Loading...
nl

Bevoorrecht..

Marenubium
Marenubium mei 14 '10
Ha ja Ann_ik!
Ik heb er ook even over nagedacht, en ik zou zoiets eerder vanuit een dankbaarheid zeggen: ik ben dankbaar dat ik dit mag meemaken.

Maar goed, het is en blijft een woordkeuze, maar met voor voor mij persoonlijk wel een subtiel verschil aan betekenis smile
Het heeft idd te maken met 'meer(derwaardig)' of 'minder(waardig)' zoals gast dat aangeeft. Waarom zou je je uberhaupt 'meer' of 'minder' voelen dan de mensen om je heen? Nergens voor nodig toch! Er wordt nergens onderscheid gemaakt, maar dat doen wijzelf wel. Door je 'meer' of 'minder' te voelen leg je de situatie buiten jezelf; alsof God/de Bron een voorkeur zou hebben, en iets is waar je de 'schuld' aan kan geven. En dan heb je in mijn ogen iets niet helemaal begrepen smile
Lena
Lena mei 14 '10
Origineel bericht van: Bart

Het kan ook zijn dat je de situatie van een afstand bekijkt en dan ook deze woorden gebruikt, dan is het uit liefde.. of wordt iets met menselijke woorden gesproken waarbij je dus een "gevoel" onder woorden brengt en uitdraagt. Het gevoel is of wordt niet ver-innelijkt, maar gewoon uitgesproken om het duidelijk te maken naar een ander toe.


precies bart vandaar mijn eerdere antwoord

dankbaar ook voor de ervaring en het mogen beleven ervan wink
admin
admin mei 14 '10
Een woord krijgt de waarde die een mens er aan geeft.
Niets meer en niets minder.
gast
gast mei 14 '10
Klopt Karin. Maar ondertussen hebben woorden wel meer invloed dan je zou willen....
admin
admin mei 14 '10
Ook dat heb je zelf in de hand denk ik.
Of begrijp ik je misschien verkeerd?
gast
gast mei 14 '10
Nee dat hebben de meeste mensen niet zelf in de hand.
Vaak weten we niet eens wat bepaalde woorden werkelijk betekenen, maar ze hebben nog wel de energetische waarde van het beginsel.
admin
admin mei 14 '10
Ik vind bevoorrecht bijvoorbeeld geen negatief woord, ik snap dat dat voor anderen zo kan voelen maar voel dat zelf niet zo.
Ook al zou iemand zeggen, ik ben bevoorrecht omdat ik in een rijk gezin ben geboren, ik kan dat niet negatief of positief zien.
Is dat dan omdat ik andere waarden en gedachten heb?
Is de energetische beginselwaarde van het woord bevoorrecht dan negatief, bedoel je dat?

Sorry, ik weet van mezelf dat ik dingen vaak verkeerd interpreteer, vandaar dat ik je zoveel vraag smile
gast
gast mei 14 '10
Nee dat bedoel ik niet. Ik zou het niet weten. Het negatief of positief zijn is weer een interpretatie van het denken.

Ik weet ook niet of jij het nu verkeerd interpreteerd. Het is iig niet zo dat als de grote meerderheid het zo vind dat het dan ook zo is.
Eruan
Eruan mei 14 '10
Maar hebben alle woorden dan wel een energetische waarde? Is het niet zo dat er neutrale woorden zijn en dat door het uitspreken ervan en de intentie erachter pas de energetische waarde eraan wordt toegekend?
Lieve woorden worden al eeuwen lief gebruikt en daardoor zou je denken dat dan de energetische waarde er pas aankomt. Net als negatieve woorden die misschien eerst neutraal waren.

Bevoorrecht opzich is niet negatief dat ben ik met Karin eens. Het is meer hoe letterlijk je het opvat eigenlijk.
gast
gast mei 14 '10
Ik zie het ook niet als negatief. Dit is het volgens mij pas als je jezelf benadeeld voelt als iemand zegt dat ie zich bevoorrecht voelt. Dus wat dat betreft......

Tja en die lieve woordjes....die zijn vaak cultuur gebonden en is idd de invulling van de gever/ontvanger.
Maar wworden hebben van zichzelf wel een energetische waarde.
Energetische waarde is niet te bepalen in pos/neg. In zekere zin zijn alle woorden positief omdat negatief niet bestaat op trillingsniveau (voor zover ik weet kun je niet -21 hertz hebben)
Maar voor wie daar meer verstand van heeft laat het me weten.

Bij trilling/energie resoneerd dat wat de zelfde trilling heeft mee op dat wat de trilling veroorzaakt. Heeft dus niets met dualiteit van het denken te maken.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki