Loading...
nl

mijn handen?

joyfull
joyfull mei 26 '10
Hallo lieve forumgenoten

Waar zal ik beginnen? Ik heb altijd al het gevoel dat er meer is dan mensen kunnen bevatten. Maar dat we het liever wegdrukken dan om-armen omdat we er niet mee weten om te gaan.
Toch heb ik al van jongs af aan gevoelige handen. Ik kan bijvoorbeeld niet met mijn handen dichtbij een stopcontact komen want dan prikken ze alsof ik een speldenkussen ben. of te dichtbij een tv dan heb ik hetzelfde. Nu dat heb ik al dus heel wat jaren. 5 jaar geleden vertelde mij een moeder van een goede vriendin van me dat ze pijn had in haar schouder. En uit het niets zei ik: Mag ik er even mijn hand opleggen? Vraag me niet waarom maar ik deed het en ik voelde haar huid gloeien en mijn handen tintelden(weer het speldekussen)Dat heb ik een 10 min gedaan, schudde mijn handen uit, en keek haar aan. Ze gaf aan dat de pijn begon af te zwakken. Nog geen 15 min later was het weg, zo zei ze. Nu heb ik er verder niks mee gedaan. Sinds 2.5 jaar ben ik met mijn huidige vriend samen, en die heeft soms last van zijn maag en slapeloosheid. Ook bij hem spontaan de hand opgelegd en hetzelfde tintelen in mijn handen. Alleen moet ik soms ook kokhalzen, ik heb zelfs al 1x moeten spugen.... Bij hem is de pijn weg, en ik voel me prima ondanks het kokhalzen. Ik heb het nu al meerdere malen gedaan, en het is echt raar maar het schijnt te werken. Ik durf zelf niet over een gave te spreken maar echt weten wat ik doe?Nee dat weet ik niet. Het gaat echt om een ingeving. En ik voel ook niet waar de pijn zit. Dus ik vermoed ook niet dat het om een gave gaat.. Maar kan iemand mij misschien zeggen wat het wel is? Want ik heb er geen verklaring voor.Het is het eerst dat ik erover durf te praten dus voor mij is het wel een bijzondere gebeurtenis/dag vandaag...

Hoop dat jullie mij misschien kunnen verder helpen.

Liefs Nicky
Delen:
admin
admin mei 26 '10
Hoi Lieve Nicky,
Leuk dat je er bent, en hier mag je over alles praten.. altijd welkom!!
Je schrijft dat je het gevoel hebt dat mensen gaves hebben die ze niet willen omarmen maar liever willen wegdrukken.
Ik ervaar dit anders, nl.dat heel veel mensen gaves hebben die ze weldegelijk omarmen en mee leren werken en Merudi geeft dit heel veel ruimte.
Je zegt dat wat jij spontaan met je handen doet, waarschijnlijk géén gave is..
zou je kunnen vertellen wat voor jou een gave is, en waarom je denkt dat dat van jou geen gave is?
Ook merk ik al dadelijk jouw gevoel van kokhalzen op, en dat geeft aan dat aarden voor jou heel belangrijk is..
Je neemt de energie van de ander op.. en het blijft te lang bij jou. Dat herken ik enigzinds wel, en daarom is aarden heel belangrijk, zodat deze energie kan afvloeien.
Het is handig dat je leert gaandeweg om een kanaal te zijn, maar dat is een puur persoonlijke suggestie van me hoor..

Liefs,
Tinne
joyfull
joyfull mei 26 '10
Hoi Tinne,

Wat fijn om je reactie te lezen.Waarom ik denk dat het bij mij geen gave is? Misschien omdat ik het gevoel heb dat ik het "anders"doe dan anderen?! Ik leg dus wel degelijk lichamelijk contact, en houd mijn handen niet op afstand.Zoals je bij anderen wel eens leest. Het lijkt wel alsof er duidelijke "richtlijnen" hiervoor zijn, oftewel zo wordt er vaak over geschreven.En die heb ik niet. Ik doe het echt op intuitie en heb juist heel erg de behoefte om de de persoon aan te raken.
Misschien dat ik daarom niet van een gave durf te spreken.
Het rare eraan is alleen dat ik positieve feedback krijg(tot nu toe van 2 personen)en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een hele positieve warme straling voel wanneer ik geholpen heb...
Dat aarden klinkt mij wel logisch eigenlijk en hoop ook dat ik in staat ben/zal zijn om dit te leren.Want op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik er wel iets mee moet doen. Het lijkt net alsof ik innerlijk rust krijg nu ik meer doe met mijn handen, die schijnbaar niet zo heel normaal zijn...
En ik ben er ook nog wel heel onzeker over. Zou ik echt met mijn handen pijn kunnen verzachten? Dat denk ik nu. Maar als ik mijn vriend help, is die twijfel er niet. Dan weet ik gewoon dat het werkt. Dat is allemaal nog een beetje vaag. Dus sorry als mijn verhaal een beetje warrig is, maar ik kan het allemaal nog niet zo goed plaatsen.

