Loading...
nl

Kristal kind?

denni
denni jun 14 '10
hallo,
ik ben een jongen van 16 jaar.
al sinds dat ik me kan herinneren kan ik erg goed "aanvoelen" wat mensen voelen en soms denken. ik heb hier vaak veel moeite mee gehad op school bijvoorbeeld. maar ik dacht dat dit zegmaar normaal was. sinds ongeveer een half jaar ben ik er achter gekomen dat dit niet normaal was. ik ben toen op het internet gaan zoeken en kwam toen bij het onderwerp kristalkinderen. ik vind het heel moeilijk om in dit soort dingen te geloven
maar er klopt best veel.

nu heb ik 2 vragen...
1. ben ik een kristal kind
2. wat heb ik hieraan, kan ik het gebruiken of is dit alleen een handicap

mvg dennis
Delen:
Emuca
Emuca jun 14 '10
Het aanvoelen van mensen zou je kunnen inzetten om mensen te helpen. Het is aan jou om het een handicap te vinden, maar je kan er ook mee om leren gaan door bijv. jezelf af te sluiten als het je allemaal teveel wordt.

Over het kristalkind zijn moet je ook zelf oordelen, want het is immers maar een naampje.
Anke
Anke jun 14 '10
Ik ga mee met Angel... het is aan jou om te bepalen hoe je hiermee omgaat, hoe je het zult ervaren.
Wil je geloven wat je leest, is het voor jou waardevol om jezelf een etiketje te geven?

Je bent nog wel erg jong, dus ik kan me voorstellen dat je nog erg zoekende bent. Misschien leuk om even op dit forum rond te snuffelen?
lovelyday
lovelyday jun 14 '10
je bent normaal, je voelt goed aan zeg je, wanneer je teksten leest op het internet kan het je helpen naar je gevoel te luisteren. Het is belangrijk dicht bij je zelf te blijven, dit doe je door goed naar je eigen gevoel te luisteren; wat is goed voor jou. Als het goed voelt, dan helpt het jou. Geniet er van.
alle mensen hebben gevoelens, jij ook, en dat is het mooie aan het leven, er valt nog veel te ervaren
smilewees gerust
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 14 '10
Dat is inderdaad zeker waar. Zoek je eigen waarheid en dan zal je die zeker vinden! Vertrouw op je innerlijke gevoel en je beter weten.

Vraag jezelf eens af: "Wat wil ik uit het leven halen?"
denni
denni jun 15 '10
maar is het normaal dat ik die dingen "aanvoel"?
ik vind het soms een handicap want ik kan wel erg goed met mensen praten omdat ik begrijp wat ze voelen. alleen in een drukke ruimte word ik soms helemaal gek van al de verschillende gevoelens zegmaar.
en kan ik dit gebruiken als ik wat zou gaan doen in bv. coaching van mensen (psychologie)

ps: bedankt voor jullie reacties
Emuca
Emuca jun 15 '10
Dat is heel normaal. En dat is inderdaad soms wel moeilijk om mee om te gaan, maar je bent niet de enige die dit heeft.
Omdat je mensen nu heel goed snapt met hun gevoel, kan je mensen inderdaad heel goed met hun gevoelens helpen.
denni
denni jun 15 '10
dus eigenlijk kan iedereen weten wat mensen denken en voelen?
admin
admin jun 15 '10
Jij kan dit niet altijd weten, wat een ander denkt of voelt,
en zodoende anderen ook niet, dus is het antwoord op je vraag nee.
Emuca
Emuca jun 15 '10
Vergeet niet dat iedereen bepaalde dingen anders interpreteert. De een kan heel verdrietig worden om iets kleins, en de ander doet een wereldramp nog niks. JIj hebt dus ook zo je meningen... je weet nooit letterlijk wat een ander voelt en denkt, omdat je het toch voor jezelf vertaald.
admin
admin jun 15 '10
Maar soms kan je de gedachten horen, de woorden..
of kan je een gevoel binnenkrijgen.. of vertaald in woorden wat iemand voelt.
In het begin kan dit een last zijn, omdat dit ongecontroleert binnenkomt, en je niet weet wat ermee te doen,
zeker als je iets binnenkrijgt waarvan de persoon die je ziet,
ontkent in alle talen dat ie dat voelt of dacht.
Het is een leerproces om daarmee om te gaan, en dat vergt tijd én kunst!
Daarna gaat het allemaal vanzelf en weet je exact wat je doen moet, want het is een gave.


(even verteld zoals ik het vanuit m'n kindertijd over mezelf ervaarde en ermee leerde omgaan later)
Emuca
Emuca jun 15 '10
Ik ben het helemaal met je eens Tinne.
admin
admin jun 15 '10
ja dat weet ik, jij hebt die gave ook! grin
Emuca
Emuca jun 15 '10
smileInderdaad Tinne.

Wat wij dus bedoelen Denni, is dat er genoeg 'lotsgenoten' zijn. En ik, als jongere, snap heeeel erg goed hoe moeilijk zoiets kan zijn. Zeker op de middelbare school, waarin mensen van je verlangen dat je een bepaalde houding aanneemt, ook al is die tegendraads met je gevoel. Dat hebben vele, waardoor sommige mensen juist zo 'nep' overkomen. Omdat ze hun gevoel wegcijferen. En jij kan dat voelen. Wat vooral belangrijk is in jou geval is dat je ermee om leert gaan en het niet als last ziet. Maar volgens mij wil je er wel aan werken, anders was je hier nooit gekomen, en had je nooit een bericht geplaatst hierover. Wat jij denk ik zoekt is iemand (of iemanden) die jou kunnen helpen het te handelen. Misschien wil je ook wel je ei kwijt, omdat je het zwaar vind. Maar daar zijn we hier voor, om elkaar te helpen.
denni
denni jun 15 '10
ok hardstikke bedankt
maar ik wil graag weten wat ik hier allemaal mee kan?
en hoe ik het zegmaar aan en uit kan zetten..
Emuca
Emuca jun 15 '10
Laat ik even een vraag terugsturen, wat denk je dat je er zelf mee kan? smile
admin
admin jun 15 '10
geef jezelf de tijd daarin.. want het hoort bij een groeiproces.
Er zullen dagelijks zoniet wekelijks tips op je pad komen,
in de vorm van ervaringen, boeken, weetjes die anderen vertellen, confrontatie's,kontakten met andere wezens, bewustwordingen, enz.. enz..
Heel boeiend is het.
Op dit forum staat reeds een heleboel, daar ga je veel lezen wat je herkent,
en deel met ons... maak zoveel topic's open als je wil, stel zoveel vragen als je hebt,
ze krijgen alle aandacht!

liefs,
Tinne

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki