Loading...
nl

Help! Ik wil van mijn haat gevoel af!

admin
admin jul 24 '10
Origineel bericht van: gast
Al die regels en wetten hebben voor veel meer narigheid gezorgd dan je denkt Karin.
Misschien zou dat gezonde verstand er eindelijk een keer komen als er geen regels meer zijn. Nu leggen we onze verantwoordelijkheid buiten onszelf en is er maar weinig vertrouwen in de andere mensen (vooral degene die we niet kennen).



ja das ook weer waar..
Spud
Spud jul 24 '10
Het probleem is opgelost. Mijn baas heeft ze vandaag weggestuurd.
Eigenlijk zou ik nu blij en opgelucht moeten zijn, maar mijn gevoel zegt dat dit nog een staartje gaat krijgen omdat het te gemakkelijk ging. Dus opletten geblazen de komende tijd.
1 voordeel is wel, mijn gevoel van haat is weg en dat is wel een hele opluchting. grin
Spud
Spud jul 25 '10
Beste mensen, ik weet gewoon niet meer waar ik het beste mijn hersensspinsel achter moet laten. Alles wat ik hier schrijf hangt met elkaar samen, denk ik. Dus daarom maar op het draadje waar ik het laatst was.

Ik snap een deel aan het stuk dat wij als ziel lessen krijgen om te leren volledig niet. En dan wel het stuk, dieren en de natuur. Waarom komt het geregeld voor dat wij over de ruggen van dieren en de natuur eigenlijk zoveel leren? Onze ogen open gaan?
Komt dat omdat we ons voor ons eigen soort vaak afsluiten? Te eigenwijs zijn misschien? Ik bedoel maar, in de hele voorgaande kwestie voelde ik geen haat tov mijn eigen soort, totdat er dieren in het spel kwamen. Toen had ik pas in de gaten met wat voor smerig spelletje ik eigenlijk van doen had.
Jesus stierf dan wel aan het kruis voor ons, maar dagdaaglijks sterven er dieren ook een gruwelijke dood voor ons om ons iets duidelijk te maken. Waarom is dat nodig vraag ik mij af.
Omdat het ons inmiddels minder raakt als een soortgenoot afgeslacht wordt? (ik ga mezelf na, het raakt mij minder als ik berichten hoor over mensenslachting als dieren slachting)
Zijn we dan allemaal zo egocentrisch bezig, dat de natuur onze ogen moet openen?
Dat vraag ik me eigenlijk niet af. Ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren wat ik me afvraag. Als ziel maak je afspraken over wat je gaat leren hier op aarde. Zou de natuur daar ook afspraken over maken? Of wordt die daar in betrokken?

Yeps, wellicht zet ik hier nu iets heel raars neer, maar dit is wie ik ben. Zich altijd afvragend. grin
Serenity
Serenity apr 29 '11
ik heb ook haat gevoelens die vanuit woede komen en die woede komt omdat ik machteloos in die nare situatie zit en hoe komt het dat ik in die nare situatie zit…nou k had geen duidelijkheid en wist hier niet goed mee om te gaan waar erna misbruik van mijn persoonlijke situatie werd gemaakt waardoor ik nog zieker en zieker werd en bij niemand kon aankloppen voor hulp en ik stond echt met mijn rug tegen de muur en er werd gezegd dat ik heel makkelijk gemist kon worden met de nadruk op heel makkelijk.
Ik moet echt van die gevoelens af anders kan ik misschien wel doorslaan en dan verlies ik alles wat mij lief is en waneer dat wegvalt ben in onbegrensd.
Hoe moet ik dit spiritueel voor elkaar krijgen en ik zou graag antwoord van jullie willen hebben.
aquarel
aquarel apr 29 '11
probeer al je haat gevoelens om te zetten in mooie gedachten.
soms zijn je haatgevoelens niet van jezelf maar worden ze doorgestuurd door anderen.
je kent dat toch wel, ik heb die last van iemand anders, ik heb het gevoel dat, ik voel dat ie zich slecht voelt.enz..
mij lukt dat vrij aardig in mijn leven en is gemakkelijk toepasbaar als je de juiste levensinstelling hebt.
aquarel
aquarel apr 29 '11
spud.. als de natuur niet in evenwicht staat dan hersteld het zich.

ik heb niet alles gelezen om je nu van antwoord te dienen maar ik zou graag er iets persoonlijk aan willen toevoegen waar je mss iets aan hebt, in jouw leven.

de maatschappij en samenleving zijn illusies die wij mensen hebben opgebouwd, waar we achter staan, dat is onze uiteindelijke wereld geworden, maar daarbuiten bestaat er ook een wereld, die hier al was voor de mens hier ooit was.
probeer eens in het hier en nu te leven, en je eigen leven te reorganiseren als het gaat tenminste, probeer eens buiten de lijntjes te kleuren en weet wat je dan allemaal ziet en meemaakt.
aquarel
aquarel apr 29 '11
alles wat wij weten van informatie en kennis is doorgegeven door andere mensen, er bestaan nog zoveel andere vormen van gedachten, maar dat leren we op school niet.
dit alles wat wij zien, is slechts een klein deel van wat er allemaal is.
dit alles wat wij weten, er zijn meerdere stromen die de rivier volgt waar wij nog niet genoeg vanaf weten.
ik bedoel maar, wij zijn goed in lezen, schrijven, praten en woorden...rekenen, enz...
maar zijn wij goed in het omgaan met andere dimensies ? dacht het niet.
zijn wij goed in telepathie en elkaars gevoelens doorgeven ? sommigen ja, al is het een harde leerschool, altans toch voor mij.
zijn wij goed in paranormale zaken zoals bv. telekinese of iets anders.
het bestaat in onze maatschappij niet en wordt vaak afgedaan als fantasie, maar wat is nu juist fantasie ?

denk nu spud en andere forumbezoekers, er is nog zoveel, o zoveel waar wij zeer weinig van weten, dat we beter moeten uitsputten vooraleer we zeggen dat het een fantasie hersen pincel is van onze eigen gecreëerde gedachten.
onze maatschappij hebben wij ook zelf gecreëerd met al die wetten, waarden en normen.
aquarel
aquarel apr 29 '11
maar bestaat het echt ? omdat we er van overtuigd zijn.
we zijn als het ware vastgeankerd in onze dagdagelijkse illusies die ons meestal niets opleveren voor de geest te trainen zijn er betere methoden, ok ik dwaal mss wat af, maar wat ik graag zou zeggen is het volgende : er is een andere wereld in de wereld die wij nu allemaal beleven, mss niet direct een zichtbare..maar wie zoekt die vind
AngelClear
AngelClear apr 29 '11
Hallo Lily ,

Ik heb dit soort situaties zo ontzettend vaak meegemaakt in mijn persoonlijk leven dat het voor mij een automatisme is geworden om daar uit te geraken. Ik heb het dan ook persoonlijk niet meer voor. Ik kan hier dan ook niet in één keer op antwoorden, want dit is een ingewikkeld en lang verhaal over hoe je zo'n situatie moet aanpakken. Punt 1 : Als zij zeggen dat jij heel makkelijk gemist kan worden, dan mag jij van mij aannemen dat dat één grote bluf is. Punt 2 : Jij zegt of denkt dat je alles zult verliezen wat je lief is als dat wegvalt, en dat je dan onbegrensd zult zijn ... Niet onbegrensd zou ik zeggen, maar vrij ja ! Dat jij je zo voelt in zo'n situatie is volledig normaal en dat is geen haat. Ik zie dat jij hier heel wat schuld en frustratie projecteert op jezelf. Dat is helemaal ten onrechte. Je wordt aangevallen. Ook als je de stap neemt om het toch op te nemen voor jezelf zal je merken dat je niet alles zult verliezen wat je lief is, maar heel wat zult bijwinnen die een stuk beter is en waaruit meer geluk zal voortkomen. Ook zou ik je willen adviseren : niet bang zijn om zogezegd iets te verliezen of onbegrensd te worden maar er gewoon voor gaan en het conflict niet uit de weg gaan, maar de uitdaging aangaan. Of ben jij diegene die 100% in fout is hier ? Ik denk het niet. Waarschijnlijk zijn zij het die met een probleem zitten ... Zo Lily, ik heb geprobeerd om op deze manier een eerste weg doorheen het bos te kappen ... En je niet laten doen hé !!!
Serenity
Serenity apr 29 '11
@ Aquarel, Ja afsluiten voor de gevoelens van andere op straat, dat kan ik inderdaad proberen….hummz.
En inderdaad er zijn vele manieren van communiceren waar wij nog weinig weet van hebben, een enkele uitgesloten dat wel!
Ik denk ook dat wij dat wel kunnen en er al mee bezig zijn door ons pad te volgen en te evolueren dan evolueert onze communicatie gewoon mee ik bedoel maar van roepen naar rooksignalen naar geschreven boodschappen naar vlaggen laten wimpelen naar lichtsignalen in mors code en naar telegram tikken in mors naar de telefoon naar de televisie naar internet naar satelliet naar … telepathie via dromen en ingevingen vanuit het innerlijke in je allemaal gelinkt naar elkaar wij met zijn alle incl de planten en dieren en de elementen wij met zijn alle kunnen wel eens de bron vormen dat is het eind maar ook het begin punt van alles. laugh

@ AngelClear, dit is een zeer mooie manier om hiermee om te gaan dank je wel voor je zeer concrete antwoord. wink
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki