Thomas bedankt voor je reactie. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te reageren op wat je hieronder schrijft. Toch wil ik wel een belangrijk iets over mezelf vertellen voordat ik inhoudelijk inga op jouw reactie.
Ik ben me juist heel bewust van wat ik wel en niet van mezelf laat zien, en dat voornamelijk op een openbaar forum zoals deze. Zoals je misschien wel kunt begrijpen, ben ik bezig met bepaalde onderwerpen, gedachtes en theorien, die bij bepaalde type mensen (lees ook wezens!) kwaad bloed kan zetten. De enige reden dat ik heel selectief kan zijn in hetgeen in wel en niet van mezelf laat zien is, omdat ik mezelf juist wel zo goed ken. Ik ken mijn zwakheden en ik ken mijn krachten. Ik ben echter niet iemand die zijn zwakheden op een openbaar forum als deze tentoon zal spreiden. Noem het zelfbescherming. Ik heb er geen moeite mee, deze te delen met mensen die ik vertrouw en goed ken.
Goed hier mijn reactie:
Origineel van Thomas A:
Zeker ben ik van dat er nog een deel van jouw niet diep genoeg is onderzocht en kan ook beamen dat het juist met veel andere aspecten van je zelf wel is gebeurd.
Ik ben heel benieuwd welke specifieke delen je hier ziet. Ik heb aardig wat gedeeltes van mijn geest in dit leven en in vorige levens onder handen gehad.
Wat ik zie is jouw gevoelswereld die niet goed onderzocht is. Deze nou juist is zo afleesbaar op iemands gezicht en zegt alles over de binnenwereld van iemand. De emoties dus, tekenen het gezicht.
Klopt het dat jij concludeert dat mijn gevoelswereld niet goed is onderzocht, omdat deze niet is af te lezen? Zou het niet zo kunnen zijn, dat mijn gevoelens juist niet van mijn gezicht zijn af te lezen, maar vanuit mijn hart. De plek waar mijn emoties en gevoelens zitten. Mijn aura is niet voor niets bijna volledig groen
.
Jij hebt een zeer grote gevoeligheid, dat weet jij, dat weet ik. Hij lijkt enigsinds afgesloten te zijn.
Waaruit heb je dit opgemaakt?
Allemaal niet vreemd, de meeste menensen hebben door omstandigheden zichzelf "getemperd" in hun gevoelens. Vaak is de eenvoudige reden dat er pijnlijke kwesties zijn blijven hangen, maar vaker zie gewoon een soort kwetsbaarheid - angstig zijn in het zich kwetsbaar opstellen - in conbinatie met of zonder schaamte voor.........weet ik wat?
Helemaal mee eens dat dit een reden kan zijn waarom mensen niet naar hun gevoel luisteren.
Bij jou hou ik rekening met een heel grote gevoeligheid en kwetsbaarheid daarin.
In die zin schaar ik mij toch aan het bevinden van de - wie is hij eigenlijk? - bevindingen die ik las en vindt de term "muur" niet verkeert, maar geeft jou totaal geen handvat lijkt me.
Wat bedoel je met geen handvat? Dat ik mijn eigen muur niet zie? Dat er geen muur is? Of dat ik een hele selectieve muur heb opgebouwd, die ik zelf volledig onder controle heb?
Opener worden betekent je kwetsbaar opstellen en hoe eng dat in beginsel ook voelt!!!; daar ga je pas echt de ontmoeting met je ware zelf maken. Want Julien jij schrijft wel dat jij je zelf goed kent, maar ik heb dat nog niet zo gezien eigenlijk.
Dat klopt precies wat je zegt. Dat heb JIJ niet gezien. Wil je mij zien, dan moet ik mezelf aan jou laten zien. Ik heb hierboven denk ik al uitgelegd waarom het zo is. Als het niet duidelijk genoeg is, dan leg ik dit graag nog uit.
Geen nood bijna niemand kent zichzelf erg goed is mijn idee en daar hoor ik ook bij. Maar ik kan jou verzekeren dat al die mensen die mij recht in hun gezicht heb horen zeggen "ik ken mijzelf heel (of best) goed", dat ik ze enkele dagen later languit onderuit heb zien gaan omdat ze weer ergens in tuinde of niet zagen van zichzelf. Maar wat wel zo is , dat is dat iedereen zichzelf goed wil leren kennen. Dat hoor je ook bijna iedereen wel zeggen.
Helemaal mee eens dat dat voor veel mensen geldt.
Het gaat over voelen NiMS......
Hier ligt tevens een heel grote kracht van je n.l. je intuïtie. Die is al niet weinig, maar zal dan echt aan het oppervlak komen.
Laat je gevoelens zien en ga terug naar het kind in je dat zich wel kwetsbaar durft op te stellen.
Mijn naaste omgeving vind me al veel te vaak een klein kindje
. Wat dat betreft vind ik het niet moeilijk om kwetsbaar te zijn bij wie ik dat kan zijn. Ik ben echter niet dom, en weet ook in wat voor wereld wij leven. Ik leg mijn hoofd niet op het hakblok, als er meer dan alleen ikzelf te verliezen val.
En doe niet zo dom als ik, dat zo lang voor je uit te schuiven.
Goed dat je een nieuwe start aan het maken bent!
Ga maar eens echt diep je gevoelswereld in en omarm wat je daar allemaal tegenkomt, het is er veel mooier dan dat jij nu denkt. Jamaars werken niet NiMS, het is iets dat ik weet.
Ik weet dat je gelijk hebt
. Mijn gevoelswereld is mij niet onbekend.
Als een mens zichzelf echt goed wil leren kennen moet zijn gevoelswereld totaal open zijn, pas dan maak je echt kennis met jezelf en is de weg open om nog maar de laatste pijntjes overboord te gooien, dan ontmoet je jezelf, ga je kennis maken met je diepste wezen............
Dat is maar net waar je gevoelswereld mee verbonden is. Misschien is dat wel de reden dat je er niet uitkomt. Mijn gevoelswereld is niet verbonden met het aardse. Vandaar ook dat je vaker leest dat ik wat minder "zweverig" moet zijn. Toch heeft dat alles met oorsprong te maken. Heb je je ooit wel eens afgevraagd waar ik eigenlijk vandaan kom?
Hartelijk (letterlijk en figuurlijk)
Thomas
Bedankt! Ik hoop dat je iets meer van mijn antwoorden en reacties zult begrijpen.
Julien.