Gut Harry
Hier heb ik zelf ook ervaringen mee, ergens in een ver verleden. Ooit eens op een streng gereformeerde camping gestaan (wisten wij veel, lol). Hele goede contacten, en de 'voorgangers' waren erg te spreken over mijn gedichten en verhalen, en o wat was ik toch een mooi wezen! Uh uh, totdat ze vernamen dat ik onder een homeopathische behandeling was. Daarna met de nek aangekeken, want het was het werk van de duivel.
Apart ook weer
Maar desalniettemin erg schrijnend. Daar zit je met je goede gedrag en de kosten van alles
Tja, wat doe je eraan? Die officier zul je denk ik toch niet weten te overtuigen. Dus die zou ik gewoon in zijn/haar waarde laten. En inderdaad, het gaat om jullie dochter zoals bloempje zegt. Misschien kan de officier haar nog 'redden'
Hij ontneemt haar nu een keuze, en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Dat is dom- (en) -weg discriminatie. Jullie als ouders willen haar dit graag geven, maar het wordt haar ontzegd vanwege een persoonlijke mening van de officier. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling van het Leger des Heils en de Weg van de Heer.
Maar, even terzijde, ik dacht dat het Leger des Heils niet aan sacramenten zoals doop en avondmaal enzo deed?
Dit heb ik van hun website geplukt:
Het Leger des Heils heeft er bewust voor gekozen geen gebruik te maken van de sacramenten, zoals doop en avondmaal om te voorkomen dat mensen dit als een voorwaarde zouden zien om bij God te mogen komen. Met name in de tijd dat het Leger des Heils ontstond wilde men er in (andere) kerken nog wel eens zo over denken. In die tijd beschouwde een korps van het Leger des Heils zichzelf ook niet als een kerk, maar meer als een laagdrempelige evangelisatiepost.
Daarnaast werd er - vooral in het verleden - in andere kerken (te) veel nadruk gelegd op de sacramenten. Volgens het Leger kan dit ten koste gaan van waar het om gaat, namelijk het Evangelie, geloof in Jezus Christus en groei daarin. Het Leger des Heils erkent de sacramenten overigens wel.
Ziet ernaar uit, dat hier gemeten wordt met 2 maten. Enerzijds laagdrempelig en de opinie dat bijv. de doop geen voorwaarde is om bij God te komen, anderzijds worden er dus wel voorwaarden aan vast gehangen om uberhaupt gedoopt te mogen worden. Weird.
En dit staat er onder 'missie':
Zijn dienstverlening wordt gestimuleerd door de liefde tot God. Zijn opdracht is het Evangelie van Jezus Christus te prediken en in zijn naam menselijk nood te lenigen zonder enige vorm van discriminatie.
Volgens mij heb je hier wel wat handvaten aangereikt gekregen geloof ik...mocht je tegen het besluit van de officier in willen gaan.
In ieder geval heel veel succes hiermee, ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Zal voor je duimen!