Loading...
nl

UMCG Innerlijke bestraling.

irm20
irm20 jul 23 '10
ja dat heeft een hele in pack.
j.l. 15 juli ben ik naar UMCG geweest met de TAXI alleen.
voor gesprek met de arts, en daarna de afd waar ik kom te liggen ,24uur-30uur plat. als ik onder narcose de metalen staafjes en bolletjes ingezet heb gekregen.
aan gezien ik COPD heb, en dan plat liggen op de rug, daar huiverig ik een beetje voor, omdat ik niet mag kuchen onder tussen het bestralingsproces, moeilijkheden met ademhalen.
Ik mag niet zitten , noch van die tafel af.BIJV: 15 min bestralen-1uurtje niets(mag ik tekenen-lezen-puzzelen-en telefoontjes ontvangen en bezoek.dan beginnen de 15 min.weer.enz.enz. zo door tot de dag erna misschien 10.00uur het s ochtends. donderdag als alles goed is word ik ontslagen misschien ongeveer 19.00uur,voor naar huis. van te voren krijg ik die metalen onderdelen eruit gehaald. kan iets pijnlijk zijn. DUS komende dinsdag na de chemo thuis,net voor de middag-om 18.00uur met de taxi voor de opname 20.00uur

31 juli is ons dochter jarig, 11 jaar word ze.zij is blij dat ik dan net mee feesten kan..

1 augustus, gaat het zelfde gebeuren. opname 20.00uur,
2 augustus. onder narcose die metalen dingen enz.enz.
3 augustus 0m 12.00uur de scan, misschien een kleine uitslag, van KANKER VRIJ-OF NIET. Of wat het allemaal gedaan heeft.

dan ben ik helemaal klaar.
en heb naar mijn gevoel er alles aan gedaan,
15 augustus, op controle, HET R.I.F. MCL.

zo verder hou ik jullie op de hoogte van dit ,als ik weer thuis ben van de 1ste innerlijke bestraling. OKE.

liefs en groetjes
irm
Delen:
Islandlady
Islandlady jul 23 '10
Ik ben hier stil van. Heel heel erg veel sterkte!
Lin
Lin jul 24 '10
Jee wat heftig moet dit voor jou en je gezin zijn.
Ik had er trouwens nog nooit van gehoord innerlijke bestraling.

Ik wil je de komende tijd heel erg veel kracht en energie toe wensen, dat je waar kan zo weinig mogelijk pijn zal hebben.

Liefs lin
irm20
irm20 aug 7 '10
hallo lieverds,
bedankt van jullie reactie"s,ik ben er vanmiddag,en wou even laten weten,dat ik de 2de bestraling al achter de rug heb,

tot vanmiddag.

liefs irm.
admin
admin aug 7 '10
Hoe voel je je nu?
is het je mee of tegen gevallen?

Liefde en licht voor jou
irm20
irm20 aug 7 '10
hoi,

innerlijke bestraling ja is heftig. 29uur plat.zoals bij de 1ste keer als de 2de keer.
niet naast het bed noch recht op zitten.
alles ligt bij handbereik. telefoon-radio,mag t.v. kijken-puzelen en schrijven-lezen.
moderne app.met dat innerlijke bestralen.
van de 2 de keer, was heftig.
afgelopen zondag 1 augustus gegaan, en dinsdag avond 3 augustus 20.20uur weer thuis.
natuurlijk voor ons meisje , 11jaar geworden j.l. zaterdag,was het heel moeilijk.
voor mijn lieve man, ja hij kan zo"n afstanden niet meer rijden. Leeuwarden is hem nog te vermoeiend. 20-25 min rijden van ons af.
ook zij hebben het zwaar gehad, terwijl ik in UMCG lag. Natuurlijk. ik ben er alleen naar toe gegaan met de taxi.

dank je wel van je mee leven.

liefs en groetjes,

irm.
irm20
irm20 aug 7 '10
Origineel bericht van: Karin
Hoe voel je je nu?
is het je mee of tegen gevallen?

Liefde en licht voor jou


Lieve Karin,
toen ik thuis kwam,was ik geen cent waard.
zwak en gammel.
mijn rug doet nu nog zeer. van het liggen, 10 dagen-2/5 dag vrij en dan weer bestralen innerlijk. zijn 2x 29 uur.plat.

de bestraling MCL 25 behandelingen die elke dag-5 weken lang , heeft aangeslagen, dat was al het positieve nieuws, voor ze arts/chirurg de aplicator inbracht.bij de 1ste innerlijke bestraling.

Nu begin ik pas weer op gang te komen, met lekker te koken, en moet weer gaan zitten. ik heb aanpassing aan gevraagd(gemakkelijke stoel voor in de keuken.kan niet lang staan, aan het fornuis noch aanrecht.bij het W.M.O.

tussen door na gedaan werkzaam te zijn geweest, even zitten, ja het is niet mijn aard, het houd me tegen,in doen en laten.

als dat van mijn rug NIET geweest was,29 uur plat en dat 2 x in 10 dagen, dan viel het allemaal reuze mee. en NIET TEGEN. alleen dat plat liggen.

het is op moment redelijk.tot goed herstel duurt ongeveer van af, nu tot 4 weken. word gezegd.

Nog 9 a 10 weken, en dan onderzoek-onder narcose, en biop.
om te kijken of de kanker weg is,OF??????????
ik blijf nu gewoon een KANKER patiënt.

lieve Karin, bedankt van je reactie en meeleven.
ik wens je een mooie dag,


een nieuwe dag,nieuwe kansen.

liefs en groetjes,

irm.
irm20
irm20 aug 7 '10
Origineel bericht van: Lin
Jee wat heftig moet dit voor jou en je gezin zijn.
Ik had er trouwens nog nooit van gehoord innerlijke bestraling.

Ik wil je de komende tijd heel erg veel kracht en energie toe wensen, dat je waar kan zo weinig mogelijk pijn zal hebben.

Liefs lin


lieve Lin.

je wilt niet weten, hoeveel mensen Innerlijke bestraling krijgen.Eer ik van de afdeling ontslagen ben, staat al een andere klaar, voor die kamer, en bed bezet is.
Alleen UMCG heeft dat,zo speciaal. MCL en andere ziekenhuizen, hebben alleen gewoon bestralen.

op moment voel ik me redelijk.Alleen mijn rug doet erg zeer.
als die 29uur op 10 dagen , niet 2 x geweest was, viel alles reuze mee. Alleen dat plat liggen, 2x 29uur op 10 dagen is heftig. en zwaar.

verder wens ik je een mooie dag,

een nieuwe dag,nieuwe kansen.

liefs,

irm.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki