Loading...
nl

onbekend maakt onbemind

Takhihiii
Takhihiii mei 10 '10
In het bedrijf waar ik werk zijn twee afdelingen waar ik regelmatig kom. Heel grappig om te horen is dat op beide afdelingen gezegd wordt dat de mensen van de andere afdeling saai en ongezellig zijn. De mensen vinden hun eigen afdeling veel leuker. Ik heb een uniek standpunt hierin; ik ben graag op beide afdelingen. Op deze afdelingen wordt vergelijkbaar werk gedaan onder iets verschillende omstandigheden en daarom bestaan er twee manieren van werken met overeenkomsten en verschillen. En ik begrijp de mensen ook wel; als je op de andere afdeling komt, dan wordt daar op een andere manier gewerkt door andere mensen dan je gewend bent en die andere mensen kijken naar jou van; wie ben jij dan wel en wat doe jij nou?

Het is ergens wel logisch dat het zo gaat en net zo logisch dat je na een tijdje merkt dat die anderen net zo als jij zijn, net zo saai en/of gezellig.

Wat in het klein tussen twee afdelingen geldt, geldt volgens mij in groter verband tussen landen en bevolkingen. We zijn allemaal hetzelfde, maar door lokale omstandigheden doen we andere dingen, praten we anders, eten we anders, etc. Het is gemakkelijk om je tegen anderen af te zetten en te zeggen; hier is het beter, wij zijn gezelliger. Maar als je even nadenkt kan je dat toch niet volhouden? Het is alleen gezelliger omdat je het nu eenmaal zo gewend bent. Maar eigenlijk is het overal gewoon gezellig grin
Delen:
admin
admin mei 10 '10
hahaa, leuk verhaal!
Cialara
Cialara mei 10 '10
Het is heel herkenbaar wat je schrijft

In een bedrijf zijn er afdelingen die anders werken en andere taken hebben. En soms niet inzien dat ze samen dat ene bedrijf vormen...

Zo zien veel mensen nog steeds niet in dat we met zijn allen op die ene aardbol leven smile
admin
admin mei 12 '10
smileGrappig dat ik maandag een vrouw sprak op het vliegveld die exact hetzelfde zei. Ik heb deze vrouw nooit eerder ontmoet maar dat idee deelden we heel sterk.
Heb met een dikke knuffel afscheid genomen, heerlijk als je dat gevoel kan delen, mensen die dit niet zien (of kunnen zien) missen veel in mijn ogen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki