Maak me een zorgen. Weet dat het niet helpt, maar toch.
Iemand die ik goed ken en me nastaat heeft erg last van Tinnitus (oorsuizen). Al een hele tijd, in een hele ernstige vorm. Hele hoge, keiharde, continue toon. Hele onderzoeken zijn er al geweest bij het audiologisch centrum. Er is niets aan te doen. Camouflerend geluidsapparaat, operatie zijn geen mogelijkheden.
Slapen is er vaak maar een paar uurtjes per nacht bij, aangezien de persoon door het geluid wakker wordt en het heel hard door zijn hoofd denderd. Vaak levert het oorsuizen ook hoofdpijn/een enorme druk in het hoofd op. Verblijven in groepen mensen en rumoerige settings lukt hem niet. In het audiologisch centrum hebben ze aangegeven dat de tonen die hij hoort zo had zijn, dat de meeste mensen het niet volhouden en er gek van worden of een eind aan hun leven maken.
Tot nu toe, was het ondanks dit alles voor hem toch nog redelijk te hanteren. En als deze persoon echt down was, konden we hem altijd wel weer oppeppen en doorheen slepen.
Maar het laatste half jaar nemen de klachten toe. Vannacht heeft hij helemaal niet geslapen en hij ziet er slecht uit. Hij slaap steeds minder en het oppeppen wordt steeds lastiger. Afgelopen week zei hij dat hij het niet erg vond als hij niet meer wakker zou worden. Ik merk dat hij meer aan het piekeren is, hetgeen weer invloed heeft op het oorsuizen. En dat hij het bijna allemaal niet meer kan opbrengen. Wat ik goed kan begrijpen. Ook speelt denk ik een innerlijke eenzaamheid een rol.
Het liefst zou ik iets doen om het draaglijk te maken. Eén keer heb ik een healing gestuurd, tijdens een groepsbijeenkomst. Zijn ziel diende zich aan. Deze healing is heel goed aankomen en het oorsuizen was een hele tijd weer draaglijk en hij kon weer redelijk slapen. En je merkte dat hij helemaal opbloeide. Tot nu toe is het me nog niet gelukt om het in mijn eentje voor elkaar te krijgen. Terwijl ik het nagenoeg wekelijks probeer.....
Zijn er mensen met tips? Of die samen met mij samen een healing willen sturen om te kijken of het iets veranderd in de situatie?
Liefs Pegasus