Loading...
nl

Een zweedse bomenmeditatie.

New Moon
New Moon jul 24 '10
Hee lieve mensen!

Ik heb eergister iets bijzonders geleerd. Geen idee of anderen van jullie hier ook ervaring mee hebben maar wilde het graag delen.

Mn zweedse vriend had een verrassing voor me zei hij. Ik had net een lange reis achter de rug en veel meegemaakt (dit kan je ook methaforisch interpreteren wink)
Hij zei; om middernacht ga je iets meemaken ¤what will blow your mind¤. Een beetje bang maar nieuwsgierig werd ik rond die tijd naar zn tuin geleid (is een gewoon grasveld, niets bijzonders). Het was donker en op een paar miaauwende katten na en dronken zweden stil.
Hij zei het volgende:

Sta hier stil.
Voel je voeten.
Sluit je ogen.
Richt je hoofd licht naar de hemel (op 30 graden, dus niet helemaal!)
Adem in door je neus, hou je adem in je buik, zo lang mogelijk, en adem uit door je neus.

Hij vroeg me of ik de bomen kon horen praten!!! ¤ik schoot bijna in de lach, want ik ken deze vriend al een jaar en heb nooit beseft dat hij ook dit soort dingen kon, het was maar een simpele gast dacht ik hihi¤
Ik hoorde alleen schreeuwende katten, zei ik.
Hij vroeg me vervolgens hoe ik me voelde.
Ik voelde me zo rustig, ik had me in geen tijden zo gevoeld. Alle spirituele zaken en gedachten die de afgelopen weken door mijn hoofd hadden gezoemd, waren echter verdwenen!
Hij zei dat het jammer was van de katten, maar dat het nog steeds werkte. Hij wees naar een paar hoge dennen - die overgins een paar honderd meter verderop boven een paar huizen uitrezen - en zei dat die bomen me rustig hadden gemaakt.

Dit doe ik elke nacht voordat ik ga slapen, zei hij.

Ik weet niet hoe het met het lawaai in jullie buurt zit ¤hoe minder geluid hoe beter, vandaar dat snachts de beste tijd is in veel buurten¤, maar volgens mij kan je dit in principe in ieder bos of stil park /tuin uitproberen. Heb zelf ervaren dat elke boom anders voelt, dus misschien een leuk experimentje als jullie zin hebben. Jorine heeft me laatst gewezen op dat ik beter moet aarden en het wordt me prompt geleerd door iemand uit zweden laughHopelijk kunnen jullie er wat mee, als jullie je ooit overladen met informatie voelen of lekker willen relaxen op een andere manier dan anders.

Liefs, the moon

ps: sorry voor het onoverzichtelijke verhaal, maar ik kan de aanhalingstekens op dit toetsenbord niet vinden tongue
Delen:
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 24 '10
Was geheel goed te volgen smile, kheb het ook gedaan wat dagen trug... dan wel zonder anderen...maar voor een groot gedeelte hetzelfde...

Ikzelf ging naar een grote rivier... en wat jij uit die bomen ervaarde haalde ik uit het water en de wind (er kwamen zelfs spontaan allerlei beestjes naar mij toe...eendjes... muggenwolken om me heen (maar totaal niet geprikt smilelaugh) en het water ging zelfs golven naar mij toe... terwijl er helemaal niks was om die golven te veroorzaken smile)

Mooi/top verhaal, en thx voor het delen van die ervaring winksmile.

Grts,

1stMoonofMars

*ja soms haal ik het btw ook uit bomen... .. ligt er maar net aan
wat er aanwezig is en war ik het uit kan halen...
New Moon
New Moon jul 24 '10
Ha, gaaf!!! Ben er idd ook achtergekomen dat de natuur beschermde krachten heeft en dat je contact kan krijgen met de hele natuur en dan 1 wordt. Ben eigenlijk ook nog helemaal niet door muggen gestoken (en die zijn hier veeeeel vanwege de meren) omdat ik energie haalde uit de bomen die hier veel groeien zoals iedereen weet winkdie muggenwolken komen ook mij bekend voor.

laugh

groetjes themoon
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 25 '10
Ja idd, 1 worden met de omgeving...had dat altijd wel enigzins...maar deze keer wast echt groots(bijna bizar...) ... eens zien of een filmcamera kan fixen... (eens zien hoe ik er zelf dan bij sta/zit/lig ... en of er om me heen wat gebeurt...of dat het vooral een beleving is).

Grts smile,

1stMoonofMars
Anke
Anke jul 25 '10
Het was goed te lezen en te volgen hoor smile
Leuk dat je het deelt!

De techniek is mij bekend. Ik pas er vele variaties van toe in mijn eigen leven. Niet alleen met bomen, maar ook met mensen, voorwerpen, etc.
Oh en ik doe dan niet in alle gevallen mijn ogen dicht, maar het kan wel helpen.
Marenubium
Marenubium jul 25 '10
Hey themoon,

Wat mooi en bedankt voor het delen! Goeie tip ook...kwas 'm zelf weer even vergeten hihi. De laatste tijd begint het omgevingslawaai mij namelijk beheurlijk op de zenuwen te werken. Vroeger zocht ik dan een stel beuken op en ging eronder zitten laugh
Net als jij ervaar ik ook de verschillende energieën(?) per boom.
*gaat weer op zoek naar beukjes*

Thnx themoon!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki