorgangers versus kerkgangers) door, wat erg veel onnodige frustraties opwekt.
En wie wordt hier nu eigenlijk het meest misleid?
Triest.
Ooit he....!


Beschermengel
Beschermengel aug 29 '10


Mooi geschreven Marenubium ... smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki