Lol...Karin, je snapt het heul goei
Een beetje voorzichtigheid is wel geboden, je begint er idd niet zomaar 'klakkeloos' aan. Lin heeft hierin naar mijn mening heus de goeie instelling en zal dan ook niet in 7 sloten tegelijk lopen hehe
Wat kan helpen Lin, is gewoon OEFENEN. En dan met, via en op mensen die zich hier beschikbaar voor willen stellen. Noot: je naasten zijn hier niet geschikt voor, omdat ze te dichtbij je staan. Dat zal voor jou alleen maar verwarrend werken.
Maar door te DOEN, doe je vanzelf ervaring op. Dat is wat Tinne bedoelt, denk ik
Probeer het ook eens met dieren; deze lopen vanzelf weg als het genoeg is, of wanneer het niet prettig voelt (lekker makkelijk ;))
En inderdaad, probeer bij jou in de buurt een paranormaal therapeut te vinden die er voor open staat anderen een beetje op weg te helpen. Zo'n klankbord is heel erg fijn, en iets waar je soms op terug kunt vallen.
Opleidingen e.d. worden gegeven vanuit de persoon zelf, met hun ervaring en manier en volgens hun 'weg', en hoeft niet persé jouw weggetje en manier te zijn.
Die mag je zelf vinden!
En die cursussen (ik heb het idee dat je o.a. Reiki bedoelt..) hoeven echt niet duur te zijn!!! (Waarom betalen voor iets wat je al bezit :|)
Een workshop past wellicht wat beter. Het gaat erom dat je her en der wat tips en handigheidjes aangereikt krijgt, en daar heb JIJ geen dure opleiding voor nodig...;)
Wat miss. een idee is, en wat ik zelf gedaan heb; een aantal therapeuten in de buurt aanschrijven om te bekijken wat hun behandelwijze en praktijkervaring is. Ook met het oog op de toekomst en het kunnen doorverwijzen van clienten onderling. Niet elke therapeut kan namelijk iedereen helpen in zijn/haar praktijk, dan is het prettig als je je clienten toch kunt doorverwijzen. Want daar gaat het immers om: mensen helpen.
De antwoorden zullen heel verschillend zijn, waardoor je voor jezelf ook weer het kaf van het koren kunt scheiden (wie wil echt mensen helpen met de juiste intentie, en wie kijkt alleen maar naar zijn eigen portemonnee enzo). Wie weet komen er leuke en fijne contacten uit
Heel veel succes Lin!!