Loading...
nl

Betekenis van dit teken ?

Nicolas
Nicolas aug 14 '10
Hoi ,

hier iemand die mij kan zeggen wat dit middelste teken wil zeggen ?

Bedankt !
Delen:
admin
admin aug 14 '10
een levensloop, voor de persoon die deze koopt.
de maker/kunstenaar geeft hier verder geen duiding aan, daar het een persoonlijk iets is voor, de koper.
http://robdeut.com/home.htm
Nicolas
Nicolas aug 14 '10
Dus het teken wil zeggen ... ?
admin
admin aug 14 '10
lees de link nog, daar staat onder andere; En dan nog even dit,mailen over prijsopgaves: zinloos ...
Vragen over betekenissen vd ontwerpen : ook zinloos ...
Nicolas
Nicolas aug 14 '10
Heb de site al eerder gezien en meerdere malen gelezen , maar daar word ik niet wijzer op. Kan je me geen concreet antwoord geven ?
admin
admin aug 14 '10
nope. alleen dat de betekenis voor ieder weer anders zou/zal zijn. wink
admin
admin aug 14 '10
Het lijkt op het Ohm teken.
http://www.digiden.nl/nl/symbolen-en-tekens/m-o/614-ohm
Kijk eens of je hier wat wijzer word?
En anders...leve Google! smile
admin
admin aug 14 '10
lijkt er naar mijn gevoel totaal niet op. ook geen van deze andere tekens.
admin
admin aug 14 '10
Het gaat ook niet om die andere tekens, ik vind het Ohm symbool wel lijken op het symbool wat Nicolas liet zien.
Ik zal het morgen vragen aan mijn schoondochter, ik denk dat zij het wel weet Nicolas.
New Moon
New Moon aug 14 '10
Het eerste wat in me opkwam is Sanskriet voor I AM (that I AM)= je bent 1 met alles en niet beperkt tot je denken en mind, waar je nu heel erg mee bezig bent (geweest) (het ohm symbool zie ik nu)

Had het gevoel dat dit een goede beschrijving is voor jou op dit moment....

The Symbol Om

"Just as the sound of Om represents the four states of Brahman, the symbol Om written in Sanskrit also represents everything. The material world of the waking state is symbolized by the large lower curve. The deep sleep state is represented by the upper left curve. The dream state, lying between the waking state below and the deep sleep state above, emanates from the confluence of the two. The point and semicircle are separate from the rest and rule the whole. The point represents the turiya state of absolute consciousness. The open semicircle is symbolic of the infinite and the fact that the meaning of the point can not be grasped if one limits oneself to finite thinking."

Stop dus met zoeken (zie je de ironie van je zoektocht? :P) smileblijkbaar is het belangrijk om dat te beseffen... go beyond your mindlock ...

http://www.askmehelpdesk.com/languages/sanskrit-tattoo-meaning-271825.html
admin
admin aug 15 '10
Origineel bericht van: Nicolas
Hoi ,

hier iemand die mij kan zeggen wat dit middelste teken wil zeggen ?

Bedankt !

Ik zie in het symbool, het speciale teken terug wat ik en nog iemand aangereikt kregen tijdens een zielenreis.
Het gaat em om die speciale "vijf met die sliert zo naar boven".
De betekenis van dat teken hebben we toen mee gekregen: " Licht zet zich vast en verankert"
Het wil zeggen dat het Goddelijke Cosmische licht dat bij je binnen komt, zich rondom je verankert.. maw, bij je blijft, rond je blijft.. je wordt er één mee.
Takhihiii
Takhihiii aug 15 '10
Je kan op twee manieren voorbij het denken gaan; op de naïve manier zonder enige kennis alleen maar voelen, zoals een kind helemaal op gaat in vingerverven. De andere manier is met alle beschikbare kennis het gevoel tot uitdrukking brengen, zoals Vermeer het meisje met de parel schilderde. De echte meesters zullen echter erkennen dat ze ondanks al hun kennis net zo onwetend zijn als een willekeurig pasgeboren kind.

Het is waarschijnlijk de zaadklank (bija) van de boeddhistische mantra die in de cirkel staat geschreven. De zaadklank bevat de essentie van de hele mantra. In dit geval is het waarschijnlijk de A, geschreven in de uitgebreide vorm van het siddham-schrift, dat vooral in Japan en China gebruikt wordt. Ik kan begrijpen dat de maker je niet met deze kennis wil vermoeien. A staat voor onwetendheid.

http://www.visiblemantra.org/a.html
(laatste plaatje, vairocana in the Vajradhatu mandala)
admin
admin aug 15 '10
Origineel bericht van: Takhihiii
Je kan op twee manieren voorbij het denken gaan; op de naïve manier zonder enige kennis alleen maar voelen, zoals een kind helemaal op gaat in vingerverven. De andere manier is met alle beschikbare kennis het gevoel tot uitdrukking brengen, zoals Vermeer het meisje met de parel schilderde. De echte meesters zullen echter erkennen dat ze ondanks al hun kennis net zo onwetend zijn als een willekeurig pasgeboren kind.

Het is waarschijnlijk de zaadklank (bija) van de boeddhistische mantra die in de cirkel staat geschreven. De zaadklank bevat de essentie van de hele mantra. In dit geval is het waarschijnlijk de A, geschreven in de uitgebreide vorm van het siddham-schrift, dat vooral in Japan en China gebruikt wordt. Ik kan begrijpen dat de maker je niet met deze kennis wil vermoeien. A staat voor onwetendheid.

http://www.visiblemantra.org/a.html
(laatste plaatje, vairocana in the Vajradhatu mandala)

dat zegt mij meer. wat jij hier aan hebt gegeven. mooi!
New Moon
New Moon aug 15 '10
Gaaf Takhihiii, ik kan nu het gevoel toen ik dat zag van: het is niet zo heel belangrijk wat het betekent (ontwetendheid), ook beter plaatsen.. hmm ja die zaadklank.. tof smile
admin
admin aug 15 '10
Gaaf! Wat goed dat je de betekenis hebt gevonden!
Serenity
Serenity jan 19 '11
Grappig!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy