Wetenschappelijk is aangetoond dat alles van materie uit een concentratie van energie bestaat. Tijd is alleen een ander verhaal, de wetenschap kan tijd namelijk nog niet goed verklaren en eigenlijk komt alles aan op theorieën.
Einstein en nog wat andere wijze geleerden hebben al wel gezegd dat tijd kan buigen als rimpels in het water. Wel met grote kans dat dit iets als bv aarde uit elkaar zou kunnen trekken. Er zijn ook theorieën over dat zwaartekracht verschilt aan de hand van zwaartekracht. De aarde zou dus eerder of later in tijd kunnen staan dan andere planeten.
Nou durf ik te zeggen dat tijd energie is. Alles is energie in beweging, dit laat net als geur ook tijd achter (of een besef van verandering). Dat is het verleden. Volgens mij is het mogelijk dat aarde steeds verandert van de snelheid van tijd omdat de energie op aarde anders word.
Nou ben ik benieuwd wat jullie vinden, en daarom de vraag:
Is tijd energie?
even filosoferen.. in mezelf,
Kan ik tijd als energie zien, of ervaren? Tijdsindeling is iets dat de mens heeft gemaakt.
De mens zag de opwaarse en neerwaarse energie ,doordat de zon verschijnt en het licht was, en dan weer verdwijnt en de maan kwam en het was donker, en dat gegeven kwam steeds terug.
Dat wilde hij gaan "bepalen" "omkaderen " en "indelen".. een soort regelmaat zag men ook, en men noemde het dag en nacht. Om aan te duiden welke dag het was gaf men het verschillende namen. enz, enz..
Binnen in die dag bleken er momenten van opkomende zon, volle zon, dalende zon.. en dan de avondval.. nacht en weer de opkomende zon.
zo ontstond het idee om het "ochten" , "middag" , "na-middag" , "avond", "nacht".. enz..
deze tijds indeling opende deuren want men kon zich uitdrukken naar de ander toe. Dus al deze ontwikkelingen zijn energie.
Men ging uren, minuten, seconde.. enz, maanden, seizoenen, jaren.. indelen, en het tijdschema is nog in uitbreiding, denk ik.
Daarom , om die redenen , zeg ik heel zeker dat Tijd ( de algemene noemer) energie is.