Loading...
nl

Terug gaan in de tijd....

Lin
Lin jun 15 '10
Waarom terug gaan in de tijd,
als het hier-en-nu je bij jezelf houdt,
Wat heeft het voor zin om terug te gaan naar vele andere levens die je al geleid hebt,
want over doen kan niet...nee dat kan niet...
Lastig als je bepaalde thema's in je hier en nu leven je beinvloeden op het hier en nu....
Ik ben opzoek al zolang ...hoe ik ook zat te wachten op mijn antwoorden ...geen reactie, geen glimpje van iets om terug te grijpen op het probleem dat zich blijft herhalen.

Ben nu zover dat ik vol zit in mijn hoofd, beelden die afgelopen 5 jaar spelen van een vorig leven. En niet alleen die van mij maar ook van een hele lieve vriend.
Het resultaat ; we hebben zijn ouderlijk huis terug kunnen vinden vanuit de 2e WO en het is het enige huis wat is blijven staan. Eromheen op nog 1 huisje na, alles verwoest.
Hij is er ook heen geweest, ik heb hem aan de foon gehad en ik kon hem specifieke dingen vertellen over dat huis, terwijl ook ik er nog nooit ben geweest (Frankrijk).
Mijn leven met hem verweven, uitkomend op een heel bedroefend einde van mijn leven. Puzzelstukjes die nu vallen en weer een plekje nodig hebben. Mijn man die mijn oom uit mijn vorig leven is geweest, waarin ik ook in zijn armen ben gestorven.

Op mijn 13e kwam ik mijn (huidige) man tegen , kwist op mijn 14e dat we een dochtertje zouden krijgen die Marijke moest gaan heten. Nu 17 jaar samen en onze oudste dochter die Marijke heet. Ik wist voor ik zwanger raakte dat ik 3 mnd later zwanger werdzoals het geschiede....
Vele puzzelstukjes en karma afgebroken..

Nu het moeilijkste... de dood
Al mijn hele leven heb ik te maken gehad met tot op het randje liggen van de dood, er mee tarten en het worden bedreigt met de dood....
Ben opzoek naar antwoorden die mij helpen om te kunnen helen..
Wederom een zoektocht in het verleden ...in een vorig leven..
Ben al heel dichtbij dat voel ik , maar alleen red ik het niet.
Heb overwogen om een regressie te doen, ben op alles voorbereid , durf alle paden te bewandelen en ben nergens bang voor want ik wil weer een stuk karma kunnen aflossen
waardoor die ongetemde boosheid ,getemd kan worden en dat het niet meer gevoed blijft worden zodat het kans krijgt het groter te laten groeien.

Waarom schrijf ik dit hier ? Tja mss om een helder beeld te krijgen ... herekenning van anderen ?
Kweet in middels uit eigen ervaring dat m'n geschreven stukken vaak worden gelezen maar geen reaktie op word gegeven omdat men niet weet hoe erop te reageren ...en dat geeft ook niks...die ruimte is ook goed ,,,maar wel es moeilijk te accepteren ..wederom maar beschouwen als levensles.

Liefs een heel erg zoekende Lin
Delen:
Cialara
Cialara jun 15 '10
Het is heel herkenbaar dat er stukjes uit vorige levens terug komen in het huidige leven. En dat valt niet altijd mee...

Soms denk je, dat je het gewoon nogmaals moet doorstaan om er vervolgens van een afstandje naar proberen te kijken en te zien waar je angst ligt, of waar voor jou de les kan liggen...

Dit is zeker geen eenvoudige klus, en je kunt het ook bijna niet alleen.

Ik denk dat regressie je in deze wel zou kunnen helpen, mits er daarna ook een degelijke nazorg bij is, want het is geen eenvoudig thema waar het om gaat.

Het zal ook niet direct na de regressie voorbij zijn, ook dan heb je nog tijd nodig om het inzicht in je leven te integreren.

Ik wens je heel veel sterkte met dat proces Lin smileen een knuffel erbij!

Liefs Jorine.
admin
admin jun 16 '10
Er zijn ook andere methodes dan regressie..
Het hangt af van wat je wenst te ontdekken, en hoe je het wenst te verwerken ,
en wat je uiteindelijk als resultaat wil.
Jorine, weet je nog.. toen je met een verdriet zat en wij naar het verdriet gingen. Echt helemaal daarheen.. en dat we toen een stuk van een ververvlogen tijd zagen,wat er gebeurde en waar je verdriet zat.... dat je hebt kunnen verwerken? ja he

Lin, dat zijn healings.. kan je doen met iemand die het verleden kan zien, dat jij met je meedraagt. (in beelden, in verhaal, in gevoel.. én naar verwerking toe)
Het gaat snel op die manier...het gaat in etappes, alleen met datgene wat naar buiten wil komen, en weg wil in jou..kan aangepakt worden.
En wat ook belangrijk is, je komt niet aan het hele vorige leven, je gaat exact naar dàt kernstuk wat van belang is.

liefs,
Tinne
Cialara
Cialara jun 16 '10
Ja, ik heb dat daarna heel goed kunnen verwerken en het is zeker een hele goede manier om te doen smile

En wat Tinnen zegt is heel belangrijk; je hoeft niet dat hele leven terug te zien, alleen dat stukje waar je verdriet of je "probleem" zit, want de rest heb je niet nodig om verder te kunnen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 16 '10
Origineel bericht van: Lin
Waarom terug gaan in de tijd,
als het hier-en-nu je bij jezelf houdt,
Wat heeft het voor zin om terug te gaan naar vele andere levens die je al geleid hebt,
want over doen kan niet...nee dat kan niet...
Lastig als je bepaalde thema's in je hier en nu leven je beinvloeden op het hier en nu....

En met deze eerste zinnen zeg je precies de kern. Je gaat terug om onverwerkte dingen die je in een vorig leven niet bent aangegaan, in dit leven nog dient uit te werken. Als je het in dit leven niet uitwerkt, neem je het weer mee naar een volgend.

Probeer eens voor jezelf te achterhalen, welke pijn je in die verschillende levens, en ook weer in dit leven, probeert niet te voelen, je er tegen te verzetten, het uit de weg te gaan. Ga die pijn eens aan en doorleef het.

Er zijn vele manieren om dit aan te gaan, en regressie kan daar één van zijn. Maar ook dat hoeft niet, want zoals je het terecht zegt. In dit leven dien je het op te lossen. Het patroon te doorbreken dat in een ander leven is ontstaan. Je losmaken van dit patroon doe je echt in het hier en nu.

Gebruik het verleden als informatiebron, maar weet dat je het verleden niet kunt goedmaken.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt voor jezelf.
admin
admin jun 16 '10
Hallo lieve mensen, zijn jullie al bekend met de Universal White time Healing?

Met deze vorm van Healing kun je ook blokade,s aanpakken in verleden heden en toekomst, deze inteligente energie is niet gebonden aan tijd maar healt daar waar het nodig is...

op internet kun je alle info vinden.

liefs van Bea

http://www.whitetimenederland.nl/nl
Lin
Lin jun 16 '10
Heb inmiddels met een regressietherapeute gesproken die ik persoonlijk ken. Ik ben uitmezelf met mijn vraag naar haar toe gegaan omdat iets in mij blijft aangeven dat een directe confrontaite het beste werkt. En ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak net zo lang door worstel tot ik er zelf niet meer uitkom.

Aangezien ikzelf naar eigen en/of andermans vorige levens terug kan heb ik zelf al veel op kunnen ruimen,
Ik weet dat er een periode uit 1 van mijn vorig levens datgene bevat waar ik mijn heling in kan vinden.
In het gaat niet om of ik mezelf in het hier-en-nu leven minderwaardig vind of iets van die gooi...

Mss kan ik nu niet anders dan heel uitgesproken het er maar neer te zetten wat er de laatste jaren gebeurt is :
Tot 4 keer toe ben ik door 4 verschillende collega's op 4 verschillende tijdstippen op 2 verschillende lokaties bij mijn keel gegrepen.
Bij de 1e keer zat er 1 jaar tussen eer ik een gesprek had met hogere hand. De laatste 3 keer , verdeeld over 5 jaar
heeft zich afgespeeld als een "geintje". Wat ik niet kon appricieren , de laatste keer is een paar weken geleden.
En dat heeft me tot aandenken gezet.
Het moment dat het gebeurt verstijf ik, een veiligheids vergrendeling noem ik het even. Daarna kom ik erop terug en vertel ik dat ik dat niet wil en niet kan zien als een geintje.
Daarna is het ook klaar...

Maar ik wil dit stoppen, want men doet dit niet onder elkaar (zover ik weet) en ik voel diep binnenin mijn hart dat het te maken heeft met een eerder leven.
Mijn gevoel gaat dan ook heel erg uit naar een ophanging..

Sorry even pauze me dochtertje is helemaal hotel de botel
schrijf later weer

Liefs Lin
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 17 '10
Wat ik weet vanuit de regressie, is dat er bij een slachtoffer-leven(s) (in dit geval het bij de keel-grijpen) er ook vaak een dader leven bij hoort. Ga dus eens terug naar dat leven waarin jij de dader was, en onderga en doorleef dat moment in dat leven dat hiervoor essentieel is. Pas als je alles hebt gezien en erkend, zullen deze levens van je wegvallen.
admin
admin jun 17 '10
Je kan niet meegeven als algemene stelling dat elk slachtoffer leven een dader-leven als oorsprong/of gevolg heeft. en virsa/versa.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 17 '10
Niet voor niets staat er vaak. Wel kan ik als stelling meegeven, dat als je er tegenaan loopt en in vele levens een slachtoffer leven hebt gehad, je echt op zoek zou moeten gaan naar het dader leven dat daar bij hoort. Dat is er namelijk wel degelijk want anders zou het niet een terugkerend thema over levens heen zijn.
L'arbre de vie
L'arbre de vie jun 17 '10
Origineel bericht van: Tinne
Je kan niet meegeven als algemene stelling dat elk slachtoffer leven een dader-leven als oorsprong/of gevolg heeft. en virsa/versa.

Graag wil ik even reageren op wat je schreef:

UIt eigen ervaring deel ik Nims zijn mening. ik werd gedurende een lange tijd erg benauwd bij het zien van daders die een slachtoffer doden of iets aan doen als ik keek naar tv series. Ik begreep niet waar de heftige lichamelijke reacties bij mij tijdens het zien van zulke scenes vandaan kwamen. Todat ik via regressie terugging naar het leven waaruit bleek dat ik ooit zelf een dader ben geweest. Daaraan volgend belandde ik in een leven waarin ik slachtoffer was. Toen begreep ik dat beide rollen: dader en slachtoffer bij elkaar hoorde. Toen ik me daarvan bewust was en beide, dus dader en slachtoffer zelfliefde had gegeven, viel dat stukje van me weg en heb ik er sindsdien ook geen last meer van.
Dit wou ik even met jullie delen,
Lfs!
admin
admin jun 17 '10
Dat begrijp ik, L'arbe de vie,

doch mijn ervaringen zijn dan weer dat het geen algemene stelling is.

Het klopt niet om zomaar te stellen dat wanneer je geleden hebt, jij datzelfde leed een ander hebt aangedaan, want er kan in de ervaringen van lijden iets helemaal anders aan redenen zijn.

Kijk bv naar Jezus en het lijden aan het kruis.
admin
admin jun 17 '10
Ik ben het eens met Tinne, het hoeft niets met vorige levens te maken te hebben waarin je iemand iets aan gedaan zou hebben en het dan ongeacht wat terug betaald gaat krijgen. Dat is geloven in straffen en angst. Door dit soort verhalen zijn er door de eeuwen heen veel mensen bang gemaakt. Natuurlijk zul je bepaalde lessen krijgen (in de geest) als er bepaalde dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen, maar niet door "straf" op deze manier. Er zijn zoveel redenen waarom een (negatieve) gebeurtenis op een bepaald moment samen kan komen.

Denk dat het wel zo is dat gedachtes of levensstijlen op een bepaald moment gebeurtenissen creëren die op dat moment passen bij dat moment. Daaruit vloeiend komen er keuzes/acties die iets bewerkstelligen. Dat is dan definitief. Denk dat er eerder naar het onderliggende gekeken moet worden waardoor iets definitief is geworden. Daar zit de kern, het belangrijke punt.
L'arbre de vie
L'arbre de vie jun 17 '10
Origineel bericht van: Bart
Ik ben het eens met Tinne, het hoeft niets met vorige levens te maken te hebben waarin je iemand iets aan gedaan zou hebben en het dan ongeacht wat terug betaald gaat krijgen. Dat is geloven in straffen en angst.

Ik zie dit anders.
Ik denk dat juist doordat ik dus in mijn vorige levens beide kanten van het verhaal heb meegemaakt: dader/slachtoffer, dat ik daaruit een grote les geleerd heb. Dat heeft niets te maken met een straf of iets dergelijks.

Wat ik bv ervaarde> ik had de grootste moeite om het daderleven onder ogen te zien, via sessies kwam ik maar niet op die plek terecht, zo heftig was dat. Dit had in mijn leven nu altijd doorgewerkt, ik deed er onderbewust van alles aan om iedereen in mijn omgeving maar te helpen tenkoste van mezelf: uit de sessie bleek dat dit een manier was van mij om het 'verleden' te compenseren, wat natuurlijk valse hoop is. Anyways, ik dwaal af geloof ik.

Om zo'n stukje af te sluiten, werkt het kennelijk zo, dat je beide kanten van het verhaal meegemaakt moet hebben, waaruit je ziel dan een les leert, dit is zoals ik het ervaren heb.

ik plak daar niet het label: straffen of angst op, maar haal er een positieve boodschap uit:)
admin
admin jun 17 '10
Als ik jouw verhaal lees, dan is het zeker positief!

Ik heb op jouw verhaal ook geen label geplakt, puur op de stelling als iemand anders geleden heeft, dat jij dan voor hetzelfde stuk wat iemand anders is aangedaan ook zou moeten lijden.
admin
admin jun 17 '10
Wisten jullie dat we een nieuwe tijd ingaan en dat lijden en karma aflossingen tot het verleden gaan behoren.

Dit is een illusie van het leven en van de derde dimensie, vanuit de nieuwe tijd van de vijfde dimensie bewustzijn is het verleden tijd we hoeven niet meer te lijden we stijgen boven dit alles uit door een nieuw bewustzijn.

Het oude is vals en laat ons vastzitten in lijden schuld enz enz, in de nieuwe tijd die voor ons ligt worden we energetisch vernieuwd en ons bewustzijn verhoogd, zodat hier alleen nog maar liefde licht en vreugde ligt, en vooral een verhoogd bewustzijn, wees er van bewust dat we bevoorrechtte mensen zijn om deze overgang mee te mogen maken, we leven in een unieke tijd waarin de aarde zich vernieuwd en de bewoners ervan in versneld tempo zich zullen ontwikkelen, wees niet angstig maar kijk uit naar deze vernieuwing en veranderingen.

liefs van Bea
Lin
Lin jun 17 '10
Wat een reacties zeg, had ik echt niet verwacht
Ik was best heel huiverig om het hier op te schrijven
omdat ik zelf ook het geveol heb dat ik in een vorige leven een verschrikkelijk iemand ben geweest. Het gekke is wat ik ook altijd als kindzijnde heb gevoeld, het is mijn straf ...

Maar ook deze gedachte ben ik van losgekomen omdat het je tegenhoud in je groei....
Maar om het te kunnen begrijpen,inzicht te krijgen zodat het probleem van nu opgelost kan worden is het terug gaan naar dat moment/leven nodig. Want ik kan 1 ding zeggen
dit is niet meer prettig !

Gisteravond hoorde ik bij het opschrijven van het vorige stuk : Bounty Hunter --- net zoals in de cowboy films maar dan ergens in de tijd van de middeleeuwen.
Mja zal er snel genoeg achter komen.

@ Bea,
Zo voel ik het ook en ervaar ik het ook dat al het "oud onverwerkte zeer" nu met een hoog tempo door je keel word gestouwd en er geen ruimte bestaat om het voor je vooruit te schuiven of om je kop in het zand te drukken.

Liefs Linda
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 18 '10
@Lin,

Zoals ik al eerder vertelde, ga eens op zoek in jezelf misschien met behulp van een regressie-therapeut op zoek naar het dader leven waar je nu last van hebt. Want mijn gevoel is zeker dat JIJ daar op dit moment behoorlijk last van hebt.

Dit geld uiteraard niet als algemene regel, vandaar dat ik het ook in jouw topic had gezet.

Lees ook het verhaal van L'arbre en zie hoe het je kan helpen door het in te zien.

Dat is absoluut geen straffen, maar het afwerken van je karma.
admin
admin jun 18 '10
Hoi lieve Lin

Ja ik ervaar het ook zo maar probeer me er niet al te druk over te maken (wat soms niet lukt hoor overigens) hahahahah je zal het wel herkennen.
Maar ik weet ook dat dit nodig is een grote schoonmaak van oud zeer....het is raar maar het blijven emoties en gevoelens, terwijl als ik in mijn hart ben en in het nu afstand van kan doen, net alsof het niet echt is...ik besef daarom ook dat dit weer voorbij gaat...eerlijk gezegd krijg ik al meer het gevoel om niets te doen...er alleen maar te zijn en te observeren.
Ben het lijden zat en kies er niet voor, mijn eeuwig optimistische natuur neemt al gauw de overhand en ik verwacht dan gewoon weer zonnestraaltjes ik geloof niet meer in al die ellende, schep dan weer mijn eigen wereld, ik vind gewoon dat het nu genoeg is geweest, (vergeef me mijn ik verhaal hierbij)ik besef ook dat dit mijn waarheid is en niet de jouwe of iemand anders zijn waarheid hoeft te zijn.
Maar ja we zitten wel allemaal met deze thema,s en worstelen er ieder op zijn eigen manier mee.
Vind het wel fijn om het te kunnen delen met elkaar en te zien hoe anderen er mee omgaan.
Wat goed dat je het wilt delen met mij en de anderen hier op het forum, geef je daarom een dikke knuffel en hoop dat er snel een andere tijd voor je komt hiermee, en dat je snel in je kracht mag komen te staan.

liefs van Bea
L'arbre de vie
L'arbre de vie jun 18 '10
hoi bart, dan snap ik je nu, ik had jou verkeerd begrepen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420