Loading...
nl

huisregels.. fotolezen..

Marenubium
Marenubium jun 12 '10
Hai "Steffie", onlangs heb ik jouw foto gelezen op privé aanvraag. d.d 5-4-2010. Graag heb ik nog even enige feedback terug van je, wat mij beloofd is.
Dit vind ik niet zo erg prettig wat er nu gebeurt, aangezien ik jouw foto gratis heb gelezen (persoonlijke redenen, ga ik verder niet op in), en nogal uitgebreid. Wat verwacht je nou nog meer te horen?

Delen:
steff1990
steff1990 jun 12 '10
hey, ik weet niet over welke foto je het hebt, ik zal in een PBtje wel even uitgebreid reageren....
Marenubium
Marenubium jun 12 '10
Uit de wereld geholpen, kwestie van naamsverwarring mijnerzijds geweest...
Mijn excuses, Steff!
admin
admin jun 13 '10
Uit de huisregels,

Niet persoonlijk gericht, doch even voor de duidelijkheid verwijs ik naar een regel van Merudi.
Mocht het dan toch zijn dat je een lezing privé hebt gemaakt, heeft Merudi hier niets mee te maken,
en kunnen de misverstanden/ lezing die in de privésfeer zouden onstaan zijn, ook hier niet beslecht worden of besproken op een fotolees-topic.
Die mag zuiver blijven voor het fotolezen.

voor alle duidelijkheid nog even het huisregel :

Mag ik mijn foto ook privé laten lezen?
Zo af en toe komt er een verzoek via e-mail of persoonlijk bericht om een foto te laten lezen. Dit wordt niet gewaardeerd. Er is niet voor niets een speciaal fotolezen forum waarin je je foto kunt laten lezen. Wil je dit niet publiek doen op het Internet, dan is dit forum dus niets voor jou. Wij zijn hier allemaal open en eerlijk naar elkaar toe, en verlangen dat ook van jou. Heb je iets te verbergen, of wil je niet dat iemand iets van je te weten komt? Laat dan niet je foto lezen! Het kan namelijk nogal confronterend zijn, als je met jezelf geconfronteerd wordt.

liefs,

Marenubium
Marenubium jun 13 '10
God zeg, bij mijn weten was het aufgelöst, en Steffie heeft hier helemaal niets mee te maken gehad. Vandaar mijn OPENBARE excuses.
Waarom haar hier zo in betrekken, en er nog wel een nieuw topic van maken? Je loopt een beetje achter de feitjes aan zo.
Heb je ergens last van?
Als je wat op te merken had hierover Tinne, had je dit beter per PB kunnen doen.
Suit yourself woman.
Komt ie:

Bovendien.
Dat ik soms foto's op aanvraag lees, is *mijn* keuze. Fotolezen staat de lezer immers vrij zoals dat ook in de "regels" staat, en ik bepaal zelf als lezer wel of een aanvraag "gewaardeerd" wordt of niet.
Daar komt bij, dat er gewoon mensen zijn en komen met bepaalde vragen en problemen en gewoon hulp zoeken, ook hier op Merudi, en die niet graag hun vuile was willen buitenhangen, wat niks met 'iets te verbergen' heeft te maken. Dat kun je ook NIET van ze verlangen. Dat en hun privacy dient gerespecteerd te worden.

Het bieden van hulp wanneer daar om gevraagd wordt gaat m.i. alle forum regeltjes te boven. Ongeacht HOE daar om gevraagd wordt.
Wat een kortzichtige aanpak dit, werkelijkwaar.
Over "zuiver" zijn gesproken.
Of gaan we nu ook maar gezellig pb's doorlezen, om maar aan de 'regeltjes' te voldoen en tikken uit te kunnen delen?
Dan zou ik jullie eigen modjes ook maar even goed gaan screenen als ik jou was, en nog meer merudi leden, want deze 'regeltjes' worden echt niet door alles en iedereen gevolgd, lol.

Maar fijn dat je het hier nog eventjes genoemd hebt smile
admin
admin jun 13 '10
Wie hangt er hier nu vuile was buiten?
Wat je uitzend krijg je terug Marenubium.. smile
Met onze modjes is niks mis hoor.

