Loading...
nl

Karma

admin
admin aug 21 '10
Karin,

Advies kan ik je niet geven, ik kan je wel vertellen hoe ik het heb ervaren en misschien kun je daar iets mee.
Je mag me altijd een pm sturen, dit verhaal wil ik niet open en bloot neerzetten, dat is voor mij heel privé en ook voor mijn ex-partner.

Zijn hart kan hij alleen zelf helen, hij moet het wel vanuit zichzelf willen en dan zou je hem kunnen helpen, niet eerder.
Je kunt een ander niet veranderen hoeveel je ook van hem/ haar houd, je zult van ze moeten leren houden precies zoals ze zijn smile
admin
admin aug 21 '10
Bloempje, ik begrijp je helemaal en ik vind het heel fijn dat het voor jou zo uitwerkt in je relatie.
Ik wilde dat dat bij mijn gezin ook zo was gegaan en ik heb gevochten als een leeuw, maar dat mocht niet baten.
Vandaar dat ik me kan invoelen in Karin en ook in jou.

Zie het niet als betuttelen Bloempje, zo is mijn bericht echt niet bedoeld.
Maar iedere kijk van iedereen hier is heel belangrijk, dus ook jouw kijk.
Dat zijn dingen waar mensen wat mee kunnen, geen beoor- of veroordelen.
Daar kom je geen steek verder mee wink
bloempje
bloempje aug 21 '10
lieve Karin(katie)
je kunt hem gewoon liefde sturen hoor, je mag hem wel voeden met liefde, want als je niet wilt loslaten dan is die energie ook weer fijn voor jezelf. wanneer hij namelijk voldoende liefdesenergie (kosmosenergie) heeft dan komt hij het niet meer van jou weghalen. dat is dan niet meer nodig, maar het zorgt ervoor dat hij ook de energie heeft om aan jullie relatie te werken, daarmee heal je hem ten gunste van jullie relatie.
het is dus niet voeden met persoonlijke liefde maar puur met positieve energie die iedereen nodig heeft. het gaat ook absoluut niet ten koste van jouw helingsproces. je geeft namelijk wat je extra krijgt of hebt en dat is gewoon over, en kun je geven aan ieder die je lief is of wie jij denkt dat die het nodig heeft. overigens zal hij er niet direkt iets van merken dat je het stuurt, en anders vraag je het de engelen om het te sturen, hij merkt het niet, kan het niet plaatsen dus zal niet bij jou terugkomen dat je hem wat gegeven hebt smilehij zal zich hooguit gelukkig gaan voelen:)

Liefs Bloempje
Katie
Katie aug 22 '10
Karin,

Ik meen het echt als ik zeg dat ik van hem houd met al zijn minnen. Het is een beschadigde man. Het verhaal is te complex om zo te vertellen.
Maar dit gevoel met een man heb ik nog nooit zo ervaren en ben al 41. Ik begrijp het ook wel als er gezegd word dat ik met loslaten meer zou winnen voor mezelf maar aan de andere kant blijft de angst/pijn overheersen. De angst om hem dan te verliezen. Maar ik hoop dat hij zelf in gaat zien dat het anders moet en dan kan ik hem pas helpen.

Liefs Karin
Katie
Katie aug 22 '10
Ik zal het doen Bianca....

Nu proberen te slapen.

Liefs
bloempje
bloempje aug 22 '10
oh maar karin zo zag ik het ook helemaal niet!!!:) ik snap ook helemaal wat jij bedoelt, ik heb ook echt wel op het punt gestaan om er een punt achter te zetten, en ik ben mij degelijk bewust van mijn "mazzel"dat het werkt voor mij en een hoop anderen, maar toch is het ook bij een hoop mensen dat het niet mag baten helaas, hoe hard iemand er ook voor vecht. helaas helpt niet ieder gevecht. mijn berichtje was alleen als verduidelijking bedoelt.
enne ook ik waardeer iedere kijk van iedereen, dat is het voordeel van een forum waar zoveel respect voor elkaar is( zo ervaar ik het tenminste:) ) ik beoordeel en veroordeel ook absoluut niemand. iedereen is zoals ie is en hoeft zich niet te verdedigen. is helemaal niet nodig:)

Liefs Bloempje
admin
admin aug 22 '10
Origineel bericht van: bloempje
lieve Karin(katie)
je kunt hem gewoon liefde sturen hoor, je mag hem wel voeden met liefde, want als je niet wilt loslaten dan is die energie ook weer fijn voor jezelf. wanneer hij namelijk voldoende liefdesenergie (kosmosenergie) heeft dan komt hij het niet meer van jou weghalen. dat is dan niet meer nodig, maar het zorgt ervoor dat hij ook de energie heeft om aan jullie relatie te werken, daarmee heal je hem ten gunste van jullie relatie.
het is dus niet voeden met persoonlijke liefde maar puur met positieve energie die iedereen nodig heeft. het gaat ook absoluut niet ten koste van jouw helingsproces. je geeft namelijk wat je extra krijgt of hebt en dat is gewoon over, en kun je geven aan ieder die je lief is of wie jij denkt dat die het nodig heeft. overigens zal hij er niet direkt iets van merken dat je het stuurt, en anders vraag je het de engelen om het te sturen, hij merkt het niet, kan het niet plaatsen dus zal niet bij jou terugkomen dat je hem wat gegeven hebt smilehij zal zich hooguit gelukkig gaan voelen:)

Liefs Bloempje


Ja hoor gewoon doen!
Positieve energie is altijd goed smile
admin
admin aug 22 '10
Er is Zielsliefde,liefde tussen zielen. En die liefde is zuiver en puur.
Op het moment dat ego zich meer op de voorgrond zet, en zich meer wil uidrukken, als een energie dat steeds aandacht nodig heeft, of zelfs eist omdat het bv. gekwetst is ofverwrongen of zich machtig voelt
dan zie je of ervaar je niet (meer) de pure en zuivere liefde van de ziel van die persoon.
Ja soms af en toe, in een glimp, als ie al die spanningen laat en eventjes zichzelf in Puurheid toont, ervaar je die liefde die zo mooi is.
Maar.. is het niet zo dat iemand zijn tijd mag nemen in zijn ego-zijn? Ook al is dat een levenlang..
Zodat liefde ook betekent, dat iemand zichzelf kan zijn in zijn/haar ontwikkeling. Je hebt die persoon dan "onvoorwaardelijk " lief.. die stap naar onvoorwaardelijkheid, is voor velen een moeilijke stap. In hoe verre kan de ene zich vanuit de zielzijn blijven uitdrukken..in onvoorwaardelijke liefde naar die ander toe..
das een kunst, een zalige kunst om te zijn ( om te leren zijn)

*zomaar wat indrukken op een zondagmorgen*

Liefs,
Tinne


bloempje
bloempje aug 22 '10
klopt wat je zegt, maar het sturen van liefde helpt wel bij het genezingsproces:) mijn man was ook gekwetst. en je zult ook moeten gaan praten op den duur, maar elkaar accepteren zoals die is is zeker belangrijk, doe ik ook zeker bij mijn man, maar ik help hem er wel bij:)
het gaat langzaam, maar liever met liefde dan met wrok dus dan de liefde als steun in de rug. maar zo kan karin(katie) zich wel tegen energieverlies beschermen. dat scheelt een hoop namelijk, met name om het vol te houden.
en niemand hoeft voor zijn hele leven gekwetst te blijven, het kan genezen worden door die onvoorwaardelijke liefde dus waarom dan laten lijden, is zo zonde van het leven:)

Liefs Bloempje
bloempje
bloempje aug 22 '10
ps: ik neem iedereen zoals ie is, zoals mijn man zegt: jij zou een moordenaar nog liefde geven, vergeven en binnenlaten blush

Liefs Bloempje
gast
gast aug 22 '10
laugh
Precious1
Precious1 aug 22 '10
Ik heb even alle reacties niet helemaal gelezen, maar wat een onprofessioneel medium zeg!

Ook de opmerking dat jij spiritueel bent en hij nog in 3D zit krijg ik de kriebels van. Alsof je jezelf hoger plaatst en jezelf beter vindt.
Ten 1e is ieder mens gelijk en heeft ieder mens zijn pad te bewandelen in dit leven. Of dit nu via de new age-weg is of via de aardse weg dat maakt geen verschil in je mens-zijn. Ten 2e is ieder mens "spiritueel" want we komen allen van dezelfde bron af.

Katie, luister naar jezelf en naar je eigen gevoel en niet naar een 1 of ander medium. Neem niet alles klakkeloos voor waarheid aan wat een medium zegt. Zij hebben ook de waarheid niet in pacht. De waarheid zit in jezelf.

Misschien heb je hier iets aan http://www.counsellingcenterchanges.nl/relatieverslaving.php
Je verhaal klinkt namelijk alsof je niet bij machte bent een respectloze relatie los te laten.

admin
admin aug 22 '10
Wat een goede link precious!
Katie
Katie aug 22 '10
Lieve Tinne, Bloempje en Karin.

Dank voor jullie steun.
Ik zal zeker mijn positieve energie sturen.
Had een korte nacht en dag waarin heel veel is gebeurd!

Maar ik zal jullie een PB sturen.

Liefs Karin
Katie
Katie aug 22 '10
Hallo Precious,

Ik heb jouw link gelezen en heb de test ook direct gedaan.
Eerlijk de antwoorden gegevn en ik had meer nee dan ja.

Wat ik met deze man heb is Karma, dat weet ik zeker.
En ik heb na al jullie lieve goedbedoelde adviezen besloten om naar mijn eigen gevoel, hart en hoofd te luisteren en niet meer naar dat medium.

Liefs Karin
Precious1
Precious1 aug 22 '10
Hoi Karin,

Ja, vond het hier wel op zijn plaats. wink
Ik heb al vaker gemerkt dat mensen die zich in spirituele kringen begeven vaak dergelijke relationele problemen hebben in de zin dat ze destructieve relaties niet los kunnen laten maar blijven hopen op betere tijden en zichzelf steeds tekort doen.

Hoop dat Katie er iets aan heeft.
Precious1
Precious1 aug 22 '10
Hoi Katie,

Nou gelukkig heb je er dan niet veel last van! wink
Maar ook al is het karma. Dan nog, blijf geaard! En verzink niet in allerlei esoterische theorieen.
Een paar esoterische inzichten kunnen je helpen, maar zet niet de hele situatie in het licht van het karma.
Want hoe weet je zo zeker dat het karma is?
Precious1
Precious1 aug 22 '10
Misschien heb je iets aan onderstaand stuk:

Karmische relaties
In dit verband wil ik iets zeggen over karmische relaties. Hiermee bedoel ik relaties tussen mensen, die elkaar kennen van een vorig leven, waarin zij in relatie tot elkaar intense emoties hebben ervaren. Deze emoties hadden iets onopgelosts in zich; er was sprake van schuld, angst, afhankelijkheid, ontrouw, kwaadheid of iets dergelijks. Vanwege deze onopgeloste emotionele lading, trekken zij elkaar weer aan in een andere incarnatie. Het doel van de hernieuwde ontmoeting is dat de onopgeloste emotionele kwestie alsnog wordt opgelost. Dit gebeurt doordat de oude manier van met elkaar omgaan eerst in korte tijd weer tot leven komt (herhaling van de oude situatie) en er vervolgens bij beide partners de keuzemogelijkheid is er nu op een andere manier mee om te gaan. Het spirituele doel van de hernieuwde ontmoeting is dus dat je nu andere keuzes maakt dan in dat vorige leven.
Een voorbeeld. Een vrouw heeft in een vorig leven een echtgenoot gehad die erg bezitterig en bazig was. Zij liet dat een tijdlang over zich heengaan, maar besloot op een gegeven moment dat het genoeg was en verbrak de relatie. Later pleegt de man zelfmoord. De vrouw krijgt berouw. Ze gelooft dat zij schuldig is. Had ze hem niet nog een kans moeten geven? Dit schuldgevoel draagt ze de rest van haar leven met zich mee.
In een nieuw leven ontmoeten ze elkaar weer. Er is een vreemde aantrekkingskracht tussen hen. Aanvankelijk is de man buitengewoon charmant en zij staat in het middelpunt van zijn belangstelling. Hij vereert haar. Ze krijgen een relatie. Nu wordt hij steeds jaloerser en bezitterig. Hij verdenkt haar van vreemdgaan. Zij bevindt zich in een innerlijke strijd. Ze is boos en ontzet dat hij haar ten onrechte beschuldigt, maar ze ervaart ook een vreemde dwang om het door de vingers te zien, om hem een nieuwe kans te geven. Hij is gewond van binnen, denkt ze, hij kan er ook niets aan doen dat hij die verlatingsangst bij zich heeft. Misschien kan ik hem helpen dit te overkomen. Ze vindt verontschuldigingen voor haar gedrag, maar in feite laat ze haar grenzen overschrijden. De relatie tast haar eigenwaarde aan.
De meest bevrijdende keuze voor de vrouw zou nu zijn: de relatie verbreken, en zonder schuldgevoel haar eigen weg gaan. De pijn en angst van de man zijn niet haar verantwoordelijkheid. Zijn pijn en haar schuldgevoel hebben geleid tot een destructieve relatie. Er lag al een lading op deze relatie uit een ander leven. De betekenis van de hernieuwde ontmoeting is dat de vrouw moet leren loslaten zonder schuldgevoel en dat de man moet leren emotioneel op eigen benen te staan. Het verbreken van de relatie is hier dus de oplossing. De oplossing van het karma van de vrouw ligt in het alsnog loslaten van haar schuldgevoel. De ‘fout’ die zij in het vorig leven maakte was niet het verlaten van de man, maar het zich verantwoordelijk voelen voor zijn zelfmoord. Voor de man zou het weggaan van de vrouw betekenen dat hij nu echt geconfronteerd wordt met zijn eigen pijn en angst en dat hij nu kan kiezen deze in de ogen te zien in plaats van ervoor te vluchten.
Een karmische ontmoeting herken je doordat de ander je eigenlijk onmiddellijk bekend of vertrouwd voorkomt. Vaak is er ook een wederzijdse aantrekkingskracht, iets dwingends ‘in de lucht’ waardoor je bij elkaar wilt zijn en elkaar wilt ontdekken. Als de gelegenheid er is, kan deze sterke aantrekkingskracht uitgroeien tot een liefdesrelatie of tot een heftige verliefdheid. De gevoelens kunnen zo heftig zijn dat je denkt de grote liefde of je tweelingziel te hebben ontmoet. Er zit echter een addertje onder het gras. Er zijn ook altijd problemen in zo’n relatie, die vroeger of later de kop opsteken. Vaak raken de partners met elkaar in een strijd verwikkeld, die de ingrediënten macht en afhankelijkheid in zich draagt. Zij herhalen hiermee een drama dat zij uit een vorig leven herkennen. Zij kunnen in een vorig leven liefdespartners zijn geweest, ouder en kind, baas en onderdaan, of een andersoortige relatie. Maar altijd is er sprake geweest van een pijn die zij in elkaar hebben aangeraakt, door ontrouw, machtsmisbruik, of juist te sterke aanhankelijkheid. Er is een diepgaande emotionele ontmoeting geweest die onuitgewiste littekens en emotionele schade heeft veroorzaakt.
Zij kennen elkaar dus op een diep niveau. Daarom kunnen de aantrekkingskracht en ook de negatieve emoties zo heftig zijn wanneer zij elkaar in een nieuwe incarnatie weer ontmoeten.
In de meeste gevallen is het – spiritueel gezien – de bedoeling dat zielen die op deze wijze energetisch met elkaar verstrengeld zijn geraakt, elkaar loslaten en ‘éénheden-op-zich’ worden. In concrete woorden: karmische relaties in de zin waarin wij het hier bespreken zijn meestal geen langdurige, stabiele, liefdevolle relaties. Het zijn vaker destructieve relaties dan helende relaties. Vaak is het gewoon de bedoeling van de ontmoeting dat je erin slaagt elkaar nu in liefde los te laten. Dat is iets wat niet is gelukt in een (of meerdere) vorige leven(s), maar nu is er een nieuwe kans om elkaar in liefde los te laten.
Als jijzelf je bevindt in een relatie die wordt gekenmerkt door intense emoties, een relatie die veel verdriet en pijn in je naar boven haalt maar waarvan je maar niet kan loskomen, realiseer je dan dat niets jou verplicht bij die ander te zijn. Realiseer je ook dat intense emoties vaker wijzen op diepe pijn dan op wederzijdse liefde. De energie van liefde is wezenlijk kalm en rustig, licht en stimulerend. Het is niet zwaar, uitputtend en dramatisch. Als een relatie deze karaktertrekken krijgt, is het tijd om los te laten en niet om er nog eens “aan te werken”.
Soms denken jullie dat je bij elkaar moet blijven, omdat je “iets uit te werken hebt samen”.
Juist het bestaan van karma voeren jullie aan om alsnog bij elkaar te blijven. Jullie verdraaien hier het begrip karma. Karma werk je niet samen uit, karma is iets individueels.
Het karma wat er is, vraagt er juist om dat jij het loslaat, dat je je terugtrekt uit zo’n relatie om de heelheid in jezelf te gaan ervaren. Karma oplossen doe je alleen, in en met jezelf. De ander kan iets in jou raken. Maar het zijn je eigen wonden en kwetsuren die je in jezelf ontmoet terwijl je in relatie staat met een ander. Jij hebt alleen de verantwoordelijkheid voor jezelf.
Het is heel belangrijk je dit te realiseren, omdat het een van de voornaamste valkuilen is in relaties. Jij bent niet verantwoordelijk voor de ander, de ander is niet verantwoordelijk voor jou en de oplossing voor jullie problemen ligt niet in het gedrag van de ander.
Soms staan jullie zo in verbinding met het innerlijk kind van de ander, het emotioneel verwonde stuk in de ander, dat je denkt de verantwoordelijkheid te moeten nemen voor het kind in de ander. De andere persoon doet dat bij jou ook, maar dit is een doodlopende weg. Je gaat dan emoties van onmacht en angst in een ander honoreren, terwijl hij/zij er meer bij gebaat is dat jij duidelijk grenzen stelt en voor jezelf opkomt. Het is jouw bestemming om heel en alleen te kunnen zijn, helemaal in jezelf. Dat is de voorwaarde voor een werkelijk gelukkige relatie.

(Pamela Knibbe)
Katie
Katie aug 22 '10
Hallo Precious,

Ik ken bovenstaand stuk.
Mooi en herkenbaar.

Ik kom al vijf jaar bij dezelfde helderziende, voelende man.
Die vertelt mij al jaren dingen die kloppen zo ook dit.
En nu was ik een keer vreemd gegaan ;-(, bij iemand die gespecialiceerd is in Karmische relaties en ik ging naar hem luisteren, en dat terwijl ik er niet klaar voor ben.
Hij was erg dwingend.
Bel hem ook niet meer.

Liefs K
Precious1
Precious1 aug 22 '10
Oke. smile

Hm, als een medium dwingend is, is dat absoluut geen goed teken.
Heb je weleens het boek "Spiritueel Misbruik" gelezen?
Daarin staat ook verteld hoe "verkeerde" mediums te werk gaan. (en nog meer schokkende verhalen in het esoterische circuit)

Waarom ga je eigenlijk vaak naar een medium?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki