Loading...
nl

ziel en levenslessen.....

admin
admin jun 29 '10
Vraag van Spud :
Maar dan plopt er ook weer ineens een volgende vraag in mijn hoofd. Kan je als ziel ook tijdens je leven om levenslessen bij vragen? Omdat ik in mijn leven ervaringen op doe waarvan ik weet dat ik die rond mijn 8ste stelde. Bijv. na het lezen van een boek over aids/hiv vroeg ik mij af hoe ik zou reageren als 1 van mijn vrienden die ziekte zou hebben en prompt jaren later ontmoet ik een vriend die het heeft. Vaak stel ik mezelf zulke vragen en gek genoeg deze worden altijd beantwoord. Vaak ten koste van een ander (zo voelt dat dan tenminste) en daar voel ik me dan schuldig over. Had ik die vraag niet gesteld, had die persoon dat misschien niet gekregen. Of had ik die persoon niet ontmoet.
Kan dat of zouden dat flarden van die afspraken kunnen zijn die ik me nog herinner? Of... wat ik dan nog het meest begrijpelijke vindt heb ik de afspraak gemaakt dat ik een signaaltje geef wanneer ik toe ben aan de volgende les of iets.
Dit ga ik even laten bezinken.
_________________________


Mooie vragen van je Spud, voor een nieuw topic..daarom plaats ik je tekst hier Spud! smile


Kan je als ziel ook tijdens je leven om levenslessen bij vragen?
Kan dat of zouden dat flarden van die afspraken kunnen zijn die ik me nog herinner?
Delen:
Spud
Spud jun 30 '10
Tof van je Tinne! grin

Inmiddels denk ik, dat je ze wel kan bijvragen maar andere lessen daardoor laat liggen.
En waarom? Toch leg ik het verband weer met zelfdoding, uit de vele discussies daarover moet ik concluderen dat je je levenspad endus je lesschema ook wijzigd. En waarom zou er verschil moeten wezen tussen zielen, die afspraken maken over een leven dat verbonden is met leven en zielen die afspraken maken over dat zij hoe dan ook verlangen naar de dood?
Onafhankelijk van dat, geloof ik eigenlijk ook dat we allemaal op zoek zijn naar richting en dat heet geloof. Een soort van strohalm waar je je aan vast kan grijpen in deze roerige wereld die je overstelp met indrukken, emotisch, gevoelens. Zelfs een geloof in onszelf. Bestaat er eigenlijk wel een mens zonder geloof? Die niks volgd? Spiritualiteit, god, alla, breathers etc. Wat ben je eigenlijk als je niks geloofd?
Helma
Helma jul 1 '10
Wat mooi gezegd Spud!
Ik denk eigenlijk dat er heel veel mensen verlangen naar die dood, of 'naar het doel', of naar de verbinding met iets of iemand.
Eerlijk gezegd verlang ik zelf het meeste naar de dood, want dan is het tenminste duidelijk voor mezlef waar ik sta als het zover is. Hiermee impliceer ik niet dat ik de dood zal opzoeken, maar om nou echt nog veertig jaar mee te moeten...

Laatst zei een collega (die regelmatig dezelfde sombere gemoedstoestand als ik): 'je kunt beter accepteren dat het leven niet leuk is, dan valt het telkens een beetje mee'. En dat vond ik mooi gezegd. Bijna één voor op een tegel.
Spud
Spud jul 8 '10
Sjonge ik zit toch een partij in mijn levenles! Verkondig ik hier ergens nog zo mooi dat ik veranderd ben in mijn denken wat betreft goed of kwaad. Laat ik dat in mijn beleving "kwade" haar eigen levensles uitzoeken, laat ze mij niet los. smirk
Ik zeg niks meer tegen haar behalve werk gerelateerd, ik kom zo weinig mogelijk in haar buurt omdat het lijkt alsof ik teveel koffie op heb als ze alleen maar in mijn buurt is. En niet alleen als ik het mij bewust ben, inmiddels ook als ik niet eens wist dat ze om de hoek stond.
Toch, speelt ze het zo dat ik haar iets misdaan heb. smirk
En terwijl ik dit schrijf bedenk ik me, inderdaad doe ik haar iets mis. Alle mensen die zei kwetst en met de grond gelijk maakt, beur ik weer op. Ik geef ze hun positieve zelfbeeld weer terug, waardoor ze een weerwoord krijgen tegen haar.
Gek genoeg weet ze zoveel mensen voor haar karretje te spannen dat ik nu naar de politie heb moeten gaan om een dossier op te stellen wegens bedreiging. grinDa´s ook de eerste keer van mijn leven, maar dat mens trekt zulke agressieve flippo´s aan die haar volgen, dat ik liever het zekere voor het onzekere neem. Ze speelt de rol van slachttoffer wel goed en dat noemt zich spiritueel therpeut. Zoiets noem ik misbruik maken van spiritualiteit en dat zie ik veel mensen doen. Men heeft een gave en voelt zich dan ineens boven iemand staan die op het oog geen gave lijkt te hebben. Ik heb met dit soort mensen altijd moeite gehad, elk mens is uniek. Maar dit is toch wel een mens appart hoor. Iemand die denkt alles te weten en alles te kunnen en overal de beste in is, fouten afschuift op anderen of anders gaat huilen en zich bedreigd voelt wanneer het niet afgeschoven kan worden. Pffff, als mijn doel de dieren niet waren dan was ik allang vertrokken. Dit mens is echt ziek en ziekmakend en nog heb ik er medelijde mee.
Spud
Spud jul 10 '10
Heerlijk hoe het werkt zaken van je afschrijven!
Heb me de afgelopen dagen behoorlijk machteloos, gefrustreerd en moedeloos gevoeld alsof ik aan het dweilen was met de kraan open.
Maar ergens heb ik een juiste beslissing genomen blijkbaar want ik voel me weer een stuk positiever over de situatie terwijl die eigenlijk niet veranderd is. Allerbelangrijkste is dat ik me ineens niet meer nerveus en leeggetrokken voel in de aanwezigheid van haar. grinEn dat ik niet meer opgefokt raak als ze weer eens uitgevlogen is tegen mijn collega´s. Het gaat allemaal langs me heen en raakt me niet meer. Geen flauw idee wat het is, maar het voelt goed! cool
Hebben jullie hier toevallig ook een inbreng in? smile
Anke
Anke jul 12 '10
Misschien de solareclipse? smile
Spud
Spud jul 15 '10
Wat is dat Anke? Je maakt me nieuwsgierig. smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki