Loading...
nl

de moderne slaaf

Djaka
Djaka aug 17 '10
De moderne slaaf,

je word bijna 30... ineens besef je dat het rap gaat..
je kijkt eens goed rond om je.. en wat je ziet is te zot voor woorden.. wanneer ik een gesprek voer met de mensen rondom mij, voel ik en hoor ik alleen maar goede dingen.. vraag iemand wat belangrijk is in zijn leven. en de meeste antwoorden men gezin... mijn leven en alle vreugde erin.
als ik praat met de mensen, kom ik te weten dat iedereen het beste wil voor u, voor mij en voor iedereen.
is het dan niet raar dat mensen met papier, genoemd naar het woord geld, dat op de eerste plaats zetten.
is het niet raar dat een crimineel of een slecht persoon met geld en status aanbeden word.en een goede ziel dat zelf andere waarden heeft.. gemeden wordt.. dat de door god gezegende schone vrouwen zich verheven voelen en je geen blik gunnen omdat ze zich beter voelen... dat we tegenwoordig liggen te werken van 9 till 5 en nog moeten bijwerken om toe te komen niets meer te zeggen heeft...
waar is de vreugde, respect en liefde dat we allemaal meegekregen hebben bij onze geboorte... de liefde boven geld,
respect boven status, en een glimlach boven wantrouwen... etc
wat ik wil zeggen is, is het niet stilaan tijd dat we luisteren naar onze echte verlangens love, peace and harmonie ipv al die andere shit zoals geld macht en status...
al bij al ...
i send to you all... who like to recieve... love peace and harmonie.. because more, we dont need.. to be!!!
Delen:
admin
admin aug 17 '10


Die tekst die je nu schrijft, gaat van jezelf uit, hoor Djaka.
Want jij bent diegene die erover begint, om 04u18 minuten 'smorgens..

waarom wil je het erover hebben, als je mooie en goede dingen voelt van mensen in jouw omgeving? Voel je die mooie en goeie dingen niet van jezelf? wordt je getrokken om tekijken naar datgene wat jij lelijk en slecht noemt (vind)?



Volg de raad op die je nu geeft, aan jezelf, op deze tekst, en luister naar je echte verlangens van love Peace and Harmonie!
Glimlach boven je wantrouwen, en respecteer boven je gedachten van anderen over status!

liefs
Tinne
gast
gast aug 17 '10
Ik kan je verhaal wel herkennen Djaka. We zijn ook verworden tot moderne slaven. We doen niets meer zonder geld. Status is bijna het belangrijkste doel in dit leven (gelukkig niet voor iedereen) Ik praat wel eens met mensen over het weg doen van geld en bijna iedereen heeft zo iets van; dat kan toch niet, dat hebben we toch nodig om eten ed te kunnen kopen!
Wat de meesten niet beseffen is dat we helemaal niets aan geld hebben, we kunnen er niets mee. We kunnen het niet eten, je kunt er niets mee bouwen wat bescherming geeft tegen het klimaat, je kunt het niet aan trekken......er groeit echt geen boompje uit als je het in de grond stopt.
Maar ondertussen kan de mens niet zonder. Er wordt wel van alles aan ontleend; macht, status, gesteldheid ed. Al deze dingen hebben alleen maar een illusionaire waarde. En alles wat illusie is is te doorbreken omdat het met ons denken te maken heeft.
Misschien is het leuk om eens naar Michael tellinger te zoeken op youtube. Zoek dan ook op contributionism. Dat is zijn fylosofie over de samenleving zoals die anders zou kunnen zijn.

Maar zoals alles geldt; begin bij jezelf, daarmee kun je jouw wereld veranderen. Of zoals Gandi ooit zei; wees zelf de verandering die je wilt zien in de wereld.
En het is echt niet zo moeilijk en het hoeft niet eens zo te zijn dat geld meteen wordt afgeschaft maar hoe je er mee omgaat en welke macht en status jij er aan geeft/ontleent is iets wat jij wel kan veranderen.
Ons denken over dingen is de illusie die al eeuwen voort duurt en daar hebben handige mensen goed gebruik van gemaakt. Maar aan die illusies komt echt wel een keer een eind, want het zijn niet meer als zeepbellen die je door kunt prikken.
Lena
Lena aug 17 '10
heel herkenbaar...
maar het leven is wat jij ervan maakt... wink
Takhihiii
Takhihiii aug 19 '10
more we don't need....

Waarom zou je de hele dag moeten werken? Vaak hebben mensen zich in de schulden gewerkt met de hypotheek op een huis die als een molensteen om hun nek hangt. Ik keek net een youtubefilmpje over een amerikaanse bouwer van kleine huisjes, hij moest er wielen onderzetten om aan de regels van huisvesting te voldoen (hetzelfde geldt voor NL/B). Het laat mij zien dat altijd alternatieven zijn, je moet alleen wat beter zoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=LJLSoUkh1Vs&feature=player_embedded

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki