Loading...
nl

Altruïsme

admin
admin aug 16 '10
Origineel bericht van: Karin
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Karin
Sorry hoor maar dit vind ik zulke nonsens, als je iemand smeekt te stoppen en hij gaat nog effe door, dat je als *patient* helemaal stuk moet daar heb ik geen begrip voor.
Ik weet zeker dat dat ook op een andere manier had gekund.

Tinne je geeft aan dat je het nu achter je kan laten, het lijkt me toch stug dat een behandeling zo traumatisch moet zijn, kom op!


Ik had het nergens in m'n tekst over *Patient*, Karin.. en ben ik ook nooit geweest, vind het ook een vreemd woord *Patient*.
Wil en kan ik me niet mee eenzelven.
Voor de rest, is het een verhaal waarbij ik begrijp dat ieder die het leest er een eigen indruk op kan hebben en en een eigen interpretatie van kan maken, dat nooit de werkelijkheid van de ervaring benadert.
Tevens kan ik ook niet helemaal weergeven hoe die ervaring en beleving voor me is geweest.
Wat ik in alle geval wel kan zeggen, is dat het hoorde bij een van m'n ontwikkelingen om in m'n kracht te staan.
Die kracht is er, en heb ik nodig voor m'n Spiritueel werk.

En ik aanvaard alles wat is geweest, dat besefte ik nu ik het zo nog eens opschreef, en hier thuis nog eens op een rijtje zette.
Het is goed!

liefs
Tinne.


Ja het woord patient is denk ik verkeerd gekozen.
Jouw verhaal kwam op mij erg traumatisch over daarom reageer ik zo, ik was er ook niet bij.
Ik ben zeer allergisch voor lompe hulpverleners, heb daar vervelende ervaringen mee en als ik meen te merken dat iemand jou zeer heeft gedaan dan wordt ik een beetje vals, of dat goed is laat ik maar in het midden smile
Ik ben blij voor jou dat je het een plek hebt kunnen geven.


Dank je wel , lieve schat.. en ergens heb je ook wel gelijk, en is ook ten goede omgekeerd voor me zelf,
Ik koos ook voor de harde leerschool, anders viel ik in slaap (grapje!!)
Ik heb het een plekje kunnen geven, daarom dat ik er nu ook over schrijf/kan schrijven grin
gast
gast aug 16 '10
Ik heb laatst nog een gesprek gehad met iemand die het oneerlijk vond hoe sommige mensen die toch zo veel "goeds" doen soms zo hard getroffen kunnen worden door het leven. Ik zei hem dat het in onze ogen, dus ogenschijnlijk, onterecht is, maar wij kunnen niet in de gedachten van die mens kijken en weten niet wat er in hun omgaat en wat hun levenslessen zijn, wat je denkt weegt veel zwaarder dan wat men voor het oog doet.
Lena
Lena aug 17 '10
Origineel bericht van: Karin
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: gast
Aan de andere kant; je krijgt op je pad wat je nodig hebt en aan kan.......

Heel zeker, Gast!


Ja daar heb ik soms moeite mee, sommige mensen ondergaan zoveel leed dat ik wel eens denk had die rugzak niet wat lichter gemogen.
Maar ik weet ook dat we daar zelf voor kiezen.


kiezen?
Serenity
Serenity jan 11 '11
Liefde=Liefde betekent de diepe genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander; soms ook voor een dier, zaak of voorwerp.
solaas.jouwweb.nl-->liefde-liefde-en-nog-eens-liefde daar kan je ook verschillende soorten liefde lezen waaronder liefde voor zichzelf en liefde voor vreemden (xenia)

En ik heb nog interessanten artikelen gevonden.:
www.kennislink.nl-->altruisme-is-een-keuze
www.vrijspreker.nl-->bent-u-een-egoist-of-een-altruist
www.spiriwiki.com-->Altruïsme
www.citaten.net-->citaaten

"Door voor anderen te leven, leeft de goede mens op de beste wijze voor zichzelf. Alle waarachtig altruïsme is gezuiverd egoïsme."

- Dirk Coster
Nederlands schrijver (1887-1956)

"Hij bezit die kille liefdadigheid die men altruïsme noemt."
Frans: "Il a cette charité froid qu'on nomme l'altruïsme."

-Anatole France
Frans schrijver (ps. van J. A. Thibault) (1844-1924)

"We hebben tweeduizend jaar geleefd met het gebod: 'Gij zult zorgen voor de naaste.' Daar is weinig van terechtgekomen.De individualisatie baart ook mij zorgen, maar ik geloof dat de wal het schip zal keren. Ik stel voor om het egoïsme nog verder door te drijven totdat het omslaat in altruïsme. Als jij er bijvoorbeeld achter komt dat samenleven met anderen belangrijk is, en dat geldt voor elk mens, dan zoek je aansluiting. Pas wanneer je een rijk innerlijk leven hebt en weet wat je zelf wil, kun je er zijn voor anderen."
-Wilhelm Schmid
admin
admin jan 11 '11
Leef, alsof alles wat je doet, voor God is, inplaats voor iemand anders.

Je zult zien dat het je licht afgaat het een enorme vreugde brengt om in zijn wil te staan.

Doe alles in aandacht en liefde in het nu geniet van de dingen die je kan doen.

Weet dat dit de enigste taak is op aarde die we mogen vervullen werken en leven voor onze God.

Hij woont in ons en door Hem mogen we onze harten laten schijnen door zijn liefde die hij in ons legt...

Niets is van ons zelf alles is genade en hebben we ontvangen ieder ander is ook een stukje van God, net als wij, daarom is alles van ons samen, gekregen uit de allerhoogste bron...
Serenity
Serenity jan 11 '11
Prachtig stuk zeg, kreeg even kippenvel hihi ^^
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki