Hoe kan je volgens jullie met Alrtuïsme omgaan als een persoon je heel veel geeft (in allerlei vormen) zonder daarbij aan zichzelf te denken? (dus vanuit het perspectief van de "nemer" ipv de "gever")
Het kost mij in dat geval nogal veel energie (misschien omdat ik bezig ben met weigeren wat ik krijg, maar misschien ook omdat ik voel dat de gever zichzelf passeert/niet aanzichzelf denkt...) Wat zijn jullie meningen en ervaringen hiermee/hierover?, kan iemand mij vertellen hoe dat op energie/karma niveau in elkaar zit?
Liefs the Moon
pfoe..goeie, ik denk als iemand alleen maar geeft zonder aan zichzelf te denken dat dat niet goed is, maar dat was al duidelijk
Ik zou zelf niets meer aannemen en proberen of ik kan uitleggen aan die persoon dat als je alleen maar geeft en niet aan jezelf denkt dat je dan roofbouw pleegt op je energievoorraad en ook op de ontwikkeling van je eigen ik.
mensen moeten leren geven maar wat net zo belangrijk is is aannemen (vind ik tenminste).
Iemand die alleen kan geven en niet kan nemen is voor mijn gevoel niet in balans en ik zou helemaal iebelig worden als die persoon mij reiki (bijvoorbeeld) zou geven, ik zou merken dat er iets niet klopte.
Een ander voorbeeld, je kan ook teveel nemen en dan ben je ook niet in balans.
Als alleenstaand moeder ben je niet rijk (tenminste ikke niet, gemeten in geld dan natuurlijk haha).
Familie van mij is wel bemiddeld en willen me nogal eens wat toestoppen, toch voelt dat niet oké voor mij en zal ik dat eerder afwijzen dan aannemen.
Het is heel gemakkelijk om alleen te nemen of te geven, maar om in beiden een balans te vinden is het beste.
En inderdaad Moon, het kost je bergen energie