@NiMS, geloof ik moet je engelmens zijn om jouw afbeelding te snappen ofzo. Ik zelf zie de logica er namelijk niet van en ook het nut niet, maar zie mezelf dus ook niet als engelmens.
Met woorden zoals: "Afscheid van het aardse" om vervolgens als engelmens terug te komen? Dan neem je geen afscheid toch?
Je hoeft zeker geen engelmens te zijn om de afbeelding te snappen. Wel is het zo dat de afbeelding nu een beetje uit zijn context is gehaald. Als je alles wilt weten over de menselijke engel, dan raad ik je aan om de channelings van Michael door te lezen:
http://www.merudi.net/nl/michael/michael_nl.pdf
En daarna die van de engelmens:
http://www.merudi.net/nl/engelmens/engelmens_nl.pdf
Waarschijnlijk ga je er dan wel meer van snappen.
Het verwijzen naar andere linkjes, is dat niet het verwijzen naar een andere bron omdat jezelf niet in staat bent om een mooie verklaring te geven? Ik zie het je namelijk wel vaker doen en vind het veel leuker om met NiMS zelf te praten .
Wat 1stMoonofMars al eens aangaf, het is een westerse term vind ik bij engelen over het algemeen erg toepasselijk. Vooral omdat ik zelf erg met het boeddhisme bezig ben, iets waar je streeft voor innerlijke stilte om te groeien. Daar zie je helemaal niks terug van engelen ofzo. Waarom komt het in niet westerlijke landen dan niet terug?
Volgens mij komt het in oosterse landen ook terug hoor, alleen geven ze deze andere namen zoals een sheva, djin of natuurwezen.
Zulke wezens heb ik me in het verleden in verdiept, maar die hebben een hele andere essentie dan die van engelen. Naast dat ken ik een boeddhist in Thailand die het woord Angel niet eens kende. Ook toen ik uitlegde wat het was werd het niet gesnapt. Net zoals dat ze in Thailand niet weten waar je het over hebt als je het over licht energie enzo hebt. Nou heb ik het over mijn ervaringen in Thailand, maar dit gaat op veel vele andere landen en culturen. Dus waarop baseer jij dan dat het hetzelfde zou zijn. Heb jij er ervaringen mee of ga je ervan uit?
Nou mijn verklaring ervoor is dat het gedachte kracht is. Als ergens genoeg energie in gestoken word kan je het realiseren. Iemand die genoeg bezig is met engelen energie kan een astrale engelen vorm aannemen en daarin enorm groeien (neem bv bekende engelen, je hoeft er dan niet eens mens voor te zijn).
Ik geloof er niet in dat engelen vanuit gedachtenkracht zijn ontstaan, maar als ik jouw redenatie volg, en ik kan uit gedachtenkracht een engel realiseren die jij weer kan waarnemen, dan bestaan engelen dan toch juist wel? Tenslotte hebben we ze gerealiseerd en waarheid gemaakt.
Maar is dat niet zo met alles? Zelf zie ik heel aarde als een reflectie van het licht en energie.
Zelf heb ik dit ook wel mogen ervaren en gezien bij andere. Het vormen van vleugels en vaak lange jurken in de kleur geel enzo.
Hoe verklaar je dit dan? Als jij ze kan waarnemen, dan zijn ze er toch?
Dat is de menselijke gedachte erachter ja. Maar het gaat om het gevoel en/of ervaring (innerlijk weten). Zo van, hoe voel of ervaar je het en wat kan je je daarbij indenken? Als je drugs gebruikt kan je alles in andere kleuren en vormen zien. Dus dan zou alles ook bestaan in andere kleuren en vormen ? Het menselijke kan veel bedenken om zichzelf ergens goed bij te laten voelen. Zoals over het hiernamaals, je zou het geloven kunnen noemen. Maar je geloof is zo sterk als je fantasie arm is.
Wat engelen energie voor mij dan vrij uniek maakt is dat het een van de weinige licht energieën is die ik ken waarin je zo enorm kan groeien over meerdere levens en er zelfs bewuste uittredens mee kan maken. Je kan dus letterlijk een engel worden.
Maar om dan verschil in engelmens en menselijke engel te maken... Gaat voor mij dan weer richting idealisering.
Mag ik je dan vragen wie het hier idealiseert? Ik heb zelf hierboven gezet dat het één niet meer of minder is dan het ander, maar dat ze enkel anders zijn. Voor mij is dat geen idealiseren. Wat betekend voor jou dan idealisering?
Het gaat niet om wat het voor mij betekent maar om waarom ik het woord gebruik naar jouw. Idealiseren noemde ik het omdat je in mijn ogen filosofeert over de realiteit waarin je wilt geloven. Je idealiseert die realiteit dus. Maar, zie het wel als mening over hoe het voor mij over komt.
Mijn eigen interesse voor engelen energie komt uit het feit dat ik wil leren over alle menselijke energie vormen, om te weten hoe ze aanvoelen, wat ze doen en waarom ze ontstaan. Daarom lees ik nu al een goed 1,5-2 jaar forums zoals deze, omdat engelen energie nogal diep gaat (er zijn heel veel mooie engel(se) forums hierover te vinden).
Zo, dat zijn dus de gedachtes van iemand die zich zelf niet een engel beschouwd en ook de energieën ervan niet beoefend.
Waarom dan jouw grote interesse hierin? Wordt het geen tijd dat je hier dan misschien toch iets mee gaat doen?
Maar, ik doe er toch ook iets mee? Ik verken het al ervaar het. Wat is er nog meer om ermee te doen? Het als levenswijze hanteren dan misschien. Maar zoals je in mijn verhaal op kan maken is dit niet waar ik dit leven voor leef. Mijn levenswijze draait om innerlijke stilte waar je je wijsheid en groei uit kan halen. Engelen energie gebruikers of gewaar worden engelen, geven en delen energie om er wijsheid en groei uit te halen. Het verschil