Ik wil me even voorstellen...
Ik ben Esther, getrouwd en 2 prachtige dochtertjes.
Ik heb altijd wel wat met spiritualiteit gehad (met name engelen)...
In april dit jaar heb ik te horen gekregen dat ik borstkanker had. Een paar dagen na de biopsie (toen wist ik de diagnose nog niet) vroeg een vriendin mij wat ik zelf dacht (goede of slechte uitslag... ik vertelde haar dat ik dacht dat het goed was (terwijl ik het zei zag ik mezelf met een hoofddoek aan de school van mijn kinderen staan). Later bleek dat mn intuitie gelijk had. Ik weet nu dat mn intuitie al vaak gelijk heeft gehad (mn dochter die hersenvliesontsteking had, terwijl de dokter zei dat er niets aan de hand was, mn oma waarvan ik van te voren onbewust als wist dat ze snel zou sterven, dat mijn man contact had met een andere vrouw, enz enz).
Ik ben geopereerd (borstamputatie en totaal okselttoilet). Nu zit ik in de nabehandeling. Chemo, bestaling en nog een jaar Herceptin (dit is een medicijn omdat mijn tumor eiwtigevoellig was).
De zaterdag voor mijn operatie stond ik voor de spiegen om me op te maken (we moesten naar een feestje).
Toen ik daar stond hoorde ik in mijn hoofd " ik wordt beter" ... dit waren niet mijn gedachten.. het kwam uit het midden van mijn hoofd.. het leek net of er een balletje in mijn hoofd zat waar ik dit hoorde....
Het klinkt natuurlijk raar... maar ik hou me hier zo erg aan vast en zal het nooit vergeten. Doordat dit gebeurt is ben ik ook heel positief.... toch ben ik ook wel bang... Wat als ik alleen mezelf maar weer voor de gek houdt. Maar ik zie t gewoon niet voor me dat t slecht afloopt.....
Ik voel me nu gelukkig heel erg goed. Volgende week krijg ik mijn 3e chemo waar ik wel steeds beroerd van ben. Maar het is voor een goed doel.
Het klinkt heel raar, maar ik voel me beter dan voordat ik ziek werd. Ik heb vaak het gevoel dat ik van "boven" wordt geholpen, door rustig en positief te blijven... ik voel me veel rustiger.
Ik heb altijd gezegd dat ik het gevoel had niet oud te worden... nu heb ik het gevoel dat ik nu na 34 jaar mijn nieuwe leven begin....
Ik heb zelfst het gevoel dat mijn ziek zijn ergens goed voor zal zijn.. dat ik weer met beide benen op de grond sta en weet waar het in het leven daadwerelijk om draait...
Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan.... niet iedereen gelooft dat er meer is.
Grtz Esther