Loading...
nl

Hallo Aaldrik is de naam ;)

Aaldrik
Aaldrik jul 23 '10
Hallo, ik ben Aaldrik de Wit en woon samen met mijn vrouw en onze kleine telg (bijna 4 jaar) in Wolvega.

Ondertussen ben ik al enkele jaren Reiki Master en zou het fijn vinden om mijn kennis op anderen over te kunnen brengen. Maar eerst even wat achtergrond informatie.

Mijn leven begon in Onstwedde te Groningen. Van jongs af was en ben ik al gevoelig voor energieën om mij heen. Soms zag en zie ik dingen die anderen niet zien, dit gebeurd zonder dit bewust aan te zetten. Hiervoor heb ik de schakelaar nog niet echt gevonden.

Zo kan ik iemand af voelen met mijn voelsprieten (zo noem ik het maar), soms kom ik dan op problemen die de cliënt vergeten was of niet eens wist, als er dan na gevraagd word in de familie klopt het vaak. Soms krijg ik contact met overleden mensen die mij dan een voorwerp laten zien. Dit voorwerp geeft dan een aanzet tot het praten over de problemen die de cliënt heeft. Bijvoorbeeld een foto staat heel vaak voor een vastzittend probleem in het verleden.

In 2000 werd er ontdekt dat ik diabetes type 2 had (32,7 normaal tussen de 4 en 7) . Even staat alles stil, ik zag de wereld heel vaag (met mijn ogen zag ik slechts vage schimmen). Na een paar weken herstelde dit zich weer en ik begon te zoeken naar manieren om niet aan de insuline te moeten. Na veel zoeken kwam ik bij Reiki uit, het leek mij de manier om mij zelf te ondersteunen. Maar dan komt het probleem er waren toen weinig Reiki master die mensen met diabetes willen inwijden. De meeste Masters in die tijd dachten dat Reiki een negatief effect kan hebben op je suikerspiegel. En nog steeds hoor ik dit soort berichten terwijl het een fabel is. De eerste weken KAN je suikerspiegel wat schommelen dit is meestal gauw weer voorbij. Je suikerspiegel verbetert of blijft stabiel, soms zelfs zo dat je bij type 2 geen pillen of insuline hoeft te gebruiken. (dit is een persoonlijke ervaringen en natuurlijk nooit een garantie dat het bij jou ook gebeurd)

In 2003 werd ik Tera Mai Master. Ik was heel veel met Reiki bezig en leerde veel toch had ik het gevoel dat er iets ontbrak aan Reiki in deze vorm. Ik besloot om het Usui systeem te volgen en toen werd mij duidelijk wat er miste, er zijn bij de “gewone” Reiki handelingen die ik bij de Tera Mai miste. Ook kwam ik er achter dat je openheid naar Reiki een heel belangrijke punt is. Dan vooral de openheid van je hard. Geen van de twee Reiki vormen is beter of slechter dan de ander alleen anders. En uit alle twee haal ik mijn voordelen.

Nu zijn we in 2010 en ben ik leraar in de volgende systemen:

Tera Mai

Seichem

Reiki Shiki Ryoho

Elemental Reiki

Violet Flame Reiki

Kundalini Reiki

Tachyon 2008

Namaste Aaldrik
Delen:
admin
admin jul 23 '10
Welkom op Merudi Aaldrik. smile
Beschermengel
Beschermengel jul 23 '10
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 23 '10
Hallo Aaldrik,

Welkom op Merudi. Zo te zien hebben we een echte Reiki-Master in ons midden. Ik ben benieuwd wat je komt brengen, en wens je een mooie reis op Merudi smile.
admin
admin jul 23 '10
Hallo Aaldrik,

Voel je welkom!

Warme groet,
Marjan

ps mijn man heeft ook diabetes 2, gebruikt medicatie én insuline en bij hem geldt het zeker niet dat hij moet gaat stoppen en zijn vertrouwen volledig op alleen Reiki zet, want dan zal het niet goed gaan. Ben het dus niet helemaal eens met dat stukje wat je geschreven hebt. Gelukkig geef je wel aan dat het niet bij iedereen zo werkt.
gast
gast jul 23 '10
Welkom Aaldrik laugh

(Mar dat is toch met alles zo; het is maar net waar je je vertrouwen in legt. En jouw man heeft vertrouwen in de medicatie die hij gebruikt/reguliere geneeskunde)
Aaldrik
Aaldrik jul 23 '10
Dankjewel voor het welkom

Zoals ik al schreef dit is puur persoonlijk, Reiki heeft in alle gevallen ( ook een persoonlijke ervaring ) een positive effect. Dat je, net als ik, helemaal vrij komt van insuline zal ik niet beweren. Dat de insuline gebruik naar beneden gaat wel (90% van de gevallen). Het is echter wel van belang om in je zelf te geloven en geheel open te staan voor veranderingen.
Het eerste wat mij in het ziekenhuis vertelt werd is dat je nooit weer van de medicijnen af komt. Mijn verhaal is dat ik dat niet wou geloven en zeer zeker niet wou accepteren. Veel uitspraken die artsen doen veroordelen je tot een levens vonis.
Je moet als mens echter voorbij deze begrenzende denkwijze kijken en voor jezelf uit gaan maken wat waar en niet waar is voor jou als persoon.
Dit is geen aanval op de reguliere artsen alleen een ervaring.
Je moet altijd en in alle gevallen eerst naar de huisarts en ga alle trajecten af die je worden aangeboden, alleen sluit niets uit. Ook de alternatieve genezen niet.

Leef van uit je ervaring en niet van wat een ander zegt,schrijft of beweerd. Dat is in kort wat Boeddha zei. En ik sluit me daar bij aan.
gast
gast jul 23 '10
Ik ga helemaal met je mee in deze smile
Kun je ook vertellen wat je er met reiki mee gedaan hebt?
admin
admin jul 23 '10
Origineel bericht van: gast
Welkom Aaldrik laugh

(Mar dat is toch met alles zo; het is maar net waar je je vertrouwen in legt. En jouw man heeft vertrouwen in de medicatie die hij gebruikt/reguliere geneeskunde)


Nee, hij heeft niet het vertrouwen alleen in de geneeskunde gelegd... in de medicatie. Hij is paragnost, en weet wat hij voelt. We houden beide benen op de grond, en ik ben het er niet mee eens als iemand iets voorlegt wat gewoon niet voor iedereen geldt. Dat geeft Aaldrik wel aan, maar ik vind het nog veel te summier en te makkelijk om dan te zeggen, het is maar net waar je je vertrouwen in legt. Mijn man was zonder de reguliere geneeskunde nu niet meer onder ons. En daarom vind ik het voorbeeld van een bloedsuiker van boven de 30 en dan alleen het vertrouwen in Reiki niet voldoende om iemand ook maar te helpen. Het spijt me, ik vind het niet kloppen.

Liefs Mar
admin
admin jul 23 '10
Origineel bericht van: Aaldrik
Dankjewel voor het welkom

Zoals ik al schreef dit is puur persoonlijk, Reiki heeft in alle gevallen ( ook een persoonlijke ervaring ) een positive effect. Dat je, net als ik, helemaal vrij komt van insuline zal ik niet beweren. Dat de insuline gebruik naar beneden gaat wel (90% van de gevallen). Het is echter wel van belang om in je zelf te geloven en geheel open te staan voor veranderingen.
Het eerste wat mij in het ziekenhuis vertelt werd is dat je nooit weer van de medicijnen af komt. Mijn verhaal is dat ik dat niet wou geloven en zeer zeker niet wou accepteren. Veel uitspraken die artsen doen veroordelen je tot een levens vonis.
Je moet als mens echter voorbij deze begrenzende denkwijze kijken en voor jezelf uit gaan maken wat waar en niet waar is voor jou als persoon.
Dit is geen aanval op de reguliere artsen alleen een ervaring.
Je moet altijd en in alle gevallen eerst naar de huisarts en ga alle trajecten af die je worden aangeboden, alleen sluit niets uit. Ook de alternatieve genezen niet.

Leef van uit je ervaring en niet van wat een ander zegt,schrijft of beweerd. Dat is in kort wat Boeddha zei. En ik sluit me daar bij aan.



Sorry Aaldrik, ik vind het wel een aanval op de reguliere geneeskunde. En je mag zeker niks uitsluiten. Dat heeft mijn man ook zeker niet gedaan en zal hij ook zeker nooit doen. Ik ben het er zeker niet mee eens dat je gebruik van insuline met 90% van de gevallen naar beneden kan!!!!! En mijn man is zeker ook naar het alternatieve cirquit niet voorbijgegaan!!!!

Liefs Mar
gast
gast jul 23 '10
Origineel bericht van: Larapinta
Origineel bericht van: gast
Welkom Aaldrik laugh

(Mar dat is toch met alles zo; het is maar net waar je je vertrouwen in legt. En jouw man heeft vertrouwen in de medicatie die hij gebruikt/reguliere geneeskunde)


Nee, hij heeft niet het vertrouwen alleen in de geneeskunde gelegd... in de medicatie. Hij is paragnost, en weet wat hij voelt. We houden beide benen op de grond, en ik ben het er niet mee eens als iemand iets voorlegt wat gewoon niet voor iedereen geldt. Dat geeft Aaldrik wel aan, maar ik vind het nog veel te summier en te makkelijk om dan te zeggen, het is maar net waar je je vertrouwen in legt. Mijn man was zonder de reguliere geneeskunde nu niet meer onder ons. En daarom vind ik het voorbeeld van een bloedsuiker van boven de 30 en dan alleen het vertrouwen in Reiki niet voldoende om iemand ook maar te helpen. Het spijt me, ik vind het niet kloppen.

Liefs Mar


Mar niemand weet 100% zeker dat jouw man er niet meer geweest zou zijn, zelfs de doktoren die hem behandeld hebben niet. Maar dit komt door mijn 100% overtuiging dat niemand voor zijn tijd uit dit leven weg gehaald wordt. Dit geldt overigens ook voor Aaldriks methode. Je moet doen waar je op dat moment goed bij voelt en waar je vertrouwen in hebt anders werkt het voor zeker niet en krijg je er ws meer klachten bij dan dat het minder wordt. Het leven is een stuk complexer dan in een paar woorden te vangen. Ik had niet het gevoel dat Aaldrik andere methodes afkeurde maar vertelde over zijn eigen ervaring aangaande wat hij mee gemaakt heeft wat voor hem dus wel werkte.
Wat mij wel altijd tegen houd om naar de reguliere artsen te gaan is dat de behandeling voornamelijk lichamelijke symptoombestrijding is waar je soms je leven lang afhankelijk van wordt gemaakt. Dat staat mij tegen.
admin
admin jul 23 '10
Welkom Aaldrik,

Wat een waslijst! je weet wel reclame te maken.. smile
Ik ben heel erg benieuwd wat jij vraagt voor een inwijding.
Ik sta volledig achter de alternatieve geneeswijzen maar wijs zeer zeker de reguliere genezers niet af, dit omdat er teveel zogenaamde *helers) rondlopen die na een cursus van 1 dag denken dat ze de wereld kunnen redden.
Ook omdat alternatieve genezers niet alles kunnen oplossen, ik ga met een gebroken poot liever naar de eerste hulp dan naar een magnetiseur (of dat wel of niet slim is even terzijde)

Ik snap je helemaal Marian en vind zulke uitspraken zonder een gedegen onderzoek en de juiste resultaten inderdaad een beetje link.
Maar goed wellicht zijn die onderzoeken en resultaten er wel dus wellicht kan Aalderik dat toelichten?

Ik wens je in ieder geval veel succes en veel leesplezier hier Aalderik!
gast
gast jul 23 '10
Hé dames en heren, dit filmpje vond ik nu net op youtube. Het geeft een beetje weer hoe ik over de reguliere geneeskunde denk:

http://www.youtube.com/watch?v=ZmzfwHqh_vM&feature=channel

En Karin, gelijk heb je dat je naar het ziekenhuis gaat met een gebroken been. Al zijn er mensen die beweren het met hun handen te kunnen helen......ik ken ze nog niet persoonlijk, dus zal ik ook naar het ziekenhuis gaan als me het overkomt. Neemt niet weg dat er een diepere oorzaak kan zijn waarom je een bot breekt winkEn om dat voor te zijn dat het weer gebeurd moet ik toch echt in mezelf gaan graven, misschien met behulp van iemand die weet waar te zoeken.
admin
admin jul 23 '10
Quote:
k snap je helemaal Marian en vind zulke uitspraken zonder een gedegen onderzoek en de juiste resultaten inderdaad een beetje link.
Maar goed wellicht zijn die onderzoeken en resultaten er wel dus wellicht kan Aalderik dat toelichten?


Dank je Karin, jij begrijpt wat ik niet kon uitleggen op papier wink

Liefs Mar
Cialara
Cialara jul 23 '10
Hoi Aaldrik,

Welkom bij Merudi. Met al jouw kennis over Reiki zal er vast wel veel zijn om over te discussieren zoals hier boven al getoond is grin

Ik ben zelf alleen bekend met Usui Reiki. Het is heel fijn om er mee te werken, en het werkt zeker helend voor jezelf zoals ik heb mogen ervaren.

Groetjes Jorine.
Aaldrik
Aaldrik jul 24 '10
Hallo iedereen,

Larapinta het is uit eigen ervaring dat ik spreek ook gaf ik aan dat dit zeker niet voor iedereen telt. Natuurlijk snap ik dat je je aangevallen voelt. Maar als ik me zou hebben neer gelegd bij wat ze in het ziekenhuis zeiden dan was ik waarschijnlijk ook blijven zitten met mij diabets. Mijn besluit stond echter vast ik zou en wou voor een "normaal" leven vechten. En dat is wat ik heb gedaan.


Voor alle anderen,

Onderzoeken zijn er genoeg gedaan en er zijn ook genoeg bewijzen dat Reiki werkt, het placebo effect is ook veel minder dan bij een pilletje. Door angst word alles tegen gehouden.

Stel je eens voor dat wij, jij en ik alles wat ons leven komt zouden kunnen veranderen (lees als genezen, maar als ik zo schrijf zou het een foute beschrijfing zijn) dan zou een deel van de economie gewoon instorten. Want iedereen kan zich veranderen het is slechts een keuze die je maakt.

Reiki is een ondersteunde helings vorm, het kan als we het toelaten en er voor open staan wonderen verrichten.
Hier lees je ook direct het probleem.
Toelaten is een van de dingen die de meeste mensen niet willen, vaak onbewust en open staan is vaak ook al moeilijk.
Om Reiki echt te laten werken zul je je ziel bloot moeten geven en voorbij je angsten moeten kijken. In mijn geval heb ik mijn levenstijl volledig veranderd. Minder eten, meer bewegen en genieten wat het leven je te bieden heeft. Al mijn angsten onder ogen zien. En er achter komen dat diabetes heel veel te doen heeft met het te kort aan Liefde voelen. Ik moest leren dat Liefde veel dieper gaat dan een paar woorden of uitdrukkingen.
Toen ik er achter kwam dat zelf Liefde de sleutel was voor alle problemen (lees diabets) die ik had. Toen zag ik in dat Reiki (voor mij) een expressie is voor deze Liefde. Dit heeft echter wel enkele jaren geduurt voor ik dit zag.

admin
admin jul 24 '10
Dank voor reactie Aaldrik.
Ik mis echter het stuk waarin jij kan aantonen dat jouw verhaal over die 90% uitlegd.

Wat jammer dat jij die ervaring hebt met weggeven..
Kan het misschien zo zijn dat je moet stoppen met iets terug te verwachten?
Ik ben blij dat ik dat niet zo ervaar smilemaar heb wel moeten leren te verwachten iets terug te krijgen van de persoon zelf, ik heb ervaren dat je door de kosmos (of hoe je het ook wilt noemen ) word beloond.
Je zend positieve energie en die komt zeker weten terug, via wie en hoe dat maakt niet uit, maar uiteindelijk komt het echt terug!
Maar das mijn persoonlijke ervaring.
Aaldrik
Aaldrik jul 24 '10
Ùit eigen ervaring (11 diabetes clienten behandeld waarvan 9 positief reagerden, dus iets minder dan 90%)weet ik dat het help. Soms zelfs zo dat de insuline gebruik sterk zakt.

Komt er bij dat Reiki daar heen gaat waar jij je intentie richt en voor een deel van de mensen is het plaatje dan compleet.

Het leuke er van was dat ik er niets voor terug wou dus zeer zeker geen verwachtingen er over had. Dat de energie terug komt heb je gelijk aan. En het komt zeker op manieren die ik niet verwachte.

Een paar van de mensen die ik heb ingewijd heb ik gevraagd wat ze er mee deden antwoord, niets. Als ik mensen inwijd die betalen doen de meesten er echter wel wat mee.

Kijk je wat mensen er voor moeten betalen. Zie je dat als ze er meer moeten geven er ook meer waarde aan geven. Dit heeft me vooral in het begin veel moeite gekost. Ik vond dit iedereen recht had om Reiki te ontvangen, gratis of betaalt maakte mij niet uit. Nu denk ik daar toch anders over. Er schijnen andere wetten te gelden dan ik had verwacht en ook maar kon voorzien.
admin
admin jul 24 '10
Wow, 9 positief, dat is een geweldig resultaat!!

Reiki moet gestuurd worden, tenzij je iemand algeheel wil oppeppen denk ik.
Ja de energie komt zeker terug en inderdaad soms heel verrassend smile

Wat jammer dat mensen die ingewijd zijn er soms niets mee doen, ik vraag me af of als mensen ouder worden, ze toch niet weer worden terug getrokken naar de Reiki.
Ik heb er ook lange tijd niets mee gedaan, nou ja niets..houd het op vrij weinig.
Ik was zoekende hoe ik dit het beste in mijn leven kon integreren, stom want dat hoeft helemaal niet.
Nu ben ik zover dat ik in een volle menigte zelfs de rust kan vinden om iemand te kunnen behandelen.

Wat ik ook heb bemerkt is dat Reiki op afstand zo makkelijk gaat, ik hoef niet op pad en nu merk ik dat de mensen zelf naar mij komen (vooral mijn beesies haha).
Ook mijn jongste zoon komt af en toe *bijtanken* zoals hij dat noemt.

Ik denk dat tegenover energie energie hoort te staan.
Iedereen heeft recht om reiki te ontvangen, daarom vraag ik er niets voor, wat ik wel graag terug wil zijn positieve gedachten krachten.
En krijg ik die niet dan is dat ook oké, voel ik mij daar rot over dan is dat mijn spiegeltje.

Misschien zijn er inderdaad andere wetten maar die voelen voor mij persoonlijk niet lekker dus kan ik mij daar niet naar voegen.

De bedragen die je noemt zijn best redelijk, echter je schiet wel omhoog bij 2 en 3.
Voor sommige mensen word het dan al onbetaalbaar (voor mij in ieder geval wel), je kan denken dan doen ze er tenminste moeite voor, maar eigenlijk zijn wij niet degenen die dat van een ander kunnen vragen. (is mijn mening).
Of iemand wel of geen Reiki gebruikt na een inwijding is een keuze van die persoon en dat wij daar moeite mee hebben is ons probleem en niet van die ander.

Wat heerlijk dat je die mensen met diabetes hebt kunnen helpen!
Aaldrik
Aaldrik jul 24 '10
Hallo Karin,

Nog even voor de duidelijkheid, er tredeneen duidelijke verbetering op, de ilsuline verbruik werd lager en mensen voelen eerder de schommelingen in hun suikerspiegel, wat voor sommige mensen al een heleboel vrijheid geeft.

Ook ben ik slechts een dankbaar doorgeef luik voor Reiki. Dus ik geef alleen maar tijd aan de mensen en maak ze bewust van de mogelijkheden die er zijn. En ze moeten echt aan zich zelf willen werken.

Je bent Reiki was mijn ontdekking. Alles word dan duidelijk maar ja dat duurt soms wel jaren. Maar het is een mooi pad wat je mag begaan. En van elke moment moet je dan ook leren genieten.

Juist, en voor mijn is dat dus toch een x bedrag te vragen en nu ik dat gedaan heb is het drukker dan ooit. Geld is alleen maar één middel om mensen iets duidelijk te maken. Ik zeg er ook altijd bij dat Reiki Gratis is en mijn tijd en opleidingen (net als bij een arts bijvoorbeeld) betaalt moeten worden. Voor mij was en is dit een duidelijke bewustwordings proces.

Ik snap wat je bedoel. Toch is in mijn ogen (ondertussen) de prijs niets meer dan redelijk. Ook zie ik vaak dat mensen niet eens durven te vragen naar Reiki als het niets kost ookal biet je het voor niets aan.
De vraag kost hun dan meer dan het gevoel wat ze er voor krijgen. Als ze dan betalen word het ineens een ander verhaal. En worden ze opener en laten het meer toe.
Mensen zijn gewoon vreemd met dit soort dingen. Ook kunje altijd met mij onderhandelen over de prijs die er betaalt moet worden. Ik weet heel best dat er mensen zijn die dit niet betalen kunnen. voor hun maak dan ook een uitzondering. En ze doen gewoon mee met de groep zonder een woord over hun geld probleem.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki