Loading...
nl

NiMS, wie wil mij lezen?

LPChip
LPChip feb 16 '07
Aangezien ik denk dat ik hetzelfde heb als Nims, zal ik in meervoud spreken.

Misschien dat je ziet dat we ons in een situatie aanpassen aan die situatie. We leren van de ander op het moment dat iets gebeurd en passen dan onze moves aan.

Ik weet van een vorig leidinggevende dat ik dit doe. Ik had namelijk een sollicitatie gesprek bij hem, en hij kon mij niet doorgronden. Ik weet van dat gesprek dat ik hem vertelde wat hij wilde weten en hij geloofde dat ook, hij probeerde alleen verschillende vlakken die niet zozeer met elkaar te maken hadden, en daar kon ik in elk vlak met goede score op reageren. Hij had daarom zo iets van: iemand kan niet gelijk op alle vlakken scoren en kon mij daarom niet echt doorgronden.

Hij had mij daarom ingeschat als iemand die alles nog moet leren. Hij vertelde mij dit toen ik wegging, en zei dat hij verrast was toen ik alles heel snel oppakte.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 16 '07
Oh dan had ik het begrip dualiteit niet goed begrepen haha.

Misschien een leuke gedachte: Zou het niet zo kunnen zijn dat niet iedereen de laatste jaren is "terug!-gekomen" om te leren, maar om te onderwijzen of met een totaal ander doel?

Ik voorspel nu, dat er meer mensen hier op aarde rondlopen die allang uitgeleerd zijn en hun levens-cyclie al hebben gehad. Zij zijn echter opnieuw geincarneerd om het proces in goede banen te leiden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 16 '07
Wat je hier beschrijft is niet wat ik bedoel lpchip, en ik denk ook niet wat thomas bedoeld. Thomas doelt op het ongrijpbare, niet op het onvoorspelbare.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '07
Hier de reactie van Ton:

Vraag van : Julien Moorrees
Ingezonden op: 17 februari 2007
Hallo,

Ik heb zelf ook een spirituele website waarop ik ook mensen probeer te helpen. Op deze website hebben mensen de mogelijkheid om hun foto te laten lezen. Dit is bijna altijd goed. De reden dat ik nu een vraag stel is omdat ik het gevoel heb dat ik hier aan het juiste adres ben ;). Ik stel deze vraag omdat ik merk dat veel mensen moeite hebben bij het lezen van mijn foto. Graag wil weten of jij mijn foto kunt lezen, en kan vertellen wat het precies is, aan mij, dat het voor andere mensen zo moeilijk maakt om mijn foto te lezen.
Antwoord van: Power of Light
Beantwoord op; 18 februari 2007.

Hallo Julien.
Ik heb een kijkje genomen op je website. Ziet er leuk uit.. Ik heb ook even je foto opgehaald. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik niet graag verwezen wordt naar website en daar dingen moet ophalen. Daarvoor ontbreekt gewoonweg mij de tijd. Dus gewoon uploaden s.v.p.
Wat ik als eerste bij het zien van jouw foto doorkreeg is een zeer benauwd gevoel in mijn keel. Die werd letterlijk dichtgeknepen. Dit kan duiden op een slechte communicatie. En daarmee bedoel ik niet dat je niet praat. Verre van dat, je praat genoeg, maar je zegt niet veel . Niet over jezelf. Dat wil je van anderen horen. Je bent een zeer gesloten persoonlijkheid. Jij zult moeten leren jezelf open te gooien en heel diep in jezelf te duiken. Al zal je zeggen dat je dat allang hebt gedan, en dat is ook zo, maar nog niet diep genoeg. Dat is wat het voor anderen moeilijk maakt om jouw foto te lezen. Er zit als het ware een waas voor. Een muur die jij voor jezelf hebt opgetrokken. En dat heeft te maken met je 8 ste levensjaar. Daar is iets gebeurd wat jou heeft geraakt en waarna jij je bent gaan verstoppen , wat het gevoelsgebied betreft. Probeer daar eens achter te komen wat dat geweest is. misschien weet je het al. Verder wordt er gezegd dat je weer met beide voeten op aarde moet komen staan. Je zweeft ietsje teveel. Sorry hoor, misschien niet zo positief, maar voor jouw uiteindelijk wel.
Veel liefde Licht en Kracht
Thomas A
Thomas A feb 22 '07
Klare taal toch, NiMS

Als je alle kennis van de wereld hebt en je kent jezelf niet, weet je NIETS
Als je jezelf kent be-grijp je ALLES........

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 24 '07
Helaas Thomas, Ik vind het niet zo heel klaar. Hij stelt dat mensen mij niet goed kunnen lezen omdat ik niet diep genoeg bij mezelf ga. Dat is natuurlijk raar aangezien de ander mij leest, en dat heeft niets te maken met mijn eigen ontwikkeling. Daarbij is het niet mijn doel om mijzelf beter te leren kennen door anderen mijn foto te laten lezen. Er is een totaal andere reden waarom ik de vraag hier stel.

Uiteraard ben ik wel met je eens dat als je jezelf niet kent, je ook niets weet. Toch lijkt het me wel duidelijk ondertussen, dat ik mezelf heel erg goed ken.
Thomas A
Thomas A feb 24 '07
Tja NiMS in grote lijnen kan ik me wel naar zijn woorden voegen echter niet in alles.

Zeker ben ik van dat er nog een deel van jouw niet diep genoeg is onderzocht en kan ook beamen dat het juist met veel andere aspecten van je zelf wel is gebeurd.
Wat ik zie is jouw gevoelswereld die niet goed onderzocht is. Deze nou juist is zo afleesbaar op iemands gezicht en zegt alles over de binnenwereld van iemand. De emoties dus, tekenen het gezicht.
Jij hebt een zeer grote gevoeligheid, dat weet jij, dat weet ik. Hij lijkt enigsinds afgesloten te zijn. Allemaal niet vreemd, de meeste menensen hebben door omstandigheden zichzelf "getemperd" in hun gevoelens. Vaak is de eenvoudige reden dat er pijnlijke kwesties zijn blijven hangen, maar vaker zie gewoon een soort kwetsbaarheid - angstig zijn in het zich kwetsbaar opstellen - in conbinatie met of zonder schaamte voor.........weet ik wat? Bij jou hou ik rekening met een heel grote gevoeligheid en kwetsbaarheid daarin.
In die zin schaar ik mij toch aan het bevinden van de - wie is hij eigenlijk? - bevindingen die ik las en vindt de term "muur" niet verkeert, maar geeft jou totaal geen handvat lijkt me.
Opener worden betekent je kwetsbaar opstellen en hoe eng dat in beginsel ook voelt!!!; daar ga je pas echt de ontmoeting met je ware zelf maken. Want Julien jij schrijft wel dat jij je zelf goed kent, maar ik heb dat nog niet zo gezien eigenlijk. Geen nood bijna niemand kent zichzelf erg goed is mijn idee en daar hoor ik ook bij. Maar ik kan jou verzekeren dat al die mensen die mij recht in hun gezicht heb horen zeggen "ik ken mijzelf heel (of best) goed", dat ik ze enkele dagen later languit onderuit heb zien gaan omdat ze weer ergens in tuinde of niet zagen van zichzelf. Maar wat wel zo is , dat is dat iedereen zichzelf goed wil leren kennen. Dat hoor je ook bijna iedereen wel zeggen.

Het gaat over voelen NiMS......
Hier ligt tevens een heel grote kracht van je n.l. je intuïtie. Die is al niet weinig, maar zal dan echt aan het oppervlak komen.
Laat je gevoelens zien en ga terug naar het kind in je dat zich wel kwetsbaar durft op te stellen. En doe niet zo dom als ik, dat zo lang voor je uit te schuiven.

Ga maar eens echt diep je gevoelswereld in en omarm wat je daar allemaal tegenkomt, het is er veel mooier dan dat jij nu denkt. Jamaars werken niet NiMS, het is iets dat ik weet.

Als een mens zichzelf echt goed wil leren kennen moet zijn gevoelswereld totaal open zijn, pas dan maak je echt kennis met jezelf en is de weg open om nog maar de laatste pijntjes overboord te gooien, dan ontmoet je jezelf, ga je kennis maken met je diepste wezen............

Hartelijk (letterlijk en figuurlijk)
Thomas
Acheliah
Acheliah feb 24 '07
Mooi geschreven Thomas Ik denk dat meerdere personen hier iets aan hebben :p :p
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 25 '07
Thomas bedankt voor je reactie. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te reageren op wat je hieronder schrijft. Toch wil ik wel een belangrijk iets over mezelf vertellen voordat ik inhoudelijk inga op jouw reactie.

Ik ben me juist heel bewust van wat ik wel en niet van mezelf laat zien, en dat voornamelijk op een openbaar forum zoals deze. Zoals je misschien wel kunt begrijpen, ben ik bezig met bepaalde onderwerpen, gedachtes en theorien, die bij bepaalde type mensen (lees ook wezens!) kwaad bloed kan zetten. De enige reden dat ik heel selectief kan zijn in hetgeen in wel en niet van mezelf laat zien is, omdat ik mezelf juist wel zo goed ken. Ik ken mijn zwakheden en ik ken mijn krachten. Ik ben echter niet iemand die zijn zwakheden op een openbaar forum als deze tentoon zal spreiden. Noem het zelfbescherming. Ik heb er geen moeite mee, deze te delen met mensen die ik vertrouw en goed ken.

Goed hier mijn reactie:

Quote:
Origineel van Thomas A:

Zeker ben ik van dat er nog een deel van jouw niet diep genoeg is onderzocht en kan ook beamen dat het juist met veel andere aspecten van je zelf wel is gebeurd.
Ik ben heel benieuwd welke specifieke delen je hier ziet. Ik heb aardig wat gedeeltes van mijn geest in dit leven en in vorige levens onder handen gehad.
 Quote:

Wat ik zie is jouw gevoelswereld die niet goed onderzocht is. Deze nou juist is zo afleesbaar op iemands gezicht en zegt alles over de binnenwereld van iemand. De emoties dus, tekenen het gezicht.
Klopt het dat jij concludeert dat mijn gevoelswereld niet goed is onderzocht, omdat deze niet is af te lezen? Zou het niet zo kunnen zijn, dat mijn gevoelens juist niet van mijn gezicht zijn af te lezen, maar vanuit mijn hart. De plek waar mijn emoties en gevoelens zitten. Mijn aura is niet voor niets bijna volledig groen ;).
 Quote:

Jij hebt een zeer grote gevoeligheid, dat weet jij, dat weet ik. Hij lijkt enigsinds afgesloten te zijn.
Waaruit heb je dit opgemaakt?
 Quote:

Allemaal niet vreemd, de meeste menensen hebben door omstandigheden zichzelf "getemperd" in hun gevoelens. Vaak is de eenvoudige reden dat er pijnlijke kwesties zijn blijven hangen, maar vaker zie gewoon een soort kwetsbaarheid - angstig zijn in het zich kwetsbaar opstellen - in conbinatie met of zonder schaamte voor.........weet ik wat?
Helemaal mee eens dat dit een reden kan zijn waarom mensen niet naar hun gevoel luisteren.
 Quote:

Bij jou hou ik rekening met een heel grote gevoeligheid en kwetsbaarheid daarin.
In die zin schaar ik mij toch aan het bevinden van de - wie is hij eigenlijk? - bevindingen die ik las en vindt de term "muur" niet verkeert, maar geeft jou totaal geen handvat lijkt me.
Wat bedoel je met geen handvat? Dat ik mijn eigen muur niet zie? Dat er geen muur is? Of dat ik een hele selectieve muur heb opgebouwd, die ik zelf volledig onder controle heb?
 Quote:

Opener worden betekent je kwetsbaar opstellen en hoe eng dat in beginsel ook voelt!!!; daar ga je pas echt de ontmoeting met je ware zelf maken. Want Julien jij schrijft wel dat jij je zelf goed kent, maar ik heb dat nog niet zo gezien eigenlijk.
Dat klopt precies wat je zegt. Dat heb JIJ niet gezien. Wil je mij zien, dan moet ik mezelf aan jou laten zien. Ik heb hierboven denk ik al uitgelegd waarom het zo is. Als het niet duidelijk genoeg is, dan leg ik dit graag nog uit.
 Quote:

Geen nood bijna niemand kent zichzelf erg goed is mijn idee en daar hoor ik ook bij. Maar ik kan jou verzekeren dat al die mensen die mij recht in hun gezicht heb horen zeggen "ik ken mijzelf heel (of best) goed", dat ik ze enkele dagen later languit onderuit heb zien gaan omdat ze weer ergens in tuinde of niet zagen van zichzelf. Maar wat wel zo is , dat is dat iedereen zichzelf goed wil leren kennen. Dat hoor je ook bijna iedereen wel zeggen.
Helemaal mee eens dat dat voor veel mensen geldt.
 Quote:

Het gaat over voelen NiMS......
Hier ligt tevens een heel grote kracht van je n.l. je intuïtie. Die is al niet weinig, maar zal dan echt aan het oppervlak komen.
Laat je gevoelens zien en ga terug naar het kind in je dat zich wel kwetsbaar durft op te stellen.
Mijn naaste omgeving vind me al veel te vaak een klein kindje ;). Wat dat betreft vind ik het niet moeilijk om kwetsbaar te zijn bij wie ik dat kan zijn. Ik ben echter niet dom, en weet ook in wat voor wereld wij leven. Ik leg mijn hoofd niet op het hakblok, als er meer dan alleen ikzelf te verliezen val.
 Quote:

