Hello Mare,
ola
Mooie foto's van jou.. Het Keltische kruis valt me ook op bij jou.
Aye...Kelten nemen een belangrijke plaats in in mijn leven. Net als Indianen overigens...erm, eigenlijk gewoon de natuuraspecten...erm..njah dat dus
En zoals mijn goede vriend Theo ooit eens zei: Eigenlijk zou iedereen een kruisje bij zich moeten dragen ter 'bescherming'.
Een vrije geest, zoekend naar idealen en idealisme. Een soort van Jeanne D'arc in je wereld die weet wat er in de wereld te koop is. Herkent de strijd van de vrouw tegenover de muur van logica en macht en weet hierin meer dan haar mannetje te staan.
God zeg, ik zit idd vol idealen en idealismen Nu nog de praktijk, maar niet alles is mogelijk ey...Dan maar zo goed als mogelijk hier zelluf aan voldoen. Jouw genoemde 'strijd' is me inderdaad ook heel goed bekend. Ik zal niet voor niets de ICT gekozen hebben denk ik. Jeanne D'Arc? Haha zo voel ik me inderdaad wel eens...kan ik het nu benoemen
Jou zullen ze niet snel aan de kant duwen.
De laatste jaren niet meer, nee Maar dat is heus heel anders geweest...Fijn dat je dit zo ziet, dat motiveert mij weer een bietje
Kracht zit er in je. Mensen kunnen bij jou terecht en vinden hier een sterke fundering waarop ze hun problemen kunnen leggen.
True. Dit veroorzaakt ook wel eens ergenis overigens, grinnn.
Je kunt met mensen omgaan, en je gaat ook voor mensen, je bent fanatiek. De valkuil hierbij kan zijn dat jij je teveel persoonlijk in gaat zetten waardoor het je niet los laat en het aan je kan gaan vreten, dan neem je dingen mee naar huis.
Fanatiek in welke zin??
Maar zo waar...hoewel ik me hier even niet meer van bewust ben geweest. *Gaat weer dr eigen grenzen langs*
Danku
Het raakt je dan net te diep in je eigen energie. Maar dit herken je wel en komt hierdoor ineens scherp uit de hoek, dit is jouw manier van omgaan met dat gevoelige blanke pitje van je.
Hmzz... zoals jij dit uitlegt, snap ik het! Dat 'scherpe' wordt idd veroorzaakt als ik 3-4 keer anderen over mijn grenzen heb laten gaan. Dan komt het voor die ander wel eens beheurlijk 'out of the blue'. En dan sta ik zelf weer versteld van hun reactie
Maar ja, wat ik voel en denk kennen ze ni ruiken ni ey?
Want dit is de andere kant. Tralies en hekken, maar als die poort eenmaal open gaat, dan komt die andere kant van jou en die is mooi. Natuurlijk, open en een ladenkast aan ervaringen komt er naar voren waaruit je kan putten. Het is niet echt dat je verstandelijk bent, maar je kunt je verstand juist heel goed gebruiken. Je categoriseert echt in jouw ervaringen, positief en negatief.
True
Misschien laat je je gevoel niet altijd meespelen, toch nog wat bang om geraakt te worden. Daardoor kun je bepaalde zaken, waarvan je weet dat ze binnenin je spelen van je af duwen.
Aye...enerzijds is dat verdedigingsmechaniekje heel welkom, anderzijds vervloek ik 'm wel eens.
Omdat het blijft knagen en terugkomen, kan het ineens een heftige ervaring worden die tijd en energie van je vraagt.
Het algemeen bekende 'opkroppen' wellicht? Het heeft ook te maken met 'eerst voor mezelf op een rijtje zetten' en de ladenkast. Maar dan wordt ook wel weer het hele blik (kast) opengetrokken, en alles weer beschouwd, onderzocht en ervaren tot de nieuwe ervaring ook weer het juiste plekje heeft gevonden...lol...De eeuwige archivaris??? Met mijn geheugen is namelijk niks mis, haha
Hierdoor trek je je terug, want je hebt toch ook veel tijd voor jezelf nodig.
Volmondig AYE!!
Je bent niet gelijk iemand heel erg op de kleine dingen let, maar toch op het grotere geheel, wat echt van belang is voor meerdere mensen, waar je mee verder kunt, een handvat om zaken uit te voeren. Je wilt iets betekenen, veranderingen doorvoeren, een rebel !!
LOL....how true Echter kan ik me ook wel eens beheurlijk in de details verliezen en is er echt eens een schopje nodig van buitenaf om me weer te laten concentreren op het grotere geheel.
Maar ach...het is soms heerlijk jezelf eens te verliezen
De schil die je om je heen had, het "harde" omdat je waarschijnlijk een voorbeeld had in het verleden hiervoor of je dacht dat dit de goede manier was, begint langzaam aan zacht te worden. Je bent echt bezig met je vrouwelijke energieën en je voelt je hier goed bij.
Awww..thnx... het is inderdaad iets waar ik op het moment heel erg mee bezig ben; het herontdekken van mijn vrouw-zijn. Mijn vader was altijd HET voorbeeld voor mij, en nooit heb ik iets met vrouwen gehad. Ik moest hard, zakelijk en analytisch zijn (mannelijk, want dan werd je 'geaccepteerd').
Van mezelf. Denk ik. Weet ik veel. In ieder geval, sinds vorig jaar zijn er vrouwen in mijn leven gekomen van wie ik heel veel heb mogen leren, en daarmee ook mijn eigen vrouw-zijn heb leren kennen en accepteren...en ja, dat voelt heus heel goed en 'heel'. Ik was me er niet eens zo bewust van, maar nu ik dit zo lees....*knikt heftig*!
Thnx...:)
Heb je soms het idee/gevoel dat er dingen in je zijn die uit vorige levens naar voren komen?
GOD ZEG! Wat wordt er toch veel gerefereerd aan 'vorige levens'
Haha...in ieder geval de overtuiging dat ik nooit 'vrouw' heb 'mogen' zijn, en daarmee nooit op volledige krachten heb mogen werken. Voor de rest neem ik 'vorige levens' voor wat ze zijn (puur informatief), daar heb ik in het verleden al voldoende aandacht aan besteed lol. Nee, dus, ik hou me er nu totaaaaal niet meer mee bezig .
Het is een diepe inhoud in jezelf wat tastbaar voor je is/wordt.
YEP. Mijn spirituele kant. En mijn gevoel. Dat wordt nu steeds tastbaarder, en mag ik eindelijk nu gaan inzetten
Je houdt van en hebt veelvuldig contact met andere mensen omdat je echt wat te vertellen hebt.
Erm...in die zin ben ik eigenlijk 'a-sociaal'; ik mijd eerder mensen dan dat ik ze op zoek. Een echte huismus
Maar van tijd tot tijd zoek ik ze ook wel weer op ja, of ga ik actief op zoek
Het terugtrekken in jezelf en daarop kijken van een afstand maakt dat je goed kan overzien en je wijsheid kunt gebruiken. Schrijf je veel op. Of maak je hier juist verhalen van met een symbolische boodschap, zoals het verhaal met de paarden?
Dat klopt En ja, ik schrijf en dicht veel, en ook columns en verhalen. Symboliek hang ik erg naar. Het heeft geen zin mensen altijd van alles maar voor te kauwen. Laat ze liever zelf nadenken, is mijn opinie. Symboliek zegt en spreekt zoveel meer! Daar komt bij dat veel woorden e.d. nooit echt het gevoel (de ervaring) kunnen omschrijven, symboliek daarentegen des te meer (zo ook kunst, schilderijen, etc). En laat ook meer (denk)ruimte open voor vrije interpretatie van degene die het leest. Als ik mijn eigen woorden gebruik, dan is het gevoel (de ervaring) alweer opgesloten en ingekaderd. Dan bereik je maar een beperkt aantal mensen. Die toch al wel op jouw lijn liggen
Njah...deze uitleg is even wat langer geworden dan ik wilde, eheh.
Praten, ook in een relatie om zaken op een lijn te krijgen, harmonie, samenzijn, dat is jouw streven.
AYE. In mijn ogen heul heul belangrijk.
Die "andere" wereld wil je meer manifesteren in het dagelijkse leven. Dat betekent dat je goed bezig bent op jouw weg. Zo voelt het ook voor jou, want je "weet" het. Je bent druk met hetgeen te organiseren qua werkzaamheden/dagbesteding wat je graag wilt gaan uitvoeren en het zal niet zo lang meer duren eer dat je hiermee klaar bent en hebt gevonden wat je wil. Mooi !
Daarom nu uitdrukkelijk de keuze gemaakt werkloos te zijn, om mezelf de tijd (eindelijk!!) te gunnen om mijn eigen praktijk op te zetten. Financieel is het butt na een fix salaris in de ICT, maar de rust en de ruimte op dit moment is onbetaalbaar. En alles wat ik er verder nog voor terugkrijg...werkelijkwaar...het is zo mooi
Ik zie jou op een of andere manier huppelen in groene velden, bezaaid met bloemen .. rennend en lachend, zwaaiend met je armen, genietend van de natuur en het moois om je heen. Deed je dit vroeger vaker als kind? Zou het weer gaan doen als ik jou was
Ahahahahah LOL LOL LOL Dat deed ik als kind, toen de weiden nog groen en bloemig waren! Nu doe ik het in mijn dromen. En als ik weer zo'n weide zie, dan sta ik er bij stil en stel me voor hoe het weer is erdoorheen te rennen, maar nu samen met mijn paardje
LOL de volgende keer ga ik er inderdaad weer eens doorheen rennen! hihi....
W00T.
Danku
Groetjes,
Bart