Loading...
nl

Hoe om te gaan met het oude "machts-net"

1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 13 '10
Ja, dat begreep ik al...alleen wilde ik ook ff op de in dit geval 'reclame' inhaken...gewoon omdat die persoon lekker bezig is geweest met zelf naar de dingen kijken/vanuit eigen persoon dingen aanpakken, op een eigen/audentieke manier dus... en hoeverre ik nog handel kwa oude opvattingen, over het algemeen niet tot zo weinig mogelijk, het vervelende is alleen dat dat af en toe stroef gaat/soms niet te doen is/voor superveel miscommunicatie zorgt/alles alleen moeten doen(geen hulp bijna...omdat je het juist met je eigen unieke insteek aan wilt pakken/ziet...)

dus af en toe is het een beetje om het systeem heen dansen...er af en toe hard doorheen moeten... het maar ff als "theater" zien... en veel proberen je eigen zienswijze/voelwijze er in te krijgen/te verwoorden/ uit te leven -of- uit te stralen... (er zijn ook best dingen/zaken die best ok zijn...of alleen maar een gedeeltelijk nieuw jasje nodig hebben in mijn view... en dan krijg je ook nog dat eigenlijk heel veel context gebonden is, eigenlijk heb je dan geen "constante view" over bepaalde zaken(wat het helemaal lastig maakt)).

Vooropgelegde kaders zijn creativiteit-killers wink(probleem kan dus af en toe zijn; waar houd je je dan aan vast...af en toe is ergens houvast nodig...vaste grond onder de beentjes... ->oplossing; geheel op eigen compas af gaan... nuja lap txt om te zeggen dat het af en toe lastig is tongueof hard zelfs... )

Grtz,

1stMoonofMars

*edit2; wat ook af en toe lekker kan werken is om te zeggen; er is geen systeem, ben je minder daarmee bezig(er tegen aan te hikken of energie te verspillen eraan...), kan af en toe een rustmoment geven voor jezelf... en op dat moment ben je misschien juist beter in staat om dus bezig te zijn/uit te dragen wat je altijd al wilde... (alleen loop je hier en daar dan toch tegen muurtjes van idd "bepaalde"algemene" overtuigingen"...toch werkt het wel voor een stukje smile)


*edit1...ow... dit was een een antwoord op deze post;
Quote/ :

LOL @ eerstemaantje

Gaat niet om de site enzo. Ook niet specifiek om reklames. Meer om hoe het machtsnet 'ons' in zijn/haar macht heeft. En hoe zaken in de loop van de tijd klakkeloos aangenomen dan wel overgenomen worden vanwege oude opgelegde/aangeleerde zaken. Het gaat zoals het alom bekende apenverhaal; verkorte en meer verhelderende uitleg: 1 groep testapen krijgt een stroomstoot wanneer ze een bepaalde vrucht pakken. Een nieuwe aap wordt na een tijdje erbij gezet, deze wil de vrucht pakken, maar wordt afgestraft door de 'oude' apen. Na verloop van tijd worden er jongen geboren, en 3 generaties later pakt geen enkele aap de vrucht meer op, zonder te beseffen waarom. Want die stroomstoten zijn 3 generaties geleden al opgehouden.

Het WAAROM in deze, daar gaat het om En inderdaad, de radar die nu harder dan ooit werkt. Ergo: volg je gevoel, en denk na in hoeverre jij (in het algemeen bedoeld), nog handelt volgens oude(rwetse), opgelegde opvattingen (slash waarden en normen).


Delen:
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 13 '10
Is bovenstaande niet duidelijk/komt het niet lekker aan... gewoon reageren...want dan plaats ik het in andere bewoordingen of eventueel met een plaatje/afbeelding...

Grtz,

1stMoonofMars
Cialara
Cialara jul 13 '10
Ik heb er even een nieuw topic van gemaakt first Moon. Het is een zeer interessant onderwerp. Er zijn namelijk drie bewustzijns grids rond onze aarde. Dat van de Aboriginals, dan het Machts-net en het nu steeds sterker wordende Ascention-grid.

Inderdaad een goede vraag hoe we met dat oude bewust zijn om moeten en of kunnen gaan...
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 14 '10
Ah, ok nieuw topic (had ik jou daar wel hoogspersoonlijk toestemming voor gegeven tonguewink).

Ok, oud bewustzijn en 'machts-net', weet je wat het probleem af en toe is... dat je er af en toe niet geheel aan ontkomt om een stukje masker op te zetten of een gedeelte van jezelf wat af te vlakken(misschien is; het op een andere manier brengen een betere...oplossing...), want mijn ervaring (zoals ik vantevoren ook had gedacht) is: als je het machts-net totaal negeert (dus echt alles vanuit jezelf doet) dat je dan niet alleen figuurlijk maar ook letterlijk in een hokje wordt gestopt... een psychisch gevangenen huis... (nuja...ik was er binnen korte tijd(lees een aantal dagen) weer uit(die gekkies toch, geen poot om op te staan hadden ze...daarbij viel het mij ontzettend op, ik dacht en zag namelijk dit; "wie is wie nu aan het 'behandelen'" , want volgens mij waren mijn tijdelijke medebewoners juist de leermeesters en hun de kindjes tongue(nuja, objectief gezien; sommigen waren best ok/goed bezig) (beetje jammer alleen dat ze ze medicatie gaven...heb dit zelf altijd geweigerd en was er dus weer binnen enkele dagen uit... mensen die wel medicatie(nuja, als je DAT een medicijn durft te noemen...) namen leken er in mijn view juist door kappot gemaakt te worden. Wat ook weer uitkwam trouwens, de rest werd vaak naar een vaste/andere instelling afgevoerd frownconfused(trouwens best veel leuke en anders leerzame momenten met hun gehad smile).

Oftewel, zitten veel mensen daar die juist heel mooi en sterk zijn en slim ook btw... (sommige konden wel wat meer humor gebruiken btw winktongue...anderen juist een steuntje etc etc..)

Moet nog ff uitvogelen hoe ik dat nu naar buiten kan brengen...

Grtz,

1stMoonofMars

*edit; owja, ik heb 1x op de eerste dag wel een pilletje geslikt (ze hadden me bijna mentaal gesloopt, door mij in een isoleercel te douwen...), vervolgens superveel echt heel veel water gedronken (in veel "medicatie" zit heel veel troep), waardoor je lichaam al die zooi er weer uitplast...
en dan het avondeten...ben daar niet helemaal kappot van; misschien was het een stukje paranoia(door de gehele ervaring...), maar volgens was dat ook niet helemaal pluis (ze aten zelf nooit tot amper mee met ons, vreemd luchtje en smaakje zat er ook aan...maargoed dit zou dus gewoon argwaan van mij kunnen zijn geweest, dat krijg je vanzelf als je opeens in zo'n situatie komt)... in plaats daarvan dus heel brood(tosties enz...yummie) en fruit enz gegeten (*vervelende hierbij is dat ze de kastjes vaak op slot/dichtdeden(zo krijg vanzelf dat zij in een soort van 'machtspositie' zitten...en creeren zij daardoor bij jouw een gevoel van 'onderdrukking'/'onderdanig moeten zijn'... ok stukje meegespeelt dan maar... moest wel wat te eten hebben natuurlijk wink... veel van dit soort 'heropvoed/eronder krijgen truckjes ' werden er toegepast btw; als je bv wilt roken moet je bij hun om een vuurtje vragen(ok dat is niet verschrikkelijk...maar wat wel fout is = dat je dan dus weer niet zelf die aansteker mag ontsteken etc etc...(oftewel dat is allemaal niet verschrikkelijk...maar wel 'mindcontrol'(zeker als je dat niet bewust door zou hebben...) )

Grtz,

1stMoonofMars

admin
admin jul 14 '10
Kun je dat toelichten Jorine van de Aboriginals?
Ik heb laatst een programma gezien dat over de droomtijd ging en ik vond het waanzinnig interessant!!
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 14 '10
Hey smile,

Dromen is altijd top... aboriganal is de droom spontaan/intuïtief leven/voelen/doen(1 met de omgeving of dat nu natuur of stad of dorp of wat dan ook is)... een zijn met je omgeving. ( uhmmmm... de Film ~Avatar~ is een leuk/lekker/goed voorbeeld voor dit gedeelte...)

Dromen = hoe velen dat ook, voor een gedeelte willen... of beleven in gedachten of jawel in je slaap/(of dachtdroom/halfwaakstaat)(dromen en nachtmerries)... (let ook op; Inception...film die nog amper tot geen bekendheid heeft nu...)

aboriginal, voert dit dan ook meteen uit...

machtsnet= een stuk onderdrukking vanuit een systeem/oude gewoontes/wat je is opgelegd... maar waaruit wel lessen/gevoel/-en gedachten kunnen worden onteleend(je persoon kan ook uit het 'machts-net' veel oppikken...maar dan vervolgens wel je eigen ding/zienswijze/gevoel er op los laten...)

en acenderen= die twee te kunnen vervloeien aan elkaar te laten smelten... als 1 te laten zijn... met zowel begrip/rationaliteit/gedachten...als wel als met puurheid,passie/en emotie...

wat aan gedreven wordt met wat jouw vonken---> doet opstarten(jouw vuurtje aanwakkert/ = waar jij je adrenaline uit haalt)...


FirstMoonofMars...

(btw, HOME (een documentaire/film/uitleg) (is ook gratis vrij en voor niets op youtube te bekijken/beleven... best een leuke/goede verbeelding of verrijking in bepaalde stukken...)






admin
admin jul 14 '10
Ehm de droomtijd van de aboriginals heeft niets met slapen of zo te maken.... smile

http://nl.wikipedia.org/wiki/Droomtijd
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 14 '10
:), nee, dat is letterlijk... uit de geschiedenis overgenomen...als een een westerse interpetatie

punt is dat je dromen, vele dingen laten zien/voelen/je de weg wijzen === zeker wel de weg van de natuurlijke krijger/voeler/heler/deler/gever/opvoeder/leraar enz etc-en~doener

Liefs en groeten,

eerste maantje van mars


(*btw, je droom, je gevoel, wat je echt wilt doen, je geweten naar jezelf of-en naar anderen toe is je droom in wakkere staat...)
Cialara
Cialara jul 15 '10
Zoals ik het zie zijn de bewustzijnsgrids er om ons bewust te houden of te maken van wie we zijn. De aboriginals hebben hun eigen grid en dat is eigenlijk best bijzonder.

De droomtijd, ja daar wordt veel over gezegd, maar wat het echt is... mythologie of iets anders? Ik zie de droomtijd als de tijd die we hier op aarde doorbrengen. Want het leven op aarde is voor onze zielen een soort van spel, een droom. Klinkt natuurlijk heel gek en als je hersenen ermee aan de slag gaan wordt je helemaal voor gek verklaard, maar vanuit de ziel gezien, klopt het wel wink

Bewustzijns grids of netwerken zijn gebaseerd op geografische krachtplaatsen. Die kunnen heel natuurlijk zijn, zoals bergen, bronnen enz. Maar ze kunnen ook "gemaakt" zijn door mensen. Al die krachtplaatsen vormen samen één netwerk op basis waarvan onze ziel haar/zijn bewustzijn ontleent op aarde. Dus als je deel uitmaakt van het aboriginals netwerk dan ben je je bewust op de wijze van de aboriginals.

Er zijn nog twee grids op en rond onze aarde. Uitgebreider en krachtiger. Het zogenaamde tweede grid (Dat van de aboriginals wordt het eerste genoemd) is dat van de onderdrukking, angst, macht over de mensheid. Het derde is dat van de vrijheid, ascentie en spiritueel bewust zijn, verlichting enz.

Het tweede is duizenden jaren heel machtig geweest en heeft de mensheid in zijn greep gehouden. Angst, lijden, pijn, oorlog, macht, materialisme, enzovoort waren allemaal onderdelen om een aantal mensen/zielen heel veel macht te geven en de wereld te kunnen overheersen, nog steeds schijnen ze dit vast van plan te zijn. Het betreft met name bankiers, multinationale topmensen, koningshuizen enz enz... Nou ben ik zelf niet zo van dit soort complot theorieën en kan ik er weinig mee, waarschijnlijk omdat ik zelf meer aangesloten ben op het derde grid.

Het derde grid, dat van de vrijheid, gelijkheid, broederschap, verlichting, liefde, licht, zelf verantwoording, eerlijkheid enzovoort wordt op dit moment krachtig versterkt. Er zijn in de afgelopen maanden een aantal poorten geopend via de wereld van de zielen (heb daar zelf ook aan mee mogen werken) en ook is er veel tijd besteed aan het sturen van massa's licht naar de aarde om het derde grid stevig te versterken. Meer en meer mensen haken nu in op dit netwerk en we zullen een exponentiele groei zien van spirituele mensen, mensen op zoek naar... enz. een ontkooiing van de mensheid.

Dit was even mijn visie op dit al wink
Maar nu is het laat en ga ik lekker naar bed laugh

Groetjes Jorine
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 15 '10
Origineel bericht van: Karin
Ehm de droomtijd van de aboriginals heeft niets met slapen of zo te maken.... smile

http://nl.wikipedia.org/wiki/Droomtijd


Hey, ah... ja die link is toch best wel aardig...(hehe...khad gewoon te snel weer weggeklikt...ik wilde meteen mijn eigen woorden neerkrabbelen tonguewink)

anyway "dromen" = ook niet altijd letterlijk in je slaap...

wat ik gewoon wilde zeggen/aangeven is dat aboriginals het dus rechtstreeks alles doen/met de omgeving enz... interactie met de omgeving en meteen doen(als vanzelf)...

daarom wilde ik ff een Brug leggen naar de vele mensen die dat dus niet doen... een methode is dus; je dromen kunnen interpeteren en uitvoeren...

Hmmm, weet niet of het er nu echt wel zoveel duidelijker op wordt als ik het zo zeg... nja, dit is het ff voor nu...

Grtz,
1stMoonofMars

*Ow, btw Jorine, jouw txt heeft ook wel handige formuleringen/plaatsingen ...Thx (af en toe is het echt chaos in deze...wel zo lekker om de dingen die je ook ongeveer zo ziet/voelt dan weer trug te lezen in andere woorden smile)
Takhihiii
Takhihiii jul 15 '10
Volgens mij krijgt macht je in zijn greep wanneer je in verzet gaat. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dieren op het machtsgrid zijn aangesloten. Want vrijheid, gelijkheid en broederschap is er vaak niet bij. De hierachische structuren zijn zeer belangrijk, bijvoorbeeld bij honden en vogels. Is macht hetzelfde als dominantie?
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 15 '10
Hey Takhihiii,

ow dat is idd wel een goeie vraag...

Die eerste...macht krijgt je in zijn greep als je in verzet gaat...ja voor een gedeelte waar neem ik aan... maar ik denk dat dit ook telt; waar wordt de macht voor gebruikt, op welke gronden...en zijn die enigzins geoorloofd...en op welke manier...
(als in; macht geeft bepaalde verantwoordelijkheid...
Of zo; Rebel With a Cause... of Rebel Without a Cause... zit wel een belangrijk verschil in).

En op welke trilling dieren dan zitten... oegh zoveel verschillende beestjes... maar kzat te denken zitten die niet gewoon op de 1e grid?
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 17 '10
*ze zouden btw ook wel eens door alle grids heengeweven kunnen zitten...(of zich blootstellen aan verschillende grids/in aanraking komen met de verschillende trillingen...)

zoiets zou het kunnen zijn... ..

Grtz, 1stMoonofMars

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki