Loading...
nl

Help! Ik wil van mijn haat gevoel af!

Spud
Spud jul 21 '10
Op dit moment zit ik vol met haat en omdat ik weet dat dit niet de allebeste emotie is wil ik er eigenlijk weer snel vanaf. Het maakt je ziek, het kost zinloze energie en is gewoon gezonder als je het niet hebt.
Maar toch ben ik het opgelopen en het is voor het eerst van mijn leven dat ik werkelijk iemand doodwens.
Men treft mij in het zwakste punt van mij, namelijk een conflict dat over de ruggen van dieren uitgespeelt wordt. Van mij kunnen ze het niet winnen, dus zijn ze overgestapt op de dieren. Doelbewust ziek maken en nu zelfs vermoorden. Want het is wel heel erg toevallig dat wanneer mijn collega of ik eerder weg moeten dan zij, alles nog controleren en alles zit er nog spik en span bij, de volgende dag er dieren dood liggen. Dat kan 1x gebeuren, 2x ook maar na 5x niet meer. Zeker als mijn collega en ik ervoor gezorgd hebben dat we weten dat er iemand na ons in de ruimte is geweest.
Ik heb dus te maken met zieke personen. Die het zo sneeky spelen dat we nooit echt bewijzen hebben.
En ja, dan wordt ik des duivels. Prima dat mensen moeite hebben met mij, maar houdt dat probleem dan ook op mij gericht. Ga er geen dieren bijhalen die met het hele conflict niets van doen hebben.
Over zulke mensen zou ik op dit moment dus makkelijk heen kunnen rijden als ik ze zie oversteken. Het zijn de dieren die me tegenhouden.
En ja, jullie horen dit natuurlijk van 1 kant en als er 2 vechten hebben er 2 schuld. Alleen ik heb niet gevochten, ik heb geconcludeert dat praten niet hielp en toen ben ik gestopt met praten. Hoefde op zich geen probleem te zijn, want als het erop neer komt hoeven we niet eens met elkaar samen te werken. Voor mij werkt dat prima. Maar blijkbaar niet voor hun.
Oh laat de wet van ... nu intreden, wat je uitdraagd krijg je terug. Pfff, harde dobber voor ze. Maar een wijze les.

cry
Delen:
Marenubium
Marenubium jul 22 '10
Hai Spud.

wat een verschrikkelijk verhaal joh! Lijkt me eerder een zaak voor politie? aangifte doen?
Yep...zieke personen heb je er altijd tussen ey...Haat ze maar lekker, maar ga ze niks verwensen. Dat krijg jij namelijk 3-voudig terug.
Ik denk stiekem dat het eerder een wijze les voor jou is, omdat jij je er bewust van bent. Sommige mensen zullen namelijk nooit inzien. Les in deze: blijf bij jezelf. Je mag je heus zo voelen, maar hou het bij jezelf en gooi negatieve gevoelens niet de ether in, want dan creëer jezelf een macht-machteloosheids situatie. M.a.w.: als jij ze gaat verwensen, geef je ze nog meer macht en wordt jij macht-loos (omdat je de macht, jou ZIJN uit handen geeft).

Enneuhm...haat en liefde...liggen heel dicht bij elkaar. Ik weet dat het heel heel moeilijk is om jouw gevoel op het moment om te zetten naar positieve gevoelens, maar probeer het?
Zodra je weer de neiging krijgt ze van alles te verwensen, even diep zuchten, handen op je buik, terugkomen naar jezelf, en bij jezelf denken hoe JIJ het anders had gedaan. Denk dan aan de situatie zoals jij die graag had willen zien, voor de dieren.
En hou die positieve gedachte dan vast.

Wat helpt: alles van je afschrijven, alle boze gedachten en gevoelens, en dan later het papier verbranden. Denk dan bij jezelf hoe de as (jouw gevoelens) opgenomen wordt door de wind, deze neerkomt met de regen, in de aarde opgenomen wordt, en dat uiteindelijk weer vruchtbaarheid oplevert.
Dan kan de aarde jouw negatieve gedachten recyclen.

Sterkte Spud!!!
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Ahja, dit soort dingen... .. dat je er iets mee moet doen is in iederreval nodig (echt als het zich gaat ophopen ...ist op ten duur een gigantische berg aan negatieve zooi...)

dat afschrijven, of het ergens in stoppen werkt idd wel (kan ook in een tekening... of in een sport ofzo...)... omzetten in andere energie waar je wat mee kunt... (wat soms geen doen is tongue)... of ff lekker uitwaaien in de natuur/park of juist de stad ingaan, maar net wat je ding is uiteraard... .. nuja verschillende manieren om het van je af te zetten of om het om te zetten in iets anders

ook al moet ik wel zeggen dat dit soms niet toerijkend genoeg meer is ( hebben er meer dat...?)... oftewel ik probeer het nu weer een beetje zo te doen; gewoon meteen face to face (nee niet op een harde/scheldende manier...), dan ist meteen duidelijk zeg maar (*nuja...dit heeft nog wat wisselende resultaten... en eigenlijk lijk ik de helft van de tijd wel monddood te zijn confusedmaargoed dat is meer door eigen innerlijke balans die @ the moment ff niet is wat het kan zijn...)
admin
admin jul 22 '10
Ja ook mijn gedachte: aangifte gaan doen.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
hehe, ja das misschien wel zo handig (kben altijd meer van het zelf oplossen/ babbeltje doen etc enz... vandaar mijn antwoord)

maar tis idd best wel vergaand...beetje beestjes killen... aangifte doen idd... (als al dat andere al niet schijnt te werken...)

grtz
Spud
Spud jul 23 '10
Aangifte doen ligt nogal complex, we moeten ze eerst op heterdaad betrappen en dan hebben we een zaak.
Sjonge je wordt van zo´n hatelijke sfeer echt achterdochtig en dan moet je oppassen dat je niet overal wat achter gaat zoeken of de schuld schuiven op.
Ik durf al niet alteveel inhoudelijke informatie hier neer te zetten, de verkeerde zou het maar eens mogen lezen. Maar ik kan jullie vertellen dat er wel schot in de zaak zit er is een andere oplossing gekomen om de dieren te beschermen. En dat geeft me al een stuk rust.
Vandaag had ik mijn dieptepunt van haat wel hoor, ik was serieus aan het overwegen om een huurmoordenaar (hoe kom ik erop?!) in te gaan huren. Maar ik zie er maar vanaf, dat is mijn stijl niet. wink
Dan neem ik liever jullie tips en adviezen ter harte, alles eruit gooien op papier en laten recyclen door moederaarde en inderdaad weer meer aandacht besteden aan mezelf dan me af te laten leiden door wat er buiten mij afspeelt waar ik geen controle op kan uitvoeren.
Bedankt voor jullie tips, het lezen gaf me meer inzichten hoe ik mijn innerlijke rust weer terug kan krijgen. Ga ik dus zeker iets mee doen. Dankjewel! cool
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 23 '10
Heb je erover nagedacht om webcams / camera's op te hangen, zodat je in ieder geval bewijs op beeld hebt? Je hoeft ze dan niet op heterdaad te betrappen, maar kan je wel iets aan de politie laten zien.
gast
gast jul 23 '10
Hé Nims, ooit wel eens gehoord van onrechtmatig verkregen bewijs materiaal? Hier mag de politie/rechter niet eens iets mee doen!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 23 '10
Origineel bericht van: gast
Hé Nims, ooit wel eens gehoord van onrechtmatig verkregen bewijs materiaal? Hier mag de politie/rechter niet eens iets mee doen!

Het mag wel als je het als volgt doet:
Privé
Op privéterrein mag u camera's ophangen mits u dit duidelijk vermeld/kenbaar maakt. Het kenbaar maken gebeurd vaak m.b.v. een sticker of waarschuwingsbord.

Openbare ruimte
Per februari 2006 is er de wet “Cameratoezicht op openbare plaatsen” in werking getreden. Hierin staat vermeld dat beelden opnemen in de openbare ruimte niet is toegestaan. De gemeente is de partij die uiteindelijk ontheffing kan verlenen voor cameratoezicht in de openbare ruimte.

De vraag is dus, gaat dit over een openbare ruimte of over een privé plaats?

En verder:
Filmen als je een reden hebt mag ook op openbaar terrein. Stel dat je pand pal op straat staat en je dus geen tuin etc hebt en je last hebt van vandalen, dan mag je filmen. Meldt dit vooraf bij de politie zodat zij op de hoogte zijn.

Let wel op dat de gemiddelde agent weinig kennis van juridische zaken heeft. Dus zorg dat jij wel goed op de hoogte bent.

Dus je mag het melden als je zoiets vermoedt en dan is het ook rechtsgeldig.
gast
gast jul 23 '10
Maar dan moet je dus wel duidelijk voor iedereen zichtbaar aangeven met behulp van een bord of sticker dat er in die ruimte/plaats gefilmt wordt. Met verborgen en niet aangegeven film materiaal mag geen veroordeling plaats vinden.
admin
admin jul 23 '10
http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/filmen-cameratoezicht/

Succes, ik zou er achteraan gaan als het echt waar is dat er daar dieren om zeep worden geholpen!
En de enige manier om haat te bestrijden is met liefde.. smile

Klinkt mega zoet maar is wel waar.
Precious1
Precious1 jul 23 '10
Kan me je gevoelens erg goed voorstellen hoor! Dieren zijn ook mijn zwakke plek en dan wordt ik ook des duivels.
Je mag die dingen trouwens best denken hoor. Heus niet dat je het dan in 3-voud terug krijgt.
Ik heb mijn expartner die me mishandelde ook ik weet niet wat aangedaan in mijn gedachte. Gevolg was: ik vond het heerlijk om mijn woede op die manier kwijt te kunnen en het luchtte enorm op.
En ik leef nog steeds gezond en wel! Niks aan de hand dus.
Zolang je het maar niet uitvoert is er niets aan de hand.
Zo denken is heel menselijk dus blijf gewoon lekker mens. Er gebeurd je echt niets hoor als je gewoon mens blijft en menselijke gedachtes hebt.

Verder idd camera's ophangen. Als ze weten dat er camara's hangen houden ze waarschijnlijk op. Heb je meteen bewijs ook.
Als het collega's zijn kunnen ze op staande voet misschien ook ontslagen worden.

Toen de Dalai Lama in NL was had hij het ook over conflicten in vrede oplossen en vergeving. Mits, dieren worden mishandeld.
Dan is het een heel ander verhaal.
Spud
Spud jul 24 '10
Yeps, mijn baas heeft erover nagedacht om webcams te zetten. We hebben alleen het geld niet om dat te bekostigen. En de twijfel, er zoveel geld in te steken terwijl we ze waarschuwen? Onze mening is weggegooit geld.
Overal gaan nieuwe sloten op zodat er niemand in kan die daartoe niet bevoegd is. Het zal dus stoppen maar de dader zal niet ontmaskerd worden.Omdat deze zijn daad gewoonweg niet meer kan uitvoeren.
Vandaag voelde ik me beter na jullie tips! Heb regelmatig mijn buik vast gepakt en tot mezelf gekomen. Uit deze dag heb ik wel opgemaakt, dat dierenwerk, van alle kanten corrupt is. Veel mensen sjoemelen met de regels omtrent dieren. Ik ook.
Alleen ontvang ik er geen geld voor, zeer zeker voldoening omdat ik dat beestje een kans gegeven heb omdat ik creatief met de regels omging. Feitelijk is dat corrupt. Belastingbetalers hebben ervoor betaald om dit te verwezelijken. 3 kittens, die aan hun lot over gelaten zouden moeten worden volgens de regels, terwijl ze net hun stap naar de mensheid hadden gedaan. (van wild, handschoenen nodig, naar ronkend en aanhankelijk) Ze gaven mij hun vertrouwen en het liefst had ik ze zelf gehouden. Was zelfs boos op ze dat ze mij vertrouwde. Ik heb een uitzondering gemaakt ik ging iets zoeken voor ze. Ze hebben nog steeds geen thuis, maar ze hebben wel stallen waarin ze kunnen ravotten.
Dat is voor mij beter dan ze op de plek terug laten terwijl dat een bouwput is.
Maar volgens de regels mag dit niet.

Ik doe dit wel en vind het nu al moeilijk om mijn makkertjes, vnm Vida´s makkertjes (blijkbaar valt Vida op anderhalf haar grote en zwart) Maar zijn beter af op een plek waar ze eten krijgen dan op een plek onbekend. Maar ergens ben ik er ook heel blij mee.

En nu nog een bom op het geval en werkelijk de problemen beginnen weer opnieuw. Dierenwelzijn, ieder heeft zijn eigen invulling daarop. Heb ik vanaaf ontdekt.
gast
gast jul 24 '10
Regels door mensen opgesteld zijn niet heilig Spud. Je kunt je als eerste afvragen wiens belang een regel dient en dan beslissen of je die uitvoerd of naast je neer legt.
De belasting betaler weet er al helemaal niets van welke regels er gelden....dus daar zou ik me zeker niet druk om maken.
Ik vind steeds vaker dat regels vanuit een verkeerde invalshoek opgesteld worden. Het gaat vaak niet om leven maar om (dode)systemen in leven houden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 24 '10
Je kan natuurlijk ook altijd een bord maken met "Let op! Dit terrein is voorzien van camerabewaking." En dat ergens plaatsen. Je hoeft dan misschien niet eens camera's te plaatsen, maar schrikt het bord al genoeg af.
Precious1
Precious1 jul 24 '10
Origineel bericht van: gast
Regels door mensen opgesteld zijn niet heilig Spud. Je kunt je als eerste afvragen wiens belang een regel dient en dan beslissen of je die uitvoerd of naast je neer legt.
De belasting betaler weet er al helemaal niets van welke regels er gelden....dus daar zou ik me zeker niet druk om maken.
Ik vind steeds vaker dat regels vanuit een verkeerde invalshoek opgesteld worden. Het gaat vaak niet om leven maar om (dode)systemen in leven houden.

Juist.
admin
admin jul 24 '10
Origineel bericht van: Precious1
Kan me je gevoelens erg goed voorstellen hoor! Dieren zijn ook mijn zwakke plek en dan wordt ik ook des duivels.
Je mag die dingen trouwens best denken hoor. Heus niet dat je het dan in 3-voud terug krijgt.
Ik heb mijn expartner die me mishandelde ook ik weet niet wat aangedaan in mijn gedachte. Gevolg was: ik vond het heerlijk om mijn woede op die manier kwijt te kunnen en het luchtte enorm op.
En ik leef nog steeds gezond en wel! Niks aan de hand dus.
Zolang je het maar niet uitvoert is er niets aan de hand.
Zo denken is heel menselijk dus blijf gewoon lekker mens. Er gebeurd je echt niets hoor als je gewoon mens blijft en menselijke gedachtes hebt.

Verder idd camera's ophangen. Als ze weten dat er camara's hangen houden ze waarschijnlijk op. Heb je meteen bewijs ook.
Als het collega's zijn kunnen ze op staande voet misschien ook ontslagen worden.

Toen de Dalai Lama in NL was had hij het ook over conflicten in vrede oplossen en vergeving. Mits, dieren worden mishandeld.
Dan is het een heel ander verhaal.



Ook negatieve gedachten hebben betekent negatieve energie uitzenden.
Beter is als je je bewust bent van die negatieve gedachten toch te proberen ze los te laten.
Het is zeer zeker niet gezond om deze gedachten vast te houden!!!!
admin
admin jul 24 '10
Origineel bericht van: gast
Regels door mensen opgesteld zijn niet heilig Spud. Je kunt je als eerste afvragen wiens belang een regel dient en dan beslissen of je die uitvoerd of naast je neer legt.
De belasting betaler weet er al helemaal niets van welke regels er gelden....dus daar zou ik me zeker niet druk om maken.
Ik vind steeds vaker dat regels vanuit een verkeerde invalshoek opgesteld worden. Het gaat vaak niet om leven maar om (dode)systemen in leven houden.


Deze belastingbetaler kent de regels wel en als ze ze niet weet zoekt ze ze op, dus wat jij zegt is niet waar Gast, het geldt niet voor iedereen.
Daarbij zijn er echt wel regels die nut hebben, sommige misschien niet maar een hoop wel.
Zou een lekker zootje worden zonder regels, tenzij de mensheid ineens gezond verstand zou krijgen, dan zouden we wel zonder kunnen.
Wie weet ooit in de toekomst smile
gast
gast jul 24 '10
Al die regels en wetten hebben voor veel meer narigheid gezorgd dan je denkt Karin.
Misschien zou dat gezonde verstand er eindelijk een keer komen als er geen regels meer zijn. Nu leggen we onze verantwoordelijkheid buiten onszelf en is er maar weinig vertrouwen in de andere mensen (vooral degene die we niet kennen).
gast
gast jul 24 '10
Origineel bericht van: NiMS
Je kan natuurlijk ook altijd een bord maken met "Let op! Dit terrein is voorzien van camerabewaking." En dat ergens plaatsen. Je hoeft dan misschien niet eens camera's te plaatsen, maar schrikt het bord al genoeg af.


Hahaha, ja dat is een goeie Nims. Ik denk dat het nog gaat werken ook. En trouwens; die webcams hoeven echt niet zo duur te zijn hoor.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki