Bedankt NiMs, voor het verplaatsen en je interesse hierin
Dualiteit is voor mij als in "the battle between good and evil", een veel gebruikt thema in films en boeken. Ik denk dat wit moeilijker en ingewikkelder is dan zwart (het woord "inspanning" borrelt bij me op) en zwart is veel simpeler te begrijpen en eigenlijk ligt de drempel ook laag daaraan toe te geven. (zoals het woord "luiheid")
Echter, zoals NiMs ook terecht zei; het 1 kan niet zonder het andere, en er bestaan geen perfecte mensen, daarom zijn wij juist perfect.
Maar ik heb het idee dat er binnenkort veel gaat veranderen waardoor dualiteit niet meer past en nodig is in de nieuwe tijd. Dus dat er ook minder pijn, verdriet en woede komt, of zelfs helemaal verdwijnt. Hoe? dat gaat mijn pet te boven en wil ik ook helemaal niet weten.
Nog een grappig iets waarom ik veel met dit thema heb: er is van me gezegd ooit dat ik heel erg zwart-wit denk. Waarschijnlijk hebben meer mensen op dit forum hier last van? Mensen (waaronder ik vooral) vergeten nog wel eens dat er ook grijs is (op het randje van wit (lichtgrijs) tot en met op het randje van zwart (donkergrijs)) Misschien gaan we wel over naar een wereld waar alles grijs en wit is?, onder invloed van het bekende Witte Licht? Ik noem maar een paar gekke dingen om discussies op gang te brengen. Ik heb onlangs iemand ontmoet die grijs denkt, en mij daarom perfect invult en aanvult.
Liefs, themoon