Dag Anuschka
Wat leuk om eens je koppie te zien achter de tekst
Toen ik je foto zag, jeukten mijn vingers meteen. Dus als je het niet erg vind, even een lezing van mijn hand nu er even tijd voor is.
Jouw naam is de Hongaarse variant van 'Annuska', wat weer afgeleid is van het Hebreeuws 'Anna'. Anna betekent Genadig/lieflijk.
En dat zie ik heel sterk bij jou, voornamelijk 'Genadig' in de betekenis van Edelmoedig. Jij bent iemand die zichzelf makkelijk 'opoffert' voor een ander, c.q. jezelf snel en te makkelijk eigenlijk op de achtergrond plaatst om plaats te maken voor een ander. Daarbij laat je soms ook teveel over je heen lopen. Dit veroorzaakt best wel eens een strijd in jouzelf: Hé maar zeg, en IK dan! Maar vervolgens houdt je wel je mond stijf dicht.
Hierdoor kun je veel in jouzelf opkroppen. In veel gevallen kun je je erbij neerleggen, gewoon, omdat de ander nu eenmaal meer ruimte in jouw ogen verdient, en jij het aankan. Maar vaak genoeg zit je je ook wel op te vreten van binnen.
En dan duurt het eventjes voordat het 'verteerd' is ey?
Dit zal je letterlijk wel eens op de zenuwen werken!
Kan het soms zijn dat je iets met suiker hebt? Of tenminste...iets met flauwtes heeft het te maken. Deze gedachte komt nu bij mij binnen: je wordt af en toe letterlijk flauw van iets.
Ik heb het idee dat je je overal een beetje bij hebt neergelegd. Alsof je van jezelf niet vindt dat je je verder mag ontwikkelen, of dat je jezelf een beetje te oud vindt om uberhaupt nog een persoonlijke groei door te maken. Je berust je er een beetje in, lijkt het wel. Maar ergens in jouw hoofd speelt ook de gedachte: Maar verrek, er moet iets meer zijn...er IS iets meer.
Aan de andere kant...dit leventje is ook wel lekker rustig zo, is het niet
Ben je een beetje bang om jezelf naar boven toe open te stellen? Bang dat er teveel onrust gaat ontstaan bij je?
Je houdt er namelijk niet zo erg van, van veranderingen e.d.
Maar ehm...dat krampachtig vasthouden aan iets...werkt ook niet echt goed hè! Dat manifesteert zich bij jou lichamelijk.
Volgens mij sta je voor jouw eigen gevoel een beetje voor een keuze: of zo blijven doorgaan (wat toch wel lekker rustig is!), of de diepe duik nemen en opnieuw leren zwemmen.
Waarom zeg ik dit?
Omdat jij bij jouzelf heus wel weet en voelt dat er meer is, hihi.
En vroeger heb je dat ook zo ervaren. Je voelt, ziet en ervaart meer dan anderen om jou heen, en dat veroorzaakt veel twijfel bij je. Het wringt een beetje bij je, om eruit te komen. Maar jouw 'denken' zit jou een beetje in de weg op het moment. Dat veroorzaakt weer onzekerheid, en de angst dat er teveel gaat veranderen bij je/in je leven. Waarom eigenlijk? Zouden de mensen die nu van je houden, ineens denken 'God zeg, die Anoesj, dat is toch niks hoor'? Volgens mij niet
Ik wil je bij deze meegeven...dat als jij je open gaat stellen, dat er zoveel meer duidelijk kan gaan worden voor je
En nee, zo heel veel gaat er echt niet veranderen! Er staat iets goed voor je voor de deur, een cadeautje van bovenaf wat te springen staat om in ontvangst te worden genomen.
Het is aan jou om de deur open te doen!
Ga de komende tijd even lekker NIKS doen en achterover leunen. En laat het even over aan 'boven'. Houdt niet meer krampachtig vast, maar laat los. Reken maar, dat je zenuwen je dankbaar zullen zijn
En zodra je weer in je 'denken' vervalt (het malen enzo), even diep adem halen, de frustraties van je afschudden, en bij jezelf denken: Het komt wel goed, hoe dan ook. Je kan me alleen maar blij maken.
Dan straal je iets positiefs uit, en kun je ook beter 'ontvangen'.
En laat jouw levensvreugde wat meer het woord doen, en mensen daarin delen! Je bent het waard, zij zijn het waard, en het zou zonde zijn als het niet gebruikt wordt.
Een steen voor jou op dit moment...Aquamarijn. Voor nu althans. Want te snel gaan is ook weer niet prettig! Het lichtblauw van de steen werkt namelijk subtiel in op de keelchakra (jezelf uiten). Daarna kun je overstappen op een groen/blauwe steen zoals turkoois of chrysocolla (werking op zowel keel- als hartchakra; voelen en jezelf uiten). En daarna komt de groene steen zoals Malachiet (puur op hartchakra: voelen!).
Omschrijving Aquamarijn:
Aquamarijn is een hele spirituele steen met een sterk kalmerende werking (zowel geestelijk als lichamelijk). Het maakt oprecht, eerlijk, tolerant, onbezorgd, ontspannen en vrolijk. Het is een goede steen om te dragen als projecten of persoonlijk zaken afgerond moeten worden want het maakt dynamisch, volhardend, doelgericht en succesvol. Het zorgt voor helderheid van geest als je verward bent, verscherpt de waarneming en bevordert zelfexpressie. Aquamarijn is bijzonder geschikt om bij je te dragen tijdens meditatie. Het bevordert spirituele groei, mediamieke gaven, intuïtie en helderziendheid. Fysiek helpt de steen bij keelpijn, opgezwollen klieren, schildklierproblemen, brengt balans in het hormoonstelsel en stimuleert groei. Het heeft een gunstige werking op de ogen (bijv. op mensen die bij- of verziend zijn), maag, het gebit en de kaak, en kalmeert overmatige reacties van het immuunsysteem, zoals allergieën (met name hooikoorts) en auto immuunziektes.
bron: http://www.edelstenenenmineralen.nl/aquamarijn.html
Groetjes en het ga je goed!!! En dat IS.
Eva