Loading...
nl

mijn levensverhaal op dit moment

Anke
Anke jul 26 '10
In mijn zoektocht naar leven, vind ik de dood. De dood in mij. Met ieder stukje dood dat ik tot leven wek, komt er een nieuw stukje dood naar boven. En ook dat stukje mag gaan leven.
In mijn zoektocht naar leven zie ik velen om mij heen. Ik probeer te leven zoals zij, te ervaren zoals zij. Maar het raakt de dood in mij aan, want het is niet mijn leven.
Waarom is voor mij dit of dat, hier of daar niet weggelegd. Waarom kan ik mij niet voegen in dit of dat, hier of daar.
Het schijnt mijn puurheid te zijn, mijn zuiverheid, zegt de een. Mijn overgevoeligheid, mijn generatieprobleem, mijn luiheid, zeggen anderen.
Maar wat is het voor mij, vraag ik me af.
Iets is in mij geraakt, iets doet warme tranen nu over mijn wangen rollen. Maar wat is dat iets?
Dat ik niet gezien word, of dat ik mij steeds opnieuw probeer te voegen in het beeld dat een ander van mij heeft. Proberen te voldoen aan verwachtingen, want gezien worden is leven. En dan met name gezien worden door een moeder die zelf nooit gezien is. Een moeder die weet wat het is een levende dode te zijn en die daar toch geen afstand van kan doen. Een moeder die mij niet heeft kunnen leren wat leven is. Een moeder die juist IK mag leren wat leven is, juist door gewoon mijn leven te leven en mijn zijn te ontdekken in het hier en nu. Juist door niet bezig te zijn met leren en lessen, door niet bezig zijn met helpen of verklaren.
In alle doodsheid mag ik leven gaan scheppen en in alle leven de dood. In alle verdriet mag ik vreugde ervaren en in alle vreugde verdriet.
In de kou die ik nu ervaar zit warmte en in die warmte ligt weer kou besloten, etcetera etcetera.
Dat is mijn waarheid. Dat is mijn leven. Mijn levensverhaal.
Delen:
Anke
Anke jul 26 '10
Ik nodig jullie van harte uit om in bovenstaande te lezen wat jullie willen/voelen.
Voor mij voelde het wel goed om mijn foto er bij te plaatsen, al kan ik niet verklaren waarom.
admin
admin jul 26 '10
Het is jouw ervaring in dualiteit, zo lees ik het.
gast
gast jul 26 '10
Groeiend bewustzijn.....
New Moon
New Moon jul 26 '10
Wauw Anke, ik krijg kippenvel als ik dit zo lees. Je hebt er volgens mij goed aan gedaan om ook je foto erbij te voegen (prachtige warme vrouw ben je!) Je bent echt dapper bezig met de dingen die je doet.

Gast zei het volgens mij al, je bent hard aan het groeien... ik weet niet meer waar maar ergens op dit forum had volens mij beschermengel een bericht geplaatst over dat de onderste plank boven wordt gehaald in deze tijd en dat we moeten "afrekenen" met de "dood". Tinne werpt volgens mij ook een goed licht (vanuit een andere hoek wink) op de zaak, namelijk dat jij in de kern tussen twee dualiteiten inzit...

liefs the moon
ps: ik kan nu ook die vlinder in de serre beter plaatsen, zie mn bericht over dualiteit wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 26 '10
Hoi Anke, Ik heb jouw stukje gelezen en zeker het stukje over "niet gezien zijn" herken ik. Als je als kind niet gezien wordt door je ouders / omgeving, kan het zijn dat je eerste chakra, deficiënt raakt (onderactief). Wanneer je je eerste chakra gaat helen, kan het aanvoelen alsof er weer verschillende gedeeltes in jezelf gaan leven. Dat er weer stukjes van je gezien worden die niet eerder gezien werden.

Ook al zal je moeder jou niet anders gaan zien, jij zal er wel anders mee omgaan. Je zal zelf wel gezien worden door je omgeving (en daarom staat je foto er volgens mij ook bij), en dat kan soms best angstig zijn. Want dat wat je vanuit je kind zijn al hoopte, zit nu opeens een beetje angst op. Want gezien worden, is toch wel echt, gezien worden met alles erop en eraan wink.

Ik heb het gevoel dat je flink wat dingen in jezelf aan het afwerken bent, waaronder het helen van oude pijn. Dat is niet altijd even makkelijk en vergt vooral veel zelf discipline. Maar ik heb het gevoel dat jij dat wel hebt.

Goed dit was even wat er in mij opkwam, ben benieuwd of je hier ook iets aan hebt.

Groetjes Julien.
Anke
Anke jul 26 '10
Dank voor alle reacties! Echt super om te lezen laugh

Mijn ervaring in dualiteit is het zeker. Het afdalen naar de aarde en wat daar bij komt kijken.
Daar komen ook steeds meer stukjes bewustzijn bij. Steeds beter/bewuster voelen en ervaren en dat toevoegen aan weten.

Ik zou best al mijn eerste chakra willen helen, maar zo ver ben ik volgens mij nog niet. Eerst nog wat stukjes derde en vooral ook stukken tweede chakra doorwerken. (Zwart/wit gezien, want uiteraard is het een bewegen door alle chakra's heen en houdt het nooit op... de spiraal zal gewoon door gaan).
De reden dat ik mijn foto er bij heb gezet (bedacht ik me vanmorgen), was om mezelf te verbinden met mijn tekst en mezelf te laten zien. Dat is de eerste stap om gezien te kunnen worden smile

Oh, en ja, ik ben zeker bezig met groei, helen van pijn, etc. Fijn om dat in jullie woorden terug te horen!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 27 '10
Lieve Anke,

Vanuit mijn opleiding heb ik geleerd dat je juist met de eerste chakra moet beginnen, want dat is de basis waarop de rest van de chakra's worden opgebouwd. Leg eerst een fundering voordat je een huis erop zet. Mag ik je vragen waarom jij je liever op je derde en tweede chakra, als eerste richt? Ik ken dat namelijk niet.

Wel weet ik dat vanuit de chakra psychologie, je 2e chakra op alles doorwerkt, dus misschien heb je daarin ook wel het meeste gemerkt, toen je daarmee ging werken?
admin
admin jul 27 '10
Leuk om je eens te zien Anke smile
Anke
Anke jul 27 '10
Dank je, Karin laugh

Julien ik ga nog op je vraag in, maar heb er op dit moment de tijd niet voor helaas. Dus ik kom er nog op terug smile
gast
gast jul 27 '10
Waar heb ik al eerder een foto van jouw gezien? Het is iig niet de eerste van jou die ik zie....
Anke
Anke jul 27 '10
In maart heb ik ook al eens een foto in het fotolees-hoekje geplaatst. Misschien dat je die bedoelt?
gast
gast jul 27 '10
Ja dat zal het zijn laughIk dacht al; ik heb je toch vaker gezien wink
gast
gast jul 27 '10
Oké ja dat is um. Dank je Nims.
Anke
Anke jul 28 '10
Grappig dat je dat onthouden hebt laugh

@NiMS: in de regel kun je er wel vanuit gaan dat je begint met het eerste chakra en dan verder met de andere chakra's. Maar helaas (?), iedere regel heeft zo zijn uitzonderingen.
Het is zoals in het topic over hoger en lager al werd gezegd: sommigen gaan van A naar B, anderen van B naar A.
Veel mensen ontwikkelen zich via de lagere chakra's richting de hogere. Maar er zijn er ook die vanuit de hogere chakra's de lagere nog mogen ontwikkelen. Die vanuit bewustzijn hun ego mogen ontwikkelen, die gevoelens toe mogen gaan laten en hun weten mogen omzetten in ervaren.
Het is zo ontzettend belangrijk om te kijken naar de persoon voor je en niet naar boekenwijsheid. Boekenwijsheid kan je een basis geven, een richting, maar vertrouw er niet blindelings op. Maak het je eigen en speel er mee.
Precies onder woorden gebracht krijg ik het niet, maar ik hoop dat dit het al een beetje duidelijker maakt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 28 '10
@Anke,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het ook niet alleen uit boekjes, maar ook vanuit eigen ervaring dus vandaar dat ik de weg andersom niet ken.

Overigens heb ik uit ervaring dat de meeste mensen (zeker de hooggevoelige mensen, en HSP mensen) helemaal niet vanuit de beneden chakra's zich ontwikkelen, maar dat de bovenste chakra juist ver ontwikkeld zijn, doordat de eerste chakra's niet goed functioneren. Er ontstaat dan een soort van verschuiving naar de hogere chakra's, om zo het werken aan de eerste chakra's niet te hoeven doen.

Als ik de dingen lees in je eerste berichtje met je introductie, en dat leg op mijn kennis over de eerste chakra, ik een heleboel overeenkomsten in jouw verhaal lees. Dus vandaar dat ik me dat afvroeg.

Ik bedoel dus helemaal niet dat je dat dan moet doen hoor, maar het viel me alleen op in jouw woorden dat je ervoor kiest om van boven naar beneden de weg te bewandelen. Ik begrijp dus wel wat je bedoeld, alleen begrijp ik niet zo goed, waarom je voor deze weg gekozen heb smile.
Anke
Anke jul 28 '10
Quote:
Er ontstaat dan een soort van verschuiving naar de hogere chakra's, om zo het werken aan de eerste chakra's niet te hoeven doen.


Dat zie ik inderdaad ook wel bij verschillende mensen terug...

Ik lees in mijn eerste bericht zelf trouwens eerder het tweede chakra, dan het eerste chakra. Dualiteit, verbinding, wisselende emoties, stroming...

En waarom ik voor deze weg kies... Omdat ik mezelf in bepaalde opzichten wel in het diepe wil gooien, maar in dit opzicht niet.
Ik daal liever chakra voor chakra af, zodat ik langzaamaan kan wennen aan de steeds zwaarder wordende energie en me er ook sterk genoeg voor kan maken. Het ontwikkelen van liefde voor mezelf en van stukken ego, in mijn kracht komen, het om kunnen gaan met emotie en gevoel...
In het verleden heb ik wel geprobeerd om me uitvoerig met het eerste chakra bezig te houden, maar het was frustrerend, ik kreeg er paniekaanvallen van en begreep mezelf niet meer.
Door de weg langzaam van boven naar beneden te gaan (ondanks mijn ongeduld), gaat het me beter af.
Dat is mijn persoonlijke ervaring, mijn beleving. En ik zie het ook terug bij een aantal anderen in mijn omgeving.
admin
admin jul 28 '10
Lieve Anke, ik heb een paar keer de opmerking van jou gelezen, op het forum : "... zorg dat je goed geaard bent, anders ben je een zwever, en dat is jammer.. " (of iets in dien aard)
Ik vroeg me steeds af, waarom je dat schreef.. mag ik ergens de link leggen, nu.. met jezelf? Dat het in feite over jezelf ging, als je het zo stelde?
Anke
Anke jul 28 '10
Heb ik het woord "zwever" geschreven?

Maar euh ja, ik probeer zelf zo goed als ik kan te aarden. Daarin zie ik ook waar mijn beperkingen liggen en waar ik dus nog aan mag werken. Ik zie ook waar daarin mijn weg ligt en ga die zo goed als ik kan.
Het feit dat ik iets zelf nog niet heel goed kan, wil toch niet zeggen dat ik er niets over mag zeggen, hoop ik?

Per chakra probeer ik zoveel mogelijk aanwezig te zijn en verantwoording te nemen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki