Loading...
nl

mijn levensverhaal op dit moment

admin
admin jul 28 '10
Een zweefteef zei iemand ooit tegen me..
Oei die schoot verkeerd, maar ik begrijp wel waarom dat veel gezegd en ook gedacht word.
Sinds die opmerking let ik nog beter op dat ik goed geaard ben.
Met je hoofd in de wolken lopen is heerlijk maar vergeet niet dat je nog steeds wel op dees aardkloot rondloopt en dat je ook in het *gewone* aardse leven mee gaat

(maar das mijn eigen gedachte).
Anke
Anke jul 28 '10
Is die opmerking naar mij gericht, Karin?
Heb je de indruk dat ik met mijn hoofd in de wolken loop? Of was het meer algemeen bedoelt?

Overigens zijn in mijn beleving geaard zijn en je eerste chakra volledig helen twee verschillende dingen.
admin
admin jul 28 '10
Nee joh! Was algemeen bedoelt en ook een beetje omdat ikzelf altijd riep dat ik *zwevers* niet leuk vind.
Dus voelde me wel enigszins aangesproken en realiseer me dat ik me er niet meer druk om maak, dus wat me vroeger triggerde is nu weg.
Anke
Anke jul 28 '10
Ah, helder smile
En mooi dat je daar aan hebt kunnen werken met dit als resultaat! laugh
admin
admin jul 28 '10
Het was een kwestie van mezelf *begrijpen* en daarna loslaten.
Anke
Anke jul 28 '10
Ik ben het ook helemaal met je eens

Quote:
Met je hoofd in de wolken lopen is heerlijk maar vergeet niet dat je nog steeds wel op dees aardkloot rondloopt en dat je ook in het *gewone* aardse leven mee gaat


En daar komt inderdaad ook je eigen bewustzijn bij kijken.
Even stilstaan, zien, voelen, weten en het dan weer loslaten.
Marenubium
Marenubium jul 28 '10
aye...zaken op een rijtje krijgen, waar je toch wel je 'bewustzijn' dan wel 'ego' voor nodig hebt, of in mijn eigen woorden: het 'denken'.
Dat is Aards jah.

Voor mij persoonlijk is het altijd nodig weer 'af te dalen' in de lagere 'chakra's'; dus van b naar a teneinde weer op weg te kunnen naar c.
Dat kan inderdaad alleen maar door wat jij zegt Anke, stilstaan, zien, voelen, weten en het dan weer los te laten.

Zodra je blijft 'hangen' wordt je afhankelijk. Eigenlijk te vergelijken met een soort verslaving. Afhankelijk van de sfeer, de 'chakra', het niveau waarin je je bevindt.

Voor mij geldt dat ook voor 'zweefteef'; het geeft aan, dat je op een bepaald niveau bent blijven hangen. En er verslaafd aan (bent ge-)raakt.
Aarding in deze, is van belang. En wat is aarding dan nou precies?
Een stapje terug, zien, voelen, weten, en het dan weer loslaten.
Njah smile
gast
gast jul 28 '10
Moi samengevat Eva laugh
Anke
Anke jul 28 '10
Inderdaad, ik ben het met je eens. Zweven is in mijn ogen afhankelijk zijn van en niet meer (in het hier en nu) je eigen veranwoording nemen.
Ieder heeft zijn eigen proces en het is niet onderling te vergelijken. Er is geen strakke lijn te trekken over hoe een proces dient te verlopen. Maar bewustwording en daaraan vast verantwoording nemen, dat is in ieder geval voor mij persoonlijk erg belangrijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 28 '10
Origineel bericht van: Anke

In het verleden heb ik wel geprobeerd om me uitvoerig met het eerste chakra bezig te houden, maar het was frustrerend, ik kreeg er paniekaanvallen van en begreep mezelf niet meer.
Door de weg langzaam van boven naar beneden te gaan (ondanks mijn ongeduld), gaat het me beter af.
Dat is mijn persoonlijke ervaring, mijn beleving. En ik zie het ook terug bij een aantal anderen in mijn omgeving.

Ah ik snap wat je bedoeld. Het kan zeker heel erg moeilijk zijn om vol te werken aan je eerste chakra, als deze helemaal niet zo veel kan hebben. Dan kan je behoorlijk snel van slag raken, omdat deze chakra wonden behoorlijk diep kunnen binnenkomen.

Heb je er ooit over nagedacht om voorzichtig aan je eerste chakra te werken? Want uit jouw eerste stukje zal ik even de zinnetjes neerzetten die ik heb gelezen en volgens mij gaan over jouw eerste chakra:
" Ik probeer te leven zoals zij, te ervaren zoals zij. Maar het raakt de dood in mij aan, want het is niet mijn leven. "
"Dat ik niet gezien word, of dat ik mij steeds opnieuw probeer te voegen in het beeld dat een ander van mij heeft."
"Proberen te voldoen aan verwachtingen, want gezien worden is leven."
"En dan met name gezien worden door een moeder die zelf nooit gezien is. Een moeder die weet wat het is een levende dode te zijn en die daar toch geen afstand van kan doen."
"Een moeder die mij niet heeft kunnen leren wat leven is. Een moeder die juist IK mag leren wat leven is, juist door gewoon mijn leven te leven en mijn zijn te ontdekken in het hier en nu. "
"In alle doodsheid mag ik leven gaan scheppen en in alle leven de dood."

Als ik hier wat uitzoom, zie ik hier vooral het thema: "Er mogen zijn" doorschemeren, wat het belangrijkste doel van de eerste chakra is.

Er zijn hele simpele aarde-oefeningen die je kunt gebruiken voor je eerste chakra. Deze zijn vooral lichaamsgericht, en lichaamsbewust. Misschien dat je er iets aan hebt?

Dit was overigens wat mij opviel hoor, niet dat ik jouw gekozen weg niet snap.
Anke
Anke jul 28 '10
Ah, als je er op die manier naar kijkt zitten er inderdaad stukjes eerste chakra in.
En het is zeker een thema dat aandacht behoeft.
Lichamelijke oefeningen doe ik al, net als gronden en aarden.
Om werkelijk te helen is echter meer nodig.

Thanks voor het meedenken in ieder geval smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 29 '10
Graag gedaan en ben benieuwd hoe het nu verder gaat smile
Anke
Anke jul 29 '10
Met bewustzijn en liefde en hopelijk geleidelijk aan ook meer kracht, gevoel en veiligheid smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 29 '10
Misschien helpt het als je altijd en overal jezelf mag zijn? smile
admin
admin jul 29 '10
Mooie warme foto. Ik zie je langzaam aan weer een warme glimlach krijgen!
Anke
Anke jul 29 '10
Origineel bericht van: NiMS
Misschien helpt het als je altijd en overal jezelf mag zijn? smile


Dat zou zeker helpen wink

En dank je, SweetyAngeleys!
Dat gevoel heb ik zelf ook wel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 29 '10
Origineel bericht van: Anke
Origineel bericht van: NiMS
Misschien helpt het als je altijd en overal jezelf mag zijn? smile


Dat zou zeker helpen wink


Enig idee wat je hierin belemmert, als ik zo vrij mag zijn dit aan je te vragen?
Anke
Anke jul 29 '10
Natuurlijk mag je dat vragen smile
En ik heb er ook wel een antwoord op, alleen nu even niet. Zit met mijn gedachten op het moment bij hele andere dingen. Ik kom er later nog op terug smile
irm20
irm20 sep 5 '10
hallo Anke,

Na jouw verhaal te hebben gelezen, ken ik een stukje van jouw verhaal,
Ik noem dat HET Verwerkingsproces.
onderwerpen die je een plaats probeert te geven.
dingen die gebeurt zijn, die je bent aan het verwerken, dat kost tijd en energie.
ja heel veel kracht, en dan ziet men(onmacht) wel eens het woord DOOD voor ogen.
bidden wil wel eens helpen, tenminste als je erin gelooft.
ik wel, en dat helpt, en geeft mij kracht.

Anke heb je hier wat aan?

veel liefs en sterkte,

een nieuwe dag-nieuwe kansen.


irm.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki