Vraag van Spud :
Maar dan plopt er ook weer ineens een volgende vraag in mijn hoofd. Kan je als ziel ook tijdens je leven om levenslessen bij vragen? Omdat ik in mijn leven ervaringen op doe waarvan ik weet dat ik die rond mijn 8ste stelde. Bijv. na het lezen van een boek over aids/hiv vroeg ik mij af hoe ik zou reageren als 1 van mijn vrienden die ziekte zou hebben en prompt jaren later ontmoet ik een vriend die het heeft. Vaak stel ik mezelf zulke vragen en gek genoeg deze worden altijd beantwoord. Vaak ten koste van een ander (zo voelt dat dan tenminste) en daar voel ik me dan schuldig over. Had ik die vraag niet gesteld, had die persoon dat misschien niet gekregen. Of had ik die persoon niet ontmoet.
Kan dat of zouden dat flarden van die afspraken kunnen zijn die ik me nog herinner? Of... wat ik dan nog het meest begrijpelijke vindt heb ik de afspraak gemaakt dat ik een signaaltje geef wanneer ik toe ben aan de volgende les of iets.
Dit ga ik even laten bezinken.