Loading...
nl

Hoger doel en stemmen

Raymond
Raymond mei 31 '10
Hallo allemaal,
Bij deze een wat uitgebreidere versie van mijn verhaal, zoals geplaatst op het voorstel topic (http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/91865/Hallo_allemaal.html#Post91865). Deze tekst schrijf ik als een vervolg/uitbreiding daarop.

Laat ik bij het begin beginnen; ik heb een zorgeloze jeugd gehad, geen tegenslagen, alles behaald zonder er veel voor te hoeven doen, veel mooie momenten meegemaakt, liefdevolle ouders gehad, veel vrienden gehad, beter had ik me mijn jeugd niet kunnen wensen.

Tot na mijn pubertijd heb ik altijd van steriele, modern ogende omgevingen gehouden, zonder al te veel detail erin (vraag me niet waarom). De natuur zocht ik niet met plezier op. Nog altijd heb ik een flinke afkeer van insecten. Ook was ik als kind vreselijk bang voor sommige elementen, zoals water, storm, onweer.

Rond mijn 18e sloeg dit vrij abrupt om, ik kreeg een afkeer voor steriele omgevingen, ging de natuur enorm waarderen, mijn angst voor water en storm zijn verdwenen. Eigenlijk ben ik niet snel meer bang voor wat dan ook (behalve voor insecten haha). Op dat moment begonnen de stemmen/gedachtes (zie voorstel topic) ook te komen (geen idee of ik die daarvoor onbewust al had trouwens). Vlak daarna ontmoette ik ook mijn eerste vriendin, waarmee ik ruim 5 jaar een relatie heb gehad. Zij was erg onzeker toen ik haar leerde kennen. Langzaam begon ik een gevoel te krijgen dat ik hier met een doel was, ik begon enorm zeker van mezelf te worden en heb vele deja-vu momenten in die periode gehad.

Ik heb vanaf de helft van die relatie het gevoel gehad dat ik er was om haar te helpen en dat dat in vorige levens een flink aantal keer mislukt was. Uiteindelijk ging de relatie een bepaalt punt voorbij, waarna ik juist het gevoel kreeg dat we een bepaalde drempel over waren. Daarna zijn onze wegen langzaam uit elkaar gegaan.

Toen is het een tijdje stil geweest, de stemmen/gedachtes waren weg op een paar uitzonderingen na en mijn leven kwam weer in een stroomversnelling. Heb op werkgebied toen een paar enorme stappen gemaakt, een huis gekocht, tijd voor mezelf genomen en genoten van het leven.

Daarna begon het stem gebeuren in mijn hoofd weer, ik heb een flink aantal relaties gehad, die iedere keer nadat een probleem overbrugt was op zijn eind liepen. Toen ontstond ook echt de zekerheid dat ik hier was om mensen te helpen. Dit hielp mij ook door de pijn en leegtes die achterbleven na de relaties. Ook de stemmen in mijn hoofd stelden mij hierin gerust, die hebben toen ook de fase aangegeven waarin ik nu zit; Een langere periode een relatie die ons beide van energie zou voorzien. Die stemmen zijn er nog wel op sommige momenten, maar ze geven nu vooral antwoord op vragen die ik stel, hoewel ze meestal niet erg concreet zijn.

Momenteel mis ik het wel om mensen te helpen, dit brengt ook weer een soort leegte/doelloosheid. Ik help mijn vriendin wel op sommige punten, zoals met zekerheid, assertiviteit, werkgerelateerde zaken, etc. Dit voelt echter niet echt als ‘helpen’ in de zin die ik gewend was. Ik vraag mijn vooral af wat de bedoeling is van deze periode en wie/wat de stemmen/gedachtes zijn.

Groetjes,

Raymond
Delen:
admin
admin mei 31 '10
Ok, dank je wel Raymond voor je uitgebreider verhaal, ik zal schrijven wat ik erbij voel...

Stemmen die je in je hoofd hoort, zijn overwegend van jezelf.
Je ontvangt natuurlijk informatie.. en der is altijd een vorm van vertaling naar woorden, want de informatie is dikwijls simpelweg energie. En die vertaling naar woorden kan zo snel gaan, dat het niet opvalt dat wat je aan energie aan betekenis binnenkreeg,jij zelf bent die het hebt vertaald.
Je kan vragen aan hen of ze het contakt tussen jou en Hen zo zuiver mogelijk maken, en dat betekent dat je een hulp krijgt in het ontvangen en verwoorden..en
en uiteraard betekent dat heel zeker dat je zelf een zuiver iemand leert te zijn. En heel zeker ook een groei..