Liefs Nicky
admin
admin mei 26 '10
Het is niet warrig hoor, ik begrijp je best..
Even een opheldering : het is niet "met" je handen dat je pijn wegneemt of verzacht maar "via" je handen.. want daar in je handpalmen zit de opening van een kanaal waardoor energie kan vloeien..
Het is energie vanuit de Bron.. en die energie kan alles in zich hebben om een healend en genezend effect te hebben.
Op een gegeven moment legde ik m'n handen op de plek waar pijnlijke nierstenen zijn van een man. Via mij, doorheen m'n handen stroomde energie naar de nieren. Maar die stenen waren daar en die schuurde tegen adertjes waardoor het steeds ging bloeden. Het gaf een enorme pijn.. en hij kon pas enkele weken later naar het ziekenhuis..
Dus bedacht ik om de stenen in slaap te doen.. Ik gaf bij de energie die door m'n handen stroomt de intentie "slaap stenen, slaap.. " en ik deed dit met een enorme wilskracht.
In ene seconde ging de pijn weg.. die man was ongelooflijk blij, en dagen later had ie nog geen pijn. Hij is dus pijnvrij.. naar het ziekenhuis kunnen gaan.
Heel bijzonder, maar zoals je al schrijft op je welkom, er is meer tussen hemel en aarde..
admin
admin mei 26 '10
Origineel bericht van: joyfull
Hoi Tinne,

En ik ben er ook nog wel heel onzeker over. Zou ik echt met mijn handen pijn kunnen verzachten? Dat denk ik nu. Maar als ik mijn vriend help, is die twijfel er niet. Dan weet ik gewoon dat het werkt.
Liefs Nicky


Hou dat vast, lieve Nicky, die momenten van gebeuren zullen je vertrouwen sterken. test het uit, doe zoveel als je kunt.. ga na en leer. Want het is een heel bijzonder mogelijkheid die je hebt, en die mag jij heel zeker in je leven toepassen..onzekerheid zal zachtjes vedwijnen en plaats maken voor jouw liefde voor jezelf en je gaves.
joyfull
joyfull mei 26 '10
Echt heerlijk om dit te lezen. Ik krijg alleen al van het lezen een glimlach op mijn gezicht. Hoe fijn het voelt om iemands pijn te verzachten. Het stuk van wilskracht herken ik wel, want ik blijf ook duidelijk in mijn hoofd herhalen wat ik wil bereiken. Dat zeg ik als een soort innerlijke mantra op.Hetgene waardoor ook misschien ook nog een onzeker gevoel heb is, dat ik de plaats van de pijn zelf niet kan aanvoelen. Dus als iemand voor me staat kan ik niet zeggen: Daar zit je pijn.Terwijl ik soms wanneer ik even in gesprek ben met een onbekend persoon wel eens de neiging heb om in het kort zijn leven samen te vatten.
En achteraf bleek dat ook te kloppen.Dat heb ik wel nooit uitgesproken maar destijds wel opgeschreven.( maar goed dat is een ander verhaal)
Ik loop wel al sinds jaren met het gevoel dat ik massages wil geven om mensen te laten ontspannen, en dat heb ik nog nooit uitgevoerd, maar de laatste maanden wordt dat gevoel steeds heftiger. Wellicht toch een teken dat ik "iets"met mijn handen moet gaan doen? Lijkt wel alsof ik dat signaal niet moet negeren en er verder vorm aan ga geven.

Bedankt voor je lieve en positieve woorden laugh
Cialara
Cialara mei 26 '10
Hoi Nicky,

Ik heb net je hele verhaal hier gelezen, en ik vind het prachtig, ook de uitleg van Tinne er bij, is zo mooi om te zien. Zelf heb ik dit proces ook doorlopen min of meer en ik weet dat je er al groeiend achter komt hoe mooi die gave is.

Wat ik nog wilde zeggen, is dat als jij al een paar jaar met het gevoel rondloopt dat je massages wil gaan geven, ga daar dan een cursus in volgen en begin. Die gevoelens zijn er niet voor niets Nicky, lijkt me een hele duidelijke aanwijzing vanuit de cosmos.

Liefs Jorine.
joyfull
joyfull mei 26 '10
Dankjewel Jorine

Ik voel inderdaad dat het nu tijd wordt om met dit gevoel aan de slag te gaan. Beter laat dan nooit. Het enige wat ik nogal lastig vind is dat vanuit het leren van cursussen( let op ik zie er wel de noodzaak van in dat je moet weten waar je mee bezig bent) alleen laat dat vaak weinig ruimte voor intuitie. En zover ben ik een zeer intuitief aangelegd. Dus dat moet ik leren om dat samen laten vloeien. Maar ik heb er veel zin en en hoe meer ik lees hier, hoe meer mijn handen letterlijk en figuurlijk beginnen te jeuken.... smile
Jullie woorden en energie die ik ervan krijg overtuigd mij steeds meer dat ik hier op mijn plek ben.

Liefs Nic
Cialara
Cialara mei 26 '10
Misschien is Reiki ofzo wel iets voor jou. Dan werk je én met je handen, én met je energie en intuïtie...

Het heeft voor mij de deur geopend naar nog veel meer. Ik zeg niet dat dit de enige weg is hoor, het is één van de wegen wink

Liefs Jorine.
admin
admin mei 28 '10
Misschien een idee om lekker hierover te gaan lezen Joyfull.
Ik heb net als jij moeite met die cursussen en regeltjes die dan net even anders aanvoelen dan wat jij voelt.
Ik heb wel reiki 1 gedaan omdat ik meende teugels nodig te hebben.
Het maakt voor mij geen verschil, de energiestroom is hetzelfde gebleven.
Het is wel fijn als je weet wanneer je je moet afschermen en moet aarden, maar vaak geeft je intuïtie (als je goed kan luisteren) dit wel feilloos aan.
Ik denk zelf dat als je vanuit de juiste intenties iemand *behandeld* er weinig fout kan gaan.
Heb echter nooit de illusie dat je iemand kan genezen met je handen, je geeft verlichting en wellicht kun je met die energiestroom blokkades omver werpen waardoor de persoon meer inzicht in zichzelf krijgt.
En behandel mensen nooit als ze niet eerst bij een arts zijn geweest, er kan iets aan de hand zijn waar toch echt een dokter naar moet kijken.

Gaaf om iemand te *lezen* die het op eigen intuïtie doet, dat vind ik heel bijzonder smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki