Lieve Bea,
Nogmaals dank voor je onverwachtte maar interessante lezing.
Wat betreft de overgevoeligheid voor stoffen, het zou best kunnen. Moet zeggen dat ik dergelijken kwaaltjes vast af en toe ook ervaar maar deze mij niet storen. Ben nooit op ellergien of dergelijken getest maar zal vast ergens een intolerantie voor hebben. ( waterige ogen heb ik wel een plotseling, ook bij vel zonlicht bedenk ik me)
Het beeld van de poes om mijn schouders zal te maken hebben met het feit dat ik inderdaad wel iets heb met die tijd, het trekt me aan. Zowel de aankleding als de manier waarop men in die tijd met elkaar om ging. Galant, respectvol en de hele poespas eromheen maakt het beeld voor mij tot een zeer blijde, theatrale,vrolijke tijd.
Dansen en theater zijn ook een rode draad in mijn leven, vanaf de basisschool was ik altijd al druk daarmee in de weer zodra we weer een "stukje: mochten opvoeren. keek daar naar uit en heb zelfs toen der tijd wel de rolverdeling van de kinderen in mijn klas mogen bedenken en regiseren. ( voor zover je dat dan zo kan noemen op die leeftijd hahaha) Ballet vanaf een jaartje of 6 een paar jaar, mocht toen naar het Scapino ballet maar wilden mijn vriendinnetjes van de balletklas nie tmissen dus ging terug, daarna stijldansen ook tot hoog niveau gedaan, verschillende andere soorten dans er nog tussendoor en amateur toneel. Op mijn 20e auditie gedaan voor kleinkunst academie- theaterschool Amsterdam. Van 900 auditanten alle rondes doorgekomen tot de laatste 40 waarvan er helaas maar 20 werden aangenomen en ik daar net niet bij zat. ( de ervaring alleen al vond ik prachtig) Had me mocht ik verder gegaan zijn op he ttheater willen richten.
Kom uit een zeer kunstzinnige familie. Wanneer ik de tijd heb wil ik zelf nog wel eens een kwast pakken. Beiden opa's schilderden en 1 van de 2 kon ook prachtig beeldhouwen. Mijn oma schildert nu nog steeds. Opa's beiden ook met theater e.e.a. te doen en mijn ouders ook allebei. Mijn oom heeft een gallerij met schilderijen en kunst. Mijn zusje heeft een opleiding tot regiseur nog net niet afgerond. Dus het is rondom in mijn familie wel iets waar ik mee grootgebracht ben.
De serie waar je het over hebt heb ik net een paar Episodes van gekeken en ik lijk inderdaad best een hoop overeenkomsten te hebben met de blonde damen. Denk dat ik zelf een tikkeltje bescheidener over kom maar het komt echt heel dicht in de buurt.
De aantrekking in de man waar je het eigleijk niet van zou verwachten herken ik ook. Alle swat je omschrijft overigens
Het jongentje van 7 zou een van mijn twee zoontjes kunnen zijn, Ik heb 2 kinderen waarvan de oudste nu 3,5 jaar is en de jongste 1,5 jaar. Met mijn oudste heb ik nu ook al een bijzondere woordenloze communicatie. Hij is ook absoluut een indigokind net als zijn moeder en ik vermoed mijn jongste ook.
Frankrijk kom ik mijn hele leven al, ik vind het een heerlijk land om naartoe te gaan en het is dan ook het enige land waar ik een soort thuisgevoel ervaar als ik erheen ga, vertrouwd. Misshcien omdat ik er van jongs af aan al jaarlijks kom maar wellicht gaat dit dus verder ;)( ga over 2 weken trouwens naar Frankrijk)
De bedford kom ik niet helemaal uit zelf, het reizen ermee lijkt me wel iets heerlijks overigens en dan zie ik mezelf in die echte eerste varianten. Die rust, de sfeer.....
( heb zelfs net subtiel navraag gedaan bij mijn vader of onze voorouders daar iets mee hadden maar hij kan het zioch niet heirnneren)
Weet dat mijn vader zich ooit wel met de stamboom bezig heeft gehouden en dat wij een familie wapen hebben. Ik zal me er eens in verdiepen.
Die tuinen.... ik heb een enorme voorliefde voor bloemen en planten/kruiden ( koken). Vroeger was dit omdat ik het gewoon mooi vond maar tegenwoordig kan ik echt genieten van bijvoorbeeld mijn prachtig Indigo kleurige Vlinderstruik in de tuin. Heb een stukje kruidentuin en verse groente geplant.
Om die luxe nog even terug te halen, ik weet wel dat ik mij er prettig en thuis in voel. Maar ik verzet mij net zo makkelijk naar een back to basic situatie en vind daar absoluut ook mijn draai in. Luxe is ook een ruim begrip.
Voor nu moet ik helaas stoppen met typen er wacht iemand op me,
graag zie ik je reactie tegemoed
Liefs Michelle