Om echt rechtstreeks wezens te horen "spreken" zou je kanaal heel erg goed ontwikkeld zijn.. en wie weet komt dat ook wel.

Daarbij is er evengoed ook oude energie die spreekt binnen in jou.. die bij je is gebleven, reeds uit lang vervlogen tijden.
Daarom kan het evengoed oude wijsheden zijn, die bij jou horen, waar je uit kan putten..
maar evengoed onverwerkte trauma's en gebeurtenissen die jou in woorden achtervolgen.

Zie ht als een start Raymond.. je moet ergens beginnen, en het is heel boeiend m het verder uit te diepen..
Raymond
Raymond jun 2 '10
Bedankt voor je reactie Tinne.

Dat klinkt inderdaad logisch, dat de stemmen in mijn hoofd een eigen vertaling zijn van energie. Ik zal proberen om op een goed moment eens te vragen om het contact zo zuiver mogelijk te maken.

Jouw uitleg over oude energie kan ik ook wel plaatsen, dit klinkt op de een of andere manier als een puzzelstukje dat op zijn plaats valt.

Wel heb ik het idee dat mijn drukke leven mijn focus een beetje vertroebelt, ik heb een vrij drukke baan en daarnaast een druk sociaal leven. Heb je toevallig nog tips voor mij hoe ik daarmee om kan gaan?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 2 '10
Eigenlijk is het een kwestie van je grenzen bewaken. Wordt eens bewust van wanneer jij over je grenzen heen gaat.

Heb jij misschien moeite om "echt" alleen te zijn? Gebruik je je drukke leven als afleiding?
admin
admin jun 2 '10
Origineel bericht van: Raymond
Wel heb ik het idee dat mijn drukke leven mijn focus een beetje vertroebelt, ik heb een vrij drukke baan en daarnaast een druk sociaal leven. Heb je toevallig nog tips voor mij hoe ik daarmee om kan gaan?


ja, door jezelf vragen te stellen, Ik zal je enkele voorbeelden geven :

Waaar liggen je prioriteiten.. dwz, wat zie jij als belangrijkst?
je baan?
Je sociaal leven?
De drukte?
Je gave die ruimte wil?

wat zeg je vanuit je denken?
wat je vanuit je emotie's?
wat zegt je hart?

wat belemmert je om deze dingen zodanig in elkaar te laten vloeien dat je tevreden bent..

en de tips van Nims..

Serenity
Serenity feb 8 '11
Origineel bericht van: Tinne
Ok, dank je wel Raymond voor je uitgebreider verhaal, ik zal schrijven wat ik erbij voel...

Stemmen die je in je hoofd hoort, zijn overwegend van jezelf.
Je ontvangt natuurlijk informatie.. en der is altijd een vorm van vertaling naar woorden, want de informatie is dikwijls simpelweg energie. En die vertaling naar woorden kan zo snel gaan, dat het niet opvalt dat wat je aan energie aan betekenis binnenkreeg,jij zelf bent die het hebt vertaald.
Je kan vragen aan hen of ze het contakt tussen jou en Hen zo zuiver mogelijk maken, en dat betekent dat je een hulp krijgt in het ontvangen en verwoorden..en
en uiteraard betekent dat heel zeker dat je zelf een zuiver iemand leert te zijn. En heel zeker ook een groei..

Om echt rechtstreeks wezens te horen "spreken" zou je kanaal heel erg goed ontwikkeld zijn.. en wie weet komt dat ook wel.

Daarbij is er evengoed ook oude energie die spreekt binnen in jou.. die bij je is gebleven, reeds uit lang vervlogen tijden.
Daarom kan het evengoed oude wijsheden zijn, die bij jou horen, waar je uit kan putten..
maar evengoed onverwerkte trauma's en gebeurtenissen die jou in woorden achtervolgen.

Zie ht als een start Raymond.. je moet ergens beginnen, en het is heel boeiend m het verder uit te diepen..


Hoi Hoi Tine, heeeel grappig je beantwoord nu deze jongeman maar ook mij met die woorden. laugh
Zo zie je maar weer dat het leven mysterieus kan zijn en elke handeling een groter effect kunnen hebben dan dat ze op dat moment van handelen tonen...

Liefs

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki