Loading...
nl

energie / voelen

HappyGirl
HappyGirl jul 29 '10
Een hele tijd heb ik gehad dat als ik op een drukke plek was (bv de school van mijn kinderen) dat mijn energie zo uit me leek te sijpelen.

Als ik dan thuis kwam moest ik echt even slapen om weer bij te tanken.
Door een tip van een vriend van me om een glazen pyramide om me heen te creeëren in dat soort situaties heb ik dat nu minder.

Wel merk ik dat als ik bij een vriendin ben dat ik daar altijd helemaal stuk van terug kom. Zij heeft het heel zwaar. Dat weet ik ondanks dat ze er niks over zegt. Op de een of andere onbewuste manier stuur ik haar zoveel energie dat ik mezelf compleet leeg maak...
Hoe kan ik dit gaan sturen?

Ook heb ik dat ik dingen weet van te voren (helaas nooit van mezelf hihi)
klein voorbeeldje.
mijn oude buurvrouw was tegelijk met mij zwanger, 2 weken eerder uitgerekend.
Aangezien het kindje verkeerd lag zouden ze het gaan draaien en als dat niet zou lukken zou ze een keizersnede krijgen op maandag. Ik zag haar die zaterdag en ze zei dat ze zo opzag tegen maandag. Ze vond het eng.
Uit een "opwelling" zei ik tegen haar dat dat niet nodig was en dat ze haar spullen moest gaan pakken want voor 18:00 uur zou zij haar zoontje in haar armen hebben.
's Avonds rond een uur of 21 kwam de buurman om te vragen hoe ik in vredesnaam wist dat ze een zoon zouden krijgen en dat hij geboren was om even voor 18 uur.

Ik weet dat ik sensitief ben...(zoals in een ander topic al beschreven, het schijnt genetisch te zijn wink)
Maar is er een manier om dit uit te bouwen tot iets waarbij ik anderen kan helpen zonder mezelf zo uit te putten...
Delen:
Lin
Lin jul 29 '10
Hoi Monique

Belangerijk is in elk geval dat jezelf goed afsluit.
Maar om toch kontakt te maken zodat ik bijv kan magnetiseren laat ik aan de bovenkant een gaatje open waarin alleen de energie kan vloeien vanuit de "Kosmos" en er geen negatieve energie kan inkomen door bescherming van mijn gidsen.
Dan zorg je namelijk dat jezelf aan de eind van een behandeling niet je eigen energie hebt gebruikt maar wel door je lijf heen stroomt.

Wees ook heel duidelijk naar je omgeving en naar jezelf wat je wel en niet kan hebben. Ben je te moe, of er spelen te veel emoties die dag, kan je het beter even uitstellen.
Want wie niet goed voor zichzelf zorgt ......

Ben benieuwd hoe je gaat ontwikkelen...

Liefs Linda
HappyGirl
HappyGirl jul 30 '10
Hoi Linda,

Heel erg bedankt voor je reactie.
Hier kan ik zeker wel wat mee.
jarenlang heb ik dit soort dingen helemaal afgesloten..Nou ja mezelf ervoor afgesloten omdat ik het eng vond..
Merk dat het de laatste jaren me niet meer lukt om me er helemaal voor af te sluiten, dus denk dat mijn tijd gekomen is om er echt wat mee te gaan doen. Beetje bij beetje verdwijnt mijn angst en gebeuren er steeds meer dingen die voor mijn rationele ik niet te verklaren zijn.

ik hou je (en de anderen) op de hoogte van de ontwikkelingen hier
admin
admin aug 11 '10
Ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat !!! Lukt het je al beter dichter bij jezelf te blijven en je energie niet weg te laten sijpelen? Lin heeft ook zo ongelooflijk goed omschreven hoe je ermee om zou kunnen gaan ...

Liefs Mar
HappyGirl
HappyGirl aug 17 '10
Het lukt me inmiddels, uhm nee ik ga anders beginnen...

De afgelopen weken ging het heel goed met het "bewaken" van mijn energie.
Gisteren de eerste schooldag en ik had mezelf goed bewapend door met een meditatie op mijn mp3 speler te gaan slapen, waardoor ik volledig fit wakker werd 's ochtends. Op school ben ik het heel goed doorgekomen. Niks geen probleem, weinig weggetrokken energie.
Wel een beetje, maar die heb ik (on)bewust weg laten trekken aangezien ik sterk het gevoel kreeg dat die persoon het erg nodig had. Ben toen bewust naast die persoon gaan staan en mijn "beveiliging" heel even laten zakken. Wel snel weer mijn muurtje opgetrokken om niet nog meer energie te verliezen.

Vandaag echter...
Ik liep van school naar huis te praten met een kennisje van me toen mijn stiefzusje ons tegemoet liep. Al een tijdje loopt ons contact niet heel erg lekker, dit was de eerste keer sinds ik haar weer zag na onze laatste woordenwisseling.
Ik werd behoorlijk emotioneel en op het moment dat we elkaar passeerden voelde ik letterlijk de energie uit mijn lijf trekken.
Ik weet niet of dit gebeurde omdat mijn "guard down" was of dat het toch onbewust/bewust gebeurde aangezien ik weet dat zij het heel erg nodig kan hebben..
Vanmiddag dus weer bij liggen tanken. Heb bijna 2 uur geslapen en voel me nog steeds erg moe...

Liefs HappyGirl
admin
admin aug 17 '10
Ga na het slapen effe naar buiten, even wandelen.
Je gaf al aan dat je daar laatst zo van hebt genoten!
Echt een simpele wandeling tussen de bomen geeft je zoveel energie, probeer het maar eens uit.
HappyGirl
HappyGirl aug 17 '10
Is zeker een idee...alleen moet ik die bomen er hier dan bij verzinnen ;-)
Wel een strandje met een meer in de buurt..weinig bomen alleen..

Maar zowiezo het wandelen na het slapen is wel een goed idee..
Ga ik zeker een tijd proberen..
admin
admin aug 17 '10
HappyGirl, heb je er weleens bij stil gestaan dat energie bewerking en sterk in je energie staan verschillen?
Als ik je verhalen lees dan lees ik over iemand die bezig is met energie bewerking om goed in haar energie te blijven. Maar van nature hoort een mens in staat te kunnen zijn sterk in zijn of haar energie te staan.

Mijn gevoel zegt dat je energie uitwisseling tussen je lichaam en geest niet helemaal in orde is. Meditaties, hulpmiddelen, chants enzovoorts kunnen dit verlichten maar niet weg werken. Je zou er dus goed aan doen jezelf af te vragen wat dit dan wel veroorzaakt.

Ik zelf heb in mijn jeugd een angst gehad voor het paranormale wat mee kwam met het spirituele waar ik volop mee bezig was. Hierdoor beleefde ik hetzelfde als wat jij hebt. Het is maar om je er attent op te maken. Misschien kunnen andere forum leden je advies hierover geven?
admin
admin aug 18 '10
Origineel bericht van: HappyGirl
Het lukt me inmiddels, uhm nee ik ga anders beginnen...

De afgelopen weken ging het heel goed met het "bewaken" van mijn energie.
Gisteren de eerste schooldag en ik had mezelf goed bewapend door met een meditatie op mijn mp3 speler te gaan slapen, waardoor ik volledig fit wakker werd 's ochtends. Op school ben ik het heel goed doorgekomen. Niks geen probleem, weinig weggetrokken energie.
Wel een beetje, maar die heb ik (on)bewust weg laten trekken aangezien ik sterk het gevoel kreeg dat die persoon het erg nodig had. Ben toen bewust naast die persoon gaan staan en mijn "beveiliging" heel even laten zakken. Wel snel weer mijn muurtje opgetrokken om niet nog meer energie te verliezen.