Misschien had je zelf in eerste instantie je ongenoegen via pb kunnnen uitvechten in plaats van Tinne verwijten dat ze dit niet doet.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand....
admin
admin jun 14 '10
Is dit de bedoeling van Merudi, om elkaar iedere keer om de oren te slaan, bij alles of kunnen we ook zonder deze reactie eens gewoon elkaar respecteren in ieders gedachtte zonder er meteen als een bok op de haverkist op te reageren.
Reageren is een vrije keuze, maar ook niet reageren en elkaar laten is een reactie die soms beter is dan elkaar te bestrijden.
Dan blijf je in je eigen positieve energie en je neemt meteen de ander daar ook in mee, dit is toch de bedoeling van Merudi? elkaar een hand en hart toesteken.....ook wanneer je ego uitgedaagd word, wees stil en los het in jezelf op zodat je kunt groeien samen naar elkaar toe...in liefde.

liefs van Bea
Cialara
Cialara jun 14 '10
Ik vind dat als je iets privé doet voor iemand, dat je dat ook volledig privé moet houden. Ook als die persoon niet meer reageert...

Je kunt het toch ook niet maken dat je dan opeens openbaar gaat schreeuwen dat je geen antwoord krijgt op een PB-tje, hoe vervelend dat ook is! Dat gaat niemand iets aan en daar kan ook niemand iets mee.

Ik vind het heel terecht dat Tinne toch ook nog even de huisregels heeft aangehaald met betrekking tot foto lezen. Die regels zijn er tenslotte niet voor niets.

Liefs Jorine.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 14 '10
Inderdaad wat Jorine zegt klopt helemaal.

@Marenubium, waarom heb jij in dit geval openbaar gemaakt, wat jij in privé met iemand iets hebt afgesproken? Het komt op mij over dat jij iemand aan de openbare schandpaal wilt nagelen omdat er iets niet gaat zoals jij dat zou willen.

Daar te meer omdat het helemaal gebaseerd is op een misverstand en jij je er met een excuus vanaf maakt.

Ben jij je er wel bewust van hetgeen jij doet als er iets niet gaat zoals jij dat zou willen? Dat je het direct projecteert op een ander en probeert deze publiekelijk af te branden en jij hiermee eigenlijk de confrontatie met jezelf, uit de weg aan het gaan bent?

Neem bijvoorbeeld dit wat je hier schrijft:
Origineel bericht van: Marenubium
Wat een kortzichtige aanpak dit, werkelijkwaar.
Over "zuiver" zijn gesproken.
Of gaan we nu ook maar gezellig pb's doorlezen, om maar aan de 'regeltjes' te voldoen en tikken uit te kunnen delen?
Dan zou ik jullie eigen modjes ook maar even goed gaan screenen als ik jou was, en nog meer Merudi leden, want deze 'regeltjes' worden echt niet door alles en iedereen gevolgd, lol.

Hierin krijg ik het gevoel dat jij hier Merudi aan de schandpaal probeert te nagelen omdat JIJ het niet eens bent met hoe Merudi werkt en in elkaar zit. Er komen verwijten naar Merudi toe van jouw kant en probeer je medestanders te krijgen die daar ook het mee eens zullen gaan zijn.

Hierbij ga je dus volledig heen over waar het mee begon, namelijk dat jij miscommunicatie had met Stef en dat je hier als eerste op werd gewezen. Echter degene die jou erop wees, ga je je nu tegen verzetten, door daar op deze manier mee om te gaan.

Ik wil je graag vragen om niet direct je vuurpijlen op mij te richten, maar wat afstand te nemen van wat hier zich speelt. Maak eens een diepe verbinding met het "Schandpaal"-gevoel en kijk eens in jezelf, waar dit vandaan komt. Ik heb namelijk een heel sterk gevoel dat er in jouzelf, vanuit een vorig leven, nog iets onverwerkt zit, dat hier mee te maken heeft.
Anke
Anke jun 14 '10
Erm, waar gaat dit topic heen?

Er is een berichtje op het forum gezet dat waarschijnlijk inderdaad beter als pb gestuurd had kunnen worden... en nu gaat het ineens over een mogelijk onverwerkt vorig leven?
HUH? Sorry hoor... gaat dit niet een beetje ver?
Contact maken met eventueel dieper liggende gevoelens lijkt me toch echt iets om te doen in een beschermde, veilige omgeving met iemand die je vertrouwt en niet iets wat je zomaar in je eentje gaat zitten doen. En al helemaal wanneer het vorige levens betreft.
JulienMoorrees
Waarom zou je dat niet doen Anke? Het leven geeft je tenslotte wat je nodig hebt, en niet toevallig komt dit nu op dit moment voorbij.

Ik kan vanuit mijzelf contact maken met mijn dieper liggende gevoelens en heb daar niet iemand anders voor nodig. Ook vorige levens kan je vanuit jezelf contact mee maken, en hoef je echt niet met iemand anders te doen. Voor mij is het alleen maar een kwestie van intentie en willen.
Anke
Anke jun 14 '10
Ja, dat geloof ik graag ja...

En de reden waarom ik dat niet zou doen, is omdat ik het op meerdere lagen wil beleven dan alleen mijn weten.

Wanneer anderen mij gaan vertellen dat ik ergens maar eens naar moet kijken, zonder dat ik daar zelf voor open sta... dan valt er niets te leren. Dan komen er hooguit woorden in mijn hoofd. Woorden en chaos, omdat het misschien een stap is die ik pas veel later moet zetten, of misschien wel helemaal niet.
Ik kijk naar mij op dit moment. En zo kijk ik ook naar mijn clienten. Hoe zitten ze er in het hier en nu bij en wat hebben ze nodig. Waar vragen ze om.
Ik ga niet opdringen wat IK denk dat ze nodig hebben, maar kijk waar ik mee kan werken. Zodat ze helemaal zichzelf kunnen zijn en blijven.
Dat is uit respect naar de ander, en respect naar mezelf.
JulienMoorrees
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is tenslotte aan de cliënt om te bepalen wat ze wel en niet moet doen, maar als ik jouw reactie hierboven lees, ga je hier toch ook neerzetten dat iemand iets niet moet gaan doen, omdat JIJ daar een bepaalde mening over heeft.

Misschien kunnen we gewoon concluderen dat Marenubium dit voor zichzelf mag bepalen nu ze onze beide meningen hierover weet?

Tenslotte gaat het hier om de uitnodiging die wij hier neerleggen, en dat ieder voor zichzelf mag bepalen of deze wordt opgepakt.

Ik heb namelijk sterk het gevoel dat dit niet voor niets op dit moment gebeurd. Kijk maar eens naar de geraaktheid die hier bij de verschillende mensen naar boven komt. Ik vind dat een heel mooi kadootje van dit topic voor iedereen die geraakt is. Dat zegt zoveel over jezelf, als je dit kadootje kunt en wilt ontvangen smile.
Anke
Anke jun 14 '10
Euh, ik heb nergens gezegd dat iemand iets niet mag...
Ik heb puur mijn eigen visie geschreven, zonder dit op iemand persoonlijk te richten. En dat alleen als reactie op het feit dat jij direct Mare aanspreekt om iets te gaan doen.
"Maak eens een diepe verbinding met..." -> is toch heel anders dan "Je zou eens verbinding kunnen maken met..."

Jouw manier van communiceren triggert mij heel vaak, valt me op. En sja, natuurlijk kan ik dan naar mezelf kijken en gelukkig heb ik ook een groot reflecterend vermogen. Dat geeft weer een beetje perspectief.
Ik ben me weer bewuster geworden van mijn verantwoordelijkheidsgevoel omtrent uitspraken die ik doe.

Uiteraard is een forum/tekst altijd lastig voor dit soort dingen. Je mist toch weer de non-verbale aspecten.
admin
admin jun 14 '10
Mooi Anke..
"Bewust worden van verantwoordelijkheidsgevoelens omtrent uitspraken die men doet..

daar voeg ik nog een ingredient aan toe :
Kan door inzicht in zichzelf, en de waaroms van die uitspraken"

Quote:

NiMs :
Tenslotte gaat het hier om de uitnodiging die wij hier neerleggen, en dat ieder voor zichzelf mag bepalen of deze wordt opgepakt.

Ik heb namelijk sterk het gevoel dat dit niet voor niets op dit moment gebeurd. Kijk maar eens naar de geraaktheid die hier bij de verschillende mensen naar boven komt. Ik vind dat een heel mooi kadootje van dit topic voor iedereen die geraakt is. Dat zegt zoveel over jezelf, als je dit kadootje kunt en wilt ontvangen

das exact de intentie van dit topic, NiMs
JulienMoorrees
Dat is inderdaad waar, je kan niet de nuances aanbrengen die je in een normaal gesprek hebt. Dat vind ik jammer, maar moet ik het toch maar mee doen.

Dat ik het idee kreeg dat iemand iets niet mocht doen kwam door jouw zin: "niet iets wat je zomaar in je eentje gaat zitten doen. En al helemaal wanneer het vorige levens betreft."

Dit kwam op mij weer zo over en is onderhevig aan mijn interpretatie.

Ik ben wel blij dat we in dit geval het gewoon bespreekbaar kunnen maken en niet met modder gaan gooien wink.

Bedankt voor jouw inzicht Anke, want ook ik mag hier beter letten op hoe iets overkomt op de ander.
Anke
Anke jun 14 '10
Ik gebruik modder liever voor een modderbad wink

En even als nuancering dan:

Contact maken met eventueel dieper liggende gevoelens lijkt me toch echt iets om te doen in een beschermde, veilige omgeving met iemand die je vertrouwt en lijkt mij niet iets wat je zomaar in je eentje gaat zitten doen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki