Loading...
nl

Lpchip: Ik dan ook maar :)

LPChip
LPChip feb 1 '07
Dank je wel Wendy :)

Ook jij slaat de spijker op z'n kop. :)

Ik vind het grappig hoe ook jij "stilte" door krijgt, net als thomas.

Ik zal toelichten waarom ik dit grappig vindt. Ik ben namelijk heel muzikaal en luister elke dag wss zo'n 3 tot 5 uur naar muziek en ben daar ook erg veel mee bezig. Voor het slapen gaan luister ik altijd muziek. Waar ik wel een hekel aan heb zijn van die bij geluidjes. Aangezien jullie bijden "stilte" zien ga ik hier wat meer mee doen om te kijken of dit een toegevoegde waarde heeft voor mij. :)

In ieder geval bedankt Wendy :)
Wendy's
Wendy's feb 2 '07
Geen dank chip,

maar graag gedaan!!
LPChip
LPChip feb 12 '07
Thomas,

Na diverse keren het stuk te hebben gelezen, blijf ik toch met een paar vragen zitten.

Quote:

Jouw levenshouding is (tot nog toe) een andere dan die jij in wezen toont.
Wat bedoel je precies met deze zin?

Quote:

Hier kom je tegen dat je iemand ook echt zou willen raken en kunt er verdriet over voelen wanneer je dit niet lukt. Wel eens aan gedacht hier iets mee te gaan doen?
Waarmee wat doen? het feit dat ik verdriet voel als ik iemand niet kan raken, of zorgen dat ik iemand wel kan raken?

Quote:

In deze zelfde stilte zal jouw ziel de kans krijgen door jou gehoord te worden. Luister daar serieus naar Chip.
Deze zin snap ik niet echt, maar dit komt ook omdat ik het meeste denk met muziek op de achtergrond. Sterker nog, als het stil is dan ben ik vaak afgeleid door de stilte omdat onverwachte geluiden juist veel harder klinken. Of doel je op het feit dat wanneer er wel achtergrond geluid is, ik deze soort van blokkeer en dan pas tot een soort van innerlijke rust kom?

Sorry dat deze vragen wat later komen, maar heb er eerst een aantal keren goed over na gedacht en opnieuw gelezen.
Thomas A
Thomas A feb 12 '07
Hoi Chip, ik kom hier morgen op terug

have a good sleep

thomas
LPChip
LPChip feb 12 '07
Is goed Thomas :)
Thomas A
Thomas A feb 12 '07
Na diverse keren het stuk te hebben gelezen, blijf ik toch met een paar vragen zitten.

quote:

Jouw levenshouding is (tot nog toe) een andere dan die jij in wezen toont.
Wat bedoel je precies met deze zin?

T; Ja beetje ongelukkige zin eigenlijk Chip, nu ik deze terug lees. Ik bedoelde ermee in elk geval dat jij de wereld nog niet toont wat jij allemaal aan innerlijke dromen hebt, waar het jou zelf aangaat. Ook ben je soms gereserveerd waar het jezelf tonen aangaat. Dat is ook niet gek gezien je leeftijd. Er komt een tijd dat je daar allemaal veel gemakkelijker in wordt. Lees eens “maskers”die ik hier op het forum heb gezet.

quote:

Hier kom je tegen dat je iemand ook echt zou willen raken en kunt er verdriet over voelen wanneer je dit niet lukt. Wel eens aan gedacht hier iets mee te gaan doen?
Waarmee wat doen? het feit dat ik verdriet voel als ik iemand niet kan raken, of zorgen dat ik iemand wel kan raken?

T; Hiermee bedoel ik dat jij je machteloos kunt voelen als je iemand niet kunt bijstaan, terwijl deze zich in een heel moeilijke situatie bevind.

quote:

In deze zelfde stilte zal jouw ziel de kans krijgen door jou gehoord te worden. Luister daar serieus naar Chip.
Deze zin snap ik niet echt, maar dit komt ook omdat ik het meeste denk met muziek op de achtergrond. Sterker nog, als het stil is dan ben ik vaak afgeleid door de stilte omdat onverwachte geluiden juist veel harder klinken. Of doel je op het feit dat wanneer er wel achtergrond geluid is, ik deze soort van blokkeer en dan pas tot een soort van innerlijke rust kom?

T; Ja Chip bijna iedereen denkt ALTIJD. Het schijnt een westers probleem te zijn. Als je van 100 mensen hun chakra's leest, dan is er bij 90 van hun hoofdzakelijk activiteit vanaf de hartstreek naar boven. Voelen en innerlijk weten (intuïtie) zijn naarmate het volwassen worden steeds verder teruggedrongen en dat is fout, fout en nog eens!!!..
Ons denken te minimaliseren is dan ook echt een boodschap om weer dichter bij onszelf te komen. Daar hoort luisteren naar onze ziel zeker bij.

Echt stilte is dan ook geen gedachte meer te hebben. In deze stilte is onze ziel goed waarneembaar............

Thomas
LPChip
LPChip feb 12 '07
Aha! :)

Bedankt Thomas :)

Quote:

Je schrijft:
T; Hiermee bedoel ik dat jij je machteloos kunt voelen als je iemand niet kunt bijstaan, terwijl deze zich in een heel moeilijke situatie bevind.
In je eerdere lezing stel je voor of het niet iets is om er wat mee te doen. Kun je misschien een tip geven wat ik zou dan bijvoorbeeld zou kunnen doen?

Nogmaals bedankt Thomas. :)
Thomas A
Thomas A feb 12 '07
Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan lezen over mensen processen, of een cursus intuïtieve ontwikkeling gaan volgen = boeiend en ook heel leuk.

Dat soort dingen dus, maar volgens mij ben je hier ook heel goed bezig lijkt me.

Thomas
LPChip
LPChip feb 13 '07
Aha :)

Zo'n cursus lijkt me wel wat. Ik zal eens gaan kijken waar ik zo'n cursus kan doen. :)

Bedankt iig :)
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske