Loading...
nl

Onze hond Quinty

Mannytjje
Mannytjje mei 19 '10
Hallo,
Ik had vernomen dat je ook de foto kon laten lezen van een hond. Graag zou ik dat laten doen van Quinty. Ik doe er even 2 foto's bij ik weet niet welke het duidelijkste is.
Hierbij de foto's:

Alvast bedankt! Groetjes Mannytjje
Delen:
Maryssa
Maryssa mei 19 '10
Hallo Mannytjje!

Ik wil wel even kijken wat ik doorkrijg..

* Als eerste een gevoeligheid bij de rechterachterpoot, bij de knie (of hoe heet dat bij een hond hahahah)

* Volgens mij heeft ie wat last van zenuwachtigheid; je moet duidelijk tegen hem zijn anders weet ie niet goed wat ie moet doen. Ik hoor een zenuwachtig blafje/janken. Zijn er personen in jouw huis niet helemaal duidelijk in wat ze willen van hem? Ik krijg een speelsheid te voelen van hem die anders geinterpreteerd wordt soms, niet begrepen wordt zo nu en dan.

* Hij lijkt wat schichtig soms; hmm wat bang voor onverwachte bewegingen.

* Staat zijn mand naast een kast? Ik heb het gevoel dat die plek wat te druk is en hij meer rust zou willen als ie een slaapje doet.

* Is er wat huidirritatie aan de rechterkant van zn kop? Ter hoogte van zn wang richting bek. Het voelt alsof het kriebelt en prikt.

* Ik krijg ook een lichte benauwdheid te voelen aan 1 kant; linkerlong. Ik heb het idee dat die kant minder inhoud heeft dan zijn rechterlong. Niets ernstigs hoor!

* Wat ongemak met anderen honden; hij is wat onhandig soms in het contact maken en beginnen met spelen met andere honden

* Het is een hond met een lief karakter maar heeft veel bevestiging nodig. Onzekerheid zit er in bij het beestje. Stapje voor stapje komt dat denk ik wel goed.

En trouwens..wat een geweldige oren heeft jouw hond! grin

Ik hoor graag wat er klopt en wat niet hè wink

Liefs Maryssa
Mannytjje
Mannytjje mei 20 '10
Als eerste bedankt voor het lezen van de foto. Hierbij mijn reactie.

* Als eerste een gevoeligheid bij de rechterachterpoot, bij de knie (of hoe heet dat bij een hond hahahah)
Ik weet het niet eigenlijk, wel hebben we vorige week onder het lopen gehad dat ze afentoe een beetje raar met haar pootje stond. Maar of er echt iets is weten we dus niet.

* Volgens mij heeft ie wat last van zenuwachtigheid; je moet duidelijk tegen hem zijn anders weet ie niet goed wat ie moet doen. Ik hoor een zenuwachtig blafje/janken. Zijn er personen in jouw huis niet helemaal duidelijk in wat ze willen van hem? Ik krijg een speelsheid te voelen van hem die anders geinterpreteerd wordt soms, niet begrepen wordt zo nu en dan.
Ja we moeten zeker duidelijk tegen haar zijn, ze is nog jong waardoor dit ook wel moet omdat ze nog veel moet leren. Verder blaft/jankt ze vaak als ze in de ren zit, heeft ze hiervoor een bepaalde reden??
Kan het zijn met de personen dat ze niet duidelijk zijn, doordat als iemand wat tegen de hond zegt andere zich daarmee ook gaan bemoeien of iets anders zeggen??
Met het speelsheid, soms wordt er niet altijd evenveel gereageerd als ze wil spelen, zou dat het misschien kunnen zijn?

* Hij lijkt wat schichtig soms; hmm wat bang voor onverwachte bewegingen.
Het is wel vaker zo als je haar wil aaien en ze heeft dit niet meteen door dat ze 'bijt' heeft dit een reden waardoor ze daar zo van schrikt of weet je niet?

* Staat zijn mand naast een kast? Ik heb het gevoel dat die plek wat te druk is en hij meer rust zou willen als ie een slaapje doet.
De bench waar hij s'nachts in slaapt staat achter in de serre naast een bank, en overdag ligt ze veel in de ren buiten.
* Is er wat huidirritatie aan de rechterkant van zn kop? Ter hoogte van zn wang richting bek. Het voelt alsof het kriebelt en prikt.
Ze krabt zich wel veel maar heeft geen vlooien dus ik weet niet of dit daardoor kan komen? En enig idee waardoor deze huidirritatie komt?

* Ik krijg ook een lichte benauwdheid te voelen aan 1 kant; linkerlong. Ik heb het idee dat die kant minder inhoud heeft dan zijn rechterlong. Niets ernstigs hoor!
Dat weet ik niet sorry.

* Wat ongemak met anderen honden; hij is wat onhandig soms in het contact maken en beginnen met spelen met andere honden
Ze is meestal best enthousiast na andere honden, maar zoals eerder op de puppycursus hield ze zich onder het spelen met de andere honden meestal rondom ons (mijn vriend of om mij).

* Het is een hond met een lief karakter maar heeft veel bevestiging nodig. Onzekerheid zit er in bij het beestje. Stapje voor stapje komt dat denk ik wel goed.
Ze kan zeker heel lief zijn, de ondeugd van het puppy zijn zit er volgens mij nog vooral in haha. We proberen haar inderdaad zo veel mogelijk te belonen en enthousiast te zijn als ze iets goed doet.

En trouwens..wat een geweldige oren heeft jouw hond!
Haha erg leuk he die grote oren! Nogmaals bedankt voor het foto lezen! ik vind het echt knap dat er zoveel van waar is!!
Maryssa
Maryssa mei 20 '10
Hallo Mannytjje,

Quote:
Als eerste een gevoeligheid bij de rechterachterpoot, bij de knie (of hoe heet dat bij een hond hahahah)
Ik weet het niet eigenlijk, wel hebben we vorige week onder het lopen gehad dat ze afentoe een beetje raar met haar pootje stond. Maar of er echt iets is weten we dus niet.

Ik zou het even in de gaten houden; ik heb het idee dat ze zich verstapt heeft. Als het zo blijft even langs de dierenarts.

Quote:
Volgens mij heeft ie wat last van zenuwachtigheid; je moet duidelijk tegen hem zijn anders weet ie niet goed wat ie moet doen. Ik hoor een zenuwachtig blafje/janken. Zijn er personen in jouw huis niet helemaal duidelijk in wat ze willen van hem? Ik krijg een speelsheid te voelen van hem die anders geinterpreteerd wordt soms, niet begrepen wordt zo nu en dan.
Ja we moeten zeker duidelijk tegen haar zijn, ze is nog jong waardoor dit ook wel moet omdat ze nog veel moet leren. Verder blaft/jankt ze vaak als ze in de ren zit, heeft ze hiervoor een bepaalde reden??
Kan het zijn met de personen dat ze niet duidelijk zijn, doordat als iemand wat tegen de hond zegt andere zich daarmee ook gaan bemoeien of iets anders zeggen??
Met het speelsheid, soms wordt er niet altijd evenveel gereageerd als ze wil spelen, zou dat het misschien kunnen zijn?

Het is volgens mij een hond die heel graag om jullie heen is en in de bench vindt ze het om die reden niet zo leuk. Je kunt haar ook leren dat ze wat lekkers krijgt als ze in de bench gaat en/of bouw de tijd dat ze in de bench zit langzaam op en beloon haar. Helemaal waar, de hond krijgt wisselende informatie en wordt daar zenuwachtig van.Laat 1 persoon een commando geven en de anderen zich wat meer op de achtergrond houden. De hond wil ontzettend graag spelen en wilde spelletjes met de baasjes zijn favoriet; apart want eigenlijk vindt ze dat ook wel eens heel spannend en eng. Probeer eens wat meer beweging te geven tijdens het uitlaten en reageer iets meer als ze wil spelen.

Quote:
Hij lijkt wat schichtig soms; hmm wat bang voor onverwachte bewegingen.
Het is wel vaker zo als je haar wil aaien en ze heeft dit niet meteen door dat ze 'bijt' heeft dit een reden waardoor ze daar zo van schrikt of weet je niet?

Uit wat voor soort nestje komt ze? Ik krijg even niet scherp of ze uit een asiel of bij een kennel vandaan komt.Mijn gevoel zegt dat ze een keer geschrokken is van een benadering en daardoor zo reageert. Probeer of iederen is huis haar op een beetje vergelijkbare manier kan benaderen als ze haar willen aaien. Dan leert ze dat het ok is en ze niet zo hoeft te schrikken.

Quote:
Is er wat huidirritatie aan de rechterkant van zn kop? Ter hoogte van zn wang richting bek. Het voelt alsof het kriebelt en prikt. Ze krabt zich wel veel maar heeft geen vlooien dus ik weet niet of dit daardoor kan komen? En enig idee waardoor deze huidirritatie komt?

Ik zit aan een allergische reactie te denken. Misschien van een plant waar ze langs is gelopen of heeft ze ander voer?

De fotolezing is graag gedaan voor je Mannytjje. Ik ben eigenlijk gewend aan het lezen van personen op de foto en ben langzaam aan ook wat meer dieren aan het lezen. Is fijn jouw feedback dan kan ik er weer van leren.

Liefs Maryssa
Mannytjje
Mannytjje mei 20 '10
Ik zou het even in de gaten houden; ik heb het idee dat ze zich verstapt heeft. Als het zo blijft even langs de dierenarts. Oké prima!

Het is volgens mij een hond die heel graag om jullie heen is en in de bench vindt ze het om die reden niet zo leuk. Je kunt haar ook leren dat ze wat lekkers krijgt als ze in de bench gaat en/of bouw de tijd dat ze in de bench zit langzaam op en beloon haar. De hond is inderdaad altijd erg enthousiast als we haar eruit halen, maar erin zetten gebeurt ook altijd met een koekje of iets lekkers waar ze langer mee bezig is.

Helemaal waar, de hond krijgt wisselende informatie en wordt daar zenuwachtig van.Laat 1 persoon een commando geven en de anderen zich wat meer op de achtergrond houden.
Dit proberen we ook zoveel mogelijk maar het wil helaas niet altijd lukken
De hond wil ontzettend graag spelen en wilde spelletjes met de baasjes zijn favoriet; apart want eigenlijk vindt ze dat ook wel eens heel spannend en eng. Probeer eens wat meer beweging te geven tijdens het uitlaten en reageer iets meer als ze wil spelen. We zullen het eens gaan proberen!

Uit wat voor soort nestje komt ze? Ik krijg even niet scherp of ze uit een asiel of bij een kennel vandaan komt.Mijn gevoel zegt dat ze een keer geschrokken is van een benadering en daardoor zo reageert. Probeer of iederen is huis haar op een beetje vergelijkbare manier kan benaderen als ze haar willen aaien. Dan leert ze dat het ok is en ze niet zo hoeft te schrikken. We hebben haar bij iemand thuis gehaald, daar zat ze met nog 7 andere pups, ook dit zullen we eens voorslaan en proberen!

Ik zit aan een allergische reactie te denken. Misschien van een plant waar ze langs is gelopen of heeft ze ander voer?
Ze heeft nog altijd hetzelfde puppyvoer als het op het begin maar inderdaad misschien dan een of andere plant maarja daar moeten we dan eens achter zien te komen haha!

De fotolezing is graag gedaan voor je Mannytjje. Ik ben eigenlijk gewend aan het lezen van personen op de foto en ben langzaam aan ook wat meer dieren aan het lezen. Is fijn jouw feedback dan kan ik er weer van leren.
Ik vind het ook fijn zo wat informatie te krijgen kan altijd weer van pas komen ik weet niet hoe de hond denkt dus het is allang fijn!!

Liefs Mannytjje

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420