En doe niet zo dom als ik, dat zo lang voor je uit te schuiven.
Goed dat je een nieuwe start aan het maken bent!
 Quote:

Ga maar eens echt diep je gevoelswereld in en omarm wat je daar allemaal tegenkomt, het is er veel mooier dan dat jij nu denkt. Jamaars werken niet NiMS, het is iets dat ik weet.
Ik weet dat je gelijk hebt ;). Mijn gevoelswereld is mij niet onbekend.
 Quote:

Als een mens zichzelf echt goed wil leren kennen moet zijn gevoelswereld totaal open zijn, pas dan maak je echt kennis met jezelf en is de weg open om nog maar de laatste pijntjes overboord te gooien, dan ontmoet je jezelf, ga je kennis maken met je diepste wezen............
Dat is maar net waar je gevoelswereld mee verbonden is. Misschien is dat wel de reden dat je er niet uitkomt. Mijn gevoelswereld is niet verbonden met het aardse. Vandaar ook dat je vaker leest dat ik wat minder "zweverig" moet zijn. Toch heeft dat alles met oorsprong te maken. Heb je je ooit wel eens afgevraagd waar ik eigenlijk vandaan kom?
 Quote:

Hartelijk (letterlijk en figuurlijk)
Thomas
Bedankt! Ik hoop dat je iets meer van mijn antwoorden en reacties zult begrijpen.

Julien.
Anne
Anne feb 26 '07
Hej nims.
Ik ga toch maar is proberen om jou foto te lezen :)
ik heb verder nog niks gelezen van hier.

Je bent meestal wel vrolijk maar als je ergens mee zit blijf je er een lange tijd mee rondlopen in je hoofd ookal uit je het niet direct toe naar die persoon.
Daarom ben je wel een gevoelig persoon.

Je bent volgens mij erg volhoudend. Je denkt meestal dat je gelijk hebt en dat je alles net wat beter weet dan iemand anders. :)
Je vind jezelf best wel slim om zo te zegen.

Je doet dingen niet zomaar je moet altijd precies alles uit hebben gedacht wat de voordelen en nadelen er van zijn.

Je hecht je niet heel erg aan een persoon je hebt wel wat vrienden maar niet 100de
Wie jou vrienden zijn echte vrienden, voor hun sta je altijd klaar.

Je bekijkt het leven serieus maar je beleeft ook lol. Je bent best wel een net persoon.

Nims dit was het even ik hoor wel van je wat goed is en niet enzo ben benieuwd heb alleen nog maar wendy's foto gelezen jij bent de tweede :)

Groetjess aNNe
Wendy's
Wendy's feb 26 '07
Doe je goed Anne!!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 27 '07
Hoi Anne,
Bedankt voor je lezing! Ik zal even overal op antwoorden.

Quote:
Origineel van Anne:
Hej nims.
Ik ga toch maar is proberen om jou foto te lezen :)
ik heb verder nog niks gelezen van hier.

Je bent meestal wel vrolijk maar als je ergens mee zit blijf je er een lange tijd mee rondlopen in je hoofd ookal uit je het niet direct toe naar die persoon.
Daarom ben je wel een gevoelig persoon.
Ja dit klopt heel goed. Ik ben meestal wel vrolijk. Soms heb ik wel van die momenten dat ik ineens chaggo kan zijn. Dat duurt dan wel maar 10 minuten ofzo, maar dan heb ik even een piep stemming haha. Verder ben ik heel goed in het rondlopen van dingen. Hoewel ik ze wel gewoon deel, maar je hebt gelijk, vaak niet naar de persoon in kwestie :).
 Quote:

Je bent volgens mij erg volhoudend.
Dat klopt heel goed. Ik laat niet meer los.

