Loading...
nl

Werken met je eigen onbewuste kracht

romni
romni aug 13 '10
Misschien is mijn onderwerp titel niet helemaal de juiste, maar kom even niet op iets beters.
Sinds mijn vroege kindertijd bezit ik al contakten met geesten,vooruit zien en zaken kunnen laten gebeuren.
Denk er niet over na en een normaliteit (ik kan het niet op commando.)
Misschien worden mij vanuit deze wereld de dingen aangegeven.?
Maar ik had wat geleden een ongewone ervaring.
Ik was ongelovelijk kwaat op mijn (slechte) buurvrouw,deze heeft haar zieke oude moeder bij haar wonen .
Ze kan een soort voor zich zelf zorgen,maar is tamelijk warrig.
Zoetigheid eten is taboe en toen ging mijn buurvrouw op vakantie.( ik wist hier niks van en woonden ook te ver af)
Liet haar moeder alleen, deze vond een doos chocolade en at het leeg.
Ze belande op de Intensive Care , maar de dochter bleef lekker op haar vakantie adres.
2 dagen later overleed haar moeder en toen kwam ze pas terug.
Ik heb haar een ongelovelijk "Beenbreuk" gewenst .
Waarbij ik een enorme kracht in mij voelde.
Ze stapten haar huis binnen en gleed uit waarbij ze een flinke smak van de trap maakten.
Brak haar been op div plaatsen en een dubbele breuk , waarbij ze geopereerd moest worden en weken in het gips liep.
Zo heb ik ook wel eens voetbalwedstrijden beinvloed , je voeld dan wel een hele grote kracht in je ontstaan.
Wat deze beenbreuk betreft schrok ik eigenlijk best wat van.
En kon niet echt een toeval zijn , daar het even na mijn wens gebeurden.
Heeft iemand hier ook zulke evaringen? of zijn deze dingen toch toevallen?
Misschien staan ze al te gebeuren en geef je de laatste duw ?
Delen:
admin
admin aug 13 '10
Ik geloof dat wat je uitzend dat je dat ook terug krijgt.
Dus wat je een ander toewenst komt hoe dan ook een keer ook op jouw pad, misschien niet in dezelfde vorm maar het komt terug.
Ook wel logisch ook, je stuurt een bepaalde energie de ruimte in met je wens en energie gaat niet *op*.

Het is moeilijk maar probeer mensen niet te beoordelen, je weet niet wat er is gebeurd, je was er niet bij.
Soms doen mensen hele rare dingen die we niet begrijpen, dat niet begrijpen zou ons moeten zeggen dat we ook niet kunnen oordelen.

Zend deze vrouw liefde, dat is energie met een positieve lading en die wil je wel terug ontvangen smile
Denk niet dat je met je geest entiteiten dit soort klusjes voor je kunt laten opknappen, want dat is pertinent niet waar (in mijn wereld dan)
Je kunt een voetbalwedstrijd niet beïnvloeden (dan zou ik gelijk bookmaker worden lol).
admin
admin aug 13 '10
Romni, hoe voelt dan de gedachte dat het misschien heel sterk aanvoelen was in je emotionele staat in plaats van het uitzenden van een vervormende energie?
admin
admin aug 13 '10
Romni,
ik geloof dt het iets anders is.. wat er aan de gang is.
Ik heb dit ook wel eens, dat wat ik zeg, zomaar gebeurt. doch.. er is zoiets als intuitief onbewust aanvoelen.

Toen ik een jaar of 22 was (jong , knap en ongelooflijk individualistisch-idealistisch laugh) was ik bezig met voorspellingen te doen, op de meest ongelooflijke manieren. Voorspellingen kwamen uit, of niet uit..
Maar altijd was het bijzonder dat ik iets over iemand zei, dat ook Onmiddelijk daarop gebeurde.
Dat was toen voor mij ook erg bijzonder, en soms ook wel angstig.
Had ik daar nu invloed op gehad? vroeg ik me dan af.. of was het een voorspelling.
Op een gegeven moment, was ik in mijn jeugdige zoektocht, enkele dagen van huis weggeweest, en een raampje laten openstaan, waardoor er iets dat op m'n vensterbank lag, in het gaatje van de afvoerpijp van het platte dak van m'n benedenbuurvrouw gevallen.
Die had haar daar zo erg over zitten ergeren, en was zo lastig op mij geworden, dat ze toen ik terug kwam.. onmiddelijk haar deur opendeed en vanalles in m'n gezicht slingerde.
Ik - toen niet bewust van wat ik zei, zei haar heel droogweg. "madam, val dood!" (maar dat is een uitspraak, dat ik niet eens meende en ook zomaar had overgenomen van iemand)
s'anderendaags, kwam ik terug van de winkel, niet meer denkend aan het voorval , de woorden die ik zei, en de vrouw die in alle state was geweest.
Een man met een actetas kwam uit haar apartement. Is er wat gebeurd met mevrouw, vroeg ik bezorgd?
Ja, zei hij, mevrouw is deze nacht overleden.
nuja, ik kreeg kiekevel over heel mijn lijf..

Uiteindelijk weet ik ook, dat dit niet kon.. het was een voorspellende, intuitieve, onbewuste ingeving van wat er ging gebeuren. Ik had geen inspraak in het gebeuren gehad. Zij was het zelf, maar ik kan je verzekeren, dat het een heel ontzette situatie was.
Maar dit alles heeft te maken met een ongecontroleerd, en on-ervaren gebruik van je gave van heldervoelendheid.

zo zie ik het .. zo was het bij mij het geval.
gast
gast aug 13 '10
Maar als het nu eens iets "positiefs" was dat je haar toewenste, denk je er dan nog zo over Tinne? Dat het niet jouw bedoeling was maar dat het een intuïtieve voorspelling was?
gast
gast aug 13 '10
Ik weet niet wat het is, maar ik weet wel dat ik ook zulk soort situaties mee gemaakt heb.
Het hangt er mijns inziens vanaf of het leven al vast staat of dat wij mede scheppers zijn van wat er nog gaat komen.
In het eerste geval kan het zijn dat je een voorzienende blik heb over wat er staat te gebeuren in het tweede geval kan dat wat je zegt/denkt ook de toekomst zijn.
Welk van de twee het is ben ik nog niet over uit iig.
New Moon
New Moon aug 13 '10
Dat is een goeie vraag gast! , maar wat doen wij/jullie (in het eerste geval) hier dan eigenlijk met onze vermogens en talenten en discussies over het leven op deze aarde en uberhaupt op dit forum? Dan heeft dat dus eigenlijk geen zin en is het meer voor de lol of misschien om houvast te bieden aan wat er nog komen gaat (geluk of ongeluk, waar we dus in het eerste geval geen invloed op hebben, het staat tenslotte al vast)

In het tweede geval zeg je dus iets over ons eigen scheppend vermogen, maar wat is er te scheppen als we niet weten waarheen of naar welk doel en intentie (wat per persoon verschilt)? In dit geval worden we dus niet geleid door een vooruitziene blik en zijn we als mensheid verantwoordelijk voor het einde van deze aarde (of het begin van een nieuwe aarde wink).

Er is een interessante wisselwerking tussen die twee, zoals volgens mij:

- een mens is over het algemeen nieuwsgierig naar zijn toekomst, al sinds mensheugenis. Daarom raadpleegden al velen voor ons orakels, zieners, waarzeggers, etc. Volgens scenario twee scheppen we die toekomst zelf, gewoon weg omdat we het WILLEN weten. Maar wie biedt ons dan die toekomst, zit dat in ons zelf?
Dan moet het dus al vaststaan, of we verzinnen iets wat we willen meemaken.

- Als het leven al vaststaat (scenario 1), dan moeten we toch echt dingen doen om vooruit te komen en het te laten gebeuren. BV: het staat vast dat Mier A wordt doodgetrapt door Olifant A. Maar dan moet Olifant wel een drang hebben om precies over dat pad te lopen waar die mier staat. Die drang komt of uit het zelfscheppend vermogen, of vanuit iets anders (bv het universum). In het laatste geval zijn de levende en niet levende dingen hier op aarde slechts robots die handelen naar wat vaststaat, zonder daar bij na te denken.

Geen idee wat waar is. Voor mij persoonlijk hangt alles samen en neem ik voor het gemak aan dat het een soort combo is, zijn we een blauwdruk van het universum (handelen we dus naar het leven wat vast staat, maar wel met ons zelfscheppend vermogen keuzes maken en onze talenten wel of niet gebruiken.) (ik geloof niet zo in het idee dat de olifant slechts zegt: mier, het is niet mijn schuld, maar de schuld van dat dit nou eenmaal het leven dat al vaststaat, "it was meant to be that you died", maar ook respect heeft voor de dood. Natuurlijk is een olifant niet zo bewust als de mens, maargoed het is maar een voorbeeld:P

Liefs the moon
admin
admin aug 13 '10
Origineel bericht van: gast
Maar als het nu eens iets "positiefs" was dat je haar toewenste, denk je er dan nog zo over Tinne? Dat het niet jouw bedoeling was maar dat het een intuïtieve voorspelling was?


Nu ga je ervanuit dat ik haar iets negatiefs toewenste, en dat dit ook de bedoeling was,
Dat is niet het geval.
Ik ving dit gebeuren op, en gaf dit weer. Dat weet ik heel zeker.. net zoals ik iets positiefs opvang van mensen, en dit weergeef,
met dat verschil dat ik nu 28 jaar later, en eerder ook al, bewuster omga met deze gaves.
gast
gast aug 13 '10
Heb je ook invloed op die gave in de vorm van dat je het kan veranderen? Of ben je slechts doorgeefluik van iets dat toch al gaat gebeuren? In dat geval heeft het ook weinig zin om mensen op de hoogte te stellen van jouw gave, het zal niets uitmaken voor wat er gebeurd. Tenzij degene die het ontvangt van jouw er iets mee kan doen.....
romni
romni aug 13 '10
Bedankt voor jullie zeer goede inzichten , fantastisch te lezen.
Ik kende deze oudere vrouw zeer goed, daar ik aangeboden had als mijn buurvrouw weg zou gaan, ik op deze moeder zou passen.
Maar misschien had ik mijn buurvrouw liefde moeten toe wensen.
Heb ik ook veel gedaan, maar daar werd misbruik van gemaakt en mijn wens was erg sterk in mij vertegenwoordigd.
Misschien de slechten kanten van sommige energien?
Wat het voetballen betreft kan ik daar niks mee verdienen, daar ik niet weet of het uit komt.
Ik woon niet in Nederland maar in een frans dorp vlak bij de Spaanse grens.
Er wonen veel Spanjaarden gevlucht des tijds voor Franco.
Met de WK Nederland/Spanje had ik toch voor Nederland moeten zijn.
Maar mijn ( noem het maar) energie werdt heel sterk de Spaanse kant opgetrokken .
Ik wenste dat Spanje zou winnen en dit gebeurde op het aller laatst.
Het kan inderdaat een voorbode zijn ? het "Val dood" gebeurde toch ook en net zoals mijn " breek je been" in een kwaadheid.
New Moon
New Moon aug 13 '10
Origineel bericht van: romni
Misschien is mijn onderwerp titel niet helemaal de juiste, maar kom even niet op iets beters.
Sinds mijn vroege kindertijd bezit ik al contakten met geesten,vooruit zien en zaken kunnen laten gebeuren.
Denk er niet over na en een normaliteit (ik kan het niet op commando.)
Misschien worden mij vanuit deze wereld de dingen aangegeven.?
Maar ik had wat geleden een ongewone ervaring.
Ik was ongelovelijk kwaat op mijn (slechte) buurvrouw,deze heeft haar zieke oude moeder bij haar wonen .
Ze kan een soort voor zich zelf zorgen,maar is tamelijk warrig.
Zoetigheid eten is taboe en toen ging mijn buurvrouw op vakantie.( ik wist hier niks van en woonden ook te ver af)
Liet haar moeder alleen, deze vond een doos chocolade en at het leeg.
Ze belande op de Intensive Care , maar de dochter bleef lekker op haar vakantie adres.
2 dagen later overleed haar moeder en toen kwam ze pas terug.
Ik heb haar een ongelovelijk "Beenbreuk" gewenst .
Waarbij ik een enorme kracht in mij voelde.
Ze stapten haar huis binnen en gleed uit waarbij ze een flinke smak van de trap maakten.
Brak haar been op div plaatsen en een dubbele breuk , waarbij ze geopereerd moest worden en weken in het gips liep.
Zo heb ik ook wel eens voetbalwedstrijden beinvloed , je voeld dan wel een hele grote kracht in je ontstaan.
Wat deze beenbreuk betreft schrok ik eigenlijk best wat van.
En kon niet echt een toeval zijn , daar het even na mijn wens gebeurden.
Heeft iemand hier ook zulke evaringen? of zijn deze dingen toch toevallen?
Misschien staan ze al te gebeuren en geef je de laatste duw ?


Even terug naar de bron van dit topic, Romni stelde tenslotte een vraag smileVolgens mij, als ik dit verhaal lees, en heb meer ervaringen met personen zoals Romni, hebben mensen wel degelijk het vermogen invloed op gebeurtenissen uit te oefenen, positief en negatief. (heb een dergelijke ervaring gehad in de bus in zweden met een macht/kracht in een zigunerin die even naar was maar daarna driedubbel zo goed uitpakte als dat jinxed gevoel wat ik toen had. Ze had invloed op me, zo ongelooflijke energie, dat had ik nog niet eerder meegemaakt) Ik haatte haar eerst zo, maar achteraf was ik haar dankbaar. (ze stapte uit bij een healing center waar ze met een vriendin had afgesproken...)

Volgens mij kunnen er meer dingen in deze wereld dan we beseffen.
Een vraag aan jou Romni, heb je het gevoel dat dit vermogen in je aard zit? Doe wat goed voelt, hoe voelde die kracht die in je zat? Misschien ook een goed idee om eens het topic over macht te lezen, en over is tijd energie. Misschien herken je wat of heb je ook wat in te brengen smileJe kan me ook een persoonlijk bericht sturen als dat beter voelt.

Liefs the moon
admin
admin aug 13 '10
Origineel bericht van: gast
Heb je ook invloed op die gave in de vorm van dat je het kan veranderen? Of ben je slechts doorgeefluik van iets dat toch al gaat gebeuren? In dat geval heeft het ook weinig zin om mensen op de hoogte te stellen van jouw gave, het zal niets uitmaken voor wat er gebeurd. Tenzij degene die het ontvangt van jouw er iets mee kan doen.....


vraag, beoordeling, vooroordeling, conclusie..
admin
admin aug 13 '10
Origineel bericht van: romni

Het kan inderdaat een voorbode zijn ? het "Val dood" gebeurde toch ook en net zoals mijn " breek je been" in een kwaadheid.




ja.. maar de kwaadheid was de weerspiegeling van haar eigen kwaadheid.
New Moon
New Moon aug 13 '10
Zou het kunnen, Romni, dat je een doorgeefluik/spiegel bent van slecht karma??
New Moon
New Moon aug 13 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: gast
Heb je ook invloed op die gave in de vorm van dat je het kan veranderen? Of ben je slechts doorgeefluik van iets dat toch al gaat gebeuren? In dat geval heeft het ook weinig zin om mensen op de hoogte te stellen van jouw gave, het zal niets uitmaken voor wat er gebeurd. Tenzij degene die het ontvangt van jouw er iets mee kan doen.....


vraag, beoordeling, vooroordeling, conclusie..


Ik vond het meer een "stel dat" van Gast, waarbij jij een conclusie trok, Tinne.
gast
gast aug 13 '10
Tinne waar zit voor jouw de beoordeling en veroordeling in?
gast
gast aug 13 '10
Origineel bericht van: themoon
Dat is een goeie vraag gast! , maar wat doen wij/jullie (in het eerste geval) hier dan eigenlijk met onze vermogens en talenten en discussies over het leven op deze aarde en uberhaupt op dit forum? Dan heeft dat dus eigenlijk geen zin en is het meer voor de lol of misschien om houvast te bieden aan wat er nog komen gaat (geluk of ongeluk, waar we dus in het eerste geval geen invloed op hebben, het staat tenslotte al vast)

Ik denk dat het hele leven erop gericht is om bewustzijn te ontwikkelen. Bewust worden dat het leven is wat het is. En als daar een forum als deze voor nodig is dan kom je die op je weg tegen en anders kom je iets anders tegen wat jouw in staat stelt dat bewustzijn te ontwikkelen. En of je gelukkig of ongelukkig wordt van de situatie waar het leven je brengt, is van jouw eigen invulling afhankelijk maar maakt voor de situatie en het doel geen verschil. Neemt niet weg dat je de les pas geleerd hebt als het je niet meer ongelukkig of gelukkig maakt maar het kan zijn wat het IS.

In het tweede geval zeg je dus iets over ons eigen scheppend vermogen, maar wat is er te scheppen als we niet weten waarheen of naar welk doel en intentie (wat per persoon verschilt)? In dit geval worden we dus niet geleid door een vooruitziene blik en zijn we als mensheid verantwoordelijk voor het einde van deze aarde (of het begin van een nieuwe aarde wink).

Ja zo zou je het op kunnen vatten. Maar 1 en 2 staan niet geheel los van elkaar en zijn er eigenlijk tegelijkertijd. Het is een beetje paradoxaal, maar dat is het hele leven wink

Er is een interessante wisselwerking tussen die twee, zoals volgens mij:

- een mens is over het algemeen nieuwsgierig naar zijn toekomst, al sinds mensheugenis. Daarom raadpleegden al velen voor ons orakels, zieners, waarzeggers, etc. Volgens scenario twee scheppen we die toekomst zelf, gewoon weg omdat we het WILLEN weten. Maar wie biedt ons dan die toekomst, zit dat in ons zelf?
Dan moet het dus al vaststaan, of we verzinnen iets wat we willen meemaken.

De echte wijze mannen van vroeger keken niet naar de toekomst maar naar het verleden en wisten dat alles cyclisch is en dus bepaalde dingen steeds weer terug komen in de zelfde volgorde. Vandaar dat ze wel voorspellingen konden doen maar niet de precieze details konden weergeven. Die details geven de mensen die het mee maken eraan. Bijvoorbeeld; er komt een oorlog maar welke partijen er gaan winnen of verliezen is nog niet duidelijk. Of er komt een bepaalde epidemie maar van welke ziekte en hoeveel slachtoffers is niet bekend. In het deel dat niet bekend is, en dus niet vaststaat zit het deel van de mede schepper "mens".

- Als het leven al vaststaat (scenario 1), dan moeten we toch echt dingen doen om vooruit te komen en het te laten gebeuren. BV: het staat vast dat Mier A wordt doodgetrapt door Olifant A. Maar dan moet Olifant wel een drang hebben om precies over dat pad te lopen waar die mier staat. Die drang komt of uit het zelfscheppend vermogen, of vanuit iets anders (bv het universum). In het laatste geval zijn de levende en niet levende dingen hier op aarde slechts robots die handelen naar wat vaststaat, zonder daar bij na te denken.

Ik denk niet dat vaststaat dat mier A door olifant A wordt doodgetrapt. Wat wel vast staat is dat mier A dood gaat, en het staat misschien ook vast dat olifant A iets doodtrapt. Het uninversum zorgt ervoor dat olifant A in een situatie beland waarin mier A onder zijn voet terecht komt en doodgetrapt wordt. Het is niet de bedoeling van olifant A om de mier dood te trappen en het is niet de bedoeling van de mier om onder de olifant terecht te komen maar het gebeurd wel. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de olifant de mier wel met opzet doodtrapt omdat de mier hem irriteerd met z'n gekriebel maar dan nog was het voor de mier al een vast staand feit dat ie dood zou gaan dat moment. Het kan ook zijn dat de olifant heel bewust is en de mier laat leven maar dat een miereneter de mier opeet en dus alsnog dood is. Maar dit heeft voor mij met mijn heilig geloof te maken dat ieder levend wezen een tijd van komen en gaan heeft dat al vast staat voor de geboorte. Dus in wezen kan de olifant er niet voor gestraft worden dat hij.zij de mier heeft dood getrapt. Hij was slechts een instrument van het universum.

Geen idee wat waar is. Voor mij persoonlijk hangt alles samen en neem ik voor het gemak aan dat het een soort combo is, zijn we een blauwdruk van het universum (handelen we dus naar het leven wat vast staat, maar wel met ons zelfscheppend vermogen keuzes maken en onze talenten wel of niet gebruiken.) (ik geloof niet zo in het idee dat de olifant slechts zegt: mier, het is niet mijn schuld, maar de schuld van dat dit nou eenmaal het leven dat al vaststaat, "it was meant to be that you died", maar ook respect heeft voor de dood. Natuurlijk is een olifant niet zo bewust als de mens, maargoed het is maar een voorbeeld:P

Het is voor iedereen iets om uit te zoeken hoe het voor diegene in elkaar zit. Ik heb er geen klinkklaar antwoord op omdat het voor mij net zo goed speculeren is en niet 100% de waarheid weet. Misschien komen we er vanzelf een keer achter hoe alles werkt en in elkaar steekt. Voor mij staat wel vast dat daar waar nog wrijving ervaren wordt het nog niet het volle antwoord kan zijn.

Liefs the moon
admin
admin aug 13 '10
Romni, zou ik van jouw mogen weten waar jij het bangst voor bent in jouw leven? Misschien het geen wat hun over kwam? Dan kan het goed zijn dat je op pikt waar jij het meest bang voor bent bij een ander.

Het enige wat nodig is is een simpele ja of nee. Ja, ontkracht je gevoel dat jij hun iets aan doet en nee bewijst dat of je het aanvoelt of er nog iets anders kan zijn.
New Moon
New Moon aug 13 '10
@ gast, gave reactie, bedankt! smile
admin
admin aug 14 '10
Je kunt met energie situaties beinvloeden, maar niet beheersen, dat denk ik tenminste.
Voorbeeldje, laatst zat ik naar Derek Ogilvie te kijken, hij was bij mensen op bezoek voor een reading en ging op de bank zitten.
Hij legde zijn voeten toen op tafel of op de bank (dat ben ik even kwijt).
Ik zei (in mijn hoofd) "nou ja zeg! Dat doe je toch niet als je bij mensen op bezoek komt, je voeten op tafel leggen..
Grappig was dat hij meteen(op tv) reageerde van: oh dit is niet netjes, ik doe dit anders nooit..

Ik geloof niet dat ik invloed had op deze situatie of dat hij mij hoorde, het was niet live.
Toch kan ik me voorstellen dat mensen denken als hun zoiets overkomt dat ze denken dat ze dit konden beinvloeden.

Dit is echter anders dat voorspellen, ik vermoed dat sommigen hier dingen door elkaar halen.

Willen dat iets gebeurd of weten dat iets gaat gebeuren zijn twee verschillende dingen.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki