Loading...
nl

de spirituele maag

Takhihiii
Takhihiii aug 18 '10
Ik lees hier vaak over de pyramide van licht als een manier om je af te sluiten en met dat laatste heb ik een beetje moeite. Ik vind het persoonlijk geen goed idee om je af te sluiten voor energieën die op je pad komen. Als je je afsluit verandert er namelijk niets aan die energieën en je zal ze waarschijnlijk telkens weer opnieuw tegen komen. Zo denk ik er tenminste over. Het kan best zijn dat voor jou op zo'n moment afsluiten de beste oplossing is.

Er is echter een alternatieve methode die je zou kunnen toepassen. Je kan in plaats van afsluiten de energie transformeren. Deze techniek is afkomstig van de Q'ero indianen. Ik beschijf niet de officiële methode maar mijn eigen versie. Mochten er mensen zijn met meer ervaringen of info, dan hoor ik dat graag hier...

Ten eerste zie ik energie niet als negatief of positief. Energie is licht of zwaar. Lichte energie stijgt van nature omhoog en zware energie zakt naar beneden. Deze energieën stromen in een kringloop. Je kan het vergelijken met de kringloop van water in de natuur. Water in vloeibare vorm stroomt naar beneden en waterdamp stijgt omhoog.

Wij zijn kanalen van deze stromen van energie. Sommige kanalen zijn smalle bergbeekjes, anderen zijn grote rivieren. Nu kan het gebeuren dat een kanaal verstopt raakt. Daar blijft vooral de zware energie steken. Lichte energie vindt wel een weg door die hindernissen. Bij iemand wiens kanaal verstopt is, zie je dus een opeenhoping van zware energie. Dit uit zich bij die persoon in boosheid, angst of frustratie.

Wanneer ons kanaal wel doorstroomt kunnen wij de opgehoopte zware energie van andere personen afvoeren. Met gedachtekracht open je ter hoogte van je navel een zijkanaal. Dit noemen de Q'ero priesters de 'spirituele maag'. Alle zware energie die je voelt bij die persoon, laat je door deze aftakking wegstromen naar beneden. Wanneer de zware energie bij de ander is weggenomen, is hij lichter van energie en zal de stemming waarschijnlijk veranderen. Hij krijgt op dat moment een kans om de hindernissen in zijn stroom op te ruimen. Jij krijgt extra energie, waardoor je kanaal ruimer kan worden.

Je kanaal leidt door je gronding naar moeder aarde. Voor moeder aarde is zware energie voeding, zoals mest voeding is voor planten. Zij transformeert de zware energie in lichte energie. Deze lichte energie stroomt weer door jouw kanaal naar boven. Ondanks de extra toevoer van zware energie, zijn je energiestromen daardoor in balans.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 18 '10
Mooie uitleg, maar iets hierin voelt voor mij niet goed:

Origineel bericht van: Takhihiii
Wanneer ons kanaal wel doorstroomt kunnen wij de opgehoopte zware energie van andere personen afvoeren. Met gedachtekracht open je ter hoogte van je navel een zijkanaal. Dit noemen de Q'ero priesters de 'spirituele maag'. Alle zware energie die je voelt bij die persoon, laat je door deze aftakking wegstromen naar beneden. Wanneer de zware energie bij de ander is weggenomen, is hij lichter van energie en zal de stemming waarschijnlijk veranderen. Hij krijgt op dat moment een kans om de hindernissen in zijn stroom op te ruimen. Jij krijgt extra energie, waardoor je kanaal ruimer kan worden.

Waarom zou je de opgehoopte energie van iemand anders gaan opruimen, terwijl deze dat eigenlijk zelf zou moeten doen? Het is tenslotte de energie van de ander die blokkeert en daar zou best wel eens een reden voor kunnen zijn. Ik heb het gevoel dat dit meer symptoom bestreiding is in plaats van dat de ander het daadwerkelijk aan gaat met zichzelf om te achterhalen waarom de donkere energie niet oplost.

Gezien jouw eigen ervaqring hiermee, wanneer besluit jij om de donkere energie op te lossen, en wat voor een proces heb je hier omheen zitten?
Takhihiii
Takhihiii aug 19 '10
Je vraag over een proces begrijp ik niet, maar als ik ergens last van heb, dan heb ik hiermee een middel om er energetisch wat aan te doen. Eventuele symptoombestrijding is een bijwerking, niet het doel.

Als ik er last van heb, is het mijn verantwoordelijkheid.

Q'ero presters zijn de energetische Robin Hoods. Energie is niemands bezit. Het stroomt alleen door ons heen. Als iemand er teveel van verzamelt, komen de priesters zijn energie eten en laten het weer stromen, zodat iedereen ervan kan genieten. tonguetonguetongue
New Moon
New Moon aug 19 '10
Gaaf Takhihiii,

Die methode gebruik ik ook al een tijdje (dacht dat ik dat zelf had bedacht, not tongue) en had het nooit zo helder kunnen opschrijven (wist trouwens helemaal niet dat dat iets van de Q'ero priesters was, bedankt wink)

De piramide van licht gebruik ik eigenlijk alleen voor als ik me onveilig voel (Dan kan er voor mijn gevoel geen energie uit en in, dus niet uitgewisseld worden), en verder gebruik ik een licht circel om niet moe te worden van andere mensen.

Wat ik zelf lekker vind is wat ik noem "flush of waterfall". Ik stel me dan voor dat er ineens een bak heerlijk helder water boven me wordt uitgestort en alles in mijn lijf schoonmaakt (En het vieze zand ed idd naar de grond afvoert)

Wat die andere mensen betreft: als ik er last van heb of het gevoel heb ik ruim het op, doe ik dat even (ze even in het licht zetten of de hand op de juiste plek etc) Je hebt gelijk dat iedereen voor zichzelf verantwoordelijk is nims, maar andere mensen helpen omdat dat goed voelt, leuk is, of dat je werk is, daar is niets mis mee denk ik toch zo. smile

Liefs the moon
Takhihiii
Takhihiii aug 20 '10
Dan ben jij ook een priester, een Maanpriester! laugh
Takhihiii
Takhihiii aug 21 '10
Hier iemand die het nog veel beter kan vertellen;
Quote:
Je leert lichte levende energie opnemen en zware energie aan Pachamama geven (Moeder Aarde) omdat dat haar voedsel is. Zij geeft je daar haar lichte levende energie voor terug, wat bijzonder steunend en voedend is. Ook leer je zelf zware levende energie eten en verteren met je ‘qosqo’, je energiemaag. Die techniek is bedoeld voor de zware energie die ontstaat door stroefheid en stagnatie van uitwisseling in menselijke relaties. Het is prettig en praktisch om wat er 'dwars zit' niet te hoeven verwijten maar eenvoudig op te eten als een goede maaltijd. Die 'maaltijd' geeft je kracht en helderheid. Zo houd je je relaties openhartig, onbelast en comfortabel.
http://www.rainbow-spirits.eu/inca_pad.php

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki