Ik lees hier vaak over de pyramide van licht als een manier om je af te sluiten en met dat laatste heb ik een beetje moeite. Ik vind het persoonlijk geen goed idee om je af te sluiten voor energieën die op je pad komen. Als je je afsluit verandert er namelijk niets aan die energieën en je zal ze waarschijnlijk telkens weer opnieuw tegen komen. Zo denk ik er tenminste over. Het kan best zijn dat voor jou op zo'n moment afsluiten de beste oplossing is.
Er is echter een alternatieve methode die je zou kunnen toepassen. Je kan in plaats van afsluiten de energie transformeren. Deze techniek is afkomstig van de Q'ero indianen. Ik beschijf niet de officiële methode maar mijn eigen versie. Mochten er mensen zijn met meer ervaringen of info, dan hoor ik dat graag hier...
Ten eerste zie ik energie niet als negatief of positief. Energie is licht of zwaar. Lichte energie stijgt van nature omhoog en zware energie zakt naar beneden. Deze energieën stromen in een kringloop. Je kan het vergelijken met de kringloop van water in de natuur. Water in vloeibare vorm stroomt naar beneden en waterdamp stijgt omhoog.
Wij zijn kanalen van deze stromen van energie. Sommige kanalen zijn smalle bergbeekjes, anderen zijn grote rivieren. Nu kan het gebeuren dat een kanaal verstopt raakt. Daar blijft vooral de zware energie steken. Lichte energie vindt wel een weg door die hindernissen. Bij iemand wiens kanaal verstopt is, zie je dus een opeenhoping van zware energie. Dit uit zich bij die persoon in boosheid, angst of frustratie.
Wanneer ons kanaal wel doorstroomt kunnen wij de opgehoopte zware energie van andere personen afvoeren. Met gedachtekracht open je ter hoogte van je navel een zijkanaal. Dit noemen de Q'ero priesters de 'spirituele maag'. Alle zware energie die je voelt bij die persoon, laat je door deze aftakking wegstromen naar beneden. Wanneer de zware energie bij de ander is weggenomen, is hij lichter van energie en zal de stemming waarschijnlijk veranderen. Hij krijgt op dat moment een kans om de hindernissen in zijn stroom op te ruimen. Jij krijgt extra energie, waardoor je kanaal ruimer kan worden.
Je kanaal leidt door je gronding naar moeder aarde. Voor moeder aarde is zware energie voeding, zoals mest voeding is voor planten. Zij transformeert de zware energie in lichte energie. Deze lichte energie stroomt weer door jouw kanaal naar boven. Ondanks de extra toevoer van zware energie, zijn je energiestromen daardoor in balans.