Loading...
nl

Werken met je eigen onbewuste kracht

gast
gast aug 14 '10
Haha, willens en wetens wink
Ik denk dat het ene met synchroniteit te maken heeft; dat dat gebeurd waar je net aan zat te denken en wat net toepasselijk of gewenst was in die situatie (automatisch denk je daar aan als ingeving zeg maar) maar het is niet jou wil die het doet maar je antenne die het opvangt, zoiets.
New Moon
New Moon aug 14 '10
Dan zijn mensen die dat kunnen dus een soort van tv's of radio's... (een andere metafoor voor doorgeefluik)
admin
admin aug 14 '10
Dat zijn we allemaal smile
gast
gast aug 14 '10
Ik denk dat iedereen dat in zich heeft. Het is een soort van wireless internet alleen dan ben je aangesloten op het bewustzijn van het universum. Bij de juiste frequentie ontvang je dat wat op dat moment relevant is voor jouw stukje....
gast
gast aug 14 '10
Om nog even echt on-topic te gaan; Hoe kun je werken met iets waar je niet bewust van bent?
New Moon
New Moon aug 14 '10
Voor zover een kracht (dus energie) een bewustzijnsniveau heeft, ...

Ik denk dat als je onbewust ben van je kracht, je daar dus niet bewust mee kan werken (hehe wat een conclusie:P), maar in je onderbewustzijn/op niveau van je wezen/ziel, wel. Maar ik denk dat je bewustzijn nodig hebt om met die kracht (geldt voor alle talenten) om kan gaan ed goed te uiten. Bedoelt romni aan onbewuste kracht (onbestuurbaar) of onbewust zelf (niet sturend zelf)?

Liefs the moon
admin
admin aug 14 '10
Zoals ik het heb begrepen, bewust en zelf sturend.

Ik denk als je je niet bewust bent van die antenne, je ook de signalen niet oppakt en er dus ook niet bewust mee kan werken.
Je onderbewuste zal het wel oppikken en wellicht dat in slaap of tijdens meditatie dat soort dingen wel kunnen komen bovendrijven.

Voor mij persoonlijk is het geen vraag, ik wéét dat dit kan en dat iedereen dat kan, of in ieder geval ooit heeft gekund.
Daarom denk ik ook dat je voorzichtig moet zijn.
Kijk als je iemand een gebroken been wenst stuur je negatieve energie, die komt onherroepelijk terug, hetzij via het universum, hetzij via de beschermers die deze persoon heeft.
Ik ben heks dat weten de meesten wel en wij geloven heel sterk dat wat je uitzend je ook driemaal terug krijgt.
Tuurlijk lukt me dat echt niet altijd om rustig en kalm te blijven, maar ik doe echt mijn best en als ik merk dat ik weer eens heel negatief bezig ben, probeer ik van een afstand naar de situatie te kijken en vaak kan ik het dan toch wel weer positief zien.
Al is het maar dat ik weer even met mijn neus op de feiten wordt gedrukt dat ik weer eens erg negatief bezig ben laugh
gast
gast aug 14 '10
Haha, ik had gisteren nog de neiging om ergens een raam in te gooien. Heb me kunnen beheersen en kunnen inzien waar de wrijving vandaan kwam.
romni
romni aug 16 '10
Soms voel ik mij een doorgeef luik ,soms komen er vernietigende woorden uit die niet van mij zelf zijn.
Deze enerie goed of kwaad voeld als baden in een kalme zee waar opeens ongemerkt een sunami over je heen komt .
Maar dan vanbinnen .
Moeilijk uitleggen , sinds mijn geboorte sta ik onder een grote onrust die ik niet zou kunnen missen en niks tegen te doen is.

Moon! Zigeuners komen oorspronkelijk uit India.
Een Persische Koning vroeg ooit aan een Maharadja uit India of hij hem een groep muzikanten zou kunnen sturen.
Zo werdt dat gedaan en dat waren de Roma's in hun taal zit nog steeds het Sanskrit.
Na eeuwen waren ze op ze uitgekeken en verjaagd , een groep vertrok via N.Afrika ( Berbers van nu) de andere via Europa Turkije de Balkan en Frankijk .
Er zijn er wat met de Moren mee gekomen naar Spanje.
In de Middeleeuwen is hun Stigmatie begonnen via het Vatikaan omdat de vrouwen zoals in India en Oosterse landen met een blotebuik dansten.
Verbrand Verhekst Gemarteld enz tot nu toe.
Hun vertrouwen in de burger is onder nul en ik denk dat deze vrouw misschien eerst jou haten en toen voelde dat het ok was.
Zigeuners met hun achtergrond zijn zeer spiritueel en gevoelig .
Als ze "Waarzeggen" is dat geen toneelstuk , ze hebben ook een grote kennis van natuur genezingen.

Wat het doemdenken betreft , zijn er toch Volkeren die de "Voodo" uit oevenen? spelden in beeldnissen van een gehaat persoon,ook dit werk heel vaak.

Denk dat je wel aan het slechte moet toegeven dan vind er in je een duel plaats wat je moet zien te winnen.
En dat maakt je sterke in je persoonlijkheid.
Wat dat gebrokenbeen betreft,had ik gewoon een grote voldoening hierbij
Misschien was ik ook gebruikt door iets van de kant van die oude vrouw waar ik een goede binding mee had.





admin
admin okt 3 '10
Iemand kanker toewensen is NOOIT terecht!!!!!!!!
Wat je uitzend krijg je terug....

Je schrijft dat je ervan overtuigd bent kanker te krijgen, waarom dan toch nog vragen?
Ik denk dat je beter kunt gaan nadenken VOORDAT je iets doet.
Misschien een goede tip voor de toekomst.
Verder ben ik eigenlijk een beetje klaar met jou, wat een bericht hierboven zeg....
Muggezifters...kijk eens naar de balk in je eigen ogen voor je wat zegt over de splinter bij een ander.
admin
admin okt 3 '10
Ja ik was zeker vet pissed!
Ook mede omdat mijn vader een paar maanden terug aan kanker is overleden, dit wens je NIEMAND toe, al ben je nog zo boos.

Ik tik zeker vanuit mijn hart, en probeer niet te oordelen, al is dat soms moeilijk.
Jouw reactie is weer een mooie les voor mij smile
Natalie1986
Natalie1986 okt 3 '10
WOW,,, Je moet wel erg boos geweest zijn om dat iemand toe te wensen en dan al helemaal als diegene het echt krijgt..
Misschien wel erg naief je weet dat het mensen zoveel pijn kost. Dat is iets waar ik NIET tegen kan maar goed KARMA What goes around comes around
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 3 '10
Ik wil toch nog even aanhaken op dit topic.

@Eth. Kijk uit dat je dyslexie niet als excuus gaat gebruiken om de meest verschrikkelijke dingen te spuien. Ik zeg niet dat je dat nu doet, maar wil je wel vragen om toch eerst je berich terug te lezen voordat je het zomaar erop zet. Dit kan je namelijk ook helpen om je wat meer bewust te worden van wat je nu eigenlijk zegt en hoe dat op anderen overkomt. Want ik heb het gevoel dat je hier best wel tegenaan loopt op sommige momenten en door hier bewuster mee om te gaan, kun je het ook ombuigen.

@All, daarnaast is er nog iets over ziekte in het algemeen. Je hebt het, maar je bent het niet. Kijk dus uit dat je je niet met een ziekte gaat identificeren. Want dan blijf je er namelijk inzitten. Zo is kanker dus een voorbeeld van een enorme vorm van zelf-haat. Je kan daarom ook zeker niet iemand kanker toewensen en dat die persoon dat dan ook krijgt. Het beste geneesmiddel tegen kanker is dan ook vooral eigenliefde.

Stop dus geen overtuiging in jezelf dat je aan kanker zult overlijden, want dat is het eerste teken van een enorme zelfhaat.....
admin
admin okt 3 '10
Kanker hangt aan haat, niet alleen aan zelfhaat, tenminste zo heb ik dat altijd geleerd.
En als je inderdaad vast in je hoofd hebt dat je zal overlijden aan kanker dan gebeurt dat ook, lees de loa maar na.

De enige tip die ik hier kan geven:

Het is zo rete simpel, wat je uitzend krijg je terug, dus geen moeilijke prietpraat/ theorieen/ cursussen.
Stuur liefde, thats all smile
Zodra je in woede haat reageert ben je exact wat je NIET wilt zijn en zeker niet wil terugkrijgen.
admin
admin okt 4 '10
Ik zal je nog 1 keer een antwoord geven daarna stop ik ermee, je bent me iets te grof in de mond en daar distantieer ik mij liever van.

Als je er maar voldoende van bent overtuigd denk ik dat je zeker kanker of wat dan ook kan oproepen.

Het IS ook simpel, gewoon niet meer doen, niet meer oordelen of veroordelen, dat dat niet altijd lukt lijkt me logisch maar probeer dan zoveel mogelijk dat niet te doen.
Natuurlijk blijf je dan *aansprakelijk*, je hebt het toch gedaan?

Je kunt gaan zoeken op google, ik heb de info over haat en kanker uit boeken gehaald.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 4 '10
Op merudi is een heel mooi onderwerp over LOA (law of attraction).

Zie http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/13521/The_Law_of_Attraction.html#Post13521

En graag gedaan eth, ik spiegel alleen maar hoe je overkomt op mij en geef je dat graag terug zodat je hiervan kunt leren!
New Moon
New Moon okt 5 '10
Origineel bericht van: E.t.H.
Wauw jij voelt mij ook goed aan.. je hebt gelijk ik ben lomp in woorden en een flapuit hihi ik moet ook leren dicht bij mezelf te blijven... ik kan heel slecht tot moeilijk inzien hoe iets bij een ander overkomt/inleven/ zelfreflectie/ ik weet niet hoe ik het moet uitleggen....het lijkt er bij mij niet in te zitten.. hummmmmm


Voor mij is karma te onderscheiden in goed en kwaad (liefde en angst/woede), en niets meer dan dat. Vind je het zelf zinnig om iemand iets slechts toe te wensen E.t.H? Wat schieten jij en die persoon daar van op? Ik krijg de indruk dat je graag op de huid van anderen zit, terwijl je jezelf en de dingen die je fijn vindt vergeet. Ook denk ik niet dat dyslexie de oorzaak is van dat je moeite hebt met het vinden van woorden en je uiten... er bestaan andere
oorzaken (in de hersenen, zoals dyslexie) die een rol spelen bij moeite hebben met prikkels interpreteren en begrijpen. Is het een idee om daar eens met iemand over te praten? Dit kan bv een spirituele therapeut zijn, of een psycholoog (die meer verstand heeft van dyslexie) of wat je maar fijn vindt. Gun het jezelf om beter te leren communiceren met anderen zodat je conlficten verminderd. Ik gun het jou in ieder geval van harte. Als ik jou was zou ik "moeilijke zaken" zoals karma en ziektes even loslaten... door het veel over negatief karma te hebben vergroot je het (vooral voor jezelf) alleen maar uit. Met negatief karma (zoals bijv. in de vorm van iemand kanker toewensen) kan je immers niets creëren, daar richt je alleen dingen en mensen ten gronde (en daar wordt niemand blijer van,). Ik zou je willen vragen om je woede en angst ergens anders te uiten dan op het forum, ga bijvoorbeeld sporten, maak een wandeling, of ga schilderen, huilen of schreeuwen; er hangen hier gevoelige mensen rond, die je meteen begrijpen als je zegt: "ik ben boos omdat... ik ben bang omdat...". Misschien een idee om mee te oefenen? Zo kom je er ook achter waarom je zo boos bent, dan kan je erover nadenken en las je een rust punt in, waarbij je bij jezelf komt... Ik heb het gevoel dat hier een sleutel zou kunnen liggen. Als je dit lastig vindt, zou ik graag van je willen weten wat je dan precies lastig vindt bij het uiten van gevoelens, of mensen niet begrijpen... Misschien kan ik je daarmee helpen. "Basis" karma zoals je het hier over had is 1 ding, maar overtuigingen/gedachtes zoals "hij of zij heeft mij dit of dat aangedaan", werken 10000 keer zo positief (of negatief....). Dat wil zeggen dat wat je denkt over jezelf of anderen of de maatschappij, jouw waarheid wordt (en dus gebeurt), volgens de Law of Attraction, wat Nims al aankaartte. Keer in jezelf, wees bewust wat je voelt, waarom, laat het daarna los. Zo creëer je bij emoties een rust punt, waarbij je de tijd neemt voor je woorden en acties, zodat je handig naar andere mensen kan uiten. Blijf bij jezelf. Zo creëer je een open en ontspannen relatie met iedereen om je heen. Daarna kan je dat gevoel of die negatieve gedachten die je had, omswitchen naar positieve gedachtes of gevoelens, en vanuit daar (jaja nu komt het:P) kan je volgens mij oneindig groeien en creëren (= je dromen en verlangens waarmaken).

The moon
admin
admin okt 6 '10
Bekijk de film gewoon eens smile
New Moon
New Moon okt 6 '10
@ E.t.H.

Bedankt voor je uitgebreide feedback, naar om te horen dat je er al zo lang mee worstelt... je bent in ieder geval goed op weg en doet je uiterste best, goedzo!

Even een paar links:

The Secret (een amerikaanse film, het gaat om het idee. Dit heeft mij persoonlijk erg geholpen)
Jammer vind ik dat (typisch amerikaans) mensen daar uitsluitend geld aan proberen te verdienen, eerder stond de hele film op youtube. Gelukkig is hij goedkoop verkrijgbaar tegenwoordig (met ondertiteling) smile

De eerste 20 minuten staan hieronder, waarin het idee wordt uitgelegd. In het tweede deel staan inspirerende voorbeelden.
Eerste tip om mee aan de slag te gaan; focus op bv"ik zou graag een spiritueel iemand willen ontmoeten die me kan helpen met communicatie en taal". of "ik zou graag fijn en open willen leren communiceren met anderen" Schrijf bv als oefening alles wat je "graag zou willen" op papier, te beginnen met "ik zou graag willen". (wat je erachter zet, kan dus echt vanalles zijn, als jij het maar wilt! Belangrijk is dat je niet denkt aan wat je NIET wil, en dit ook niet opschrijft... dat trek je inmiddels aan.) Dat kan je versterken met bijvoorbeeld foto's of afbeeldingen/symbolen (van lachende mensen in gesprek, een goede spreker, of fijne hulp)
Meer oefeningen:
http://thesecret.tv/teachings-summary.html
Op de site staat ook een paar handige tools (wel in het engels allemaal):
http://thesecret.tv/visualization.html (persoonlijke favoriet: the optimists creed en het memory spel wink)


Het klinkt misschien zoetsappig allemaal, maar geef je over en je zult zien dat je er nieuwe kracht en ideeën uit kan halen... wacht af, hou je gevoel in de gaten, accepteer, en reageer op wat je aangeboden wordt (dit kan in een les zijn, of een aanbod van hulp, materiele middelen, een boek, een persoon, etcetera)

Liefs the moon
Serenity
Serenity jan 31 '11
kun je je gedachten kracht trainen en daarmee harmonieuze dingen mee laten gebeuren?!?!?!

Heeft iemand daarin ervaring en hoe heb je dat aangepakt?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki