Hoi Miyase,
Wat een vervelende situatie voor je. Als je bezig gaat met mediteren denk ik dat je je nog meer richt op je gevoelige punten wat dit betreft. Je bent je erg bewust van wat je voelt. Eraan denken en er overdreven bewust mee bezig zijn lost het niet op denk ik zo. Ik denk eerder dat je je gedachten op andere dingen moet richten.. dat zijn de meer "gewone" dingen zoals fietsen, lichamelijk bezig zijn, lezen, muziek luisteren, plezier hebben. Je kent jezelf, je gaven, dat gaat niet zomaar weg, daar hoef je niet bang voor te zijn. Met een alledaags leven kom je steviger in je schoenen te staan en dan wordt je aandacht niet gericht naar 1 punt. Verschuif de aandacht in jezelf naar jezelf, zonder het teveel naar extern te richten. Wat ik je wil vragen: heb je moeite met emoties van en in jezelf, durf en kan je jezelf genoeg uiten? Heb je het gevoel soms niet erbij te horen of buiten een groep te staan, alsof mensen je niet begrijpen? Hier kan namelijk iets aan gedaan worden waardoor sommige dingen zich bijna als vanzelf op kunnen lossen.
Groetjes,
Bart