Loading...
nl

Kunnen wij God wel zien?

admin
admin aug 26 '10
@Tinne, ok laugh
bloempje
bloempje aug 26 '10
ik vind het eigenlijk niet uitmaken, we bedoelen met alle benamingen de zelfde goddelijke energie en we geven er allen een naam aan omdat het zo moeilijk is om iets te zien, geloven of over te praten zonder naam. ik heb nog nooit in echt god in zijn benaming geloofd, ja ik ben wel half katholiek opgevoed en moest het allemaal geloven maar heb altijd alleen in de eenheid gellofd, niet man, niet vrouw, maar een groot geheel. dus voor het gemak houd ik het even bij god omdat het zo gevraagd werd. en ja ik zie ook in alle slechte dingeniets goed, waarom.... ja geloof het of niet, maar in mijn idee moet iedereen een keer sterven en als je opdrachten taken en lessen op de aarde klaar zijn mag je naar de volgende stap, en ja misschien was de moord wel de laatste stap voor degene die sterft. jammer voor nablijvers en jammer van het feit dat de persoon die het overkomt niet bewust is van zijn lessen en het einde van zijn taken waardoor het zeer beangstigend is. en vooral voor de nabestaanden is het erg en zeer triest, ik praat niet goed wat de dader gedaan heeft, maar begrijp wel dat het allemaal bij onze taken horen in dit leven, en dan.... op naar het volgende leven.

dit klinkt allemaal wat crú mischien, maar echt slecht bestaat in mijn ogen eigenlijk niet, het hoort bij de circel van het leven. en ook die moordenaar hoort bij die circel en moet ook zijn levenslessen leren, helaas heeft hij wel wat vervelende eigenschappen bij die lessen:(

verder voeg ik me dus hierbij:
Op een gegeven moment ben je zover dat je geen beeld of voorstelling nodig hebt van wie/wat God is. Dan is ie overal en in alles aanwezig. En zie je hem in alles en iedereen, dus.. ja wij kunnen God zien!

Liefs Bloempje
1stMoonofMars
1stMoonofMars aug 26 '10
Hey, bloempje, lekker verwoord/geschreven smile
top,

Grtsz


hmm, beetje OT;
dat met 'moord' , kzat hier zelf bij te denken... wat verstaan we hier allemaal onder; iemand zun lichaam killen..... maar bv; mindkill (iemand met woorden slopen o.i.d.) dat kan ook een soort moord zijn... ennuh; moord - droom (omgedraaid.....)
Cialara
Cialara aug 26 '10
Origineel bericht van: Core
Origineel bericht van: Jorine

Rest er nog steeds iets wat er IS, iets ongrijpbaars, iets wat onze dualiteit overstijgt...maar tegelijk daarom ook iets wat wij niet kunnen bevatten.

Zeggen lezen denken en beleven is makkelijker dan het begrijpen, inleven en voelen. Maar als dat de situatie is, hoe kan je er dan zo van uit gaan dat het zo is?


Vanuit een helder weten, dat alleen door de ziel volledg te begrijpen is smile
admin
admin aug 26 '10
Origineel bericht van: Core
Origineel bericht van: Karin

Nope, gelijk van begin af aan al zo groot.
Vanaf dat ik klein was, voelde en voelt het al zo.

Ah ok smile

En met zo groot bedoel je?


Groots, overweldigend, dat je tot tranen bent geroerd smile
gast
gast aug 26 '10
Origineel bericht van: 1stMoonofMars
Hey, bloempje, lekker verwoord/geschreven smile
top,

Grtsz


hmm, beetje OT;
dat met 'moord' , kzat hier zelf bij te denken... wat verstaan we hier allemaal onder; iemand zun lichaam killen..... maar bv; mindkill (iemand met woorden slopen o.i.d.) dat kan ook een soort moord zijn... ennuh; moord - droom (omgedraaid.....)


Jij ziet het helemaal goed laugh
New Moon
New Moon aug 29 '10
Origineel bericht van: Core
Origineel bericht van: Jorine

Rest er nog steeds iets wat er IS, iets ongrijpbaars, iets wat onze dualiteit overstijgt...maar tegelijk daarom ook iets wat wij niet kunnen bevatten.

Zeggen lezen denken en beleven is makkelijker dan het begrijpen, inleven en voelen. Maar als dat de situatie is, hoe kan je er dan zo van uit gaan dat het zo is?


Core, ik vind zeggen lezen en denken niet persé makkelijker dan begrijpen, inleven en voelen. voor mij is het eerder andersom (heb ik het gevoel) Tevens ligt het aan mijn bui.

Leuk dat het je opviel dat iedereen het slechte goedpraatte (incl mezelf). Ik kan ook heerlijk slecht zijn, maar dat is makkelijk en voelt niet goed. (pfft, ben ik dan geindoctrineerd met het goede in dit leven?) Het lijkt me best leuk/uitdagend een keer hard te schelden en respectloos met elkaar om te gaan, maar ik heb juist veel respect voor dit forum en ik hecht er veel waarde aan, zeker aan de mensen van dit forum.. plus, het is te goed beveiligd met allemaal mechanismen zoals je terecht opviel (niet voor niets begonnen veel mensen het slechte goed te praten ;)) Als iemand een keer zin heeft, prima, ik wil best voor een keer voor een experiment ergens buiten dit forum op een veilige vrije manier respectloos met elkaar omgaan wink

Liefs the moon
New Moon
New Moon aug 29 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: 1stMoonofMars
Hey, bloempje, lekker verwoord/geschreven smile
top,

Grtsz


hmm, beetje OT;
dat met 'moord' , kzat hier zelf bij te denken... wat verstaan we hier allemaal onder; iemand zun lichaam killen..... maar bv; mindkill (iemand met woorden slopen o.i.d.) dat kan ook een soort moord zijn... ennuh; moord - droom (omgedraaid.....)


Jij ziet het helemaal goed laugh


Andere Moon, ik vind jouw "gedachte"gang echt supergaaf smile

Ik ga ook even wat voor mezelf opschrijven:

Mindkill = mind killen, dus de soul bevrijden. Droomwereld = andere wereld, waarin souls overgaan, en waar souls met een levend lichaam de dode lichamen souls kunnen ontmoeten. Droomwereld = energie(hogere)wereld. Een lichaam is heel aards. laugh

Liefs the moon
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki