Hee lieve mensen,
Ik weet niet wat ik precies heb met metamorfoses, maar blijkbaar leer ik veel lessen uit de natuur
Gister heb ik een wandeling gemaakt met een paar vrienden, het was heerlijk afgekoeld en we hebben mooie gesprekken gehad en zijn op intuïtie gaan wandelen naar geen specifiek eindpunt.
Op een gegevenmoment liepen we langs een straat met allemaal eiken. "hee die voelen ontzettend slecht aan" zei ik (ze waren ook donkerder dan andere eiken ernaast), er hingen linten aan met daarop: "pas op! eikenprocessierups" Ik ben er heen gelopen om het prachtig gesponnen nest beter te bekijken (zoals jullie weten vind ik het idee metamorfose interessant)... een vriend heeft toen instinctief dat nest kapot getrapt: hij zei "bomen gaan voor."
Vanochtend werd ik wakker met werkelijkwaar overal uitslag en ik voel me alsof ik in een bos brandnetels sta. Mijn hele gezicht, nek, en armen zijn knalrood met bulten. Dat komt dus door de nare rups die blijkbaar zn stekels op mensen afschiet als je alleen al in de buurt komt (gelukkig waaide het niet). Die stekels blijven wel 6 jaar rondzwerven... Heb me afgespoeld, kleren in de was gedaan en nu zit ik hier met ingesmeerde armen (tea tree zalf met eucalyptus, lavendel, en tea tree oil, werkt goed), mijn jaspis steen die me echt superrustig maakt (blijkbaar toch de goede gekozen) en heb net antihistamine geslikt wat ik toevallig nog in huis had (had het gevoel dat dat nog van pas zou komen)
Ik voel me echt super-ellendig en ben bezorgd want het kan chronische bronchitis veroorzaken en chronische oogontsteking Morgen ga ik naar de dokter/ziekenhuis.
Een les dat mijn nieuwsgierigheid en openheid voor alles en iedereen soms ontzettend gevaarlijk voor me kunnen zijn. (ik had trouwens die jaspis thuis laten liggen tegen mijn gevoel in)
Heeft er iemand nog tips/advies voor wat ik verder nog kan doen? Alvast bedankt.
Liefs een verdrietige themoon