Loading...
nl

Ontwikkeling van begrip

admin
admin aug 3 '10
Ja Syl, ik denk ook haast dat deze mensen niet gelukkig zijn en dat is best triest.
Ik probeer me zoveel mogelijk vanuit hun situatie in te leven en heb hier regels zodat de kinderen precies weten wanneer ze wel en wanneer ze niet zachtjes hoeven doen.
Met niet zachtjes bedoel ik niet schreeuwen, maar ook niet op de tenen lopen.
Nee ik ga deze mensen niet meer aanspreken, zitten dalijk mijn neus en oren weer vol met zand en blubber...daar waag ik mij niet meer aan.
Schuldig voelen doe ik niet, een gezin met 4 kinderen waarvan drie pubers maakt gewoon geluid en dat is nu eenmaal zo.
Maar ik vind het wel vervelend dat zij zich zo druk maken terwijl het in mijn ogen wel meevalt.
Ik denk dat doordat zij zich zo ergeren, ze nu over elk geluidje vallen en dat doen ze toch echt zichzelf aan.
Ik zou zo niet willen en kunnen leven.
gast
gast aug 3 '10
Gelijk heb je. Maar als het kon; jullie een vrijstaand huis of zij zodat ze van niemand last hebben?
Anke
Anke aug 3 '10
Ik denk dat die mensen altijd wel iets zouden vinden om over te klagen smile

Ze worden getriggerd en dat heeft weinig te maken met de triggers (tenminste, als ik het verhaal van Karin zo lees houdt ze al zoveel mogelijk rekening met die mensen) maar meer met wat er in hen aanwezig is.
admin
admin aug 3 '10
Ikke Syl, dan hoef ik niet meer op teentjes te lopen.
Mijn buren zijn vorig jaar verhuisd maar waren binnen drie weken weer terug omdat de buuv niet kon wennen.
Ze hadden echt een leuk flatje hier om de hoek met allemaal oudere mensen, geen herrie dus (neem ik aan).
Nee zij hebben hun kans gehad wat woning betreft wink

Ja ik houd veel rekening met de buren, uit eigen ervaring weet ik hoe enorm vervelend overlast van de buren is (mijn vorige woning was ik de klos met een herriegezin naast me).
En poezen die in je tuin schijten dat is ook echt niet leuk, daarom blijven mijn katten zoveel mogelijk in de kattenren.
Maar er lopen er hier in de buurt wel dertig rond, dus niet alleen die van mij poepen in de tuinen..

Maar goed nu ben ik dus echt wel vet off topic haha.
Of draag ik toch een steentje bij met de ontwikkeling van mijn *begrip* ?
Anke
Anke aug 3 '10
Volgens mij is het niet helemaal offtopic. In hoeverre gaan begrip hebben voor de ander en begrip hebben voor jezelf samen?

Wanneer iemand begrip van jou vraagt, is diegene dan niet indirect bezig met het opleggen van schuldgevoel?
admin
admin aug 3 '10
Effe met mijn paardje wandelen, ben zo terug smile
admin
admin aug 4 '10
Sorry.. eekwas een beetje laat terug.
Op het hondenveld waren nog 7 honden en Aarach en de kids en ik zijn blijven hangen tot half negen.
Zo leuk om die allemaal met elkaar zien spelen, dan kom ik niet weg en Arach was helemaal moegespeeld en dat vind ik heerlijk.

On topic maar weer haha.

Of iemand je een schuldgevoel aanpraat?
Ik denk dat dat niet kan, je laat het je aanpraten, jij hebt de regie, jij kiest ervoor of je je schuldig voelt of niet.
Das tenminste mijn gevoel erover.
Ik voel me niet schuldig, ik vind het wel heel vervelend, ik heb liever een leuke verstandhouding met de buren.
Het woont toch veel leuker als je wel allemaal door 1 deur kan, als je er voor elkaar kunt zijn?
En dan hoef je echt de deur niet plat te lopen smile
gast
gast aug 4 '10
Dat is zeker zo. Vaak zie je dat juist bij die mensen die bij elkaar de deur plat lopen op een gegeven moment ook ruzie ontstaat. Een middenweg erin vinden, en dat je elkaar helpt waar nodig is in mijn beleving genoeg.
admin
admin aug 4 '10

Begrip pfoeh

Een verhaaltje;

Er rijden 2 mannen weg van huis. De 1 naar zn werk, de ander naar een vriend.
De 1 heet Piet de ander weet ik niet. (waar gebeurt)

De ene man snijdt Piet onderweg.
Piet is pisnijdig en denkt;"Hey mafkees"!!
Okay,bij het stoplicht aangekomen stapt Piet uit en de andere man ook,pretty pissed,both.....
Piet stompt de man op z'n snoet.
Waarop de ene zegt;"Hey man ik had een fikse ruzie met mn vrouw vanavond", en Piet zegt: "Waarom denk jij dat je die stoot op je snoet hebt gekregen dan van mij?!
Zij reiken elkaar de hand,stappen in hun auto en zwaaien nog even nadat het groene licht verschenen is.
Daarna gaan ze beiden hun eigen weg......
gast
gast aug 5 '10
Hahaha, opgelost wink
Serenity
Serenity jan 11 '11
Origineel bericht van: nougnag

Begrip pfoeh

Een verhaaltje;

Er rijden 2 mannen weg van huis. De 1 naar zn werk, de ander naar een vriend.
De 1 heet Piet de ander weet ik niet. (waar gebeurt)

De ene man snijdt Piet onderweg.
Piet is pisnijdig en denkt;"Hey mafkees"!!
Okay,bij het stoplicht aangekomen stapt Piet uit en de andere man ook,pretty pissed,both.....
Piet stompt de man op z'n snoet.
Waarop de ene zegt;"Hey man ik had een fikse ruzie met mn vrouw vanavond", en Piet zegt: "Waarom denk jij dat je die stoot op je snoet hebt gekregen dan van mij?!
Zij reiken elkaar de hand,stappen in hun auto en zwaaien nog even nadat het groene licht verschenen is.
Daarna gaan ze beiden hun eigen weg......



Hahahaha dat is even grappig!

Ja begrip en daardoor inzicht krijgen is erg belangrijk het ontneem in 1sec een rot gevoel van control loos te zijn. herken-communicatie-patronen-->logische-logica-is-het-inzicht
Omdat je de situatie niet goed kan begrijpen en ook geen idee heb 'hoe nu verder' het lijkt mij een machteloos gevoel van wanorde.
Niet alleen in mij maar ook om mij heen. herken-communicatie-patronen-->analyseer
Als mensen in paniek raken of zijn lijkt het wel of de oerinstincten weer sterk boven water komen drijven. herken-communicatie-patronen-->duidelijke-lichaamstaal
Door begrip krijg je meer inzicht om iets op te lossen, meer nieuwe ideeën, je word een stukje ruim-denken-den. ^^ herken-communicatie-patronen-->ware-rijkdom-kennis
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki