Loading...
nl

Dwarse peuter!

Sundance
Sundance feb 25 '11
ik ga grotendendeels echt met je mee, met wat je hier schrijft.
ik/wij zijn een voorbeeld voor onze kinderen, dat is zo klaar als een klontje.
hier handelen we thuis ook naar. niks geen mooie woorden maar doen. even in het kort smile
Lin
Lin feb 27 '11
Ik moet zeggen dat de scholen zelf er ook een grote vinger in de pap hebben hoor. Onze oudste is net 4 en gaat nu een kleine maand naar school. De papieren die ik van te voren in moest vullen met wat ze al of nog niet kunnen ...en wat ik van mijn kind verwacht (grrr) , heb er bij gezet dat ik verwacht mijn kind zolang mogelijk kind te mogen blijven.
Af en toe moeten ze al toetsen doen in rijen van 3/4 om te kijken of de lesstof voldoet aan de eisens die tegen woordig gesteld worden :|werkelijk waar....

Persoonlijk interreseer ik me voor holistisch opvoeden,
waardoor die ruimte voor allerlei emoties er wel is.
En daar kan ik en mijn partner onze kinderen wel in steunen waar school dat niet kan.
Kben geen perfecte ouder en zal dat ook nooit worden, maar ik weet uit eigen ervaring hoe belangerijk het is dat een kind weet en hoort dat hij/zij goed is zoals hij/zij is.Kdurf ook te luisteren naar m'n kind want ook ik weet niet alles, een veilig en stevige basis om naar terug te keren schept ook een zekerheid voor je kind.

Anderzijds is het ook goed voor je groei om af en toe die drempel tegen te komen waar je tegen moet vechten. Geconfronteerd te worden met je eigen gevoel maar ook die van anderen kan je ook leren compromisen te sluiten of juist van gedachten te veranderen of de ander beter te begrijpen.

Lin
Angel_111
Angel_111 mrt 10 '11
hoi fay,

wat betreft je drukke en dwarse peuter,....mij gevoel hierover is net zoals eerder geschreven op dit forum...dat jouw kindje hooggevoelig is..en pikt inderdaad veel op vanuit zijn omgeving..tegenwoordig wordt helaas vaak ten onrechte diagnose adhd gesteld,maar in mijn waarheid zijn dit gewoon gevoeligere zieltjes...ik heb nl zelf ook adhd,maar zie mezelf meer als indigo....mocht je toch iets extra;s willen doen voor je kind.bv.beter afschermen en meer rust willen geven,kijk dan even op site van sensi therapeut....ik ben momenteel zelf in opleiding als sensitherapeut en vind zelf de opleiding erg puur en heeft als doel kinderen en volwassenen met adhd,autisme pdd.nos etc oftewel nieuwetijdskinderen te helpen in een zo'n kort mogelijke tijd en lage kosten,zodat t voor iedereen toegangelijk is.Je zou kunnen kijken voor een sensi therapeut bij jou in de buurt.wie weet kan dat jou en je kindje helpen....?
met vriendelijke groet,
angel11
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy