Loading...
nl

Hallo allemaal

Raymond
Raymond mei 29 '10
Hallo allemaal,

Allereerst zal ik me even voorstellen, aangezien dit het 'even kort voorstellen' topic is en ik hier nieuw ben smile. Mijn naam is Raymond, ik ben 29 jaar oud en ik woon in de omgeving van Den Haag. Mijn karakter omschrijft zich als open, spontaan, vriendelijk, behulpzaam, eigenwijs, geduldig, luisterend, beschermend en gevoelig. Ik heb een flinke dosis zelfvertrouwen en veel vrienden, kennisen en familie om mij heen.Laat ik nu maar beginnen met te vertellen hoe ik hier ben gekomen en waarom ik hier een berichtje plaats.

Ik ben hier beland doordat iemand tegen mij zei dat ik altijd alles denk te weten, daardoor ben ik op Google op zoek gegaan naar meer informatie hierover en hoe ik dat eventueel naar de buitenwereld wat anders kan brengen. Het voelt voor mij namelijk niet prettig aan als dat andere mensen een minder prettig gevoel geeft, ook al heb ik wel vaak gelijk gehad (blijkt dan achteraf).

Zodoende kwam ik bij het verhaal van de 'Engelmens' en daar stond eigenlijk een hoop herkenbare informatie. Begrijp mij nu niet verkeerd, ik geloof in geen geval dat ik zelf een Engelmens ben, aangezien ik vroeger er schuw en ingetogen was. Een zeer krachtig persoon was ik in ieder geval niet te noemen. Ook is het absoluut niet zo dat ik ALLES denk te weten of weet. Ik heb helaas ook geen bijzondere gaven.

Daarbij ben ik in geen geval een spiritueel iemand te noemen, eigenlijk bleef ik zo ver mogelijk bij spirituele zaken vandaan. Ik heb een beta opleiding gevolgd (exacte vakken) en voer nu ook een beroep uit in die richting. De laatste jaren begin ik echter wel wat meer toe te geven aan het geloof dat er meer is dan alleen een leven op Aarde.

Wat wel heel diep in mij zit is de drang om anderen te helpen, mezelf na het geluk van anderen te plaatsen, rechtvaardigheid en de drang om een balans te creeeren.

Bij mijn eerste vriendin heb ik altijd het gevoel gehad dat we bepaalde delen van onze relatie al zo vaak gedaan hadden (meerdere levens?). Zij was suicidaal en heeft meerdere keren gedreigd zichzelf om het leven te brengen. Uiteindelijk is ze op het juiste spoor terecht gekomen en ging alles langzaam bergopwaards, bij mij ontstond toen een gevoel dat mijn taak erop zat. Kort daarop is onze relatie ook langzaam gestopt. Nu, jaren later, gaat het geweldig met haar, ze heeft haar draai helemaal gevonden in het leven, iets wat mij een erg warm gevoel geeft.

Ook herkenbaar is dat ik daarna veel ‘vriendinnetjes’ heb gehad, die na verloop van tijd weer verdwenen. Dat lege gevoel daarna is erg herkenbaar. Opvallend is dat zij bijna allemaal een speciaal probleem hadden en na onze relatie aangaven dat ze de tijd als erg bijzonder en hulpzaam hebben ervaren.
 
Maar goed, tot zo ver heel in het kort even mijn ‘klik’ die ik voelde bij het lezen van de informatie over de ‘Engelmens’. Dat ben ik dus niet, maar ik ben wel iemand die andere graag zou willen helpen. Dat is dus ook een van de doelen die ik heb met het schrijven van dit stukje tekst. Mocht iemand hier zich aangetrokken voelen tot mijn beschrijving en ergens hulp bij nodig hebben, klop dan gerust bij mij aan hiervoor. Ik ervaar het als zeer prettig als ik iemand ergens mee kan helpen, maakt niet uit waarmee over het algemeen.

Verder hoop ik ook dat iemand mij wat meer inzicht kan geven. Dit is niet iets waar ik normaliter over praat, maar het voelt goed om het hier (wat anoniemer) te delen. Al heel lang heb ik een soort van stemmen/gedachtes in mijn hoofd. Hierbij valt mijn eigen innerlijke stem te onderscheiden van nog een flink aantal stemmen (geen idee hoeveel, ze hebben ook geen identiteit/persoonlijkheid die ik kan waarnemen/onderscheiden). Soms kunnen ze discussies met mij aangaan, soms met elkaar. Het zijn geen dwingende stemmen die mij dingen laten doen of iets dergelijks, maar meer zoals andere mensen met wie je praat of discussiert over iets. Opvallend is dat zij soms ondersteunende informatie geven als ik iemand probeer te helpen, of bijvoorbeeld aangeven dat iemand iets echt niet moet doen, omdat er anders iets negatiefs gebeurt.

Een vriendin (die wel spiritueel aangelegd is), heeft ook ooit gezegd dat ze heel veel entiteiten om mij heen voelde die altijd met mij mee reizen. Ik had haar echter nooit verteld van die stemmen/gedachtes in mijn hoofd. Dat was het moment waarop ik langzaam begon te geloven dat er wel wat meer moest zijn tussen hemel en Aarde.

Heeft iemand hier ervaring mee? Enig idee wat dit precies voor entiteiten zijn en waarom ze er zijn? Alvast bedankt in ieder geval. Verder zou ik graag in contact komen met mensen die ongeveer dezelfde ervaringen en gevoelens hebben.

Groetjes,

Raymond
Delen:
Cialara
Cialara mei 29 '10
Hoi Raymond,

Allereerst welkom hier bij Merudi smile




Je verhaal vind ik prachtig en ik zie toch ook wel veel vergelijkbare dingen met mezelf, tot het ontkennen van engelmens zijn aan toe laugh

Het maakt niet uit of je je volledig in de omschrijving kunt vinden of niet hoor, dat is een proces wat groeit of kan groeien. Ik denk dat iedereen uiteindelijk een keertje een engelmens zal zijn in een leven...

Dat proces van dingen leren over je ware zelf, daar zit je zo'n beetje in, net zoals steeds meer mensen dat in deze tijden zullen gaan ervaren. Dus kijk lekker rond op Merudi, vraag gerust aan iedereen en doe gezellig mee in de discussies op het forum.

Liefs Jorine.
admin
admin mei 29 '10
Hoi Raymond,
Hartelijk welkom.. en heb je verhaal gelezen,
Je zoekt mensen met dezelfde gevoelens, schrijf je ,
en ik ga er vanuit dat je vooral jezelf wenst te leren kennen.

Het zou leuk zijn mocht je op in "mijn verhaal" jouw verhaal doen, uitgebreider als je wenst zodat we daar kunnen in gaan op de vele zoektochten en inzichten die je wenst..
Er kan veel uitgewisselt worden vermoed ik . In allegeval.. hartelijk welkom hier.
Rie
Rie mei 30 '10
Hoi Raymond welkom hier en wens je veel plezier hier
Raymond
Raymond mei 31 '10
Bedankt voor jullie reacties :), ik heb een aanvulling op 'Mijn verhaal' gepost.

Groetjes, Raymond
gast
gast mei 31 '10
Welkom laugh
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 31 '10
Lieve Raymond,

wat heb je je verhaal mooi omschreven. Klinkt heel herkenbaar allemaal! Voel je dan ook welkom hier en ik hoop dat je veel steun kunt vinden op merudi;)

Als reactie op je verhaal: heb sterk t gevoel dat ik je dit moet zeggen: uit je levensloop tot nu toe blijkt dat je je graag inzet voor andere mensen..k wil je meegeven dat het ook belangrijk is dat je een reis in je zelf maakt, ipv je te veel te focussen op je omgeving;), wees zuinig op je eigen energie;)

Je noemt jezelf niet spiritueel: zoals je jezelf omschrijft blijkt dit wel hoor;) vooral ook als je zegt dat je vaak stemmen hoort die raad geven. klinkt heel herkenbaar;)

Je had een vraag over entiteiten die om je heen hangen: als je zelf goed aard en als je hun aanwezigheid voelt, kun je het altijd vragen waarom ze er zijn bij jou: grote kans dat je antwoord krijgt;)

Liefs!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 1 '10
Hoi Raymond, van harte welkom op Merudi. "Toevallig" ben je hier op deze site gekomen en ben je in aanraking gekomen met de engelmens in je ;-). Het maakt niet uit hoor welk etiket je erop plakt, als je maar op zoek gaat naar jezelf. Want uiteindelijk is dat toch echt het enige dat er toe doet.

Pas op dat je niet in de valkuil van het Hulpverlenersyndroom valt en daarmee je eigen aandacht op anderen richt, zodat je niet met jezelf bezig hoeft te zijn.

Het is even wennen, maar uiteindelijk wil je niet anders meer. Voel je vooral uitgenodigd om de reis in jezelf te maken smile.
Raymond
Raymond jun 2 '10
Dank jullie wel voor de warme ontvangst hier smile

Het klinkt interessant, een reis in jezelf maken, maar wat houdt dit precies in?

Het klinkt me bekend dat ik zuinig moet zijn met mijn eigen energie, heb weleens gemerkt dat die een beetje uitgeput begon te raken in het verleden.

Voor wat betreft het vragenstellen aan de entiteiten, ik vrees dat de communicatie daar niet helder genoeg voor is, het is maar zelden dat die heel concreet en duidelijk is, vaak alleen maar als het zeer belangrijk is. Enig idee waarom de helderheid van de communicatie zo varieert?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 2 '10
De helderheid varieert door de onrust in jezelf. Pas als je zelf je energie kunt sturen zonder daarbij te worden afgeleid, kun je zonder problemen communiceren.

Probeer eerst eens wat aarde oefeningen te doen, om zo je basis voor jezelf goed neer te zetten.

Hier wat meditaties die je hiervoor kunt gebruiken:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/76014/Audio_MP3_Basis_Chakra_Foetus_.html#Post76014

en

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/76010/Audio_MP3_Basis_Chakra_Oefenin.html#Post76010

Groetjes Julien.
admin
admin aug 11 '10
Hallo Raymond,

Voel je welkom!!

Warme groet,
Marjan
Serenity
Serenity feb 8 '11
Jeempie Raymond,
Wat een verhaal en oh zo herkenbaar het lijkt mijn verhaal wel.
Met mensen helpen en je partners en daarnaast die suggererende stemmen, ja echt mijn verhaal. ^^
Mij is ook geadviseerd om een reis in mezelf te maken, daar ben ik mee bezig maar waneer ik er juist niet mee bezig ben dan komen pas de antwoorden .
Het is net zoals sporten, waneer je elke dag traint groeien je spieren minder hard waneer je zo nu en dan een rust dag inlast.
Waarom kinderen zoveel slapen is omdat ze in die totalen rust pas echt groeien door alles te verwerken in lichaam en geest en dan ook de ziel natuurlijk. ^^
Rusten is niet je tijd nutteloos indelen maar er ook nog eens van genieten en lol hebben dus LEEF JE LEVEN!!

Liefs
Orakelkaarten
Orakelkaarten feb 15 '11
Welkom Raymond!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki