Loading...
nl

Terug gaan in de tijd....

L'arbre de vie
L'arbre de vie jun 18 '10
Hoi Lin,

Zie jouw emoties die je nu ervaart niet als een 'straf'. Wat ik in jou verhaal herken, is dat jij tegen hetzelfde probleem aanloopt die ik enkele maanden geleden ben tegengekomen. Zie het als een cadeautje dat die ijsberg nu voorbij komt!

Je hebt last van oud zeer, inderdaad nog te verwerken karma.

Ik wil nogmaals benadrukken dat een regressietherapeut echt enorm kan helpen;)

Tijdens zo'n sessie ga je terug naar het dader leven, zie je wss veel verschrikkelijke dingen, maar dat moet je onder ogen zien. Als dat je lukt en je jezelf in dat leven kunt vullen met zelfliefde, dan zullen de pijn en emoties die je nu ervaart weggaan. Dat is hoe ik het ervaren heb. Sterkte!

Liefs!
Lin
Lin jun 18 '10
Origineel bericht van: Bea
Hoi lieve Lin

Ja ik ervaar het ook zo maar probeer me er niet al te druk over te maken (wat soms niet lukt hoor overigens) hahahahah je zal het wel herkennen.
Maar ik weet ook dat dit nodig is een grote schoonmaak van oud zeer....het is raar maar het blijven emoties en gevoelens, terwijl als ik in mijn hart ben en in het nu afstand van kan doen, net alsof het niet echt is En ik dacht dus dat dat iets raars vanmezelf was,want ergens voel ik ook een enorme kalmte, een soort geluidloze ruimte, ook een bepaalde zekerheid. NEt of je hart voor 2 functies werkt. Voor je ziel en voor je aardslichaam. Mmm zet mij wel aan het denken. ...ik besef daarom ook dat dit weer voorbij gaat Ik vind het ook niet eng of raar om er door heen te moeten, ik weet dat ik dit ook weer red en weer heel uitkom met een positieve uitkomst; heb weer een les en karma mogen verwerken. ...eerlijk gezegd krijg ik al meer het gevoel om niets te doen...er alleen maar te zijn en te observeren.
Ben het lijden zat en kies er niet voor, mijn eeuwig optimistische natuur neemt al gauw de overhand en ik verwacht dan gewoon weer zonnestraaltjes ik geloof niet meer in al die ellende, schep dan weer mijn eigen wereld, ik vind gewoon dat het nu genoeg is geweest, (vergeef me mijn ik verhaal hierbij)ik besef ook dat dit mijn waarheid is en niet de jouwe of iemand anders zijn waarheid hoeft te zijn.
Maar ja we zitten wel allemaal met deze thema,s en worstelen er ieder op zijn eigen manier mee.
Vind het wel fijn om het te kunnen delen met elkaar en te zien hoe anderen er mee omgaan.
Wat goed dat je het wilt delen met mij en de anderen hier op het forum, geef je daarom een dikke knuffel en hoop dat er snel een andere tijd voor je komt hiermee, en dat je snel in je kracht mag komen te staan. Dankjewel, Groeps KNUFFF !! smile

Bedankt,
Liefs Lin

liefs van Bea
Lin
Lin jun 18 '10
Origineel bericht van: NiMS
@Lin,

Zoals ik al eerder vertelde, ga eens op zoek in jezelf misschien met behulp van een regressie-therapeut op zoek naar het dader leven waar je nu last van hebt. Want mijn gevoel is zeker dat JIJ daar op dit moment behoorlijk last van hebt. Klopt zeker.

Dit geld uiteraard niet als algemene regel, vandaar dat ik het ook in jouw topic had gezet.

Lees ook het verhaal van L'arbre en zie hoe het je kan helpen door het in te zien.

Dat is absoluut geen straffen, maar het afwerken van je karma Kweet het maar het heeft als kindzijnde wel altijd zo gevoeld vooral de dingen die mij "overkwamen", was ik niet lief of gewenst.Daar heb ik mbh van jaren therapie me ook doorheen geworsteld. .

Dankjewel
liefs Lin
Lin
Lin jun 18 '10
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Hoi Lin,

Zie jouw emoties die je nu ervaart niet als een 'straf'. Wat ik in jou verhaal herken, is dat jij tegen hetzelfde probleem aanloopt die ik enkele maanden geleden ben tegengekomen. Zie het als een cadeautje dat die ijsberg nu voorbij komt!

Je hebt last van oud zeer, inderdaad nog te verwerken karma.

Ik wil nogmaals benadrukken dat een regressietherapeut echt enorm kan helpen;)

Tijdens zo'n sessie ga je terug naar het dader leven, zie je wss veel verschrikkelijke dingen, maar dat moet je onder ogen zien. Als dat je lukt en je jezelf in dat leven kunt vullen met zelfliefde, dan zullen de pijn en emoties die je nu ervaart weggaan. Dat is hoe ik het ervaren heb. Sterkte!

Liefs!

Ik hoop het zo, en dan hoop ik dat probleem wat ik nu ervaar ook als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Liefs Lin
L'arbre de vie
L'arbre de vie jun 19 '10
@ heel veel sterkte de komende tijd en ik ben benieuwd naar jouw resultaat;-)

Liefs!
Leanne
L'arbre de vie
L'arbre de vie jun 19 '10
@Lin:

ps: miss dat je wat met deze site kan?

http://www.soulwork.nl/results_wrd.aspx

Lfs!
admin
admin jun 19 '10
Denken dat je slecht hebt gedaan,(of slecht bent)
en wàt je overkomt in dit leven, een soort straf is,
en het idee dat dit komt omdat je mensen iets(of veel) hebt aangedaan,
kàn het gevolg zijn van een trauma, door vele malen te hebben moeten lijden, (door toedoen van anderen)
en door aanpraten én omdenduur geloven(door de geest, je ziel en persoonlijkeheid)dat wàt ze met je deden (verkrachtingen, foltering, mishandeling, gevangeschap, vermoorden.. noem maar op) komt omdat je slecht zou zijn..
De geest zocht naar een oorzaakt,een rede of betekenis en maakte dit idee aan .. nam het mee naar vele volgende levens..

(moest ik even schrijven.. )
Cialara
Cialara jun 19 '10
Er kan ook een andere les in schuilen, namelijk die van het thema Vergiffenis, Vergeven...
Lin
Lin jun 23 '10
Origineel bericht van: Jorine
Er kan ook een andere les in schuilen, namelijk die van het thema Vergiffenis, Vergeven...

Hoi Jorina,
sorry voor het late antwoord, (had 2 dagen geen zicht in mijn ontstoken oog)
Maar deze les zit er hier niet in, als ik je mag tegen spreken blush
Deze lessen heb ik reeds in de afgelopen 10jaren door geploeterd. Loslaten ervan en vergeven , het bij de ander laten ...
Nee het zit in iets anders, dat voel ik op m'n bot maar heb alleen nog niet de mogelijkheid en de toegankelijkheid ervoor mogen hebben om het te kunnen achterhalen.
Moet zeggen door erover te praten (mm schrijven dus) ik me al een heel stuk rustiger voel.

Ik houd jullie op de hoogte ..

Liefs Linda
admin
admin jun 23 '10
Hoi lieve Lin,

Schuldgevoel is wat er nu boven komt bij mij, daar kun je behoorlijk in vast zitten, maar het houd je ook vast en ik denk dat dit wel een beetje het is waar het om draait.

Alleen is een schuldgevoel nooit goed en ook niet terecht.
Het brengt je niets alleen maar stilstand...

Kijk maar of je er iets mee kunt, zo niet laat maar waaien deze opmerking.

liefs van Bea
gast
gast jun 24 '10
Denk je in goed en kwaad/slecht, Lin? Misschien is dit wat je moet doorzien; dat er geen goed of kwaad/slecht is, maar dat er alleen maar ZIJN is......
In deze wereld moeten we alles ervaren het liefst van alle mogelijke kanten zodat we alles leren kennen, en dan vooral onszelf. Ik kan me overigens niet voorstellen dat je alleen maar dader was in je vorige leven. Want iedereen, hoe "slecht" die ook in iemands ogen mag zijn, heeft ook een andere "lieve/goede" kant.
Lin
Lin jun 24 '10
@ Lieve Gast,
Het enige wat ik heel duidelijk voel is dat er niks meer voor kan zorgen dat het verleden veranderd word, dat heb ik gewoonweg te accepteren. En daar ben ik ook klaar voor...ben bereid op alles. Wat ik al eerder aangaf heb ik het idee dat het ergens in de middeleeuwen heeft afgespeeld en dat ik een soort mensenjager ben geweest. Want ik voel ook een bepaalde rust over me, net of je op zoek bent naar iets en je daar in opperste concentratie bent en je de sterkste en onoverwinnelijk voelt.

Moet zeggen dat het moment ik dit opschrijf, dit gevoel mijn leven in een paar incidenten in dit leven mij heeft gered.

Waarom middeleeuwen ?
Teneerste heeft dat altijd al mijn aandacht heel erg getrokken,
met elke film of boek hierover kon ik me er probleemloos in verplaatsen. De emoties, noem maar op..
Er blijft ook sinds een week of 2 steeds beelden door mijn hoofd gaan van een soort kerker met opgehangen mensen.
En dan is het net of ik er door heen loop , maar niet als degene die al die mensen heeft gehangen maar net of ik op jacht ben op zoek ben.

En waarom denk ik dat deze beelden uit dat vorig leven komen en is het geen fantasie ?
Omdat ik inmiddels ook door terug te gaan naar mijn en een vriend z'n vorigleven en details konden terug vinden. Heb leren vertrouwen op mijn intuitie en ik weet dat ik dat ook kan doen. Het enige wat ik moet leren dat sommige beelden ik anders moet interpreteren en het soms de tijd moet geven om het meer te laten vertellen.

In goed en kwaad denk in zoverre erover als er opzet in het spel is. Maar er voelt zeker een bepaalde opzet,en weloverwogenheid om anderen "te ruimen".
Maar voor wie ? of was het revanche ? Dat weet ik dus niet.

Khoop dat het verhaal nog duidelijk is,
anders hoor ik het wel

Liefs Lin
Lin
Lin jul 6 '10
Hoi

Heb gister avond een hele ervaring mogen opdoen tijdens een telefoon gesprek met een vriend van me.
En jawel zat terug in dat leven, mijn gevoel zegt dat het om 4 of 5 levens terug gaat. En dan in de late jaren van de middeleeuwen.
De flashback zoals ik het even noem kwam ik wederom terug in de kerker waar ik op zoek was naar de dader(s) die al die mensen hadden opgehangen.
Nou leek het in de flashback een herinnering terug te komen..
Ik en nog veel meer mannen (want was toen een man, van groot postuur , grove handen en ik hoorde mezelf heel diep ademhalen.)waren uitverkoren om als een soort jagers op moordernaars en struikrovers, dieven enz enz te jagen en ze een passende straf te geven met als rechter : ikzelf.

De dag dat ik omkwam...er leek zich een heel groep van struikrovers, dieven en moordernaars zich te hebben gegroepeerd en een hinderlaag te hebben uitgezet..
Terug naar de kerker..waar het heel donker was en ik met een stuk hout met vuur naar binnen loop..schrik ik..ik herken 1 gezicht..ben alleen nog niet achter of dit familie of collega betreft.. zag bungelen met een stuk metaal leek het wel om zijn nek, een bebloed verschrikt gezicht met ogen zo groot als het maar kan, bruin haar met heel veel kleine krulletjes.
Op dat moment...voelde ik me bekeken en had direct door dat het mis was,..want was niet zomaar te overheersen..en het moest dus een heel groep zijn die mij overmeesterden. Ik voelde ook direct iemand van achteren letterlijk mijn benen onder mij weggeslagen worden en kon niet anders meer dan knielen. Werd ook direct een strop op mijn keel gedaan en werd razend snel opgehangen. Heb het gevoel dat dit via een soort catrol is gegaan waaraan de andere kant er een paard klaar stond om het touw in 1 snelle tempo aan te trekken.

Nu dit te weten ben ik er heel rustog onder, terwijl ik anders had verwacht.
ben heel erg blij te weten waar het weg komt en dat ik er uiteindelijk zelf achter ben gekomen.Want ben altijd al iemand geweest die moeilijkheden op eigen kracht wil doorstaan en doorleven. Anders sta ik me eigen groei in de weg.

Ben blij het hier met jullie te mogen delen
want sommige dingen daar moet je niet alleen mee blijven rondlopen.

Liefs Linda
admin
admin jul 7 '10
Dank je voor het delen, Linda.
Ik zie er een duaal verhaal in over "hoe leer ik omgaan met 'onrechtvaardigheid' " maar das een puur persoonlijke kijk van mij op het verhaal.
Wat het verwerken betreft, ben echt blij voor je.
Balance is the key! wink
Lin
Lin jul 10 '10
Dank je Tinne
Ik hoop nu ook echt dat het probleem zich niet meer voordoet.

Liefs Linda
Lin
Lin aug 27 '10
Ik had het al weleens hier genoemd dat ik met een vriend van me al zo'n 4 jaar bezig zijn met onze vorige levens.
Hij is naar (enige staande huis overgebleven na WO1)zijn ouderlijk huis geweest uit dat leven. Afgelopen weekend voor een 2e keer ernaar toe geweest (hij). Vanuit Frankrijk heeft hij me gebeld . (hij was daar met 2 kenissen van hem die niet geheel sceptisch tegen het spiri aan kijken).
Zodra hij begon over een ruimte kon ik hem een exacte beschrijving geven van het huis, zelfs de kleuren.
De trap die wit was geverfd,..is niet de originele kleur nam ik van hem over, donker eiken ..en hij op de foto's die hij gemaakt had gekeken en ja hoor de echte kleur kon je eronder zien zitten.
Dan over een koffer...voordat je wat zegt; roodbruin...hij wederom opzoeken en ja roodbruin werd bevestigd door 1 van zijn kenissen. En dan de kelder, ik wacht '..rechts zit een nis, links loopt de kelder iet wat breder uit. Bij de nis voel ik hitte..."dat klopte

Vandaag heb ik ook die foto's van hem gezien , de hitte bij de nis kon hij niet plaatsen, maar ik zag de foto dat er allemaal roetzwarte brandplekken opzaten verklaarde dat de hitte die ik voelde.

Soms ga ik terug in de tijd en soms kijk ik met hem mee over zijn schouders in het hier en nu, net of ik samen met hem in Frankrijk in dat huis ben geweest..heel appart.

Op lucht foto's na de oorlog was het huis de enige huis met het huisje erachter (wat bij elkaar hoord(e))die is blijven staan. alleen het dak was geheel kappot geschoten maar verder is ie blijven staan.. de herkenning was zo duidelijk te voelen, waar de keuken heeft gezeten (zelfs de vorige bewoners hebben het zo gelaten) en staat nu al zo'n 30 of zelfs langer leeg.

We zijn nog met 1 huis bezig dat ook met zijn vorig leven te maken heeft in frankrijk, met zijn terug keer die ook voldoet aan de beelden die ik heb over het huis, de buurt, hoe het er toen uitzag,,..
Ben benieuwd wat daar uit komt
Lin
Lin okt 17 '10
Gisternacht achter mijn 3e vorig leven gekomen...
Dit was een regelrechte nachtmerrie..maar anderzijds was het voor mijn geest een opluchting.
N.a.l.v. het verhaal van Lilly (wat ik geen discussiepunt van wil maken) heeft het iets in mij getriggert.
Ben zelf in dit leven misbruikt en weet de andere kant van het verhaal maar al te goed.
Maar nu komt het ... een regelrechte nachtmerrie met alle emoties heel hefitg erbij .. Ik was een jongeman, van een jaar of 23 , had zwart haar, slank postuur en had erg veel moeite met mijn manzijn- en kleedde mij savonds in jurken ..
En toen ...(ik schaam me echt werkelijk..en laat uit respect voor anderen en voor mezelf enige details weg) op een feestje,
waar overmatig alcoholgebruik , verschillende drugs soorten werden toegepast.. kwas in een roes maar kwist wat ik deed en toen.....(het stukje wat ik eruit laat)
Nog geen 2 dagen later heb ik mezelf van kant gemaakt door vanuit een hoog gebouw te springen en er een eind aan gemaakt.

Ik werd wakker en was compleet verdoofd, ik kon niet bij mijn verdriet/boosheid/walging komen...alles weg...
Het enige wat ik in mijn hoofd kon bedenken was : he he dat is der uit..daar heb je al die tijd tegen aan lopen te boksen om het onder ogen te willen zien.

Zijn dit dan echt die stukken waarmee ik in het reine kan komen in dit leven , waardoor er ook een proces kan ontstaan van totale vergeving ?
Tinne
Tinne nov 9 '10
Lieve Lin, ik maak gebruik van dit topic om enkele dingen even van me af te schrijven rond een bepaald vorig leven.
Heb dit samen met een hele lieve vrouw deze namiddag, via een zielereis doorgekregen, ervaren..! Een gebeurtenis dat ik tegenhield, en niet meer wist ook, maar nog moest verwerken..
Dit verwerken is nu aan de gang!

Ik zie me rennen in een bos (groene bladeren en takken die ik van me afweer, sommige takken snijden in m'n armen, maar dat deert me op dat moment niet)Ik hoor m'n eigen adem, piepend, snikkend.
Ben ik vluchtend? Nee ik zoek.. koortsachtig, snel.. ik moet snel zijn. Ik hoor wolven..
Ik ben naar iets op zoek, naar wat.. ohhh een kind, mijn dochter! Ik weet dat ze hier ergens moet zijn, intuitief weet ik het..
Ik wil weten waarom ik zoek.. wat was er gebeurt..

*we gaan samen nog even ietsjes trug in de tijd, vlak voor dit gebeuren*

Er is plek in het bos, met uitgedoofd vuur... hier zijn ze niet zo lang geweest, maar wel al weer weg!!!
Achter een grote boom zie ik twee mooie donkere kinderogen, een jongen ongeveer 9 a 10 jaar! Zich verstopt.. enachter hem een klein meisje van een jaar of 5. Aan hun voeten hangen kettingen, ik begrijp hun taal niet.. ze spreken anders!
Ik voel intuitief aan dat het croatisch kan zijn, of slovenie!
We weten wat er is gebeurt, kinderen worden ontvoerd, meegenomen.. voor allerlei doeleinden! Het is een bende, ze zijn arm.. en zien zo enkele centjes of goedkoop werkkracht te krijgen!

Deze twee, de jongen en het meisje zijn kunne vluchten, ze zijn van ons dorp! Maar het is niet mijn dochter..

*we gaan weer terug verder in tijd, op het moment dat ik in het bos ren*
Nu weet ik wat ik zoek, m'n kind, mijn dochter is dood! Dat heb ik begrepen van de twee kinderen, en ook krijg ik dat bevestigt door Engel Michael die steeds bij zulke healings aanwezig is (hij komt steeds als ik hem roep)
Ze had zich verweerd en gespartelt, en een van die ontvoerders heeft haar te hardhandig aangepakt! Ze is op een bepaalde manier niet meer uit die wurggreep gekunnen en ze is dus dood!
Ze lieten ze achter.. in het bos..
en ik hoor wolven.. ik moet snel zijn,
ik voel me schuldig, terwijl ik geen schuld heb! Ik was te laat.. heb haar niet kunnen redden! Had ik moeten kunnen, ging er door m'n hoofd!
Maar het was onoverkomelijk wat er gebeurt was, ik had het nooit kunnen tegenhouden, dat weet ik nu!!
En dan het verschrikkelijke tafereel..iets om een moederhart te breken!! Wolven scheuren haar in stukken!!! En ook dat heb ik niet kunnen vermijden, ik kom overal te laat!!!

Ik voel een klop op m'n kop en val bewusteloos, maar er is hulp.. m'n man is er, die zocht mee.. en kan me weer rechthelpen.

..........
Mimosa
Mimosa nov 10 '10
Lieve Tinne,

Wat een indruk moet dat achtergelaten hebben. Maar wat mooi dat je dit mocht ervaren, zodat je het kan verwerken en achter je laten.
Lin
Lin mrt 8 '11
Zo'n 9 mnd geleden ben ik deze toppic begonnen
en het heeft me heel veel opgeleverd.
Vrijwel nadat ik erachter ben gekomen waar het "bij de keelgrijpen" incidenten vandaan kwamen is het gestopt !!!
Weer bewijs voor mezelf dat ik naar de juiste plek ben begeleid.

Liefs Lin
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske