Schrijf dit omdat ik zo hier en daar hoor of ik iets meer wil vertellen Dus plaats het hier bij mn foto en bij MIJN VERHAAL.
Ben 17 september 50 geworden en nooit gedacht dat ik dat zou halen,Ben/was een doorgewinterde alcoholist(blijf je voor je leven)
Vanaf een jaar of 15 ben ik gaan drinken,voor de gezelligheid en om narigheid te vergeten.
Maar de gezelligheid ging er al gauw vanaf en had het nodig dus was verslaafd.Maar nog niet in erge mate,had het wel onder controle.Vaak kwam ik dronken thuis,moest overgeven en alles was weer goed.Tot de volgende keer dan. zo is het jaren gegaan.Ging gewoon naar het werk,was niet zo dat ik elke dag dronken was maar dronk wel elke dag.Je word er zo gehaaid in.Leerde mijn man kennen en ben getrouwd.Steeds nog veel te veel drank maar nog onder controle.In 1984 overleed mijn moeder in januari en werd mijn zoon ik oktober geboren.
Dus nu was ik hele dagen thuis,heb het hele gebeuren met me moeder niet goed kunnen verwerken en dingen van vroeger dus het werd meer en meer.Lag vaak op de bank enz.
Maar had hoofdpijn,kiespijn.gewoon niet lekker me hoofd gestoten enz. Je word ozo inventief om dingen te verzinnen waar iedereen intrapt.
Flessen met drank haalde ik in wel 3 a 4 plaatsen om maar niet op tevallen.Dan de boel verstoppen in lege ANDY flessen of iets dergelijks.
Het werd steeds erger.Jaren gingen zo voorbij, In 2001 leerde ik een andere man kennen en ben gescheiden.Die ander was ook alcoholist en losse handjes.Dus dat ging niet.Hij ging weg. het was 2002.Toen was helemaal het hek van de dam.Kon niet meer voor mijn zoon zorgen en lag het meest op bed.Mijn ex man kwam terug om voor mij en onze zoon te zorgen.
Zal alle details besparen,van in bed liggen in 1 hand een glas andere hand een sigaret en onder me een emmer om over te geven.
Had me wel al opgegeven voor een afkick kliniek maar daar is zon wachtlijst.
Tot op een dag ik weer zo gevallen was dat me hele linkerkant blauw was.Mijn man heeft toen de dokter gebeld en met 1 uur lag ik in de afkick kliniek met de woorden: mevrouw het is goed dat U hier ben anders was U er met 24 uur niet meer.
Daar heb ik 9 dagen gelegen,en toen naar huis.Dacht na 2 maanden ik ben er vanaf en kan wel een wijntje nemen.NIET dus.WAs weer net zo erg.tot op oudjaarsdag2002/2003 dat ik tegen man en zoon zei : we drinken samen het laatste biertje om 12 uur.
En dat is ook gebeurd,het is nog een hele strijd geweest,omdat ik het alleen deed.Maar nu kan ik zeggen sta al meer als 6 jaar droog.
Maar rookte nog wel,6 pakjes sigaretten en 2 pakjes zware shag in de week.Wilde er wel van af maar had al zon strijd geleverdt met de drank dat ik er niet doorheen zag.
Tot 6 juni 2008 ,toen was ik het zo zat,ben naar de dokter geggaan en heb daar Zyban gehaald en met 1 week was ik er van af.Wel weer met strijd maar goed.
In de tussentijd vanaf 2003 had ik ook nog een stuk of 6 keer in het ziekenhuis gelegen voor verstopte aderen,gedotterte enz.
Uiteindelijk kreeg ik dus een prothesebroek "kunstvaten" een hele zware operatie,dus ik was afgekeurd voor werk .
Mijn ex man woont hier gewoon nog in huis,want k heb niet de middelen om op mezelf te wonen.
En alllllll die tijd alllll die jaren hou ik van Rob mijn allesie,maar ja allebei getrouwd dus....32 jaar lang,en 4 weken geleden is die overleden,en is mijn wereld ingestort.We zouden uiteindelijk samen komen.En nu weet ik het dus helemaal niet meer.
Ben aan het schilderen gegaan iets wat ik niet kan,maar het komt er zomaar uit,dus er moet hulp van boven zijn denk ik.
Weet verder niet goed hoe het moet,heb het gevoel dat ik helemaal op ben.Doe mn best maar ja....
liefs meisie