Vandaag echter...
Ik liep van school naar huis te praten met een kennisje van me toen mijn stiefzusje ons tegemoet liep. Al een tijdje loopt ons contact niet heel erg lekker, dit was de eerste keer sinds ik haar weer zag na onze laatste woordenwisseling.
Ik werd behoorlijk emotioneel en op het moment dat we elkaar passeerden voelde ik letterlijk de energie uit mijn lijf trekken.
Ik weet niet of dit gebeurde omdat mijn "guard down" was of dat het toch onbewust/bewust gebeurde aangezien ik weet dat zij het heel erg nodig kan hebben..
Vanmiddag dus weer bij liggen tanken. Heb bijna 2 uur geslapen en voel me nog steeds erg moe...

Liefs HappyGirl

Er vallen me enkele woorden op, HappyGirl, nl " Bewaken", " bewapenen" "beveiliging" "muur".."Guard" en "tanken"..

Dat zijn misschien logische woorden, voor je om uit te drukken,hoe je systeem werkt, en wat ik zie is dat die woorden komen van het leger,
Het is dikwijls het geval dat wanneer mensen deze spontane woorden gebruiken, dit halen uit hun verleden.
Ofwel.. kom je uit een gezin waar deze dingen centraal stonden, ofwel spreek je vanuit een energie van een ander leven.
In beide gevallen, hou je er een oud beschermingssysteem mee in stand. Zie je?
HappyGirl
HappyGirl aug 18 '10
Dat was mezelf nog niet opgevallen..
Zo praat ik volgens mij altijd.
Dit waren zeker geen dingen die centraal stonden toen ik jong was. Mijn ouders hadden niks met het leger of iets wat deze woorden zou kunnen verklaren.

Maar nu je zegt dat het een energie uit een ander leven zou kunnen zijn, wat bedoel je dan precies?
Dat het uit een eerder leven van mij zou zijn?

Liefs HappyGirl
admin
admin aug 18 '10
ja,inderdaad!
HappyGirl
HappyGirl aug 18 '10
Hmmm....
Dan zou mijn (soms wel erg ver gaande) interesse voor WO2 ineens wel op zijn plaats vallen...

Hoe zou ik daar achter kunnen komen?
admin
admin aug 18 '10
Door innerlijk naar die energie te gaan, naar het punt in jezelf waar die behoefte zit om alles vanuit die taal uit te drukken.
Die Persoon die je toen was zit daar nog voor een stukje, en gebruik zijn/haar verdedegingsmechanismes.

Misschien ben je niet gewoon om diep in jezelf te gaan voelen, en het eerder buiten je om te gaan vragen, of te gaan zoeken,
doch oplossingen en inzichten, situatie's en verhalen zitten overwegend in jezelf!

Leer meer en meer om naar je innerlijke te gaan, dat zal je lukken beetje bij beetje..
wanneer jou dat lukt, wil ik samen met jou al je dat graag wenst, gaan kijken wat daar diep van binnen roert aan een oud verleden !

liefs,
Tinne
HappyGirl
HappyGirl aug 18 '10
Ik zal dat zeker gaan proberen en ben het inderdaad niet gewoon om diep in mezelf te voelen..Vind dat beetje eng omdat je nooit weet wat je boven haalt wink

Ik zou het fijn vinden als je me daarbij zou helpen als dat gelukt is..

Liefs HappyGirl
admin
admin aug 18 '10
Geef maar een seintje als het zover is!! en ik ben er.. wink
HappyGirl
HappyGirl aug 18 '10
Alvast heel erg bedankt..

Liefs HappyGirl
Lin
Lin aug 19 '10
Weet je wat het gekke is Moniek is dat het geen je krijgt te zien, net dat gene nodig is om in het hier en nu beter te kunnen "afschermen'Van het zuigende energie effect die je nu ervaart.
Dingen gebeuren niet voor niets in je leven,het herhaalt zich totdat je het probleem hebt herkent en erkent,en vaak past het zich in je systeem van nu direct aan en zal je ook je beter kunnen beschermen.

Ben benieuwd
liefs lin
admin
admin aug 21 '10
Lieve Monique,

Dank je wel voor je antwoord. Zoals je weet ben ik op vakantie geweest, ben blij je antwoord en de antwoorden daar weer op te lezen!

Liefs mij

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420