Hallo, ik ben Aaldrik de Wit en woon samen met mijn vrouw en onze kleine telg (bijna 4 jaar) in Wolvega.
Ondertussen ben ik al enkele jaren Reiki Master en zou het fijn vinden om mijn kennis op anderen over te kunnen brengen. Maar eerst even wat achtergrond informatie.
Mijn leven begon in Onstwedde te Groningen. Van jongs af was en ben ik al gevoelig voor energieën om mij heen. Soms zag en zie ik dingen die anderen niet zien, dit gebeurd zonder dit bewust aan te zetten. Hiervoor heb ik de schakelaar nog niet echt gevonden.
Zo kan ik iemand af voelen met mijn voelsprieten (zo noem ik het maar), soms kom ik dan op problemen die de cliënt vergeten was of niet eens wist, als er dan na gevraagd word in de familie klopt het vaak. Soms krijg ik contact met overleden mensen die mij dan een voorwerp laten zien. Dit voorwerp geeft dan een aanzet tot het praten over de problemen die de cliënt heeft. Bijvoorbeeld een foto staat heel vaak voor een vastzittend probleem in het verleden.
In 2000 werd er ontdekt dat ik diabetes type 2 had (32,7 normaal tussen de 4 en 7) . Even staat alles stil, ik zag de wereld heel vaag (met mijn ogen zag ik slechts vage schimmen). Na een paar weken herstelde dit zich weer en ik begon te zoeken naar manieren om niet aan de insuline te moeten. Na veel zoeken kwam ik bij Reiki uit, het leek mij de manier om mij zelf te ondersteunen. Maar dan komt het probleem er waren toen weinig Reiki master die mensen met diabetes willen inwijden. De meeste Masters in die tijd dachten dat Reiki een negatief effect kan hebben op je suikerspiegel. En nog steeds hoor ik dit soort berichten terwijl het een fabel is. De eerste weken KAN je suikerspiegel wat schommelen dit is meestal gauw weer voorbij. Je suikerspiegel verbetert of blijft stabiel, soms zelfs zo dat je bij type 2 geen pillen of insuline hoeft te gebruiken. (dit is een persoonlijke ervaringen en natuurlijk nooit een garantie dat het bij jou ook gebeurd)
In 2003 werd ik Tera Mai Master. Ik was heel veel met Reiki bezig en leerde veel toch had ik het gevoel dat er iets ontbrak aan Reiki in deze vorm. Ik besloot om het Usui systeem te volgen en toen werd mij duidelijk wat er miste, er zijn bij de “gewone” Reiki handelingen die ik bij de Tera Mai miste. Ook kwam ik er achter dat je openheid naar Reiki een heel belangrijke punt is. Dan vooral de openheid van je hard. Geen van de twee Reiki vormen is beter of slechter dan de ander alleen anders. En uit alle twee haal ik mijn voordelen.
Nu zijn we in 2010 en ben ik leraar in de volgende systemen:
Tera Mai
Seichem
Reiki Shiki Ryoho
Elemental Reiki
Violet Flame Reiki
Kundalini Reiki
Tachyon 2008
Namaste Aaldrik