Quote:

Je denkt meestal dat je gelijk hebt en dat je alles net wat beter weet dan iemand anders. :)
Hoezo heb ik geen gelijk? ;)
 Quote:

Je vind jezelf best wel slim om zo te zegen.
Ik vind mezelf niet dom, maar ook niet super slim. Ik weet wel dat ik slimmer ben dan de gemiddelde persoon, maar een einstein ben ik ook weer niet.
 Quote:

Je doet dingen niet zomaar je moet altijd precies alles uit hebben gedacht wat de voordelen en nadelen er van zijn.
Absoluut. In veel dingen wel. Toch zijn er ook dingen waar het me dan juist weer totaal niet boeit, en denk ik spontaan niets uit. Zoals het kopen van een radio-grafisch besuurbaar vliegtuigje. Je hebt er niets aan, maar leuk dat het is ;).
 Quote:

Je hecht je niet heel erg aan een persoon
Dat klopt niet helemaal. Ik kan me soms iets te goed hechten aan een persoon. Ik weet dat ik dat niet moet doen, maar het gebeurd toch wel eens.
 Quote:

je hebt wel wat vrienden maar niet 100de
Wie jou vrienden zijn echte vrienden, voor hun sta je altijd klaar.
Ja dit klopt heel goed. Ik heb wel een paar hele goede vrienden, en ken wel redelijk veel mensen, maar niet dat ik ze vrienden noem. De echte vrienden zijn op 2 handen te tellen.
 Quote:

Je bekijkt het leven serieus maar je beleeft ook lol. Je bent best wel een net persoon.
Net? Nou zo netjes ben ik niet altijd hoor :oIk heb aardig wat dingetjes gedaan, en doe aardig wat dingetjes die een net iemand helemaal niet hoort doen. Lol heb ik wel degelijk heel vaak. Vind ik ook heel belangrijk.
 Quote:

Nims dit was het even ik hoor wel van je wat goed is en niet enzo ben benieuwd heb alleen nog maar wendy's foto gelezen jij bent de tweede :)
Nou ik vind dat je het heel goed gedaan hebt! Je hebt er aanleg voor. Misschien wil je die van sweetammy ook eens lezen ;). Super bedankt voor je lezing!
 Quote:

Groetjess aNNe
Groetjes Julien.
Anne
Anne feb 27 '07
Hej nims...
Leuk om te horen dat het best wel klopt.
Ik ga die foto van sweetammy ook lezen binnenkort ;)
Thomas A
Thomas A mrt 1 '07
Dank je nog voor je toelichting NiMS. De vragen die openstaan komen telkens op een dieper voel aan NiMS. Een mens verdringt gewoon gemakkelijk en dat zie ik bij jou ook. Kan goed zijn dat je ego er stomweg geen zin in heeft jou te laten zien. Zo werkt dat immers meestal.
Een open gevoelswereld bevrijd een mens heel vlot van zijn diepste verdriet. Daar heeft het mee te maken. Dat gaat verder nog dan hardcore.......

Bedankt voor het vertrouwen

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 2 '07
Stel gerust de vragen die je open hebt staan Thomas, ik zal ze met plezier beantwoorden.
Thomas A
Thomas A mrt 2 '07
Maar NiMS ik heb geen vragen die hier betrekking op hebben.

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 2 '07
 Quote:
Origineel van Thomas A:
De vragen die openstaan komen telkens op een dieper voel aan NiMS.
Wat bedoelde je dan met bovenstaande?
Thomas A
Thomas A mrt 2 '07
Quote; De vragen die openstaan komen telkens op een dieper voelen aan NiMS.

Dat gaat over het niet bereikbare gebied in je ervaringen dat weggestopt is. Mijn inziens ook waar de man het over had. In dit gebied uit je jeugd her-innering (dat is afgesloten, omdat het met verdriet wordt geassocieerd) ligt een blokkade. De liefde kan er niet bij en dat zal toch op een dag gedaan moeten worden om innerlijk vrij te worden. Hierna kun je volledig doorstromen.

Thomas
Acheliah
Acheliah mrt 2 '07
Mooi gezegd Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '07
Bedankt Thomas, dan snap ik wat je bedoeld.

Helaas ben ik me niet bewust van enig verdriet in mijn huidige jeugd. Wel was ik me bewust van een diep verdriet uit een vorig leven van me. Misschien dat je het daar over hebt? Dit verdriet heb ik echter sinds een paar maanden losgelaten en ook geen last meer van. Wat dat betreft voel ik geen verdriet meer in mij, vanuit mijn jeugd. Er zit wel verdriet in bepaalde recente ontwikkelingen, maar of je die bedoeld dat weet ik niet.

Ik snap goed dat jij ook niet kan aanwijzen wat nou precies het verdriet is, dus ik laat het gewoon zijn gang gaan. Mocht het bovenkomen, dan zal ik het gewoon nemen zoals het komt :). Ik ben er zeker niet bang voor. Wat dat betreft heb ik geen enkel probleem meer met mijn verleden. Er is niets wat ik niet anders zou doen, en ook niets dat ik anders had gewild in mijn verleden. Wat dat betreft begrijp ik heel goed waarom het gegaan is zoals het moest.

Julien
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske