Loading...
nl

Opa valt mij lastig en k weet nie wat te doen

L'arbre de vie
L'arbre de vie aug 25 '10
Hey allemaal,
Ik moet even iets kwijt, want ik loop er nu al een aantal maanden mee rond en dacht dat het weg was, maar helaas.

In het kort mijn verhaal: een paar maanden terug kwam ik erachter dat ik last had van een meeliftende entiteit, die mij helemaal leegzoog wat betreft energie.

Ik werd er letterlijk ziek van, ben een maand ziek op bed geweest en werd maar niet beter, kreeg de ene kwaal na de andere, nou had ik wel een virus ook, maar een maand lang....Toen ik contact maakte met de entiteit, bleek dit mijn opa die overleden is van mijn vaderskant te zijn. Hij zei dat hij er was, omdat ik moest leren niet bang voor entiteiten te zijn...

Nou lekker is dat dacht ik, hij zoog me leeg: maakte me voelen dat ik heel minderwaardig was, hij maakte me klein, ik was/ben over emotioneel, snel geraakt door dingen, doodmoe, had heel veel negatieve gedachten en kreeg niets voor elkaar..

Een kennis van mij heeft mij geholpen om hem weg te sturen bij mij met grof 'energetisch geweld', maar gisteren merkte ik na een lange tijd, dat hij weer terug is bij mij.

Ik merkte het savonds, zat op de bank en voelde me opeens ijskoud worden, lichten gingen knipperen, een poes buiten bleef lange tijd naar mij naar binnen kijken, en opeens ging er een lichtje branden, ik was de afgelopen dagen in veel oude patronen gelopen: moest weer roken, was doodmoe, kreeg dingen niet gedaan, ik voelde dat ik niet helemaal op de wereld was, dus niet goed geaard, kortom, opa moest er wel zijn. En dat bleek ook wel, ik voelde zijn boosheid.

Ik zei tegen hem dat hij echt over moest gaan naar het licht, visualiseerde dat ook. Maar dat lukte me niet. ik zag veel chaos bij de poort zegmaar en hij ging niet, hij gaf me een enorm boos gevoel...schelde me uit..niet erg fijn

Ik weet eerlijk gezegd echt niet wat ik hiermee moet...

Ik weet ook niet of hij nou echt nog niet over is gegaan,
of dat hij misschien een Gids is, die juist op al mijn pijnlijke knopjes gaat drukken, omdat ik die punten nu echt in mijn leven moet afwerken...maar aan de andere kant, een gids hoort mij toch niet uit te zuigen? Of zou het soms zijn dat hij dat juist moet toepassen, omdat hij anders mijn aandacht niet krijgt..

Ik weet gewoon niet zo goed wat te doen hiermee...
Heeft iemand raad?
Of een gedeelde ervaring...

Liefs!

oja, ps: hij en mijn vader hebben tijdens hun leven bepaalde dingen niet afgesloten voordat opa overleed..pap staat helemaal niet open voor spiritualiteit..maar over dit heb ik opa nooit gehoord..dus denk niet dat dat de reden is dat hij bij mij hangt..maar ik weet het niet, zucht!



Delen:
1stMoonofMars
1stMoonofMars aug 25 '10
Hmmm, ja idd het "het leegzuigende effect" lijkt mij een geval van 'ik moet je laten voelen/diep laten gaan, om jou te berijken'

Of

Soms moet je echt diep gaan...of laten de situaties in je leven je heel diep gaan.....

en op zulke momenten worden andere zaken in jou persoon beroerd(soms heel heftig...) maar dit kan je dan ook plaatsen in het beeld van; 'er zijn diepere gronden in mezelf ontluikt'

waardoor er dus een gigantische verdieping-/en-verijking in jezelf plaats vindt...

ja op het moment zelf is dat dan heel heftig/pijnlijk... en niet zo'n beetje ook.....

en het gevecht ermee aangaan, is opzicht best sterk en ook moedig.....

weet wel dat je dan dus nog verder en nog dieper gaat..... maar die visualisatie van 'naar het licht gaan' dat is dan zowel naar je opa bedoelt(en waar hij voor staat en je wilt zeggen) maar dus ook naar jezelf bedoelt.

smileGroeten, en hoop dat je hiermee iets kunt, (*als ik hier en daar te grote sprongen heb genomen... ff zeggen, want dan plaats ik er nog meer bij... of doe ik het in een andere vorm of met andere zinsopbouw...)_

1stMoonofmars
L'arbre de vie
L'arbre de vie aug 26 '10
mmm, ja iddh het "het leegzuigende effect" lijkt mij een geval van 'ik moet je laten voelen/diep laten gaan, om jou te berijken'
.>Dat zou wel eens kunnen
Of


Soms moet je echt diep gaan...of laten de situaties in je leven je heel diep gaan.....
>>Dat is idd een half jaar lang al aan de gang. Ik had uitgesproken dat ik alles binnen dit jaar wilde afwerken en daar begint het ook wel een beetje op te lijken…

en op zulke momenten worden andere zaken in jou persoon beroerd(soms heel heftig...) maar dit kan je dan ook plaatsen in het beeld van; 'er zijn diepere gronden in mezelf ontluikt'
>>Ik ga er ns op letten, of dat ook zo voelt

waardoor er dus een gigantische verdieping-/en-verijking in jezelf plaats vindt...
>>Okee ja het zet me wel aan het denken, ga graven in het gevoel dat bovenkomt

ja op het moment zelf is dat dan heel heftig/pijnlijk... en niet zo'n beetje ook.....
>>niet altijd, maar vaak wel ja..

en het gevecht ermee aangaan, is opzicht best sterk en ook moedig.....
>thanks;-)

weet wel dat je dan dus nog verder en nog dieper gaat..... maar die visualisatie van 'naar het licht gaan' dat is dan zowel naar je opa bedoelt(en waar hij voor staat en je wilt zeggen) maar dus ook naar jezelf bedoelt.
>hier snap ik niet helemaal je punt…

Liefs!
Maryssa
Maryssa aug 26 '10
Lieve L'arbre de Vie,

Even een heel nuchtere vraag... weet je zeker dat het om jouw opa gaat? Iemand die jou gekend heeft en van je hield bij leven en nog steeds van jou houdt, zal jou toch niet de stuipen op het lijf gaan jagen? Ik vind energie weg zuigen en jou je zo naar laten voelen niet opa-achtig.(sorry voor de mutserige omschrijving wink

Misschien een idee om iemand die jou niet kent te laten invoelen welke entiteit met jou meelift?

Liefs Maryssa
L'arbre de vie
L'arbre de vie aug 30 '10
Heey Maryssa,

nou ik ken mijn opa niet heel goed, die is overleden toen ik ongeveeer 6 was. kan me niet veel van hem herinneren.
Maar de boosheid en de manier waarop de entiteit mij lastigvalt, komt overeen met de negatieve manier van aandacht vragen die in mijn vadersfamilie voorkomt en herken ik ook uit de familieGS om het zo maar even te zeggen.
Mijn vriend heeft hem een lange tijd geleden in zijn persoonlijk huis gezien. toen we langs zijn graf waren gelopen, is hij in zijn systeem gaan zitten. de man die hij omschreef komt precies overeen met het beeld dat ik van mijn opa herinnerde. een dag nadat hij dat geconstateerd had, kwam de entiteit bij mij langs. dus weet het haast wel zeker,
LIefs!
aquarel
aquarel okt 17 '10
Als reactie op mijn vorige bericht over bescherming tegen prikkels, kreeg ik dit van iemand. Omdat ik de oefeningen heel praktisch vind, heb ik toestemming gevraagd om het hier te publiceren en … gekregen. De allerbeste manier om jezelf te beschermen, blijft het vullen van je hele energetische veld met liefde, maar dat duurt nogal lang voor je het kunt. Vandaar deze oefeningen. Hier zijn ze:




Energetische bescherming



creëer je leven vrij
Omdat wij energetische wezens zijn, kunnen wij energie verliezen maar ook oppikken. We kunnen dus energetisch leeglopen maar ook energetisch vervuilen. Als je energie weglekt, dan ben je na een paar uur werken doodmoe en wordt alles je teveel. Je raakt als het ware je levenskracht kwijt. Vervuilen houdt in dat je na contact met een ander gehad te hebben, jij je vuil en onprettig of ronduit beroerd voelt. In principe is dit een vorm van energetisch meetrillen. Je gaat als het ware mee met de negatieve energie van een ander, waardoor jij je niet lekker gaat voelen. Er bestaat ook nog een vorm van extreme energetische vervuiling en dan spreken we over entiteiten die bij de “gastheer” energie aftappen. Deze entiteiten huizen in de astrale sferen en voeden zich met de energie van levende wezens. Zeker in deze turbulente tijden waarin de krachtmeting tussen Licht en duisternis toeneemt, is de toestroom van astrale wezens groter. De verdichting rondom de Aarde neemt daarom ook toe door de sterk aanzuigende werking op negatieve krachten vanuit de universa.

Het is belangrijk om jezelf te beschermen tegen de invloeden vanuit de astrale sferen en dit zeker in de nacht. Als de ziel zich losmaakt van het aardse ofwel astrale lichaam en elders vertoeft, dan is de ziel extra kwetsbaar. Deze kwetsbaarheid geldt vooral voor hen die erg gevoelig zijn en teveel openstaan en nog onvoldoende in hun kracht zitten. Vele zielen worden dan ook ‘s nachts belaagd door entiteiten, zonder te weten wat voor uitwerking dit heeft op de algehele gezondheid. Overdag kun je extra vermoeid zijn of je zwak voelen. Er is helaas nog veel onwetendheid op het gebied van astrale vervuiling en waar wij allemaal aan blootgesteld zijn.
Door aan jezelf te werken via zelfwerkzaamheid, zal je innerlijk steeds sterker worden. Dit heeft ook een beschermende werking op onze auravelden en energiesysteem. Je aura is je bescherming en het is belangrijk om dit auraveld te sluiten en te omgeven met helder wit Licht. Onze Aarde heeft ook een aura maar deze is door de toenemende astrale vervuiling verzwakt. Om jezelf energetisch te beschermen is het belangrijk om je continu in het Licht te blijven zetten. Doe dit ook voor het slapen gaan. Ieder die dit niet doet staat anders open voor de astrale krachten. Visualiseer regelmatig een zuiver wit Licht om je heen. Visualisatie is het werken met gedachtekracht dat onze wil beïnvloedt. Doe deze visualisatieoefeningen op elk moment als je het gevoel hebt negatief beïnvloed te worden. Nog belangrijker is om deze oefening te doen voor het slapen gaan. Als extra bescherming kun je hierbij ook visualiseren dat er uit je voeten denkbeeldige wortels groeien die zich verankeren in de aarde. Laat ook vanuit je stuitchakra een wortel groeien die zich diep vastzet in de aarde. Op deze wijze ben je goed verankerd en zul je dichter in je lichaam blijven, zodat andere krachten geen invloed op je kunnen uitoefenen. Een rode cirkel om je voeten heen visualiseren helpt ook. Zie in dat jij alleen bepaald wie in jouw auraveld mag komen. Dus als je bewust je aura sluit, hoef je dit onbewust misschien nog niet te doen. Laat dus niemand toe in je auraveld, zowel bewust als onbewust. Niemand mag zomaar misbruik maken van jouw zuivere energie. Denk niet te lichtvoetig over hetgeen wij hier aandragen. Het is echt belangrijk om je energetisch te schonen en te beschermen. Houdt met deze leefregel ook rekening in je leefomgeving. Luister naar lichte muziek en omgeef jezelf met lichte kleuren. Schoon je leefruimtes met voldoende frisse lucht maar ook met zuiverende wierook. Wees je bewust van de negatieve energie die je via de radio of televisie maar ook in de vorm van bezoek in je huis haalt.

De duisternis behoort de duisternis toe, maar het Licht gaat verder en is alles omvattend en laat haar kleurenpracht overal zien. Wees één met het Licht en de alles omvattende Liefde gecentreerd in het hart.

VISUALISATIE-OEFENING
De navolgende affirmaties kunnen je helpen om je auravelden nog beter te beschermen. Spreek de affirmaties hardop uit of in gedachten. Zonodig kun je deze aanvullen met affirmaties die jezelf belangrijk vindt.
Ik ben krachtig en voor niemand bang…………
Ik ben heer en meester over mijn eigen lichaam………..
Ik bepaal wie mijn auraveld betreed………
Niemand mag misbruik maken van mijn zuiverheid…………
Ik vertrouw op mezelf………..
Niemand bepaald wat ik moet doen, behalve ikzelf…………..
Ik vertrouw op mijn innerlijke leiding……………..
Ik vertrouw op mijn goddelijke leiding…………..
Ik ben licht en straal dit uit……………..

Om jezelf energetisch te zuiveren kun je ook de volgende meditatie doen.
Ga op een stoel zitten, met je voeten stevig op de grond. Veranker jezelf eerst goed, zoals boven beschreven. Zet jezelf in het licht en visualiseer dat je via je kruinchakra helder wit licht of kosmische energie in je lichaam haalt. Laat deze kosmische energie je lichaam zuiveren en opschonen. Laat alle overtollige kosmische energie je aura instromen en vervolgens weer terug in de kosmos. Laat vervolgens alle negatieve energie vanuit je lichaam, via de wortel uit je stuitchakra de aarde ingaan. Visualiseer gelijktijdig dat je via de aarde schone aarde-energie via je voetchakra’s naar binnen haalt (visualiseer deze aarde-energie groen). Laat de aarde-energie en kosmische energie met elkaar versmelten. Voer deze oefening uit op die momenten dat je je vervuild en moe voelt.

Door Jeane

Laat me maar weten of je hier iets aan hebt, ik ben heel benieuwd! Je kunt een reactie achterlaten hieronder en ik geef meestal antwoord

bron : http://nieuwetijdskinderen.wordpress.com/2010/02/02/meer-energetische-bescherming-tegen-prikkels/
aquarel
aquarel okt 17 '10
ikzelf vul heel mijn energetisch veld met liefde, als ik over iets negatief nadenk met of zonder die parasiet die al 10 jaar meereist, dan denk ik terug positief over alles, zijn negatieve gedachten maak ik terug positief.
op deze manier, probeert hij/zij zich los te maken van mij omdat hij dat niet wilt.
op deze manier van denken kan je terug de volleidge controle over jouw lichaam en geest opeisen.
deze oefening die voor mij levensecht is doe ik nu al zo'n 3 weken.
ik ben minder moe en heb veel goede energie hiermee opgebouwd om terug aan de slag te kunnen met mijn dingen.
admin
admin okt 17 '10
Mooi stukje van die Jeane!
L'arbre de vie
L'arbre de vie okt 17 '10
Wat een mooie tekst Aquarel, daar ben ik echt heeel blij mee!
Zowieso wordt ik op het moment heel erg getest op het bewustzijn van mijn eigen energieveld..ik heb heel erg veel last namelijk van vermoeidheid door de dag heen, zelfs zo erg dat ik het bijna niet red om aan het eind vd dag van mn stage terug te reizen naar huis, al die reizende mensen in het openbaar vervoer zijn me echt te veel na een drukke werkdag..ik voel me een soort 'open afvoerputje' en wil graag leren hoe ik idd mijn eigen energie zuiver houd en bij mezelf houd. Ik ga je affirmaties toepassen, en zal je over een paar weekjes antwoorden hoe deze uitpakken..er moet voor mij echt een soort automatisme inkomen om dat elke dag te doen;-)Verslag volgt! Onwijs bedankt!!



Liefs,
Lean
aquarel
aquarel okt 18 '10
graag gedaan

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki